Panduan Langkah Demi Langkah Untuk Kempen E Mel Yang Berjaya Pada Tahun 2021



Panduan Langkah demi Langkah untuk Kempen E-mel yang berjaya pada tahun 2021. Apakah itu pemasaran e-mel? Pemasaran e-mel merupakan satu bentuk kemudahan emel dalam versi digital. Jika dahulu apabila kita hendak mengirim surat, kita menulisnya di kertas tetapi apabila wujudnya emel, ia memudahkan kita menghantar surat secara digital.

Namun adakah penggunaan emel sudah semakin dilupakan? Tidak. Kerana pada era kini, Pemasaran emel masih lagi kukuh dan penggunaannya semakin meningkat.

Menurut Neil Patel, usahawan digital marketing, pada tahun 2018 terdapat data menunjukkan pemasaran emel antara saluran pemasaran yang paling berkesan mengalahkan social media lain dan masih evergreen walaupun ada platform seperti Google Ads dan Facebook Ads.

Kebanyakan orang menggunakan emel untuk menghantar dokumen berbanding dengan platform lain. Begitu juga buat usahawan dimana mereka boleh menggunakan pemasaran emel untuk mempromosikan produk mereka. Namun tidak ramai yang tahu cara untuk memulakan kempen pemasaran dengan betul dan baik.

Berikut beberapa panduan Langkah demi Langkah untuk Kempen Pemasaran E-mel yang Berjaya.
1. Guna Sistem Pemasaran EmelPerkara pertama adalah anda memerlukan sistem pemasaran emel yang disebut sebagai autoresponder contohnya getresponse, aweber, sendinblue dan sebagainya. Sistem pemasaran ini berfungsi untuk mendapatkan senarai emel pengguna dimana ia mempunyai personalised mesej dengan cara meletakkan nama penerima di dalam emel yang akan dihantar. Selepas itu anda perlu membuat satu borang untuk pengguna memasukkan info mereka seperti nama dan alamat emel. Kemudian sistem ini akan automatic menghantar emel kepada pengguna mengikut apa yang telah di set kan.
2. Follow up dengan buat kandungan menarikAnda perlu membuat kandungan yang menarik pelanggan dan sentiasa mengemaskini kandungan kepada pelanggan. Contohnya anda menetapkan untuk menghantar emel pada pelanggan satu kali pada setiap minggu, jadi anda perlu hantar mengikut waktu yang ditetapkan. Jika anda hantar setiap hari kemungkinan pelanggan tidak menyukainya.

Oleh itu, pentingnya anda membuat emel susulan pertama untuk membantu pemasaran emel anda. Emel susulan pertama ini adalah langkah bagi anda memperkenalkan diri dan perincian mengenai kandungan anda ke alamat emel pelanggan yang baru.
3. Buat Analisis dan segmentasiSetelah anda memahami cara untuk menghasilkan pemasaran emel, anda perlu membuat Analisa dan segmentasi. Bagaimana caranya?

Biasanya penyedia sistem pemasaran telah menyediakan analisis secara percuma. Dan perkara penting yang anda perlu fahami adalah 3 perkara iaitu jumlah orang membuka emel anda, kesan sejauh mana hubungan anda dengan pembaca, contohnya sejauh mana pembaca teruja membaca emel dan membukanya dengan cepat.Kemudian berapa banyak pelanggan yang unsubscribe emel anda.

Bagi segmentasi pula ia adalah amalan dimana ada perlu membahagikan senarai emel ke dalam kumpulan sasaran. Sebagai contoh,

Senarai Pelanggan Pelanggan newsletter Senarai emel harian ( perbandingan mingguan dan bulanan dan lain-lain )Jadi apabila anda mempunyai senarai pembahagian ini, ia memudahkan untuk anda menghantar emel kepada sasaran yang tepat.

Inilah beberapa langkah dan ringkasan yang boleh anda lakukan bagi memulakan pemasaran emel anda. Anda boleh membuat carian mengenai sistem pemasaran yang sesuai dan berbaloi.

Sekiranya anda kurang jelas dengan penerangan di atas, anda boleh menggunakan perkhidmatan dari Web Mechanic. Web Mechanic ini berfungsi untuk membantu anda sebagai peniaga berniaga secara online. Ia merupakan sebuah syarikat yang menawarkan servis digital marketing malaysia menggunakan SEO, Facebook Ads dan marketing lain yang bagus untuk anda membuat promosi sesebuah bisnes dengan cara terkini yang superb!







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.zazaiman.com/2020/12/panduan-langkah-demi-langkah-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Memasuki Tahun 2021 Zahid Ajak Pemimpin Angkat Politik Matang Demi Rakyat

Memasuki Tahun 2021 Zahid Ajak Pemimpin Angkat Politik Matang Demi Rakyat

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 304 hits
KUALA LUMPUR 31 Dis Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengajak parti parti politik dan kepimpinannya untuk bersama sama memikirkan pendekatan terbaik dalam memacu ekonomi serta mencipta pekerjaan selain memeriahkan landskap per...
Rancang Nak Ada Bayi Tahun 2021 Ni Ketahui Waktu Terbaik Untuk Hamil

Rancang Nak Ada Bayi Tahun 2021 Ni Ketahui Waktu Terbaik Untuk Hamil

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 278 hits
Sekiranya anda dan pasangan merancang untuk memiliki cahaya mata pada tahun baru ini mungkin banyak faktor yang perlu dipertimbangkan untuk tahu waktu terbaik untuk hamil bukan Antaranya adalah faktor kesihatan kewangan kerjaya dan macam ma...
Post Pertama Tahun 2021

Post Pertama Tahun 2021

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 344 hits
Assalamualaikum guys Post pertama aku untuk tahun 2021 ini Hari ni perasaan aku membuak buak nak update blog Tapi sesungguhnya aku tiada topik nak sembang Sediyhhh aaarrrr Haha Tangan aku tengah sakit sekarang ni Tapi gagahkan diri juga la ...
Saham Spotify Boleh Cecah 400 Tahun 2021

Saham Spotify Boleh Cecah 400 Tahun 2021

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 315 hits
Bagi penggemar music semestinya tahu pasal spotify Untuk pengetahuan korang spotify bukan saja boleh streaming music tetapi terdapat juga podcast berkaitan keagamaan ekonomi berita semasa dan pelbagai lagi Malah Dr Zul juga mempunya podcast...
Qualcomm Snapdragon 480 5g Akan Lebih Murah Di Tahun 2021

Qualcomm Snapdragon 480 5g Akan Lebih Murah Di Tahun 2021

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 272 hits
Peranti Kelas Bawahan Akan Lebih Berkuasa Lebih Bersinar Pada Tahun 2021 5G akhirnya dilancarkan secara rasmi pada tahun 2020 Namun peranti dengan sokongan 5G pada tahun lepas masih lagi agak mahal 5G termurah tahun lepas Samsung Galaxy A51...
Dapatkan Kalendar Kuda Bagi Tahun 2021

Dapatkan Kalendar Kuda Bagi Tahun 2021

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 678 hits
Tahun 2021 bakal menjelma Jadi anda kini boleh dapatkan kalendar kuda bagi tahun 2021 bagi membuat percangan awal sepanjang tahun baru nanti Dengan kalendar ini sedikit sebanyak kita boleh atur segala aktiviti kita sendiri atau bersama kelu...
9 Film Adaptasi Dari Buku Yang Akan Rilis Tahun 2021 Menarik Dan Layak Ditunggu

9 Film Adaptasi Dari Buku Yang Akan Rilis Tahun 2021 Menarik Dan Layak Ditunggu

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 189 hits
Yang belum baca bukunya buruan baca Masih ada waktu sebelum 9 film ini resmi tayang
Emas Dijangka Meningkat Pada Tahun 2021

Emas Dijangka Meningkat Pada Tahun 2021

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 266 hits
2020 telah menjadi tahun yang belum pernah terjadi sebelumnya untuk pasaran logam berharga Pada bulan Ogos harga emas mencecah paras tertinggi di atas 2 000 per auns Tetapi sementara sektor emas mendapat perhatian pelabur sektor perlombonga...
Nasi Briyani Di Awal Tahun 2021

Nasi Briyani Di Awal Tahun 2021

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 300 hits
hai assalammualaikum Nasi Briyani Di Awal tahun 2021 Dah masuk 4 hari tahun baru sekejapnya lahai Tak terasa pun sebab duduk rumah sepanjang hari Jadi bila jarang keluar tu kita macam biasa masak masak la dekat rumah kan Sempena tahun baru ...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran