Pembatalan Mengejut Sidang Media Ku Li Akhirnya Terbongkar Segala Misteri


 

June 15, 2021 Pengerusi Jemaah Penasihat Umno, Tengku Razaleigh Hamzah atau mesra dengan panggilan Ku Li dijadual mengadakan sidang media hari ini tetapi terpaksa dibatalkan.
Pegawai beliau, Lokman Abdul Ghani memaklumkan kepada Malaysiakini malam tadi bahawa pembatalan terpaksa dibuat kerana “beberapa perkara yang tidak dapat dielakkan”
Sidang media dibatalkan bukan perkara luar biasa. Apa yang luar biasa dengan pembatalan sidang media Tengku Razaleigh ini adalah “pembabitan” Ketua Pengarah Kesihatan, Dr Noor Hisham Abdullah.
Portal-portal berita memetik Dr Noor Hisham sebagai berkata, Tengku Razaleigh perlu mendapatkan permit polis untuk mengadakan sidang akhbar.
Dia dilaporkan berkata, di bawah prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan (PK) penuh tiada sebarang perhimpunan dibenarkan sekalipun jumlah kehadiran dihadkan oleh penganjur. “Dia perlu mendapatkan permit polis,” kata Dr Noor Hisham, petik oleh portal berita MalaysiaNow.
Tindakan portal-portal berita memetik MalaysiaNow sebagai sumber kenyataan Dr Noor Hisham itu cukup menarik kerana portal itu sering dikaitkan dengan kerajaan Perikatan Nasional (PN) dan parti Bersatu melalui Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Mohamed Azmin Ali.
Portal yang dilancarkan pada 20 September lalu itu diketuai oleh Abdur Rahman Koya sebagai ketua pegawai eksekutif (CEO) dan ketua pengarang. Abdur Rahman sebelum ini adalah ketua pengarang Free Malaysia Today (FMT) dan diketahui rapat dengan Azmin.
Soalnya adakah Azmin atau sesiapa dalam dalam Bersatu dan kerajaan tahu apa yang akan dihebahkan oleh Tengku Razaleigh dalam sidang media yang dicadangkan itu sehingga berusaha menggagalkannya?
Awal semalam, media massa telah menerima undangan untuk menghadiri sidang media Tengku Razaleigh pada jam 3 petang hari ini yang akan diadakan di kediamannya di ibu negara.
Soalnya adakah SOP yang menggagalkan sidang media Tengku Razaleigh atau konspirasi politik untuk menyekat beliau daripada membuat kenyataan penting.
Sejak tercetus krisis politik berikutan rampasan kuasa luar Parlimen oleh Perdana Menteri Mahiaddin (Muhyiddin) Md Yasin dan konco-konconya tahun lalu, nama Tengku Razaleigh sering disebut sebagai “White Knight” bagi menyelamatkan keadaan.
Kalau apa yang hendak disampaikan oleh Tengku Razaleigh itu penting dan mendesak, beliau masih boleh melakukannya melalui kenyataan media. Kalau tidak, orang akan sekali lagi mempertikaikan kesungguhan Ku Li.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/06/pembatalan-mengejut-sidang-media-ku-li.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Luar Biasa Pembatalan Sidang Media Ku Li

Apa Luar Biasa Pembatalan Sidang Media Ku Li

papar berkaitan - pada 15/6/2021 - jumlah : 134 hits
A Kadir JasinPengerusi Jemaah Penasihat Umno Tengku Razaleigh Hamzah atau mesra dengan panggilan Ku Li dijadual mengadakan sidang media hari ini tetapi terpaksa dibatalkan Pegawai beliau Lokman Abdul Ghani memaklumkan kepada Malaysiakini ma...
Wajah Misteri Abang Aziz Jatuh Bot Akhirnya Didedahkan Sempena Persaraan

Wajah Misteri Abang Aziz Jatuh Bot Akhirnya Didedahkan Sempena Persaraan

papar berkaitan - pada 18/6/2021 - jumlah : 270 hits
Langgan saluran Telegram kami untuk kemaskini berita baharu dan isu terkini VOCKET Sekiranya anda masih ingat sekitar dua tahun lalu tular sebuah video seorang wartawan TV3 Mohd Ishak Abdillah Ngah yang membuat liputan di Kampung Merbau Men...
Sidang Media Khas Dr Radzi Jidin Menteri Kanan Pendidikan 6 Jun 2021 Ahad 10 00 Pagi

Sidang Media Khas Dr Radzi Jidin Menteri Kanan Pendidikan 6 Jun 2021 Ahad 10 00 Pagi

papar berkaitan - pada 7/6/2021 - jumlah : 469 hits
SIDANG MEDIA KHAS DR RADZI JIDIN MENTERI KANAN PENDIDIKAN 6 JUN 2021 AHAD 10 00 PAGI Intipati sidang mediaPdPR diteruskan untuk 25 hariPemakluman 1 minggu lebih awal pengoperasian sekolah selepas cuti pertengahan penggal 25 26 Julai PdPR me...
Penemuan Misteri Seakan Akan Manusia Dalam Laut Akhirnya Terungkai Rahsia Disebaliknya Video

Penemuan Misteri Seakan Akan Manusia Dalam Laut Akhirnya Terungkai Rahsia Disebaliknya Video

papar berkaitan - pada 12/6/2021 - jumlah : 246 hits
Google Earth dan Google Map kian menarik perhatian orang ramai untuk digunakan dalam mencari sesuatu tempat yang diingini Buat peminat aktiviti paranormal misalnya pencarian lokasi lokasi misteri dan yang belum terungkai sering dibuat melal...
Terkini Kupasan Sidang Media Pengerusi Ahli Majlis Parlimen Perikatan Nasional

Terkini Kupasan Sidang Media Pengerusi Ahli Majlis Parlimen Perikatan Nasional

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 172 hits
Ikuti laporan daripada wartawan Astro AWANI Raja Hisyam Raja Zaid yang membuat liputan mengenai sidang media Pengerusi PNBBC yang juga Ahli Parlimen Arau Datuk Seri Shahidan Kassim AWANInews SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c...
Tajuddin Dikompaun Rm1 500 Tak Pakai Pelitup Muka Ketika Sidang Media

Tajuddin Dikompaun Rm1 500 Tak Pakai Pelitup Muka Ketika Sidang Media

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 199 hits
Bekas Pengerusi Prasarana Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman dikenakan kompaun RM1 500 kerana gagal memakai pelitup semasa mengadakan sidang media berkaitan kemalangan tren LRT di stesen KLCC pada 25 Mei Menurut Ketua Polis Daerah Dang Wangi ...
Isu Tasik Chini Kerajaan Pahang Yang Sebelum Ini Berdegil Akhirnya Akur

Isu Tasik Chini Kerajaan Pahang Yang Sebelum Ini Berdegil Akhirnya Akur

papar berkaitan - pada 16/6/2021 - jumlah : 334 hits
AGENDA DAILY Pemandangan Tasik Chini yang menerima kesan akibat aktiviti perlombongan Kerajaan Negeri Pahang yang sebelum ini berdegil akhirnya akur untuk campur tangan bagi menyelesaikan isu perlombogan di Tasik Chini yang diwartakan Tapak...
Terkini Akhirnya Perdana Menteri Keluar Kenyataan Mengenai Titah Agong

Terkini Akhirnya Perdana Menteri Keluar Kenyataan Mengenai Titah Agong

papar berkaitan - pada 18/6/2021 - jumlah : 407 hits
inforakyat netKerajaan mengambil maklum titah pandangan KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong sepertimana yang terkandung dalam kenyataan lstana Negara pada 16 Jun 2021 Dalam sesi sesi menghadap ke atas KDYMM Seri Paduka Baginda Y...
Bengang Dituduh Dijangkiti Covid Di Bali Bcl Akhirnya Dedah Punca Sebenar

Bengang Dituduh Dijangkiti Covid Di Bali Bcl Akhirnya Dedah Punca Sebenar

papar berkaitan - pada 17/6/2021 - jumlah : 130 hits
PENYANYI dan pelakon terkenal Indonesia Bunga Citra Lestari menafikan dirinya dijangkiti Covid 19 selepas pulang bercuti di Bali Melalui sebuah perkongsian di Instagram story Bunga atau lebih mesra disapa BCL menjelaskan kronologi keberadaa...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Tafsir Mimpi Gajah

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag