Patriot Tuntut Utusan Malaysia Mohon Maaf Dari Presidennya


MALAYSIAKINI

   
Persatuan Patriot Kebangsaan (Patriot) hari ini menuntut Utusan Malaysia memohon maaf secara terbuka kepada presidennya Mohamed Arshad Raji dan ahli veteran tentera itu.

Patriot berkata ini kerana akhbar berkenaan mendakwa Mohamed Arshad sengaja mendiamkan diri terhadap kenyataan berkaitan Angkatan Tentera Malaysia yang dikeluarkan taikun Koon Yew Yin baru-baru ini.

Pengarah Komunikasi Awam Patriot, Dr Wong Ang Peng berkata artikel Utusan Malaysia itu mencetuskan banyak komen bersifat tohmahan daripada pembaca terhadap presidennya secara peribadi dan juga kepada Patriot secara amnya.

"Komen-komen menghina ini bukan sahaja terhad kepada pembaca Utusan tetapi juga telah menular ke sosial media yang lain yang menuduh Patriot sebagai boneka DAP.

"Ekoran dari tindakan Utusan ini Patriot dengan secara tidak adil telah dihujani dengan komen-komen yang mencaci dan menghina," katanya dalam satu kenyataan.

Wong berkata demikian mengulas laporan yang dibuat Utusan Malaysia bertajuk “Patriot membisu kerana sudah termakan budi?” pada 15 Ogos lalu.

Laporan tersebut memetik kenyataan Ketua Penerangan Umno Perak, Mohd Zolkafly Harun yang menuduh Patriot sengaja mendiamkan diri terhadap satu kenyataan berkaitan ATM yang dikeluarkan oleh Koon Yew Yin.
Wong berkata melalui kenyataan tersebut juga Mohd Zolkafli dan Utusan Online telah melemparkan tohmahan yang menggambarkan Patriot sebagai sebuah NGO yang tidak jujur, penerima sogokan dan juga korup

Mengulas lanjut, Wong berkata pihaknya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang sekiranya permohonan maaf tanpa syarat itu tidak dubuat.

Baru-baru ini, pengasas Gamuda, Koon Yew Yin dalam blognya berkata ramai anggota tentera hanya 'makan dan tidur' malah ramai antara mereka tidak pernah menembak.

Taikun itu dalam tulisannya juga mencadangkan anggota tentera menggantikan pekerja asing yang bekerja ladang-ladang Felda.

Kenyataan itu dibuat Koon menerusi satu tulisan bertajuk "Cadangan saya untuk mengurangkan dan meningkatkan perkhidmatan awam kita".

Bagaimanapun pendapat itu mengundang kritikan pemimpin kerajaan, pembangkang dan NGO yang berpandangan kenyataan itu menghina pasukan ATM.

Selepas dikritik, Koon akhirnya membuat permohonan maaf, terutamanya kepada anggota tentera yang tersinggung dengan kenyataan itu.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/08/patriot-tuntut-utusan-malaysia-mohon.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5183 Ppim Lancar Tabung Food Bank Bantu Staf Utusan Malaysia Gazette 21 08 2019

5183 Ppim Lancar Tabung Food Bank Bantu Staf Utusan Malaysia Gazette 21 08 2019

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 410 hits
KUALA LUMPUR Persatuan Pengguna Islam Malaysia telah melancarkan tabung Food Bank PPIM untuk membantu wartawan dan kakitangan Utusan Melayu Malaysia Berhad yang dihimpit masalah tunggakan gaji Ketua Aktivis PPIM Datuk Nadzim Johan berkata i...
Utusan Malaysia Dan Kosmo Teruskan Penerbitan

Utusan Malaysia Dan Kosmo Teruskan Penerbitan

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 688 hits
Utusan Malaysia Dan Kosmo Teruskan Penerbitan Desas desus bahawa hari khamis 22 Ogos 2019 bahawa akhbar Utusan Malaysia dan Kosmo hentikan penerbitan tidak menjadi kenyataan Utusan Malaysia Dan Kosmo Teruskan Penerbitan Syarikat akhbar berb...
5190 Tulisan Jawi Pada Produk Bukan Islam Mengelirukan Utusan Malaysia 22 08 2019

5190 Tulisan Jawi Pada Produk Bukan Islam Mengelirukan Utusan Malaysia 22 08 2019

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 527 hits
KUALA LUMPUR 22 Ogos Persatuan Pengguna Islam Malaysia menyokong penuh gesaan melarang penggunaan tulisan Jawi pada bungkusan produk bukan Islam Ketua Aktivis PPIM Nadzim Johan berkata langkah itu perlu bagi mengelakkan pengguna keliru deng...
5201 Jom Beli Akhbar Utusan Malaysia Kosmo Utusan Malaysia 23 08 2019

5201 Jom Beli Akhbar Utusan Malaysia Kosmo Utusan Malaysia 23 08 2019

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 460 hits
KUALA LUMPUR 23 Ogos Persatuan Pengguna Islam Malaysia hari ini melancarkan kempen membeli akbar Utusan Malaysia dan Kosmo bagi menyokong syarikat akhbar tertua itu yang sedang mengalami krisis kewangan Ketua Aktivisnya Datuk Nadzim Johan b...
5198 Sijil Halal Ikut Pemilik Produk Utusan Malaysia 23 08 2019

5198 Sijil Halal Ikut Pemilik Produk Utusan Malaysia 23 08 2019

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 400 hits
KUALA LUMPUR 23 Ogos Persatuan Pengguna Islam Malaysia mencadangkan kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia supaya mengeluarkan sijil halal dalam tulisan mengikut bangsa pemilik produk Setiausaha Agungnya Datuk Dr Maamor Osman berkata sebaga...
Naikkan Sedikit Harga Akhbar Utusan Malaysia Tak Jadi Henti Pengeluaran

Naikkan Sedikit Harga Akhbar Utusan Malaysia Tak Jadi Henti Pengeluaran

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 196 hits
Sejak semalam berita penutupan syarikat akhbar Utusan Malaysia dan Kosmo telah menyebabkan ramai pihak terkejut Khabar angin mengatakan bahawa hari Rabu pada minggu ini adalah hari terakhir akhbar tersebut dijual Namun begitu petang tadi Pe...
Penerbitan Utusan Malaysia Diteruskan Tidak Henti Operasi

Penerbitan Utusan Malaysia Diteruskan Tidak Henti Operasi

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 273 hits
Utusan Malaysia adalah musuh utama Pakatan Harapan Lihat bagaimana mereka merasa sangat gembira apabila mendengar khabar bahawa lidah perjuangan orang Melayu Islam Malaysia ini mengalami masalah kewangan yang serius sehingga terpaksa member...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


209 Doa Para Nabi

207 Chapter Master You Words

Coretan Dari Tingkat 2 Wad 29 Katil 18 Hprz 2

Sambutan Birthday Ke 9 Nur Wardina Soffea

Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects