Pas Erat Pks Indonesia Perlis Lagi




Delegasi PAS erat silaturahmi bersama PKS Indonesia
BARU-baru ini saya mengetuai Delegasi Ahli Parlimen Parti Islam Se Malaysia (PAS) seramai lima (5) orang ke Bandung dan Jakarta, Indonesia. Kunjungan ini bertujuan untuk memperteguhkan hubungan silaturahim antara dua parti iaitu PAS dan Parti Keadilan Sejahtera (PKS). 
Kedua-dua parti ini mempunyai hala tuju dan misi perjuangan yang sama, iaitu bagi memenangkan perjuangan Islam melalui jalan demokrasi. Ini membolehkan Islam memerintah dan membawa kesejahteraan rakyat di dunia dan akhirat. Jalan demokrasi yang dipilih oleh kedua-dua parti ini menunjukkan kepada masyarakat dunia bahawa PAS dan PKS tidak anti-demokrasi dan memilih jalan damai. 

Pada pertemuan pertama di Bandung, saya bersama rombongan telah bertemu dengan Yang Terhormat Bapak Dr. Haru Suandharu, S.Si, M.Si, Ketua Dewan Pengurus Wilayah Parti Keadilan Sejahtera Jawa Barat, manakala kunjungan kami ke bangunan Majlis Permusyawaratan Rakyat Republik Indonesia (MPR) Jakarta disambut oleh Wakil Ketua MPR, Yang Terhormat Bapak Dr. H. Muhammad Hidayat Nur Wahid, MA. 
Kami bertukar-tukar pandangan mengenai keadaan masyarakat Muslim di kedua-dua negara dan juga berkongsi pengalaman dalam perjuangan menerusi jalan demokrasi, di mana saya berkongsi pengalaman PAS sebagai Kerajaan dan juga Pembangkang. 
PAS sentiasa menjunjung prinsip demokrasi negara dan menjadikan politik sebagai salah satu medium dakwah. Pemerintahan berasaskan politik Islam dapat menunjukkan keindahan Islam dalam kehidupan bermasyarakat. Kepelbagaian umat di Malaysia diterima sebagai sebahagian masyarakat tanpa mengenepikan hak-hak beragama bagi rakyat bukan-Islam. 

Pimpinan PKS yang ditemui sangat tertarik apabila mengetahui pengalaman 33 tahun PAS sebagai Kerajaan di Kelantan, yang sentiasa berlaku adil kepada semua masyarakat termasuk masyarakat bukan-Islam. Beliau berpendapat, pengalaman PAS sebagai Kerajaan di Kelantan ini dapat menafikan tanggapan dan ketakutan masyarakat bukan-Islam terhadap pemerintahan Islam sekali gus menepis kempen ‘Islamophobia’ yang dibawa oleh kelompok-kelompok anti-Islam. 
Ini secara tidak langsung dapat dijadikan model untuk meyakinkan masyarakat bukan-Islam di rantau ASEAN agar tidak terus takut dengan Islam. Di akhir kunjungan, PAS dan PKS sepakat agar hubungan sesama umat Islam di rantau ini perlu terus diperkukuh dan saling mendoakan agar kemenangan berpihak kepada Islam sama ada di Malaysia atau Indonesia dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) dan Pemilihan Umum (PEMILU) yang akan datang.

Turut bersama saya dalam pertemuan ini ialah YB Ustaz Muhammad Ismi Bin Taib, YB Dato Dr. Nik Zawawi, YB Ustaz Kamal Ashari, YB Ustaz Misbahul Munir Masduki dan YB Tuan Awang Solahuddin Hashim. Manakala delegasi PKS turut disertai oleh Ketua Fraksi PKS MPR Tiffatul Sembiring, Sekretaris Fraksi Johan Rosihan, Staf Khusus Wakil Ketua MPR Soenmanjaya, Anggota Komisi I DPR dan Wakil Ketua BKSAP DPR RI, balan Sukamta PhD, juga mantan Mentan Dr. Suswono. 

DATO’ SRI TUAN IBRAHIM TUAN MAN
Timbalan Presiden PAS – HARAKAHDAILY 21/7/2023 



Komen Weblog Ibnu Hasyim: PAS erat PKS Inonesia..  & Perlis lagi!


Tunggu dulu, lihat ini..
(i) Perhatian, PKR angkat calon penipu?


Mengejutkan! Calon PKR untuk DUN Permatang, Tanjong Karang, Mohd Yahya Mat Sahri rupa-rupanya pernah dipenjara 2 tahun dan dikenakan 2 sebatan.

Beliau pernah didakwa menipu Presiden Kumpulan Darul Ehsan Bhd dengan memperdayakannya supaya mempercayai bahawa sekretariat Pakatan Rakyat sedang mencari penaja bagi sambutan 100 hari pakatan itu memerintah (semasa itu).

Bukan itu sahaja, kelicikan Yahya mendorong Presiden syarikat tersebut memberikannya RM50,000 sebagai sumbangan, di Gardenia Coffee House Hotel Quality di Shah Alam pada 4 Jun 2008. Setelah 8 tahun berlalu, barulah kes ini disabitkan di mahkamah dan Yahya didapati bersalah. Kesihan..


(ii) Lagi, hebatnya MB PAS Perlis.. Prihatin terhadap tentera. 

Kerajaan Perlis memperuntukkan sebanyak RM40,000 setahun kepada Persatuan Veteran Angkatan Tentera Malaysia (PVATM).

Menteri Besar, Mohd Shukri Ramli berkata, ini kerana bukan suatu perkara yang mudah untuk mengurus dan mentadbir persatuan itu demi memastikan hal ehwal kebajikan veteran terus terbela.
“Dalam memastikan nasib veteran ATM di Perlis tidak terabai, kerajaan Perlis memperuntukkan geran tahunan sebanyak RM40,000 setahun.
“Ini bagi memastikan pentadbiran dan pengurusan persatuan berjalan dengan lancar,” katanya ketika merasmikan Persidangan Perwakilan Tahunan PVATM Ke-58 di Dewan Kemas Alor Tampang, Beseri, semalam.
Menteri Besar berkata, segala pengorbanan veteran ATM tidak pernah dilupakan oleh kerajaan negeri.
“Tanpa perjuangan mereka, mungkin kita tidak dapat berdiri di sini dengan selesa sebagai rakyat sebuah negara yang berdaulat dan aman damai.
“Saya juga merakamkan ucapan ribuan terima kasih dan menzahirkan penghargaan kepada semua ahli veteran kerana mempertahankan maruah negara daripada terus tergadai serta mengorbankan usia muda mereka demi keselamatan dan masa depan kita semua,” katanya.
Hadir sama Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan dan Bantuan Bencana negeri, Wan Badariah Wan Saad; Yang Dipertua PVATM, Dato’ Idrus Kassim dan Panglima Briged ke-30 Infantri, Brig Jen Yazid Yusof.
Al-hamdulillah!
Kesimpulan: 
Jom tinggalkan PMX Malaysia.Kepada rakyat Malaysia, sebenarnya kebangkitan Islam di negara ini berada di hujung jari anda. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam, yang ada di negara kita. 
Jangan tertipu dengan suara sumbang memfitnah 'PAS tak mampu tadbir Malaysia'. Terbukti sekarang 'walaupun negeri besaq kelemboi' PAS cuba bangun bersama Islam. Insya Allah, Allahu Akbar!
Oleh itu, buat masa ini, tak payah susah-susah, gunakan jari-jari anda untuk menukar kerajaan sekarang kepada kerajaan Islam, melalui peti undi.. Insya Allah!


INI MODEL NEGARA ISLAM MALAYSIA..
Sila lihat model negara Islam Malaysia yang di bawa oleh PAS/PN  
(i) Ini, kerajaan Islam contoh di Malaysia.. Sila teliti! (ii) K'tan, pembangunan berpaksi Islam. Kekal & tawan S...  (iii) Jom kreatif. K'tan -Tek-C hibrid solar. Turkiye -k... (iv) Indahnya Islam kerana sistem zakat. RM76 juta agih... (v) Ini, wakll rakyat PAS/PN.. X sambut Aidilfitri ke... (vi) Tukar segera k'jaan ini. Kini jari anda mampu me'I...
Bersambung..
Sekian. Wassalam. Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim 014 400 2015.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/07/pas-erat-pks-indonesia-perlis-lagi-ok.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suhu Panas Di Indonesia Begitu Mengganggu Ternyata Ini Penyebabnya

Suhu Panas Di Indonesia Begitu Mengganggu Ternyata Ini Penyebabnya

papar berkaitan - pada 13/9/2023 - jumlah : 136 hits
Kenaikan suhu udara ini diduga akibat perubahan iklim yang menganggu kehidupan masyarakat
Ky Pengamanan Hakim Dan Pengadilan Di Indonesia Termasuk Sangat Longgar

Ky Pengamanan Hakim Dan Pengadilan Di Indonesia Termasuk Sangat Longgar

papar berkaitan - pada 13/9/2023 - jumlah : 113 hits
Hal itu dikatakan Ketua KY Amzulian Rifai dalam Seminar Internasional Komisi Yudisial membahas jaminan keamanan hakim dan persidangan
Prabowo Saya Pakai Sepatu Buatan Indonesia Tak Kalah Dengan Italia

Prabowo Saya Pakai Sepatu Buatan Indonesia Tak Kalah Dengan Italia

papar berkaitan - pada 13/9/2023 - jumlah : 144 hits
Saya sekarang pakai sepatu buatan Indonesia tidak kalah dengan sepatu yang dari Itali kata Prabowo
Kepala Perpusnas Ungkap Peran Penting Bibliografi Dalam Literasi Masyarakat Indonesia

Kepala Perpusnas Ungkap Peran Penting Bibliografi Dalam Literasi Masyarakat Indonesia

papar berkaitan - pada 13/9/2023 - jumlah : 175 hits
Bibliografi berbeda dengan katalog karena bibliografi mencatat semua buku yang diterbitkan dalam suatu daerah
Kemendikbud Ristek Ungkap Penyebab Banyaknya Pengangguran Terdidik Di Indonesia

Kemendikbud Ristek Ungkap Penyebab Banyaknya Pengangguran Terdidik Di Indonesia

papar berkaitan - pada 13/9/2023 - jumlah : 162 hits
Survei Angkatan Kerja Nasional 2023 Badan Pusat Statistik total angkatan kerja di Indonesia tercatat sebanyak 146 62 juta orang
Video Keseruan Jokowi Nonton Timnas Indonesia Vs Turkmenistan Gelitik Jan Ethes Sambil Tertawa

Video Keseruan Jokowi Nonton Timnas Indonesia Vs Turkmenistan Gelitik Jan Ethes Sambil Tertawa

papar berkaitan - pada 13/9/2023 - jumlah : 140 hits
Terlihat Jan Ethes ikut menonton pertandingan tersebut Jokowi yang asik menonton tiba tiba merasa gemas karena pertandingan berjalan seru
Sandiaga Klaim Ekraf Indonesia Urutan 3 Dunia Hanya Kalah Dari Hollywood Dan K Pop

Sandiaga Klaim Ekraf Indonesia Urutan 3 Dunia Hanya Kalah Dari Hollywood Dan K Pop

papar berkaitan - pada 14/9/2023 - jumlah : 112 hits
Dia mengajak para pelaku UMKM untuk tetap terus menciptakan produk produk ekonomi kreatif
Timnas Indonesia U 23 Kalahkan Turkmenistan Jokowi Ini Hadiah Ulang Tahun Pak Erick

Timnas Indonesia U 23 Kalahkan Turkmenistan Jokowi Ini Hadiah Ulang Tahun Pak Erick

papar berkaitan - pada 13/9/2023 - jumlah : 159 hits
Timnas Indonesia U 23 berhasil menekuk Turkmenistan 2 0 pada pada babak kualifikasi Piala Asia
Jangan Bersangka Sudah Beriman

Aku Menyesal Kahwin Dengan Warga Asing Enggan Tunaikan Nafkah Sebab Tak Tahu

Laporan Dosm Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024

Alliance Bank Rakan Mytaman Untuk Meluaskan Kebolehcapaian Kad Kredit Maya Kepada 150 000 Pengguna

Kak Jane Pergi Selamanya

Bila Allah Tarik Nikmat Ibadah

Pakar Tak Semestinya Tinggi Kelulusan Akademik

Hukum Memakai Pendakap Gigi



10 Fakta Biodata Harissa Adlynn Halim Pelakon Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Astro Ria Gandingan Redza Rosli

6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu


Enjoy A Variety Of Abundant Prizes Playing Gacor123 Slot

Ulasan Filem Atlas Agak Mengecewakan

Nangka Madu Dari Kebun

Data Driven Decisions For Success

Kkm Digesa Jangan Mengetepikan Pemegang Taruh Kosmo 25 06 2024

Ppim Dakwa Kkm Ketepikan Pakar Dalam Pindaan Akta Perubatan Utusan Malaysia 26 06 2024