Pas Kelantan Rantau Panjang Terima Kejutan Besar Bila Ustaz Ebit Lew Ziarah Keluarga Duduk Dalam



*PAS Kelantan & Rantau Panjang Terima Kejutan Besar Bila Ustaz Ebit Lew Ziarah Keluarga Duduk Dalam Kawasan Pembuangan Sampah Tidak Mampu Diselesaikan oleh Kerajaan Negeri.* - Komen Anak Perantau.
Kata Membangun Bersama Islam? 
Kritik orang No 1, tapi badan sendiri penuh kudis tidak nampak.
Rakyat Malaysia terkejut! Lagi terKejut PAS bila Utz Ebit Lew g tgk rumah daif di kwsn pembuangan sampah @ Kg Cherang Hanggus di Parlimen Rantau Panjang. 
Habis kelam kabut Pas Rantau Panjang, Pejabat Tanah Pasir Mas, Jabatan Kebajikan Masyarakat dll. 
Negeri yang dikatakan berkebajikan dan Membangun Bersama Islam, realitinya rakyat Negeri sendiri pun merempat tiada tanah, cari makan dengan kutip sampah sarap untuk sara keluarga.
YB Zailah, YB Rozi, Ajk2 Pas Kawasan, Pemuda Pas Rantau Panjang, Penghulu dl nampaknya gelabah semua komen2 di Media Sosial nak counter balik. Nak Kaunter apa? Dah berpuluh tahun benda itu berlaku. Ramai yang tahu.
YB Zailah Timbalan Menteri Wanita sekarang, Jabatan Kebajikan Masyarakat dibawah kelolaan beliau. Sepatutnya kerja nya lebih efektif; Bukannya datang lawat dan agih beras dan akanan dll, kemudian biar sahaja mereka disitu berpuluh-puluh tahun. 
Khabarnya di Kawasan Pembuangan Sampah itu juga jadi ‘kawasan gelap’ bagi orang kampung, kerana ramai anak muda terlibat dengan kegiatan jual beli Pil Kuda. Ini juga masalah kronik No 1 di Kelantan, dah jadi Kerajaan Pusat pun benda ini masih tidak di ambil berat. 
Itu belum lagi kes HIV AIDS yang banyak orang tempatan ke Golok, Thailand sempadan Rantau Panjang. Jika tak silap YB Ustaz Nik Abduh pula pernah bagi statement komen Pentadbiran Selatan Thai dulu kes itu, waktu beliau jadi Ahli Parlimen Pasir Mas.
YB Kak Lah pun dah berapa puluh tahun jadi YB situ. YB Abdul Rosol pula Adun situ, sebelum ini Hj Abdul Fatah Harun. 
Tempat pembuangan sampah tu ramai penduduk kampung buat bantahan; kerana isu bau dan waktu banjir sampah sarap hanyut ke rumah orang kg. Nilai tanah jadi merosot, isu sosial bertambah dan pencemaran meningkat.
Banyak isu telah dibangkitkan, keluar surat khabar dan media sosial; Pihak Kerajaan hanya diam membisu. Sampah tetap dibuang, hingga membukit. Soalah-olah tiada cara lain pelupusan sampah. Menteri Alam Sekitar pun Timbalan Presiden PAS sekarang; takkan tidak boleh selesai? Gaji mahal. Dah la jadi Ahli Parlimen di Kelantan.
Majlis Daerah Pasir Mas buat pekak badak aduan rakyat, pembuangan sisa sampah dibawah kelolaan mereka. Mungkin sebab ramai orang politik Pas jadi Ahli Majlis Daerah, jadi tidak efektif. Bab melawat/melancong Luar Negara nampak selalu ada. Tapi tiada result untuk rakyat.
Orang tu sudah lebih 20 tahun duduk situ, tanah tiada nak buat rumah, menumpang tanah orang. Tanah Kerajaan, tempat pembuangan sampah tu telah dipagar. Bukan satu keluarga, berberapa keluarga duk situ. Semua susah.
Kerajaan Pas sentiasa duk agih lot lot tanah, antaranya tanah yang Felcra teroka sekitar Pejabat Pas Rantau Panjang, dan yang terkini tanah rizab haiwan di Mukim Repek. Agih kat orang politik aje ke? Makcik tu takleh?
Banyak sangat isu tanah orang kg, yang bayar premium/Permohonan tanah baru, akhirnya bertukar tangan kepada orang-orang yang ada kabel politik dan pejabat tanah? Tanya.
Soal orang kg, pada siapa mereka agih tanah? Sedangkan rakyat susah tidak dapat. 
Orang kg sekitar situ tahulah bertapa ‘mewah’ nya tanah orang-orang politik Rantau Panjang. Boleh rujuk isu isu tanah sebelum ini. Bayar resit kuning, lepas bertahun-tahun dapat tahu tanah lot yang dibayar dapat pada orang lain itu biasa.
Duit RM400 JUTA yang Kerajaan dulu bagi buat apa agaknya? Duit hasil minyak pun dah masuk Akaun Kerajaan Negeri dan Majlis Agama Islam Kelantan lebih RM50 juta setahun. Kemana duit itu dibelanjakan. Takkan nak bayar sewa rumah untuk keluarga tu macam Ustaz Ebit buat pun tak boleh?
Mb, Tmb, Exco haritu dapat kereta Mercedes Mewah sebijik seorang, dapat pula Elaun RM50,000 seorang. Waktu COVID 19, bantuan tunai hanya diberikan kepada kakitangan Kerajaan Negeri dan orang politik sahaja, rakyat tak dapat apa. Kemana duit itu dibelanjakan? 
Duit banyak, Takkan nak bayar sewa rumah untuk keluarga tu macam Ustaz Ebit buat pun tak boleh? Jawab lah depan Allah Swt nanti.
Dulu PAS boleh la jaja Kerajaan tiada duit, sekarang dah jadi Kerajaan Pusat dan dah dapat duit, takkan takda hasil juga? Masalah Air belum masuk lagi, raya dah dekat. Air kuning dan keluar angin ja musim PKP aritu.
Apa nak jdi dengan Negeri Kelantanku? Sedih. Laungan Islam tu hanya di slogan, tidak di amalan. 



Anak Perantau Kelantan Sedih

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/05/pas-kelantan-rantau-panjang-terima.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Yb Di Kecam Netizen Gara Gara Kongsi Kisah Sebenar Isu Keluarga Daif Kampung Seri Damai Di Page Ustaz Ebit Lew

Yb Di Kecam Netizen Gara Gara Kongsi Kisah Sebenar Isu Keluarga Daif Kampung Seri Damai Di Page Ustaz Ebit Lew

papar berkaitan - pada 11/5/2020 - jumlah : 534 hits
KUANTAN Ahli Dewan Undangan Negeri Pulau Manis Dato Khairuddin Mahmud telah dikecam bertalu talu oleh netizen gara gara berkongsi kenyataan rasminya di page Ustaz Ebit Lew Demikianlah yang terjadi kepada seorang lagi wakil rakyat dari Pahan...
Ulang Kali Cakap Terima Kasih Dan Menangis Ebit Lew Bantu Keluarga Dapatkan Rumah Lebih Selesa

Ulang Kali Cakap Terima Kasih Dan Menangis Ebit Lew Bantu Keluarga Dapatkan Rumah Lebih Selesa

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 574 hits
Nasib sebuah keluarga yang tingal di sebuah rumah usang di Tanjung Lumpur Kuantan telah mendapat perhatian seorang pendakwah terkenal bernama Ustaz Ebit Lew Menerusi satu perkongsian yang dibuat melalui akaun Facebook rasmi keluarga tersebu...
Ustaz Ebit Lew Santuni Banduan Akhir Haji Menangis Saat Doakan Kebaikan Untuk Keluarga Bekas Isterinya

Ustaz Ebit Lew Santuni Banduan Akhir Haji Menangis Saat Doakan Kebaikan Untuk Keluarga Bekas Isterinya

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 372 hits
Baru baru ini pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew ada ziarah ke Penjara Kajang untuk memberi sumbangan tiga buah mesin basuh berkapasiti 25 kilogram bagi kegunaan para banduan di sana Dalam masa sama beliau turut berpeluang menyantuni banduan...
Beza Kehadiran Ustaz Ebit Lew Ke Negeri P Pinang Dan Kelantan

Beza Kehadiran Ustaz Ebit Lew Ke Negeri P Pinang Dan Kelantan

papar berkaitan - pada 19/5/2020 - jumlah : 437 hits
Apabila Us Ebit Lew menziarahi rumah fakir miskin di sebuah kawasan di negeri Serambi Mekah beliau hanya mendapat kecaman dan sindiran dari pak lebai Beliau dikatakan tidak berakal dan sebagainya Begitu juga apabila pendakwah terkenal ini m...
Tadi Sampai Mereka Tengah Baca Al Quran Ebit Lew Puji Sikap Keluarga Duduk Khemah

Tadi Sampai Mereka Tengah Baca Al Quran Ebit Lew Puji Sikap Keluarga Duduk Khemah

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 410 hits
Baru baru ini tular mengenai kisah salah seorang pelajar dari UTM Skudai yang terpaksa tinggal di dalam sebuah khemah bersama dengan ahli keluarganya yang lain Kisah keluarga ini turut mendapat perhatian pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew se...
Ustaz Tido Klon Ustaz Ebit Lew

Ustaz Tido Klon Ustaz Ebit Lew

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 572 hits
Ustaz tido Siapakah ustaz tido ini Gaya percakapanya intonasi suaranya kelakuan dia sama macam ustaz ebit Klon Mereka ada misi iaitu ingin mewujudkan 1 negeri 1 ebit lew untuk menolong lebih ramai lagi orang tak kira bangsa dan agama
Bisnes Ustaz Ebit Lew Jutawan Dermawan

Bisnes Ustaz Ebit Lew Jutawan Dermawan

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 472 hits
Seperti mana yg kita tahu ustaz ebit adalah seorang pendakwah bebas seorang mualaf cina yg dari kecil memang menetapkan hati untuk melihatkan islam ini adalah ber kasih sayang Bersatu hati Beliau memulakan carier dengan bekerja dengan seora...
Pas Perintah 30 Tahun Ebit Lew Selesai Masalah 3 Jam

Pas Perintah 30 Tahun Ebit Lew Selesai Masalah 3 Jam

papar berkaitan - pada 17/5/2020 - jumlah : 211 hits
Anak Perantau Kelantan ULASAN Ustaz Ebit Lew termasuk DUN Mohd Amar rupanya mana dia tahu patutlah Ustaz Nik Amar Mengamuk di FB Ingatkan kenapa Ustaz Nik Amar Mengamuk rupanya Ustaz Ebit singgah di Kg Tapang dalam Dun beliau jadi Yang Berh...
Suara Percakapan Disamakan Dengan Ustaz Ebit Lew Usaha Ustaz Tido Bantu Golongan Daif Dipuji

Suara Percakapan Disamakan Dengan Ustaz Ebit Lew Usaha Ustaz Tido Bantu Golongan Daif Dipuji

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 360 hits
Siapalah yang tidak kenal dengan insan bernama Ustaz Ebit Lew Beliau sentiasa menjadi bualan ramai orang di atas sikapnya yang baik serta sentiasa membantu golongan yang memerlukan Namun baru baru ini seorang lagi pendakwah dikenali sebagai...
Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

218 Fibonaci

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas

Persediaan Awal Haji



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Pusing Jalan

Pentingnya Muhasabah Diri

Huawei Announce Upcoming Launch Two Products On 13 May 2024

777 3 67 Slot777 Pg Slot777 Top 10 By Debora Punpro777 Us

Kisah Pemuda Bani Tamim Di Akhir Zaman

Strategic Alliances For Business