Pelancaran Malaysia International Rally Championship 2024





Tentu peminat sukan rali tidak sabar untuk menyaksikan perlumbaan sukan rali yang akan diadakan pada tahun depan 2024.
Setelah genap lima tahun dunia sukan rali di Malaysia sunyi dari deruman kereta-kereta lumba rali di ladang-ladang sawit, kini kita bakal menyaksikan semula kembalinya kehebatan sukan lumba rali pada tahun 2024.

Keindahan laluan ladang sawit yang mencabar dan berkelajuan tinggi di Malaysia serta sejarah sukan rali di Malaysia yang pernah melahirkan beberapa nama besar dalam sukan rali dunia bertaraf Juara PWRC –Karamjit Singh telah meletakkan nama Malaysia di antara penganjur dan lokasi perlumbaan yang amat diminati di Asia Pasifik terutamanya.


Pada tahun depan kita bakal menyaksikan penganjuran acara sukan lumba rali secara besar-besaran pada bulan Mac, 2024. Penganjuran berbentuk karnival ini akan diadakan di Kawasan Parlimen Paya Besar yang mengandungi ladang sawit Felda Panching dan keindahan Bandar Kuantan, Pahang Darul Makmur.


Perlumbaan MIRC adalah berskala karnival yang besar bagi menarik minat penonton dan peminat rali ini akan dianjurkan oleh Millennium Motorsport Adventure Club (MMAC), diuruskan oleh sebuah syarikatpengurus acara gergasi iaitu Semenyih Eco-Ventures Resort & Recreation dengan rakan strategik dari Pejabat Parlimen Paya Besar, Majlis Bandaraya Kuantan dan Kerajaan Negeri Pahang serta Pahang Corporation. Acara ini turut diiktiraf oleh Motorsports Association of Malaysia (MAM) serta Kementerian Belia & Sukan, Malaysia.








Pengarah Acara, Dato’ Seri Mohamad Khafey Ikhwan Bin Abdul Latiff berkata, “Penganjuran MIRC kali ini adalah berstatus berbeza dengan penganjur lain pada sebelum ini. Acara utama adalah perlumbaan rali itu sendiri yang akan disertai oleh pelumba rali dan kereta rali terbaharu dari China, Thailand dan Indonesia. Malah, pelumba-pelumba tempatan pasti akan menantikan kembalinya kehebatan sukan rali di Malaysia ini.”




“Bagi menambahkan kemeriahan sepanjang minggu berlangsungnya perlumbaan rali tersebut, kami akan turut menganjurkan karnival & makanan di dua tempat utama iaitu di dalam Tapak Karnival FeldaP anching dan Tapak Karnival Bandar Kuantan, Pahang. Konsert dari artis terkini dan cabutan bertuah akan berlangsung di Kuantan pada hari Jumaat dan Ahad manakala Ceramah Agama Perdana dari Penceramah & Tokoh Agama terkemuka berlangsung di Tapak Karnival Felda Panching pada hari Sabtu malam.” tambah beliau lagi.


Sementara itu, Ahli Parlimen Paya Besar, Yang Berhormat, Dato’ Indera Mohd Shahar bin Abdullah turut mengalu-alukan kedatangan acara sukan lumba rali dan karnival terbesar ini. “Felda Panching amat unik dan indah untuk dijadikan litar perlumbaan rali yang julung kalinya setelah 5 tahun hilang dari kalendar sukan permotoran negara”.

“Kami bersedia membantu dari setiap aspek penganjuran bagi memastikan ‘rally come-back’ ini berjaya sepenuhnya dan memuaskan hati semua pihak. Saya juga amat berbesar hati & bangga kerana Felda Panching akan dijadikan litar lumba rali yang berprestij ini.”


Presiden MMAC, Hj Sutan Mustaffa Salihin turut melahirkan rasa gembira kerana penantian pelumba & peminat sukan lumba rali ini akhirnya kembali menjadi kenyataan. “Saya berterima kasih kepada pihak Semenyih Eco-Ventures terutama Pengarah Acara ini iaitu Dato’ Seri Mohamad Khafey Ikhwan kerana merealisasikan impian kami peminat sukan rali di Malaysia yang lama menanti come-back ini. Malah tagline acara kami adalah "The Best Rally Tradition Is Back!”



Perlumbaan rali berstatus antarabangsa ini bakal menawarkan hadiah wang tunai keseluruhan berjumlah hampir RM30,000 kepada semua pemenang kelas 4WD & 2WD termasuk keseluruhan hadiah motorsikal bagi setiap kategori dipertandingkan. Ianya juga belum termasuk hadiah sampingan lain yang bakal diumumkan kemudian.


Pihak penganjur berbesar hati untuk membuka peluang dan bekerjasama dengan mana-mana pihak swasta dan korporat untuk menjadi rakan penaja dan rakan strategik bagi meneruskan kesinambungan kegemilangan sukan lumba rali di Malaysia.











Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.keunggulanwanita.com/2023/12/pelancaran-malaysia-international-rally.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mahfud Ajak Wni Di Malaysia Partisipasi Saat Pemilu 2024 Jaga Kelangsungan Indonesia

Mahfud Ajak Wni Di Malaysia Partisipasi Saat Pemilu 2024 Jaga Kelangsungan Indonesia

papar berkaitan - pada 8/12/2023 - jumlah : 137 hits
Mahfud kembali mengingatkan agar seluruh masyarakat Indonesia menggunakan hak pilihnya di 14 Febuari 2024 mendatang
Kalendar 2024 Cuti Umum 2024 Untuk Semua Negeri Di Malaysia

Kalendar 2024 Cuti Umum 2024 Untuk Semua Negeri Di Malaysia

papar berkaitan - pada 16/12/2023 - jumlah : 376 hits
Kalendar 2024 Cuti Umum 2024 Untuk Semua Negeri Di Malaysia Untuk artikel kali ini aku nak berkongsi dengan pembaca blog luqman zakaria berkenaan dengan tarikh cuti umum tahun 2024 Memandangkan tahun 2024 sudah hampir tiba aku harap dengan ...
Malaysia To Host Mobile Legends Online Gaming Championship

Malaysia To Host Mobile Legends Online Gaming Championship

papar berkaitan - pada 17/12/2023 - jumlah : 195 hits
Deputy youth and sports minister Adam Adli said the decision to hold the games in Malaysia was an achievement for all Malaysians PETALING JAYA Malaysia will host the world championship of the Mobile Legends Bang Bang multiplayer online game...
Govt Mulling International Commercial Court In Malaysia

Govt Mulling International Commercial Court In Malaysia

papar berkaitan - pada 20/12/2023 - jumlah : 143 hits
Law and institutional reform minister Azalina Othman Said said her ministry would be organising more roadshows as well as the Justice on Wheels programme KUALA LUMPUR The government is currently exploring the proposal to establish an intern...
Koleksi Ucapan Selamat Tahun Baru Happy New Year 2024

Koleksi Ucapan Selamat Tahun Baru Happy New Year 2024

papar berkaitan - pada 21/12/2023 - jumlah : 178 hits
Lagi beberapa hari sahaja lagi kita akan memasuki tahun baru baru masihi 2024 Di Malaysia menjelang sambutan Tahun Baru 2024 akan diisi dengan acara yang berbentuk keagamaan dan kemanusiaan seperti ceramah dan berselawat pada malam ambang T...
Pengumuman Kenaikan Gaji Penjawat Awam 2024 Dan Senarai Skim Perkhidmatan Awam Terlibat

Pengumuman Kenaikan Gaji Penjawat Awam 2024 Dan Senarai Skim Perkhidmatan Awam Terlibat

papar berkaitan - pada 21/12/2023 - jumlah : 213 hits
Pengumuman Kenaikan Gaji Penjawat Awam 2024 dan Senarai Skim Perkhidmatan Awam Terlibat 6 Kerajaan malaysia akan mengumum berita mengenai kenaikan gaji penjawat awam 2024 yang mana kerajaan telah mengumumkan bahawa Skim gaji baru penjawat a...
Malam Tahun Baru Jalur Puncak Ditutup Sejak 31 Desember Hingga 1 Januari 2024

Malam Tahun Baru Jalur Puncak Ditutup Sejak 31 Desember Hingga 1 Januari 2024

papar berkaitan - pada 21/12/2023 - jumlah : 110 hits
Mulai pukul 18 00 sampai 06 00 WIB dan arus kendaraan akan dialihkan ke jalur alternatif Jonggol dan Sukabumi
Menhub Petakan Lokasi Kritis Selama Nataru 2024 Ini Daftarnya

Menhub Petakan Lokasi Kritis Selama Nataru 2024 Ini Daftarnya

papar berkaitan - pada 21/12/2023 - jumlah : 80 hits
Menurut catatan Kemenhub 107 63 juta orang diperkirakan akan bepergian pada libur Nataru 2024
Tarikh Cuti Long Weekend 2024

Tarikh Cuti Long Weekend 2024

papar berkaitan - pada 21/12/2023 - jumlah : 164 hits
Macam biasa sebelum masuk tahun baru masing masing dah belek kalendar dah Terutamanya kalendar kuda tu Senang nak tengok tarikh cuti Selain tengok tarikh birthday anniversary cuti sekolah terpaling dicari adalah cuti long weekend Jika ada k...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega