Pelihara Angsa Beri Keuntungan Lumayan




Angsa (Cygnus spp atau Coscorba spp) adalah haiwan dari keluarga Anatidae yang sama dengan haiwan seperti itik. Angsa terdapat banyak jenis yang terdapat di seluruh dunia. Namun, jenis yang banyak terdapat di Malaysia adalah jenis angsa putih dan angsa kelabu.

Angsa merupakan sejenis haiwan yang sangat tahan dari serangan penyakit berbanding dengan ternakan unggas yang lain. Angsa memang sinonim dengan air kerana habitatnya memang perlukan air.
Penternakan angsa tidak asing di Malaysia, terutama di kampung. Namun, jumlah yang diternak biasanya tidak banyak. Biasanya diternak bersama-sama itik dan ayam kerana cara pemakanan adalah sama. 
Antara punca angsa tidak banyak diternak kerana harganya agak mahal. Hanya mereka yang minat dan melihat potensi harganya sahaja akan membeli dan memeliharanya.
Seekor angsa kelabu jantan boleh mencecah harga RM200 seekor. Manakala yang betina pula RM150 seekor. Harga anak angsa berumur 1 hingga 2 minggu sudah mencecah RM70 seekor.
Biarpun harganya jauh lebih mahal dari ayam dan itik, permintaan terhadap angsa agak tinggi sehingga melebihi penawaran. Kepada mereka yang minat memelihara angsa boleh mendatangkan pulangan lumayan.
Angsa adalah jenis haiwan yang herbivore di mana mampu makan di daratan dan dalam air dengan menyudu tumbuhan, anak ikan, hidupan dalam air dan tumbuhan yang tumbuh di daratan.
Angsa adalah haiwan yang monogami di mana seekor jantan akan bersama dengan 2-3 ekor bentina dan setia dengan pasangannya beberapa tahun.
Angsa betina mampu bertelur selama 10 tahun di mana bilangan telurnya akan bertambah dari tahun ke tahun sehingga angsa itu tua.
Satu sifat pelik angsa ialah ketika mengeram telur. Ibu angsa ketika mengeram telur amat ‘tekun’ sehingga tidak keluar dari tempat pengeraman sehingga beberapa hari. Keadaannya amat lemah sehingga kelihatan sudah mati.
Jadi, diingatkan kepada penternak, jika ada angsa serang mengeram telur, letaklah makanan dan air berhampiran dengan sarang agar angsa dapat makan dan minum tanpa perlu meninggalkan telur yang diramkan.  


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sambungtitik.blogspot.com/2021/02/foo.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ramalan Bchusd Untuk 17 Februari 2021 Jual Beli Keuntungan Bulanan 4 95

Ramalan Bchusd Untuk 17 Februari 2021 Jual Beli Keuntungan Bulanan 4 95

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 183 hits
1 Analisis jumlah BCHUSDT pada pertukaran Binance 2 Analisis trend jangka panjang 3 Analisis trend jangka sederhana 4 Analisis trend jangka pendek 5 Analisis graf lilin Jepun 6 Kesimpulan 7 Perangkaan 1 Analisis jumlah BCHUSDT pada pertukar...
Keuntungan Tambahan Untuk Pasangan Aud Usd Dijangkakan

Keuntungan Tambahan Untuk Pasangan Aud Usd Dijangkakan

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 119 hits
Peningkatan pasangan mata wang AUD USD dan hampir melonjak di atas tahap tertinggi 0 7805 sebelumnya Secara teknikal prospeknya aliran menaik dan pasangan ini dijangka meningkat lebih jauh Penurunan USDX semasa mendorong pasangan mata wang ...
5 Keuntungan Beli Apartemen Alam Sutera Untuk Investasi

5 Keuntungan Beli Apartemen Alam Sutera Untuk Investasi

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 184 hits
Belakangan ini masyarakat semakin tertarik pada investasi properti Khususnya di wilayah perkotaan membeli apartemen alam sutera menjadi pilihan investasi yang menjanjikan Banyaknya pembangunan apartemen sebagai alternatif pilihan hunian di ...
Pedagang Kurang Bernasib Baik Pelombong Memperoleh Keuntungan Mencatat Keuntungan Di Tengah Kenaikan Bitcoin Yang Lain

Pedagang Kurang Bernasib Baik Pelombong Memperoleh Keuntungan Mencatat Keuntungan Di Tengah Kenaikan Bitcoin Yang Lain

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 168 hits
Minggu lalu telah membawa banyak kesakitan kepada pedagang runcit dimana jumlah kerugian keseluruhan hampir 2 bilion Sebaliknya ada juga yang menghasilkan wang yang sangat baik semasa pertumbuhan cryptocurrency pertama yang seterusnya Ini a...
Keuntungan Dan Risiko Reksadana

Keuntungan Dan Risiko Reksadana

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 135 hits
Keuntungan dan Risiko Reksadana Berinvestasi merupakan sesuatu yang wajib untuk diketahui oleh orang orang yang mempunyai tujuan keuangan dimasa depan Dewasa ini berinvestasi dalam bentuk instrument keuangan seperti reksadana banyak mendapa...
3 Cara Buat Duit Online Berkesan Lumayan

3 Cara Buat Duit Online Berkesan Lumayan

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 242 hits
Ramai yang mula terkesan dari sudut ekonomi sejak pandemik COVID 19 Cara terbaik untuk jana pendapatan sampingan adalah dengan cara buat duit online Kalau anda ada telefon pintar laptop dan sambungan internet ambil peluang untuk buat duit o...
Inilah Keuntungan Memilih Kpr Syariah

Inilah Keuntungan Memilih Kpr Syariah

papar berkaitan - pada 21/2/2021 - jumlah : 222 hits
KPR atau Kredit Pemilikan Rumah merupakan salah satu cara untuk mendapatkan rumah Harga properti ini yang selalu naik membuat Anda Artikel ditulis oleh dan dipublikasikan pertama kali di Hak cipta oleh
Pakar Gesa Labur Dalam Pemulihan Ekonomi Jangka Panjang Bukan Keuntungan Jangka Pendek

Pakar Gesa Labur Dalam Pemulihan Ekonomi Jangka Panjang Bukan Keuntungan Jangka Pendek

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 180 hits
PETALING JAYA Dua ahli ekonomi menggesa kerajaan melaburkan wang pakej rangsangan ke dalam usaha pemulihan ekonomi jangka masa panjang dan berhati hati dengan terlalu tertumpu pada kesan ekonomi jangka masa pendek Berjoyai Bardai dari Unive...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik