Peja Tidak Turun Padang Aziz Bari Umum Tentang Bekas Mb Di Parlimen Tambun



Ketua Pembangkang Perak Abdul Aziz Bari menyatakan hasrat untuk mencabar bekas menteri besar Ahmad Faizal Azumu di kerusi Parlimen Tambun pada PRU15.
Di saat pemimpin DAP seperti Lim Kit Siang dan Ong Kian Ming mengumumkan tidak akan bertanding, Aziz yang juga Adun Bukit Tinggi pula berkata dia sanggup bertanding di dua kerusi.
“Saya telah berjanji dengan parti yang saya akan pertahankan kerusi DUN Tebing Tinggi, tetapi saya juga harap dapat lawan Peja di Tambun.
“Sejujurnya, saya tak rasa dia banyak turun di lapangan. Saya tak dapat lihat di mana peruntukan untuk Parlimen itu pergi,” katanya kepada Malaysiakini.
Aziz berkata dia tiada isu peribadi dengan Faizal cuma kawasannya berdekatan dengan Tambun dan dia sendiri giat turun ke lapangan di situ.
“Saya yakin ada beberapa aspek yang saya boleh menyumbang. Ia pastinya akan jadi pertembungan tiga penjuru dengan BN dan PN,” katanya lagi.
Aziz tidak melihat akan timbul sebarang konflik jika DAP memutuskan untuk mencalonkannya di kerusi DUN dan juga Parlimen.
“Ia bukan perkara yang lazim tetapi ada beberapa orang seperti ketua menteri Sarawak dan Pulau Pinang, serta Azmin Ali, Lim Guan Eng, Shafie Apdal dan Baru Bian. Kesemuanya merupakan Adun dan juga ahli parlimen,” katanya.
Mengulas isu berbeza, dia mengakui pengumuman Ong baru-baru ini, bahawa dia tidak akan bertanding dalam PRU akan datang, mengejutkannya.
“Berkenaan Ki Siang mungkin ia tak dapat dielakkan kerana sudah lama dia berkhidmat, tetapi (keputusan) Ong agak mengejutkan saya. Dia masih muda, kira-kira 47 tahun.
“Saya rasa ia kerana keputusan pemilihan parti baru-baru ini. Akar umbi mahu hala tuju berbeza,” kata Aziz yang turut tewas dalam pemilihan jawatankuasa eksekutif pusat DAP.
Di saat rama pihak menggesa ahli politik veteran seperti Dr Mahathir Mohamad, Presiden PKR Anwar IBrahim, Presiden PAS Abdul Hadi Awang dan bekas perdana menteri Najib Razak untuk bersara, Aziz mempunyai pandangan berbeza.
“Berkenaan perubahan generasi, ia soal pilihan. Hanya kerana anda sudah tua, tidak bermakna anda perlu berundur. Bagi saya usia bukan isu.
“Kita tak boleh lupa yang politik adalah tentang kebebasan rakyat untuk membuat pilihan sendiri – baik atau buruk, betul atau salah,” katanya.
Pada masa sama, bekas pensyarah undang-undang itu berkata kebanyakan mesej gagal disampaikan ke peringkat akar umbi.
“Saya menganggap diri saya sebagai ahli politik amatur dan terlibat secara tak sengaja. Lama sebelum saya sertai politik, saya sentiasa memikirkan bagaimana untuk merapatkan jurang antara undang-undang perlembagaan dengan rakyat.
“Apabila saya pulang daripada pengajian pascasiswazah (di University of Nottingham dan University of Birmingham) pada akhir 1990-an, saya lihat orang terlalu takut untuk bercakap soal monarki, Islam, ISA dan topik-topik penting lain.
“Masalah utama adalah orang malah tidak faham mengapa topik-topik ini menjadi tabu,” katanya sambil menambah ia kerana soal undang-undang begitu jauh dengan orang kebanyakan.
“Dahulu, ia sesuatu yang sangat langka. Kini kita ada ramai pakar,” katanya berseloroh.
“sebenarnya tetap ada sedikit kebebasan akademik. Jika tidak saya tak akan jadi profesor penuh pada 2003 dan dibenarkan untuk terus menulis kolum di akhbar The Sun,” katanya lagi.
Peja tidak turun padang, Aziz Bari umum tentang bekas MB di Parlimen Tambun
 
Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929
CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]
Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda
Baca Artikel Menarik:
Sah diracun! Yogi sikucing selebriti dan rakan mati akibat perbuatan khianat Keluarga saman TikTok selepas anak maut sertai cabaran Tak ada sebab RoS tolak pindaan Perlembagaan UMNO – Najib Dunia di ambang krisis makanan Polis guna handphone disaman Pendaki Gunung Suku hanyut: Bomba jumpa kaki mangsa Usul pinda perlembagaan disokong sebulat suara bukti UMNO sedia hadapi PRU-15 GPS takkan beri laluan Bersatu tanding di Sarawak Angkara pokok serai, lelaki parah ditetak Tiga Pengantin Adik Beradik Bersanding ‘Bawa Perut’ Perang mulut antara Tian, Prabakaran makin panas 2 pasangan kekasih dicekup berkhalwat di hotel bajet Layari Laman Facebook MYKMU.NET
DJ Dave Menyanyikan Lagu Raya Untuk Pandalela Di Hanoi

Farahdhiya tayang paha sebaik habis Ramadan

Gambar MK K-Clique berkahwin cetus huru-hara

The post Peja tidak turun padang, Aziz Bari umum tentang bekas MB di Parlimen Tambun appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/05/22/peja-tidak-turun-padang-aziz-bari-umum-tentang-bekas-mb-di-parlimen-tambun/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Keadilan Tambun Enggan Beri Laluan Aziz Bari Tanding Di Tambun

Keadilan Tambun Enggan Beri Laluan Aziz Bari Tanding Di Tambun

papar berkaitan - pada 28/5/2022 - jumlah : 100 hits
KEADILAN Cabang Tambun enggan membenarkan Ketua Pembangkang DUN Perak Dr Aziz Bari untuk bertanding di kerusi berkenaan Menurut Ketua Wanita KEADILAN Tambun Norheizan Sofea Mustafa Tambun merupakan kerusi parti itu sebelum diserahkan kepada...
Forget About Tambun Pkr Division Tells Aziz Bari

Forget About Tambun Pkr Division Tells Aziz Bari

papar berkaitan - pada 27/5/2022 - jumlah : 117 hits
The Tambun PKR division has advised Perak opposition leader DAP s Abdul Aziz Bari to drop his ambitions of being fielded as Pakatan Harapan s candidate for Tambun in the 15th general election Tambun PKR women s wing chief Norheizan Sofea Mu...
Pemuda Amanah Tempelak Aziz Bari Tak Hormat Jawatankuasa Perundingan Kerusi Ph

Pemuda Amanah Tempelak Aziz Bari Tak Hormat Jawatankuasa Perundingan Kerusi Ph

papar berkaitan - pada 23/5/2022 - jumlah : 101 hits
May 23 2022 Pemuda AMANAH Negeri Perak ingin membuat teguran kepada pimpinan Pakatan Harapan di semua peringkat agar menghormati mandat yang diberikan oleh kesemua parti anggota dalam Pakatan Harapan terhadap Jawatankuasa Perundingan Kerusi...
Bekas Peguam Negara Kalah Saman Fitnah

Bekas Peguam Negara Kalah Saman Fitnah

papar berkaitan - pada 25/5/2022 - jumlah : 176 hits
Bekas Peguam Negara Apandi Ali kalah kes saman fitnah RM10 juta ke atas Lim Kit Siang Mahkamah juga mengarahkan Apandi membayar RM80 000 kos guaman kepada Kit Siang
Bekas Diplomat Status Datuk Dan Anak Ditahan Tanam Ganja Keliling Rumah

Bekas Diplomat Status Datuk Dan Anak Ditahan Tanam Ganja Keliling Rumah

papar berkaitan - pada 24/5/2022 - jumlah : 296 hits
SEORANG bekas Diplomat yang membawa gelaran Datuk ditahan selepas dipercayai mengusahakan ladang ganja di belakang rumahnya di Janda Baik Pahang Lelaki berusia 78 itu ditahan selepas polis menemui 102 pokok ganja yang ditanam di sekeliling ...
Polis Pahang Tahan Bekas Diplomat Dan Anak Lelaki Di Percayai Tanam Ganja Di Janda Baik

Polis Pahang Tahan Bekas Diplomat Dan Anak Lelaki Di Percayai Tanam Ganja Di Janda Baik

papar berkaitan - pada 25/5/2022 - jumlah : 132 hits
BENTONG Polis menahan seorang bekas diplomat bergelar Datuk dan anak lelakinya yang dipercayai terlibat menanam 102 pokok disyaki ganja di sebuah rumah di Kampung Sum Sum Janda Baik Bukit Tinggi Pahang Ketua Polis Pahang Datuk Ramli Mohamed...
Semoga Berbahagia Kental Wanita Ini Restu Bekas Suami Kahwini Adik Kandung

Semoga Berbahagia Kental Wanita Ini Restu Bekas Suami Kahwini Adik Kandung

papar berkaitan - pada 27/5/2022 - jumlah : 116 hits
Umum mengetahui penceraian boleh mendatangkan kesan buruk kepada institusi kekeluargaan terutamanya gangguan emosi anak anak Bukan itu sahaja bahkan hubungan bersama bekas pasangan selepas itu akan berasa kekok Namun lain pula bagi seorang ...
Bekas Diplomat Belajar Tanam Pokok Ganja Di Youtube

Bekas Diplomat Belajar Tanam Pokok Ganja Di Youtube

papar berkaitan - pada 25/5/2022 - jumlah : 225 hits
Bentong Bekas diplomat Malaysia berstatus Datuk yang diberkas polis selepas disyaki memiliki ladang ganja dan menanam 102 pokok terlarang itu turut memprosesnya menjadi daun kering dan cecair untuk dijual kepada pelanggan tetap serta kenala...
Datuk Bekas Diplomat Tanam Hampir 100 Pokok Ganja Ditahan

Datuk Bekas Diplomat Tanam Hampir 100 Pokok Ganja Ditahan

papar berkaitan - pada 24/5/2022 - jumlah : 164 hits
Kuala Lumpur Seorang bekas diplomat Malaysia berstatus Datuk diberkas polis selepas disyaki menanam dan memiliki ladang pokok ganja membabitkan hampir 100 batang pokok terlarang itu Kes itu dianggap rampasan pokok ganja terbesar di dalam se...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi

Kkb Polls Boycotting The Ballot Box Unproductive Says Yeoh



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free

Beyond The Arrest Colorado Springs Criminal Lawyers Advocate For Your Freedom

Aktivis Gagal Rayu Mohon Cabar Keputusan Ag Tak Dakwa Muhammad Zamri Vinoth Dan Firdaus Wong

What Are The Chances That Anwar Will Honour His Promise To Raise The Salary Of Civil Servants

Is The Government Getting Paranoid About The Media

Bila Rakyat Kurang Faham Jangan Kata Lantaklah Ka Siong