3 Cara Buat Duit Online Berkesan Lumayan


Ramai yang mula terkesan dari sudut ekonomi sejak pandemik COVID-19. Cara terbaik untuk jana pendapatan sampingan adalah dengan cara buat duit online. Kalau anda ada telefon pintar/laptop dan sambungan internet, ambil peluang untuk buat duit online. Ia cukup mudah dan lumayan! 


Ini adalah berdasarkan pengalaman saya sendiri yang telah berjaya buat duit dari beberapa platform. Saja nak kongsikan. Manalah tahu kot-kot boleh bantu anda sepanjang PKP ni.





Tak perlu ke mana-mana, anda boleh buat duit dari rumah pada bila-bila masa. Ada juga yang buat duit dengan handphone tanpa modal. Sesuai untuk suri rumah, student, atau anda yang sudah berkerja tetapi ingin cari duit secara santai.


Cara buat duit online yang berkesan dan lumayan


1. Buat duit dengan affiliate Involve Asia
Apa itu affiliate? Apa yang anda perlu lakukan hanyalah mempromosikan produk dengan link tertentu. Anda akan mendapat komisen sekiranya jualan terhasil dari LINK yang anda kongsikan. Anda boleh kongsi melalui blog, sosial media, email, atau kongsi dengan rakan secara terus melalui WhatsApp.


47 jualan dalam masa 30 hari. Not bad la kan? 


Paling best, Involve Asia menawarkan puluhan merchant seperti Shopee, Lazada, Watsons, Klook, Adidas, Malaysia Airlines, dan banyak lagi untuk ada promosikan. Pilih mengikut content atau niche blog. 



Promosi di sosial media
Tak perlu ada blog untuk buat duit dengan affiliate, anda juga boleh promosi di Facebook, Twitter, atau Instagram. Mana tahu, tweet rekomend produk tu boleh blow up. Contohnya, saya tweet tentang Mi Tv Stick yang saya beli beberapa bulan lepas. Saya buat ala-ala short review, dan saya selitkan link Shopee agar pembaca beli guna link tersebut. 





Jangan sia-siakan jumlah followers anda yang ramai tu. Boleh daftar PERCUMA di - Homepage Involve Asia


2. Buat duit online dengan affiliate Klikjer
Klikjer juga sebuah platform yang cukup terkenal dengan produk ebook. Ramai yang telah jana ribuan ringgit sebulan melaluinya. Pada saya, Klikjer yang menawarkan komisen paling lumayan iaitu 50% dari hasil jualan. Mostly komisen RM50 untuk satu ebook yang terjual. 





Klikjer ni mostly jual ebook berkaitan bisnes. Contohnya cara memulakan perniagaan. Jadi musim PKP ni memang ramai yang nak start buat bisnes untuk buat duit lebih. Ambil peluang ini untuk jana komisen sekaligus buat duit online dari rumah! 


Baca juga: Buat Duit dengan Affiliate ACCESSTRADE 


 Lihat sahaja gambar di bawah. Saya berjaya buat beberapa jualan dalam masa satu hari. 





Kelebihan affiliate Klikjer

Komisen lumayan iaitu 50% dari harga jualan.  Pembayaran pada setiap 4hb atau 5hb setiap bulan, tidak kira berapa jumlah yang terkumpul Cookies - Katakan pembeli membuat pembelian seminggu atau setahun kemudian, Klikjer akan mengesan cookies tersebut dan kreditkannya sebagai jualan anda.  Menawarkan ebook dan panduan yang pelbagai untuk anda pilih. 




Korang boleh daftar percuma di - Homepage Klikjer

3. Google Adsense Cara buat duit online seterusnya adalah dengan Google Adsense. Pengiklanan seliaan Google sendiri di mana Google memaparkan iklan berbentuk gambar, teks, atau video. Kalau nak tahu, Adsense adalah sumber income utama blog ini. 





Ini merupakan teknik yang diguna pakai oleh blogger dan Youtuber yang jana ribuan ringgit sebulan. Kenapa lumayan? Kerana anda akan dibayar dalam USD. Lihat sahaja earnings salah satu blog saya. $4 USD sehari. 





Macam mana cara buat duit dengan Google Adsense ni? 


Bina sebuah blog, pastikan content blog itu asli, mempunyai pengunjung yang konsisten, dan patuh beberapa syarat mudah. Lebih banyak views dan klik, lebih tinggi bayaran. Dengan Adsense ni, korang boleh buat duit USD tanpa modal tau. 


Kalau dah ada blog, rujuk modul lengkap Raja Adsense. Panduan ini akan guide anda supaya blog boleh buat duit dengan Google Adsense sehingga USD10-USD20 sehari. - Panduan Raja Adsense 



4. Paid Review
Saya yakin anda semua pernah dengan tentang bagaimana sosial media influencers buat duit dengan paid review. How it works? Sekiranya anda memiliki jumlah followers yang ramai atau trafik blog yang baik, client akan menghubungi anda untuk tawaran review berbayar.



Kebiasaannya, client akan menghantar produk mereka atau terus membayar dengan jumlah tertentu. Anda akan dibekalkan dengan beberapa arahan bagaimana post tersebut harus ditulis. 





Blog ini juga sering menulis paid review. Contohnya artikel telefon baru Realme 7 5G yang saya publish tempoh hari. 


Teknik buat duit online ini sesuai untuk student yang ada jumlah followers Facebook, Twitter, atau Instagram yang ramai. Kalau nak tahu cara tingkatkan jumlah followers & jualan di Instagram, boleh rujuk - Panduan Instagram Kaboom. 


5. Bisnes Shopee
Cara buat duit di internet yang seterusnya adalah dengan berniaga di Shopee. Perniagaan online semakin berkembang kerana ia lebih jimat berbanding kedai fizikal. Tak perlu bayar sewa kedai, hanya urus bisnes dari rumah sahaja. 





Baca juga: Cara Berniaga di Shopee


Daftar Shopee sebagai penjual juga PERCUMA dan tak perlu daftar perniagaan SSM. Hanya perlu sambungan internet dan komputer. Anda boleh jual produk sendiri ataupun dropship. 



Kelebihan berniaga di Shopee:

Keuntungan 100% - Shopee tidak caj ke atas jualan yang terhasil.  User friendly - Websitenya mudah difahami dan mudah untuk menguruskan jualan, buat diskaun, promosi, dan cara pos barang yang mudah.  Free Shipping Program - Shopee tawarkan program penghantaran percuma di mana seller dan pelanggan tak perlu bayar shipping.  Dropship - Tak perlu simpan stock. Cuma promosi dikedai anda, dan supplier akan hantar barang kepada customer.  Tak faham English, jangan risau, ada dalam Bahasa Melayu.


Banyak lagilah yang best tentang berniaga di Shopee ni. Korang boleh rujuk panduan ini untuk pencerahan. - Panduan Bisnes Shopee.



Kalau nak ikutkan, banyak lagi teknik contohnya buat duit online dengan PayPal. Tapi anda tak boleh buat duit secara terus darinya. PayPal hanyalah payment gateway. Tetapi anda boleh buat duit secara online yang bayar ke PayPal akaun anda. Nantilah saya terangkan dalam artikel akan datang. 


Semoga artikel cara buat duit online ini dapat membantu anda dalam menghasilkan pendapatan pasif. Ini bukan scam, saya dah cuba kesemua cara di atas dan ia memang berhasil! Jangan lupa kongsi artikel ini ya? Good luck!  


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nikkhazami.com/2021/02/buat-duit-online.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Semak Wang Tak Dituntut Secara Online Mudah Saja Cubalah Mana Tahu Dapat Duit Terpijak

Cara Semak Wang Tak Dituntut Secara Online Mudah Saja Cubalah Mana Tahu Dapat Duit Terpijak

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 333 hits
Sebelum ini pernah viral info tentang wang tak dituntut Tapi dulu kita kena pergi ke agensi yang terbabit untuk semata mata untuk periksa ada atau tidak wang tersebut
Login Bsn Online Cara Log Masuk Mybsn Internet Banking

Login Bsn Online Cara Log Masuk Mybsn Internet Banking

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 935 hits
LOGIN BSN ONLINE CARA LOG MASUK MyBSN INTERNET BANKING Kepada yang ingin tahu cara login BSN online bagi menggunakan internet banking berikut adalah perkongsian tentang cara log masuk Pelanggan BSN boleh login bsn online akaun melalui www m...
Cara Buat Online Bank Islam

Cara Buat Online Bank Islam

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 296 hits
Cara Buat Online Bank Islam Bagaimana cara daftar Bank Islam online untuk memudahkan urusan perbankan atas talian Dalam artikel ini akan ditunjukkan cara buat Bank Islam online atau disebut juga sebagai internet banking untuk sesiapa yang m...
Cara Daftar Renew Lesen Bayar Roadtax Online Di Portal Mysikap

Cara Daftar Renew Lesen Bayar Roadtax Online Di Portal Mysikap

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 273 hits
Ketika negara masih bergelut dengan pendamik yang belum pasti akan berakhir ini segala langkah pencegahan sebagai ikhtiar kita bersama perlu kita lakukan untuk kesinambungan kehidupan Setiap kali ke luar rumah dah rasa tak selamat apatah la...
Akhirnya Cara Paling Berkesan Hapuskan Pepijat Berjaya Juga Ditemui Setelah Lama Mencari

Akhirnya Cara Paling Berkesan Hapuskan Pepijat Berjaya Juga Ditemui Setelah Lama Mencari

papar berkaitan - pada 12/2/2021 - jumlah : 274 hits
Salah satu industri yang sangat perlukan khidmat pest control adalah industri perhotelan Untuk sementara waktu ini sejak wabak covid 19 melanda dunia industri perhotelan dan pelancongan secara umumnya sedang berhadapan dengan cabaran bisnes...
Cara Keluarkan Duit Dari Paypal Ke Akaun Bank Tempatan

Cara Keluarkan Duit Dari Paypal Ke Akaun Bank Tempatan

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 793 hits
Kali ni saya nak berkongsi cara cara nak keluarkan duit dari paypal dengan transfer ke mana mana akaun bank tempatan kita yang sah contohnya Maybank Cimb dan yang lain lain Tapi sebelum tu jom saya terangkan serba sedikit mengenai kaedah pe...
Kemaskini Nombor Telefon Kwsp Online Cara Tukar Update No Telefon Tac Terkini

Kemaskini Nombor Telefon Kwsp Online Cara Tukar Update No Telefon Tac Terkini

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 711 hits
KEMASKINI NOMBOR TELEFON KWSP ONLINE CARA TUKAR UPDATE NO TELEFON TAC TERKINI Kepada ahli KWSP yang belum atau dikenali sebagai i Akaun pastikan ahli mempunyai nombor telefon peribadi untuk memudahkan sebarang transaksi KWSP secara online B...
Sistem Janji Temu Online Klinik Kesihatan Kkm Cara Buat Appointment

Sistem Janji Temu Online Klinik Kesihatan Kkm Cara Buat Appointment

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 718 hits
SISTEM JANJI TEMU ONLINE KLINIK KESIHATAN KKM CARA BUAT APPOINTMENT Bagaimanakah cara untuk buat jani temu online Klinik Kesihatan KKM Jika anda ingin ke Klinik Kesihatan KKM anda kini boleh buat janji temu online melalui SISTEM JANJI TEMU ...
Cara Kemaskini Borang Maklumat Murid Secara Online

Cara Kemaskini Borang Maklumat Murid Secara Online

papar berkaitan - pada 13/2/2021 - jumlah : 762 hits
Cara Kemaskini Borang Maklumat Murid Secara Online Bagi ibu bapa yang mempunyai anak yang bersekolah masih ingat lagi tak yang setiap tahun cikgu akan edarkan borang maklumat murid untuk di isi oleh ibu bapa dan kemudian murid akan serahkan...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik

Pertiwi Trending Boikot Bangkit Usahawan Bumiputera Tv Pertiwi 23 04 2024

Piala Presiden 2024 Senarai Pasukan Format

Saff One Zaidie Shidee Izmir Zoul Dzikri Sor Maaf Raya Kosong Kosong Chord