Pajeri Terung Signature Recipe Azie Kitchen




Assalamualaikum semua. Apa khabar? Harap semua sihat walafiat dan dapat menjalani ibadah puasa dengan cemerlang. Haa sebelum itu, jangan lupa klik iklan yang keluar di blog saya tau. Kerjasama anda didahului dengan ucapan ribuan terima kasih. 
Bulan Ramadhan ini adalah bulan ibadah di mana semua kebaikan dan amalan yang dibuat akan diberikan pahala yang berganda. Begitu juga dengan infaq dan sedekah. Ianya akan diberi pahala sehingga  70 sehingga 700 kali ganda.
Selain itu di bulan ini juga, pahala sunat yang dikerjakan seolah mendapat ganjaran pahala fardhu dan pahala fardhu akan digandakan sebanyak 70 kali ganda. 
Jadi jangan lepaskan peluang untuk menambahkan amalan. Jangan ketinggalan untuk menambahkan bekalan. Kita tak tahu kalau Ramadhan ini adalah Ramadhan terakhir dalam hidup kita.  Semoga bermanafaat.

Saya sangat suka makan pajeri lagi lagi kalau pajeri terung. Pajeri nenas pun OK tapi kena yang buah nenas dah masak. Baru lah tak masam. Ada orang guna nenas dalam tin untuk buat pajeri. Bertambah lah sedap kerana nenas tu memang dah manis. 
Saya belajar resipi ini dari Wan Chu. Dulu kalau ke rumah mereka, mesti dimasaknya pajeri terung. Terung pulak menggunakan terung hijau. Tapi saya tak pernah pula jumpa terung hijau. 
Masa kerja dulu, kalau makan tengahari di Medan Kupang, lauk yang saya pilih mesti sama jer setiap kali. Mesti ada pajeri terung, ikan cencaru sumbat dan telur masin. Tak pernah jemu jemu makan lauk ni. 
Jom layan resipi dan cara penyediaannya di bawah ini. Jangan lupa video di Azie Kitchen Youtube Channel di SINI. Selamat mencuba….

Pajeri Terung Sedap Azie KitchenOleh: Azie Kitchen
Bahan bahan:6 biji terung - belah 2 tak putus50 gram rempah kari daging Babas - 4 sudu besar3 sudu besar kerisik300 ml santan segar2 sudu kecil garam - guna 1 sudu kecil3 sudu besar gula atau secukup rasa½ cawan minyak
Bahan kisar:6 biji bawang merah2 ulas bawang putih1 inci halia2 sudu besar udang kering
Cara cara:Tumis bahan kisar sehingga naik bau dan masukkan rempah kari kering (tak dibancuh dengan air) dan kacau rata cepat cepat.
Masukkan sedikit santan supaya tidak hangit dan kacau rata. Kemudian masukkan baki santan, garam, gula, serbuk perasa serta kerisik supaya kesemua sekali masak mesra. Renih sehingga betul betul terbit minyak.
Setelah hampir terbit minyak, masukkan terung dan sedikit air sehingga agak agak terung tenggelam sahaja.

Masak dengan api sederhana sehingga terung lembut dan kuah terbit minyak. Sesuaikan rasa dan bolehlah diangkat.
Nota:Saya guna sedikit serbuk cili kerana serbuk kari ini tidak berwarna merah.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aziekitchen.com/2024/03/pajeri-terung-signature-recipe-azie.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mee Hoon Goreng Kicap Azie Kitchen

Mee Hoon Goreng Kicap Azie Kitchen

papar berkaitan - pada 3/3/2024 - jumlah : 124 hits
Alhamdulillah hari ini kita bersua lagi Jangan lupa klik iklan di blog saya tau Setiap masa kena pesan kerana kalau tak pesan memang jumlah klik akan sangat sedikit Terima kasih atas kerjasama anda semua Semoga Allah yang dapat membalasnya ...
Moody Farmhouse Kitchen Designs To Inspire You

Moody Farmhouse Kitchen Designs To Inspire You

papar berkaitan - pada 3/3/2024 - jumlah : 133 hits
When it comes to kitchen design the farmhouse style continues to reign supreme offering a perfect blend of rustic charm and modern elegance If you re looking to add a touch of drama and coziness to The post appeared first on
A Molten Marvel Designing Your Kitchen With Lava Inspired Islands

A Molten Marvel Designing Your Kitchen With Lava Inspired Islands

papar berkaitan - pada 2/3/2024 - jumlah : 146 hits
Welcome to a realm where design meets the elemental forces of nature the world of lava inspired kitchen islands In this article we ll explore how these molten marvels can transform your kitchen into a space The post appeared first on
Personalized Solutions For Your Kitchen Cabinet Refacing Project

Personalized Solutions For Your Kitchen Cabinet Refacing Project

papar berkaitan - pada 9/3/2024 - jumlah : 105 hits
Custom cabinetry will transform your kitchen into an individualized space As opposed to the standard cabinets that adhere to standard sizes and designs the custom cabinets are created to be precisely matched to your kitchen s dimensions Thi...
Resepi Sambal Terung

Resepi Sambal Terung

papar berkaitan - pada 19/3/2024 - jumlah : 114 hits
nbsp Dalam bulan Ramadan Mubarak nih rasanya kak ana akan share resepi masakan yang kak ana masak untuk keluarga waktu berbuka atau sahur Ada dua tiga lagi entri sebelum puasa nak terbitkan tapi atas faktor usia ni nak edit foto dan taip pa...
Okonomiyaki Recipe

Okonomiyaki Recipe

papar berkaitan - pada 1/3/2024 - jumlah : 69 hits
A street food from Osaka Okonomiyaki is a Japanese savory pancake grilled as you like it with your choice of protein and tasty toppings READ
Resepi Tortang Talong Atau Terung Dadar Filipina

Resepi Tortang Talong Atau Terung Dadar Filipina

papar berkaitan - pada 4/3/2024 - jumlah : 141 hits
Mak mak kena bijak pelbagaikan menu terutama nak tarik minat anak atau keluarga makan masakan kita Betul tak Kalau sebelum ni sayur terung biasa kita nampak orang masak sambal masuk dalam kuah kari atau masak lemak buat pajeri atau nak lagi...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega