Pahang Terus Kempunan Kemenangan Tfc Ii Gah Di Takhta Liga Premier


KUALA LUMPUR, 6 Mac (Bernama) — Pahang terus kempunan dalam pemburuan tiga mata pertama saingan Liga Super musim ini, selepas dikejutkan dengan kekalahan 2-3 di tangan PJ City FC, pada aksi di Stadium Universiti Teknologi Mara (UiTM), malam ini.
Skuad Tok Gajah mahu mengutip mata berdepan PJ City FC selepas tewas 1-2 di tangan Selangor pada aksi pembukaan minggu lalu, namun gagal mempertahankan kedudukan 2-1, sehingga membenarkan PJ City FC bangkit meledak dua gol, untuk memperoleh kemenangan pertama musim ini.
Beraksi di venue alternatif, PJ City FC sebagai pasukan tuan rumah membuka tirai jaringan pada minit ke-11, menerusi pemain import Demba Camara, namun Pahang pantas menyamakan kedudukan empat minit kemudian, hasil sepakan penalti disempurnakan Dickson Nwaekame.
Pemain import baharu, Ivan Carlos meletakkan Pahang di hadapan selepas melakukan tampanan mengelirukan, yang menewaskan penjaga gol Ahmad Syihan Hazmi Mohamed pada minit ke-51, tetapi kegembiraan itu tidak kekal lama sejurus R.Barathkumar, menjaringkan gol kedua PJ City pada minit ke-59.
Seakan perlawanan berakhir dengan keputusan 2-2, R.Kogileswaran mengesahkan kemenangan PJ City FC, menerusi sepakan percuma pada masa kecederaan babak kedua perlawanan.
Pada masa sama, Melaka merampas kedudukan pendahulu Liga Super selepas mencatat kemenangan selesa 3-1, menewaskan Polis Diraja Malaysia pada aksi di Stadium Hang Jebat.
Gol tunggal Melaka pada babak pertama dijaringkan Uche Agba, apabila menanduk kemas bola hantaran rakan sepasukan Wan Amirul Afiq Wan Ab Rahman, sebelum bekas kapten skuad kebangsaan Safiq Rahim meletakkan skuad Sang Kancil selesa, mendahului 2-0 pada minit ke-71.
PDRM enggan mengalah apabila merapatkan kedudukan menerusi Antonia Germain pada minit ke-81, namun Melaka berjaya mengekalkan disiplin bertahan, sebelum Wan Amirul Afiq melengkapkan malam gemilang Melaka, dengan gol ketiga dari luar kotak penalti pada masa kecederaan babak kedua.
Sementara itu, Terengganu FC II (TFC II) melakar kemenangan kedua berturut-turut, apabila menewaskan Perak II 2-0 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, sekali gus mengutip enam mata untuk mendahului di puncak takhta Liga Premier.
Dua gol TFC masing-masing dijaringkan Bruno Suzuki pada minit ke-25, dan Muhamad Zuazyraf Zulkieflie pada minit ke-86.
Sementara itu, gol sendiri pemain Kuching FA Razziman Razali pada minit ke-54 memberikan Kelantan United, kemenangan kedua berturut-turut selepas menumpaskan Kuching FA 2-1 di Stadium Sultan Mohamad IV.
Terdahulu Kuching FA mendahului pada minit ke-19 menerusi Rafiezan Razali, sebelum Alfusainey Gassama meledak gol penyamaan Kelantan United FC.
Dalam pada itu, aksi Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) menentang Kelantan di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, terpaksa dihentikan seawal minit keenam dan ditangguhkan ke satu tarikh baharu susulan cuaca hujan dan petir.
— BERNAMA
The post Pahang Terus Kempunan Kemenangan, TFC II Gah Di Takhta Liga Premier appeared first on Siakap Keli.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2020/03/07/pahang-terus-kempunan-kemenangan-tfc-ii-gah-di-takhta-liga-premier/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kedudukan Terkini Cimb Liga Super Malaysia 2020 Dan Jadual Perlawanan Liga Super Liga Premier Malaysia 2020

Kedudukan Terkini Cimb Liga Super Malaysia 2020 Dan Jadual Perlawanan Liga Super Liga Premier Malaysia 2020

papar berkaitan - pada 7/3/2020 - jumlah : 1828 hits
Liga super Malaysia 2020 sudah memulakan kerancakannya Dengan pertemuan pertama antara JDT dan Kedah di dalam perlawanan piala sumbangsih menjadi permulaan untuk musim 2020 Kali ini bank terkenal di Malaysia CIMB bank telah menjadi penaja u...
Cimb Liga Super 2020 Pj City Raih Kemenangan Sulung

Cimb Liga Super 2020 Pj City Raih Kemenangan Sulung

papar berkaitan - pada 7/3/2020 - jumlah : 379 hits
Kogileswaran Raj muncul wira buat PJ City FC selepas jaringannya pada lewat perlawanan berjaya menumpaskan bekas pasukannya Pahang 3 2 pada aksi minggu kedua CIMB Liga Super 2020 yang berlangsung di Stadium UiTM Shah Alam sebentar tadi Lang...
Tamatkan Terus Premier League Musim 2019 2020 Tanpa Juara

Tamatkan Terus Premier League Musim 2019 2020 Tanpa Juara

papar berkaitan - pada 14/3/2020 - jumlah : 201 hits
Berikutan penularan wabak COVID 19 di Eropah dan United Kingdom ketika ini peminat menggesa Premier League supaya menamatkan terus liga musim 2019 2020 tanpa juara dan penyingkiran Premier League baru sahaja mengumumkan semua aksi Premier L...
Liga Super 2020 Pahang Mengajar Sabah

Liga Super 2020 Pahang Mengajar Sabah

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 389 hits
Pahang yang sebelum ini sengaja menyorokkan keghairahan mereka untuk menang telah tidak dapat menanggung perasaan tersebut dan menyebabkan Sabah menjadi mangsa pertama untuk mereka kalahkan bagi musim 2020 ini Jumlah kehadiran pada malam ta...
Kedah Kempunan Tiga Mata Lagi

Kedah Kempunan Tiga Mata Lagi

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 259 hits
KEDAH terus kempunan untuk melakar kemenangan pertama dalam saingan Liga Super musim ini apabila sekadar terikat 1 1 menentang UiTM FC di Stadium Mini UiTM Shah Alam di sini hari ini Keputusan terbaharu itu jelas menimbulkan persoalan apaka...
Dalam Berpolitik Jangan Membiang Buat Pasal Nanti Kempunan Nama Langsung Xnaik Lagi Dah Walau Dipanjangkan Umur 9790

Dalam Berpolitik Jangan Membiang Buat Pasal Nanti Kempunan Nama Langsung Xnaik Lagi Dah Walau Dipanjangkan Umur 9790

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 329 hits
Isu Bubar 60 Tahun Jadi Kerajaan Masih Tak Faham Jefri Md Nor1 Puak ni langsung tak hormat kepada YDPA yang telah melantik Tun Mahathir sebagai PM Interim Desakan ini adalah satu penderhakaan kepada titah Tuanku 2 Dalam perlembagaan yang bo...
Hukum Terus Bangun Menunaikan Solat Sunat Sesudah Solat Fardhu

Hukum Terus Bangun Menunaikan Solat Sunat Sesudah Solat Fardhu

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 204 hits
SOALAN Apa hukum seseorang itu terus bangun mendirikan solat sunat sebaik sahaja selesai solat fardhu Adakah ia dibolehkan atau perlu berzikir terlebih dahulu JAWAPAN Berkenaan isu ini kami menyatakan bahawa terdapat sebuah nas yang menyuru...
Pdrm Terus Pantau Perkembangan Politik Negara

Pdrm Terus Pantau Perkembangan Politik Negara

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 259 hits
Polis Diraja Malaysia akan terus memantau perkembangan politik tanah air di negara ini Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador berkata PDRM sentiasa bersiap sedia untuk mengekalkan keamanan dan ketenteraman negara ini Beliau berkata se...
Anwar Kempunan Kata Lebai

Anwar Kempunan Kata Lebai

papar berkaitan - pada 23/2/2020 - jumlah : 457 hits
Kitab suci lebai Harakah menyebut Anwar kempunan nak jadi PM Nampak tak betapa jahat dan dengkinya lebai kpd Anwar Seblm mesyuarat majlis presiden PH lagi Anwar secara terbuka menyebut beliau cenderung utk bersetuju dgn Tun bahawa sebaiknya...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Hobi Baru

Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek

Selesai Sesi Marhaban 2024 1445h

3 Ayat Pelaris Jualan Tak Perlu Sebut Brand

Breakthrough Your Fitness Plateau Vo2 Max Testing Personalized Plans