Otai Dedah Rahsia Jinakkan Mesin Gol Jdt


Pemain JDT Arif Aiman Hanapi ketika mengasak pemain Perak, Muhamad Afif Asyraf Mohamad Zabawi pada perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Ibrahim pada Ahad. ( 📸 ©Sinar Harian) Untuk berita terkini Obsesbola, klik 👉 Follow Telegram kami (large-bt)

Datuk Jamal Nasir Ismail CREDIT: Legenda bola sepak negara

Pemain JDT Arif Aiman Hanapi ketika mengasak pemain Perak, Muhamad Afif Asyraf Mohamad Zabawi pada perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Ibrahim pada Ahad.

CARA bertahan paling baik apabila berdepan pasukan berkualiti seperti Johor Darul Ta’zim (JDT) adalah dengan menampilkan corak menyerang ke atas juara sembilan kali berturut-turut Liga Super tersebut.

Itu pandangan legenda bola sepak negara, Datuk Jamal Nasir Ismail kepada pasukan yang akan berdepan skuad kendalian Esteban Solari dalam baki perlawanan Liga Super musim ini.

“Kualiti para pemain dimiliki pasukan JDT berdasarkan prestasi semasa sememangnya tidak boleh dipersoalkan dalam merangkul kejuaraan ke-10 berturut-turut Liga Super musim ini.

“Cuma apa yang boleh dilakukan baki pasukan untuk mengekang para pemain JDT daripada menjaringkan lebih banyak gol adalah dengan menampilkan gaya permainan bola sepak sebenar.

“Nasihat saya kepada pasukan-pasukan ini bermainlah gaya bola sepak sebenar dengan tingkatkan kualiti serangan bagi menghindari pasukan lawan menyerang bertali arus,” katanya kepada Sukan Sinar pada Isnin.

Pada Ahad, Harimau Selatan menewaskan Perak FC, 5-0 dalam perlawanan di Stadium Sultan Ibrahim, Iskandar Puteri, sekali gus kemenangan ke-20 selepas mengharungi 20 perlawanan.

Kemenangan itu menyaksikan penyandang juara sembilan kali berturut-turut tersebut berada di landasan terbaik menjulang kejuaraan lebih awal dengan aksi berbaki enam perlawanan.

Baki aksi liga bakal menyaksikan JDT berdepan Kedah Darul Aman (KDA), PDRM FC, Kelantan United, Kuching City, Sri Pahang FC dan Penang FC sebelum melabuhkan saingan musim ini.

Sebagai rekod, JDT sebelum ini menewaskan KDA (6-0 di Iskandar Puteri, 9 April), PDRM (1-0 di Petaling Jaya, 19 April), Kelantan United (6-0 di Kota Bharu), Kuching City (4-0 di Kuching, 19 Mei), Sri Pahang (2-0 di Iskandar Puteri, 24 Mei) dan Penang FC (2-0 di Pulau Pinang).

Namun di sebalik itu, tumpuan dalam kalangan komuniti bola sepak tempatan lebih terarah kepada pendekatan kelab selatan tanah air mencipta rekod 100 gol semusim.

Lima gol diledakkan ketika berdepan anak buah Yusri Che Lah menyaksikan anak buah Solari telah mencetak 79 gol - kurang 26 gol lagi bagi mencecah 100 jaringan musim ini.

Sebagai rekod, permainan berkualiti JDT juga menyaksikan tekanan diberikan anak buah Solari menyaksikan dari 79 gol itu - tiga gol merupakan jaringan sendiri pemain pasukan lawan.

Dalam masa sama bekas tonggak pertahanan Harimau Malaya itu menegaskan corak permainan menyerang akan menyaksikan bola sentiasa berada dalam penguasaan pasukan.

Tegas Jamal, adalah sesuatu yang mengecewakan apabila pasukan mempraktikkan gaya permainan bertahan bagi mengelakkan dibolosi jaringan gol yang banyak.

“Pada saya buat blok atau parkir bas di kawasan penjaga gol bukan cara yang baik mengurangkan jaringan pasukan lawan seperti JDT.

“Jika tak attack sebaliknya hanya memberi tumpuan kepada bertahan sahaja itu menjurus kepada kelekaan dalam menjaga pemain lawan akhirnya akan bolos juga lawan mengasak bertali arus.

“Malah corak permainan defensif menyebabkan para pemain mengalami keletihan lebih awal, letih kejar bola bukan letih disebabkan pegang bola. Jika ada coach yang kata sekira fokus attack, pasukan akan bolos banyak gol, itu saya tak tau nak cakap apalah.

“Paling penting kena berfikiran positif, bermain dalam satu pasukan dan attacking play, insya-ALLAH andai setiap pasukan ada idea sedemikian saya percaya para pemain JDT pun kelam kabut.

“They not are so good, just we don’t have such ideas,” katanya yang percaya jumlah jaringan Harimau Selatan dapat dikurangkan sekiranya pesaing tampil dengan mentaliti menang.

Pada masa sama Jamal menegaskan peranan pengendali pasukan juga penting dalam memastikan para pemainnya mampu memberi saingan kepada kuasa bola sepak tanah air tersebut.

“Peranan ketua jurulatih juga penting kerana sekiranya awal-awal lagi mentaliti meletakkan 40 hingga 50 peratus tewas apabila berdepan JDT, pemikiran ini sebenarnya tidak baik.

“Aspek paling penting perlu ditekankan adalah memastikan mental dan fizikal para pemain berada pada kecergasan terbaik,” katanya.

SOURCE: Sinar Harian

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2023/08/otai-dedah-rahsia-jinakkan-mesin-gol-jdt.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ajal Selepas Jaringan Gol Sabah Lawan Jdt

Ajal Selepas Jaringan Gol Sabah Lawan Jdt

papar berkaitan - pada 10/8/2023 - jumlah : 141 hits
Anggota polis mengusung seorang penonton lelaki yang rebah ketika perlawanan Liga Super di antara Sabah FC dan JDT di Stadium Likas Kota Kinabalu malam tadi Penyokong Sabah Meninggal Dunia Di Stadium Likas Foto Instagram Sabah FC Seorang pe...
Menang Dun Gurun Ramai Tak Sabar Tunggu Manifesto Rahsia Baddrol Bakhtiar

Menang Dun Gurun Ramai Tak Sabar Tunggu Manifesto Rahsia Baddrol Bakhtiar

papar berkaitan - pada 14/8/2023 - jumlah : 185 hits
Kemenangan bekas kapten pasukan bolasepak kebangsaan Malaysia Baddrol Bakhtiar dalam Pilihan Raya Negeri di Dewan Undangan Negeri Gurun menarik perhatian ramai Mana tidaknya Baddrol yang baru sahaja bersara dari dunia bolasepak terus terjun
Betul Ke Anak Ada Dua Pusar Di Kepala Nakal Ini Rahsia Yang Mak Mak Tak Tahu

Betul Ke Anak Ada Dua Pusar Di Kepala Nakal Ini Rahsia Yang Mak Mak Tak Tahu

papar berkaitan - pada 12/8/2023 - jumlah : 172 hits
Betul ke anak ada dua pusar di kepala nakal Ini rahsia yang mak mak tak tahu Anak Dua Pusar Di Kepala Bukan Nakal Tapi Ada Rahsia Lain Yang Mak mak Tak Tahu Sedihnya bukan kita yang tentukan pusar anak satu atau dua Itukan anugerah Allah un...
Tips Rahsia Nasi Lemak Confirm Sedap

Tips Rahsia Nasi Lemak Confirm Sedap

papar berkaitan - pada 10/8/2023 - jumlah : 238 hits
Nasi lemak adalah salah satu hidangan tradisional yang sangat terkenal di Malaysia Nasi lemak memiliki rasa berlemak dan bertekstur lembut hasil penggunaan santan yang memberikan aroma dan citarasa yang khas Nasi Lemak Hidangan ini merupaka...
Patutlah Sejam Habis Terus Mee Mamu Kat Shah Alam Rupanya Ini Rahsia Yang Ramai Tak Tahu

Patutlah Sejam Habis Terus Mee Mamu Kat Shah Alam Rupanya Ini Rahsia Yang Ramai Tak Tahu

papar berkaitan - pada 11/8/2023 - jumlah : 131 hits
Patutlah sejam habis terus mee mamu kat shah alam rupanya ini rahsia yang ramai tak tahu Hendak seribu daya tak mahu seribu satu alasan akan diberikan Tapi tidak kepada sepasang suami isteri ini yang mampu jual 200 bungkus mi goreng menggun...
Patutlah Bil Elektrik Melambung Bila Guna Aircond Rupanya Ini Rahsia Disebalik Suhu Aircond 16 Darjah Celsius

Patutlah Bil Elektrik Melambung Bila Guna Aircond Rupanya Ini Rahsia Disebalik Suhu Aircond 16 Darjah Celsius

papar berkaitan - pada 14/8/2023 - jumlah : 184 hits
Patutlah bil elektrik melambung bila guna aircond rupanya ini rahsia disebalik suhu aircond 16 darjah celsius PENGHAWA dingin bukan lagi lambang kemewahan malah dikira satu keperluan dalam masyarakat hari ini Mana tidaknya perubahan iklim s...
Kami Bercinta Secara Rahsia Soyou Kongsi Cerita Soal Bekas Teman Lelaki Selebriti

Kami Bercinta Secara Rahsia Soyou Kongsi Cerita Soal Bekas Teman Lelaki Selebriti

papar berkaitan - pada 18/8/2023 - jumlah : 159 hits
Baru baru ini Soyou telah tampil sebagai tetamu dalam program JTBC Salty Pawn Shop di mana wanita itu ada membuka cerita tentang bekas teman lelakinya ARTIKEL BERKAITAN Dalam siaran itu Soyou berkongsi bahawa bekas teman lelakinya merupakan...
Ini Rahsia Disebalik Pembinaan Klcc Yang No 10 Tu Buat Ramai Takut Nak Naik Kalau Tahu

Ini Rahsia Disebalik Pembinaan Klcc Yang No 10 Tu Buat Ramai Takut Nak Naik Kalau Tahu

papar berkaitan - pada 22/8/2023 - jumlah : 160 hits
Ini rahsia disebalik pembinaan KLCC yang no 10 tu buat ramai takut nak naik kalau tahu Assalamualaikum Saya nak tulis pasal KLCC Saya ni lahir tahun 80 an So masa KLCC ni dibuat saya sekolah rendah gitu Saya ingat lagi macam mana suasana da...
Perlu Hasil Dividen Yang Lebih Baik Dari Bank Alliance

If Anwar Is Bad Najib Was Worse

Biodata Alif Syukri Usahawan Berjaya Dan Terkenal Di Malaysia

Sarapan Roti Canai Garing Yang Sedap

Bekas Datuk Bandar Ditahan Disyaki Terima Rasuah Lebih Rm1 Juta

Lights Camera Action Attending The Lisbon Motorcycle Film Festival

Politics Should Not Be Game Of Winners And Losers

Hazamacho House By Tatsuya Kawamoto Associates In Japan



10 Fakta Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah 2024 Yang Ramai Tak Tahu Gandingan Pelakon Erysha Emyra MK K Clique Siaran TV3 Malaysia Tonton

5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan

5 Faktor Paling Menakutkan Golongan Ibu Bapa Dalam Abad ke 21

Bandar Kantubek Lokasi Terbesar Tapak Pelupusan Bakteria Berbahaya Dunia

5 Pengajaran Bodoh Yang Kita Boleh Belajar Dari Filem Adiwira Barat


Kata Hikmah Islamik Tentang Kehidupan

Lagi M Sia Negara Rasuah Penyelesaian Pas

The Celebrity Legs And Feet In Tights 2024 Pantyhose Queen Poll Quarterly Update 2

Koleksi Contoh Pantun Dan Ucapan Hari Bapa Yang Tercinta

Tengku Zafrul Defends Blackrock S Involvement In Mahb

Bestnya Ada Set Kerusi Rotan Macam Ni Sesuai Untuk Lepak Minum Petang