Pas Nampak Cemas Di Terengganu


 



March 23, 2021 Minggu lepas aku ada menulis, dah sebelum PRU 14 pun aku ada berikan pandangan yg sama..PH tak perlu bekerjasama dengan UMNO , cukup ambil langkah strategik dengan UMNO..PH kena membuka laluan untuk UMNO di Terengganu melainkan kerusi bandar dan Parlimen.. Amanah hanya perlu berikan tumpuan di Kelantan..
Kenapa PH perlu bagi laluan kepada UMNO di Terengganu ? Kerana disitulah sumber kekuatan PAS dan Presidennya, Tak mustahil nasib Haji Hadi akan berulang seperti nasibnya kalah pada Man Bakar pada 2004.. Jika PAS kalah di Terengganu, Mereka akan berantakan sesama sendiri..
Amanah fokus saja di kelantan, Amanah ada peluang yg baik jika kena dengan Strateginya di Kelantan.. Malangnya pemimpin Amanah sepatutnya memperkuatkan strategi di kelantan.. tapi sibuk tengah sibuk cari kerusi selamat di Bandar.. Modal RUU 355 sudah tidak berguna dalam PRU 15, Itulah yg menjadi azimat besar dan tangkal PAS menang di Kelantan..
Bagi aku, Asas untuk UMNO Terengganu bertanding semua kerusi adalah kukuh.. Tambah jika pengerusinya adalah Mat Said yg mana perwatakannya disukai rakyat Terengganu..UMNO gagal hanya diganggu undi PH..
Ulangan peristiwa PRU 1999 dan 2004 akan berulang..Pada PRU 1999, PAS hampir sapu bersih Terengganu ketika gelombang reformasi biarpun Wan Mokhtar Ahmad disukai rakyatnya..Pada PRU 2004, UMNO kembali sapu bersih di Terenganu..
Wan Mokhtar nasibnya seperti sama seperti Mat Hassan di Negeri Sembilan pada PRU 14.. biarpun disukai rakyatnya..Mereka menjadi mangsa gelombang perpecahan dalam UMNO, cuma bezanya gelombang PRU 14 beralih ke Pantai barat.. dan ia takkan berulang untuk kali kedua..
Jadi Mat Said tindakannya bersendirian, Tidak ada kaitan dengan UMNO pusat..Mereka sejak awal menyatakan hasrat bertanding di Terengganu…dan depa ada asas kepada tindakan depa..Sebenarnya situasi ini akan berulang dibanyak Negeri..
Itu lah UMNO, Depa tahu guna kekuatannya dimana, mereka bijak manfaatkan parti Politik..Mat Said bijak meluaskan Pengaruh walaupun ada kalangan PH mengejek dan nampak Lekeh kepada Mat Said.. berbeza dgn Amanah sibuk cari kerusi selamat….
Sebenarnya UMNO ini bijak dalam Politik, mereka tahu bila waktu dan ketika untuk bertindak..Lihat di Perak.UMNO tahu mereka kuat di Perak.. jadi mereka bertindak sendiri dan akhirnya kembali mengambil alih Perak dengan memanfaatkan PH, yang tak bijaknya pemimpin PH di Perak terutama Amanah dan DAP perak yang terikut ikut dengan rentak si Selvador yg Gelojoh..
Sebenarnya UMNO sedang melengkapkan strategi Politik mereka terutama dengan memanfaatkan PH terutama PKR.. ada sebahagian kalangan PH terbuai dengan jajaran Baru, Ulangan di Perak akan berlaku di Putrajaya jika PH masuk dalam perangkap mereka…. Matlamat mereka, kuasa dan bebas dari Penjara.. UMNO mesti lead..
Selepas PRU 15, PN, PAS dengan alasan kuasa Politik Melayu Islam akan terpaksa melafazkan Bai’ah kepada UMNO untuk sekali lagi mengetuai Kerajaan seperti di perak.. Dan Nasib PH akan sekali lagi sepertimana Perak.. terbuai dengan mimpi di Putrajaya mengharapkan Strategi dan langkah langkah Politik alam disebalik mata… 🙂
Ipohmali












Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/03/pas-nampak-cemas-di-terengganu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panas Pemuda Pas Terengganu Hilang Sabar Dengan Asyraf Wajdi

Panas Pemuda Pas Terengganu Hilang Sabar Dengan Asyraf Wajdi

papar berkaitan - pada 21/3/2021 - jumlah : 165 hits
March 21 2021 Pemuda Pas Terengganu menyifatkan kenyataan Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki yang seolah olah mendorong UMNO memerangi Pas di negeri ini pada Pilihan Raya Umum ke 15 telah menggores hati ahli Pas Ketua Penerangannya Mu...
Pas Bersatu Officially Form Terengganu Perikatan Committee

Pas Bersatu Officially Form Terengganu Perikatan Committee

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 155 hits
Terengganu Perikatan Nasional has officially formed a state committee comprising the state s PAS and Parti Pribumi Bersatu Malaysia leaders last night Terengganu PN Information chief Wan Sukairi Wan Abdullah said the committee is chaired by...
Pas Terengganu Bungkus Jika Tidak Tunai Janji Bertembung Umno Pru 15

Pas Terengganu Bungkus Jika Tidak Tunai Janji Bertembung Umno Pru 15

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 297 hits
Cadangan Pengerusi Umno Terengganu Datuk Seri Ahmad Said yang ditemui di Perhimpunan Agung Umno semalam bahawa Pas dan Umno perlu bertanding secara mesra bagi menentukan parti manakah yang lebih disukai rakyat untuk memerintah Terengganu pa...
Hanya Makan Minum Tiada Muafakat Umno Pas Di Terengganu Ahmad Said

Hanya Makan Minum Tiada Muafakat Umno Pas Di Terengganu Ahmad Said

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 289 hits
Adam Abu BakarKUALA LUMPUR Pengerusi Umno Terengganu Ahmad Said mendakwa tiada istilah muafakat di negeri berkenaan antara partinya dengan PAS walaupun di peringkat pusat kedua dua parti Melayu Islam itu secara rasmi menjalinkan kerjasama m...
Pas Makin Cemas

Pas Makin Cemas

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 513 hits
PAS Makin Cemas Di kala Umno hampir pasti memutuskan hubungan kerjasama dengan Bersatu PAS pula nampaknya masih tetap dengan pendirian tidak mahu meninggalkan mana mana daripada rakan sekutunya itu menjelang pilihan raya umum ke 15 nanti Ka...
Salah Umno Pas Juga Lah Ya

Salah Umno Pas Juga Lah Ya

papar berkaitan - pada 11/3/2021 - jumlah : 142 hits
MUHD MUKHLISKiranya kristian boleh guna kalimah Allah hari ni salah Bersatu dan PAS jugalah kan Betul tak Awang
Hubungan Dengan Ppbm Umno Tidak Akan Beri Kata Dua Pada Pas Kata Ahmad Maslan

Hubungan Dengan Ppbm Umno Tidak Akan Beri Kata Dua Pada Pas Kata Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 11/3/2021 - jumlah : 208 hits
March 10 2021 Ahmad Maslan berkata hubungan PAS dan Umno bermula lebih awal daripada hubungan PAS dan PPBM dalam Perikatan Nasional PETALING JAYA Umno tidak akan memberikan sebarang kata dua kepada PAS berhubung kerjasama parti itu dengan P...
Shorts Pas Mahu Satu Lawan Satu

Shorts Pas Mahu Satu Lawan Satu

papar berkaitan - pada 11/3/2021 - jumlah : 299 hits
SHORTS Pas mahu satu lawan satu SHORTS SINAR LIVE 10 MAC 2021 Ikuti petikan Sinar Live yang bertajuk Pas mahu satu lawan satu bersama Ketua Penerangan Pemuda PAS Malaysia Khairul Nadzir Helmi Azhar UNTUK VIDEO PENUH SILA LAYARI https bit ly...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Airasia Santan Menu Baru Harga

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Puaka Cuti Semester

Apa Itu Kwsp Akaun 3

Sakit Tekak Yang Amat Sangat

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins