Pakatan Baharu Anwar Satu Perjudian Prinsip



(Ismaweb) – Polemik perubahan kuasa susulan dakwaan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memiliki sokongan majoriti Ahli Parlimen mencetuskan tanda tanya berkenaan prinsip dan perjuangan pemimpin veteran itu.
Seperti diketahui ramai, perjuangan politik bekas Timbalan Perdana Menteri itu selama ini berpaksikan kepada menolak amalan rasuah dan gejala salah guna kuasa.
Persoalan kini, apakah Ahli Parlimen Port Dickson berkenaan sanggup menggadaikan perjuangannya semata-mata mahu menjalin kerjasama dengan pemimpin UMNO yang terpalit dengan kesalahan rasuah dan salah guna kuasa.
Amir Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahman berkata, jika perkara tersebut berlaku maka terkuburlah prinsip yang diperjuangkan oleh Anwar sejak sekian lama.
Tegas beliau, apa yang pasti, segala tindak tanduk Anwar dan UMNO selepas ini membuka mata rakyat tentang hipokrasi politik mereka.
“Isu ini bukan berkaitan Anwar sahaja, sebaliknya ia melibatkan sikap UMNO juga. Langkah Anwar ini menimbulkan persoalan besar tentang prinsip dan maruah.
“Bagaimana Anwar yang selama ini menolak rasuah dan salah guna kuasa sebagai landasan perjuangan politiknya kini menerima UMNO dan pemimpinnya yang sedang didakwa atas tuduhan rasuah dan salah guna kuasa di mahkamah.
“Adakah ini bermakna Anwar sanggup gadai prinsip yang akhirnya membebaskan Najib, Zahid dan mereka yang dituduh rasuah dan salah guna kuasa,” katanya dalam kenyataan, hari ini.
Mengulas lanjut, Abdullah Zaik turut mempersoalkan adakah Anwar akan mencampuri urusan kehakiman selepas ini?
“Kalau begitu di mana prinsip ketelusan, integriti dan pemisahan kuasa. Anwar akan kuburkan segala prinsip perjuangannya bila berkomplot dengan UMNO,” dakwanya.
Dalam perkembangan sama, Abdullah Zaik menempelak, konsep perjuangan UMNO yang kononnya selama ini membela orang Melayu dan agama Islam sebagai satu pembohongan.
Katanya, ini selepas parti berteraskan Melayu itu dilihat akan menjalinkan kerjasama dengan Anwar dan DAP yang selama ini mereka musuhi.
“Bagi UMNO…lantang isytihar no DAP,  no Anwar kini akan berkerjasama dengan Anwar dan DAP kerana nak selamatkan beberapa pimpinan UNNO yang dituduh di mahkamah dan tamakkan kedudukan dan kuasa, UMNO akan korbankan prinsip-prinsip mereka sendiri.
“Ini akan membenarkan dakwaan bahawa perjuangan Melayu dan Islam selama ini bohong belaka. Kiblat sebenarnya hanya kuasa dan kekayaan,” dakwanya lagi.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/10/10/pakatan-baharu-anwar-satu-perjudian-prinsip/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pakatan Top Leaders Meet For First Time Since Anwar S Claim Of Having Support To Form The Next Govt

Pakatan Top Leaders Meet For First Time Since Anwar S Claim Of Having Support To Form The Next Govt

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 342 hits
PETALING JAYA Pakatan Harapan s top brass met at the PKR headquarters on Monday the first time since PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim claimed that he held majority support in Parliament PKR secretary general Datuk Seri Saifuddin Nasut...
Anwar Hanya Tunggu Perkenan Agong Untuk Mengadap Hasrat Bentuk Kerajaan Baharu

Anwar Hanya Tunggu Perkenan Agong Untuk Mengadap Hasrat Bentuk Kerajaan Baharu

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 273 hits
KUALA LUMPUR Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya menunggu perkenan Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah untuk menghadap bagi mengemukakan hasrat membentuk kerajaan baharu Ketua Whip PKR Datuk ...
Menghadap Agong Bukan Isyarat Anwar Tubuh Kerajaan Baharu

Menghadap Agong Bukan Isyarat Anwar Tubuh Kerajaan Baharu

papar berkaitan - pada 9/10/2020 - jumlah : 219 hits
SUARA MERDEKA PROF Datuk Dr Mohd Zainul Fithri Othman Penganalisis politik PERKENANNYA Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah menerima menghadap Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Selasa de...
Video Prinsip Roh Dan Nyawa Pakatan Harapan

Video Prinsip Roh Dan Nyawa Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 223 hits
Saya yakin untuk bersikap praktikal dalam proses ini kunci utama kejayaan Datuk Seri Anwar Ibrahim ialah berunding dan terus berunding dengan semua pihak Rundingan adalah untuk mempertahankan prinsip prinsip yang deminya Datuk Seri Anwar Ib...
Covid 19 Dua Kluster Baharu Di Kedah Satu Di Terengganu

Covid 19 Dua Kluster Baharu Di Kedah Satu Di Terengganu

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 261 hits
Kuala Lumpur Kementerian Kesihatan Malaysia mengenal pasti tiga lagi kluster baharu membabitkan dua di Kedah dan satu di Terengganu Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah berkata kluster terbabit ialah Kluster Bah Sintok d...
Insyaallah Anwar Akan Berjaya Jadi Perdana Menteri Kita Yang Baharu Nanti Pak Salim

Insyaallah Anwar Akan Berjaya Jadi Perdana Menteri Kita Yang Baharu Nanti Pak Salim

papar berkaitan - pada 10/10/2020 - jumlah : 262 hits
Insya ALLAH Datuk Seri Anwar Ibrahim akan berjaya jadi Perdana Menteri kita yang baharu nanti Aku yakin benar dengan dia Lagipun apa salahnya kita beri peluang kata Pak Salim Saya sempat bertemu dengannya ketika saya ke Kuala Lumpur untuk b...
Covid 19 Sebanyak 150 Kes Positif Baharu Dengan Satu Kematian Di Rekodkan Hari Ini

Covid 19 Sebanyak 150 Kes Positif Baharu Dengan Satu Kematian Di Rekodkan Hari Ini

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 317 hits
PUTRAJAYA Sebanyak 150 kes baharu dilaporkan setakat jam 12 tengah hari tadi maklum Pengarah Kesihatan Dr Noor Hisham Abdullah Sabah terus mencatatkan kes tertinggi dengan pertambahan jangkitan sebanyak 124 kes baru hari ini Sementara itu s...
4 Kluster Baharu Covid 19 Dikesan Masing Masing Satu Di Langkawi Tawau Putrajaya Dan Klang

4 Kluster Baharu Covid 19 Dikesan Masing Masing Satu Di Langkawi Tawau Putrajaya Dan Klang

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 286 hits
Kementerian Kesihatan Malaysia memaklumkan bahawa terdapat empat kluster baharu yang dikesan pada hari ini Menurut kenyataan di akaun Twitter rasmi KKM kluster baharu yang dikenalpasti itu adalah Kluster Bah Ketil iaitu di Langkawi Kluster ...
Masjid Warisan Satu Abad Kampung Baharu Jerantut

Masjid Warisan Satu Abad Kampung Baharu Jerantut

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 778 hits
Masjid warisan satu abad Kampung Baharu Baru Bahru Jerantut Masjid ini dibina seawal tahun 1920an Kini sudah satu abad didalam catatan sejarahnya Masjid ini telah dibaik pulih dan dinaikan taraf sepenuhnya
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Reaching Out



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024

Selamat Hari Gawai Maksud Dan Contoh Ucapan

Piala Thomas 2024 Senarai Pemain Malaysia Jadual Live