Pelaksanaan Minggu Solidariti Palestine Di Institusi Pendidikan Bawah Kpm


KPM telah mengeluarkan arahan rasmi berkenaan pelaksanaan minggu solidariti Palestine dibawah semua institusi pendidikan bawah Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) yang akan diadakan bermula minggu hadapan.
Ini adalah anjuran KPM untuk semua institusi pendidikan termasuk dari pendidikan rendah sehingga pendidikan tinggi. Minggu solidariti Palestine adalah bertujuan untuk memberi sokongan kepada saudara muslim disana yang kini menanggung derita akibat serangan ketenteraan Israel.
Saluran Informasi Pendidikan Malaysia KPM Seru Semua Komuniti Pendidikan Terlibat Dengan Minggu Solidariti Palestine KPM Keluar Surat Makluman Rasmi Makluman baharu diterima, Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) akan melaksanakan Minggu Solidariti Palestin bermula dari 29 Oktober sehingga 3 November 2023 sebagai tanda sokongan warga KPM dalam menyokong nilai kemanusiaan peringkat antarabangsa.
Surat Makluman Rasmi Minggu Solidariti Palestine KPM Program KPM ini melibatkan semua institusi pendidikan dibawah kerajaan, termasuk sekolah, kolej vokasional, kolej matrikulasi, dan institut pendidikan guru di seluruh negara. Isu melibatkan kemanusiaan adalah sangat penting untuk diketengahkan kepada masyarakat, baik bermula dari akar umbi diharapkan usaha ini mendapat sambutan dan liputan yang meluas.
Tema dan Aktiviti Minggu Solidariti Palestine KPM telah menetapkan pelaksanaan program ini akan mempunyai tema, iaitu tema keamanan dan kemanusiaan, ianya akan berlansung tanpa melibatkan unsur yang bersifat agresif dan ekstrem.
KPM telah menetapkan beberapa aktiviti yang boleh dijalankan sepanjang Minggu Solidariti Palestin, Senarai ini adalah saranan kepada pihak institus pendidikan dalam menggerakkan minggu solidariti Palestine. Untuk pelaksanaan aktiviti adalah seperti berikut:
AktivitiPeneranganPelancaran Minggu Solidariti Palestin Peringkat Sekolah Perhimpunan PagiAktiviti ini akan berlangsung dengan mengadakan perhimpunan pagi di sekolah-sekolah untuk merasmikan Minggu Solidariti PalestinPelancaran Tabung Kutipan Sumbangan kepada Rakyat PalestinSumbangan sukarela akan dikutip sebagai tanda usaha untuk memberi bantuan kemanusian kepada rakyat Palestine yang terjejasTayangan Video dan Memperdengarkan Lagu yang Bersesuaian dengan Isu Kemanusiaan di PalestinKempen melalui video dan lagu yang bersesuaian sebagai usaha menimbulkan kesedaran isu kemanusiaan yang berlaku di PalestinePelaksanaan Aktiviti Kerohanian yang Melibatkan Murid IslamAdakan aktiviti seperti solat hajat, munajat, bacaan qunut nazilah dan ceramah agama dalam usaha tingkatkan kesedaran keamanan dan kemanusiaanAktiviti-aktiviti LainPihak institusi boleh mengambil inisiatif sendiri untuk mengadakan aktiviti yang berkaitan yang dirasakan bertepatan dengan minggu solidari Palestine. Saranan aktiviti lain yang boleh diadakan adalah:
– Aktiviti melukis dan mewarna minggu solidariti Palestine
– Deklamasi sajak dan syair Palestine
– Persembahan nasyid keamanan dan keadilan kepada Palestine Perihal Kutipan Tabung Kemanusiaan Rakyat Palestine Minggu Solidariti Palestine Pihak Intitusi Boleh Menyerahkan Kutipan Kepada MESCA Melalui usaha kutipan derma yang diadakan oleh pihak institusi, ia mestilah bersifat sukarela sepanjang tempoh pelaksanaan minggu solidariti Palestine. Untuk kutipan ini, ia akan dimasukkan ke dalam akaun Persatuan Sukan dan Kebudayaan Perkhidmatan Pelajaran (PSKPP) negeri masing-masing seluruh negara. Apabila tamat sahaja minggu pelaksanaan tersebut, pihak berkenaan boleh membuat penyerahan sumbang kepada Persatuan Sukan dan Kebudayaan KPM (MESCA). Untuk akaun, perlu disalurkan pada akaun yang boleh dirujuk dibawah:
Persatuan Sukan dan Kebudayaan KPM (MESCA) Public Islamic Bank Berhad 3811522622 Tempoh Serahan Kutipan Derma Untuk makluman kepada semua, pihak institusi perlu menyerahkan dengan menyalurkan sebelum atau pada 3 November 2023 sahaja. Diharapkan pihak yang terlibat dapat memberi kerjasama baik untuk memudahkan urusan Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) dalam memastikan kutipan derma ini sampai kepada rakyat Palestine.
Berkenaan Pelaksanaan Minggu Solidariti Palestine Minggu Solidariti Palestin adalah merupakan inisiatif yang memupuk semangat kemanusiaan dan kesedaran global di kalangan warga pendidikan Malaysia serta para pelajar sekolah rendah serta menengah dan penuntut IPTA. Usaha KPM adalah jelas untuk menimbulkan kesedaran berkenaan isu kemanusiaan sejagat.
Dengan pelaksanaan minggu solidariti Palestine, KPM berharap semua komuniti pendidikan memainkan peranan penting dalam menimbulkan kesedaran kepada para pelajar. Melalui pelaksanaan minggu ini, ia diharapkan memberi kesan positif kepada semua pihak agar sentiasa menjadi insan yang berbudi pekerti.
KPM juga mengucapkan terima kasih kepada mereka yang terlibat, semoga usaha ini akan membawa manfaat yang besar kepada rakyat Palestin dan mencerminkan nilai-nilai kebaikan yang diterapkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/10/minggu-solidariti-palestine.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Minggu Solidariti Palestin Kpm Contoh Aktiviti Garis Panduan

Minggu Solidariti Palestin Kpm Contoh Aktiviti Garis Panduan

papar berkaitan - pada 31/10/2023 - jumlah : 146 hits
Pelaksanaan Minggu Solidariti Palestin di Institusi Pendidikan Bawah KPM KPM telah menganjurkan Minggu Solidariti Palestin di mana setiap sekolah seluruh negara mengambil bahagian bagi menjayakan program ini Minggu Solidariti Palestin yang ...
Kpm Anjur Minggu Solidariti Palestin

Kpm Anjur Minggu Solidariti Palestin

papar berkaitan - pada 27/10/2023 - jumlah : 219 hits
SHAH ALAM Kementerian Pendidikan Malaysia akan melaksanakan Minggu Solidariti Palestin bermula pada 29 Oktober hingga 3 November ini KPM dalam satu kenyataan memaklumkan program itu bertujuan untuk mendidik murid tentang nilai kemanusiaan y...
Ppim Selar Wakil Rakyat Bantah Minggu Solidariti Palestin Di Sekolah Sinar Harian 27 10 2023

Ppim Selar Wakil Rakyat Bantah Minggu Solidariti Palestin Di Sekolah Sinar Harian 27 10 2023

papar berkaitan - pada 28/10/2023 - jumlah : 193 hits
SHAH ALAM Persatuan Pengguna Islam Malaysia menyelar tindakan dua wakil rakyat dari Sarawak yang membantah pelaksanaan Minggu Solidariti Palestin di kesemua institusi pendidikan bawah Kementerian Pendidikan Malaysia Ketua Aktivisnya Datuk N...
Pemuda Amanah Gesa Kpm Tidak Tunduk Desakan Batal Solidariti Palestin

Pemuda Amanah Gesa Kpm Tidak Tunduk Desakan Batal Solidariti Palestin

papar berkaitan - pada 31/10/2023 - jumlah : 176 hits
HarapanDaily comSITI NUR ZAWANI Pemuda AMANAH Terengganu menggesa agar Kementerian Pendidikan Malaysia tidak tunduk kepada desakan mana mana pihak supaya mengkaji semula keputusan menganjurkan minggu Solidariti Palestin Setiausahanya Muamma...
Dap Gesa Tindakan Tatatertib Nilai Semula Minggu Solidariti Di Sekolah

Dap Gesa Tindakan Tatatertib Nilai Semula Minggu Solidariti Di Sekolah

papar berkaitan - pada 29/10/2023 - jumlah : 171 hits
DAP terkilan dengan penganjuran program di sebuah sekolah rendah yang mengandungi unsur unsur keganasan dan ekstremisme dengan penggunaan replika senjata seperti yang tersebar di media sosial semalam Sehubungan itu setiausaha agungnya Antho...
Minggu Solidariti Guru Dinasihat Tidak Buat Sebarang Spekulasi Stu

Minggu Solidariti Guru Dinasihat Tidak Buat Sebarang Spekulasi Stu

papar berkaitan - pada 28/10/2023 - jumlah : 194 hits
KUCHING Guru dinasihatkan untuk tidak membuat sebarang spekulasi mengenai arahan Kementerian Pendidikan Malaysia berhubung semua institusi pendidikan kerajaan mengadakan minggu solidariti dari 29 Oktober hingga 3 November Presiden Kesatuan ...
Cadangan 7 Lagu Tema Minggu Solidariti Palestin

Cadangan 7 Lagu Tema Minggu Solidariti Palestin

papar berkaitan - pada 30/10/2023 - jumlah : 177 hits
Lagu tema minggu solidariti Palestine dah boleh cari Minggu ini telah bermula untuk minggu solidariti Palestin anjuran KPM di Ramai guru mula membuat persiapan untuk menjayakan program minggu ini Antara yang sedang hangat dikalangan guru at...
Template Buku Program Solidariti Palestine Freedom For Palestine

Template Buku Program Solidariti Palestine Freedom For Palestine

papar berkaitan - pada 25/10/2023 - jumlah : 231 hits
Free Free Palestine tanda solidariti Palestine admin buat khas template buku program bolehlah guna bersama Ejaan pada mockup diatas salah sikit ampun maaf MUAT TURUN TEMPLATE password cikgugrafik Bagi yang menggunakan canva PENERANGAN TEMPL...
Kos Institusi Awam Disakau Ini Zaman Jkom Banyak Sangat Peruntukan

Kos Institusi Awam Disakau Ini Zaman Jkom Banyak Sangat Peruntukan

papar berkaitan - pada 16/10/2023 - jumlah : 133 hits
Kos institusi awam disakauNik HasyudeenDi dalam mendidik rakyat berkenaan bertapa perlunya menstrukturkan semula subsidi JKom telah menerbitkan satu poster menarik Untuk kira kira RM 60 bilion yang merupakan peruntukan subsidi tahun 2023 ke...
53 Tempat Makan Menarik Di Melaka Restoran Sedap Best

36 Tempat Makan Menarik Di Kajang Syurga Makanan Best Untuk Foodie

30 Tempat Makan Menarik Di Langkawi Restoran Paling Best

Idea Bisnes Dari Rumah Dan Pinjaman Perniagaan

Pengaruh Skrin Kepada Remaja

5 Sensational Cycles From Bonhams Summer Sale

Dalam Jkom Ada Penentang Kerajaan

Prapesan Bespoke Jet Bot Combo Steam Today Pembersih Udara Pintar Samsung Percuma



10 Fakta Biodata Aniq Durar Pelakon Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3 Gandingan Sharifah Rose

Info Dan Sinopsis Hierarchy Netflix TV Series Kdrama 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3

Pakej Halal Murah Acheh Pulau Sabang Indonesia 4H 3M Tahun 2024

10 Filem Korea Terbaru Best 2023 2024 Boleh Tonton Secara Online


Hadis Hadis Sahih Kemunculan Al Mahdi Menurut Pandangan Ahlus Sunnah

Sambal Telur Bulat

Akhirnya Ustaz Don Daniyal Direhatkan Terus Dari Salam Baitullah

Doa Perlindungan Diri Daripada Segala Kejahatan Makhluk

Eksplorasi Digital U Pustaka 2024 Latihan Pangkalan Data Tutor Infiniti

Gua Musang Mp Refuses To Vacate Seat Over Vague Notice