Pas Umno Tolong Tarbiah Naib Presiden Mca Pasal Islam Kejap


Naib presiden MCA mendakwa Ketua Pemuda PPBM, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dan Presiden PKR, Anwar Ibrahim mengubah pandangan mereka terhadap Zakir Naik untuk meningkatkan sokongan pengundi parti masing-masing.

“Ia menunjukkan mereka hipokrit dan mempamerkan pandangan populis hanya apabila ia sesuai dengan mereka tetapi tunduk kepada realiti keperluan politik untuk meraih sokongan undi yang lebih besar,” kata Ti Lian Ker.

Beliau memberitahu FMT: “Selagi rakyat Malaysia prihatin, mereka menentang Zakir Naik tetapi realiti politik adalah PPBM dan PKR akan mempunyai sokongan pengundi yang lebih besar pada pilihan raya umum (PRU) akan datang jika mereka mempunyai sokongan daripada orang Islam dan Melayu, yang pada umumnya menyokong Naik.”

Ti berkata ia “benar-benar hina” untuk Syed Saddiq dan Anwar untuk membuat pusingan U terhadap Naik, walaupun pada asalnya menyatakan bantahan terhadapnya.

“Saya fikir mulai sekarang, ramai orang menyedari urusan sebenar ahli politik Pakatan Harapan (PH), yang pada masa lalu bersembunyi di sebalik sentimen populis,” katanya.

Naik, penceramah kontroversi dari India berstatus pemastautin tetap di Malaysia. Beliau mencetuskan kontroversi baru-baru ini apabila mempersoalkan kesetiaan masyarakat India Malaysia kepada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad. Beliau kemudiannya dipetik sebagai berkata masyarakat Cina di Malaysia juga dianggap sebagai “tetamu lama” di negara ini.

Presiden PKR, Anwar Ibrahim pada awalnya menggesa Naik memohon maaf kepada Mahathir dan berkata beliau tidak bersetuju dengannya. Bagaimanapun, beliau kemudian berkata Naik tidak sengaja menghina atau mempersoalkan kaum Cina dan India.

Syed Saddiq sebelum ini menggesa Naik dihantar pulang tetapi kemudian menggesa rakyat Malaysia “berubah” selepas Mahathir menolak pengusiran Naik.

Ti berkata kerajaan mengemukakan “pandangan yang berbeza pada masa yang berlainan” mengenai Naik untuk memenuhi khalayak yang berbeza.

“Sebab itulah terdapat pendapat yang berbeza di media sosial atau ketika menangani akar umbi parti dan orang awam.

“Tetapi akhirnya, mereka meraih undi Melayu dan Islam yang akan menentukan undian pada PRU15 akan datang. Mereka memerlukan sejumlah besar undi Melayu untuk memenangi PRU seterusnya. Terdapat lebih ramai pengundi Melayu sekarang apabila mereka berusia bawah 18 tahun boleh mengundi,” katanya.

Bagaimanapun, strategi ini tidak mengambil kira pandangan golongan etnik minoriti. Beliau berkata PH menerima 90% undi Cina pada PRU 2018, yang kini berisiko.

Ketua Wanita MCA Sabah, Pamela Yong pula menggesa DAP dan 42 ahli Parlimennya menyatakan pendirian mereka terhadap Anwar dan Syed Saddiq, sambil menyatakan DAP tidak habis-habis menyuarakan tentang impian “Malaysia Malaysia”.

Beliau berkata Naik sering menguji keharmonian negara. Bagaimanapun, kuasa untuk menanganinya terletak pada “orang-orang yang diberikan mandat untuk mempertahankan harapan rakyat Malaysia di mana tiada kaum yang didiskriminasi atau dipinggirkan”.

FMT

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://bankami.blogspot.com/2019/08/pas-umno-tolong-tarbiah-naib-presiden.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemuda Umno Pas Mca Mic Bersatu Bukti Perpaduan Ummah Tidak Rasis

Pemuda Umno Pas Mca Mic Bersatu Bukti Perpaduan Ummah Tidak Rasis

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 293 hits
Gabungan Pemuda UMNO Pas MCA dan MIC di atas satu pentas ceramah buat pertama kalinya di sini malam tadi membuktikan bahawa gagasan Perpaduan Ummah tidak rasis sebagaimana yang dilabelkan oleh sesetengah pihak Ketua Pergerakan Pemuda Barisa...
Umno Pas Tak Hasut Orang Islam Boikot Produk Bukan Bumiputera

Umno Pas Tak Hasut Orang Islam Boikot Produk Bukan Bumiputera

papar berkaitan - pada 2/9/2019 - jumlah : 284 hits
MALAYSIAKINI Pemuda Umno Kelantan hari ini tampil menjawab kenyataan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng yang menggesa supaya Umno dan PAS mengecam usaha memboikot produk bukan Bumiputera Ketuanya Noor Hariri Mohamed Noor berkata kedua dua pa...
Presiden Umno Pas Bertemu Perkukuhkan Lagi Penyatuan Ummah

Presiden Umno Pas Bertemu Perkukuhkan Lagi Penyatuan Ummah

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 371 hits
Kepimpinan UMNO dan pimpinan PAS hari ini mengadakan pertemuan dengan diketuai oleh presiden kedua dua parti berkenaan UMNO diketuainya Presidennya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi manakala Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengetuai barisan pucu...
Kerjasama Umno Pas Rapuh Di Tangan Mic Mca

Kerjasama Umno Pas Rapuh Di Tangan Mic Mca

papar berkaitan - pada 31/8/2019 - jumlah : 240 hits
Kerjasama Umno Pas rapuh di tangan MIC MCA Oleh August 31 2019Menjelang termeterainya kerjasama rasmi antara Umno dan Pas pada 14 September depan pemerhati politik masih sangsi formula politik itu mampu dilaksanakan memandangkan terdapat du...
Kerjasama Umno Pas Dipertikai Akar Umbi

Kerjasama Umno Pas Dipertikai Akar Umbi

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 213 hits
Kerjasama Umno Pas dipertikai akar umbi Oleh August 24 2019Kurang seminggu sebelum termeterainya kerjasama Umno Pas pelbagai pihak kurang yakin kerjasama itu akan menguatkan gabungan pembangkang menghadapi pilihan raya umum ke 15 Apatah lag...
Najib Umno Pas Now Brothers Protecting Rights Of Malays

Najib Umno Pas Now Brothers Protecting Rights Of Malays

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 244 hits
The alliance between Umno and PAS is more than just a marriage for political gains but a partnership to protect the rights of Malays in the country says former prime minister Datuk Seri Najib Razak Addressing a large crowd during the Batu P...
Piagam Umno Pas Ph Takut Kekuatan Penyatuan Ummah

Piagam Umno Pas Ph Takut Kekuatan Penyatuan Ummah

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 267 hits
KERDAU 4 Sept Menteri Besar Pahang Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail menyanggah pandangan pemimpin kerajaan Pakatan Harapan yang mengatakan piagam UMNO PAS tidak lebih semata mata kerana politik Bahkan bidas Pengerusi Badan Perhubungan UMNO N...
Presiden Amanah Ziarah Mursyidul Am Pas

Presiden Amanah Ziarah Mursyidul Am Pas

papar berkaitan - pada 26/8/2019 - jumlah : 247 hits
Perseteruan politik tidak menghalang Mohamad berkunjung menemui Hashim dan berharap hubungan persahabatan mereka akan berkekalan
2 Lagi Parti Sertai Kerjasama Umno Pas Umum Hadi

2 Lagi Parti Sertai Kerjasama Umno Pas Umum Hadi

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 229 hits
August 26 2019 5 42 PMAbdul Hadi Awang PUTRAJAYA Presiden PAS Abdul Hadi Awang hari ini mengumumkan penyertaan Parti Ikatan Bangsa Malaysia dan Barisan Jemaah Islamiah Se Malaysia dalam kerjasama Umno PAS Hadi berkata demikian selepas mesyu...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan