Orang Utara Kata Berambus Bahasa Kasar La Tapi Makna Sama Lari Bawa Diri


 
Mungkin saya kembali sambung amalan guaman, kata Azhar
K. Parkaran -December 10, 2022 
Azhar Harun menafikan beliau pernah menjadi ‘aktivis’ sebelum PRU14, sambil menyatakan dirinya sebagai ‘individu yang mempunyai pandangan terhadap isu tertentu’.
PETALING JAYA: Speaker Dewan Rakyat Azhar Harun merancang kembali menyambung amalan guaman selepas beliau meletakkan jawatannya, pada sidang Parlimen pertama selama dua hari, bermula 19 Dis, susulan pembentukan kerajaan perpaduan.
Difahamkan, beliau menolak tawaran Perikatan Nasional (PN) untuk kembali menamakannya sebagai calon speaker. Menurut sumber, gabungan itu kini menamakan bekas menteri dalam negeri, Radzi Sheikh Ahmad bagi jawatan itu.
Ketika dihubungi, Azhar enggan mengulas lanjut mengenai khabar angin bahawa beliau menolak tawaran PN itu bagi pemilihan jawatan terbabit.
Bagaimanapun, beliau menyatakan keinginan kembali meneruskan amalan guaman selepas tempoh rasminya sebagai speaker berakhir.
“Saya selalu menyatakan sekiranya majoriti tidak mahukan saya lagi, saya akan pergi diam-diam dan itulah yang akan saya lakukan. Saya mahu kembali menyambung amalan guaman,” katanya kepada FMT.
Katanya, beliau meninggalkan kerjaya itu, pada September 2018, selepas dilantik sebagai pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) ketika era pentadbiran Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad di bawah kerajaan Pakatan Harapan (PH).
Beliau kemudian meletakkan jawatan sebagai pengerusi SPR dan dilantik sebagai speaker Dewan Rakyat, pada Julai 2020, empat bulan selepas keruntuhan kerajaan PH, susulan Langkah Sheraton.
Ditanya sama ada beliau kembali menjadi “aktivis”, Azhar berkata, beliau tidak pernah menjadi aktivis mahupun memperagakan dirinya seperti itu.
“Saya hanya seorang individu yang mempunyai pandangan terhadap sesuatu isu. Kadang-kadang kebetulan orang lain bersetuu dengan pandangan saya dan ada beberapa parti politik juga berkongsi pendapat sama. Namun, ia bukan menjadikan saya seorang aktivis atau menjajarkan diri dengan parti politik tertentu.
“Bagaimanapun, saya bukan katakan tidak lagi akan terus (menyatakan pandangan) sebab saya impulsif dalam hal itu. Bila perkara berlaku dan mungkin saya hanya mahu menyuarakan apa yang saya fikirkan.
“Benda seperti ini bukannya dirancang. Saya mungkin ada kes yang mempunyai kepentingan awam dan saya akan suarakan,” katanya.
Sebelum ini, ramai sudah menyaksikan Ahli Parlimen di Dewan Rakyat bersikap di luar kawalan ketika beliau menjadi mempengerusikan sidang dengan ada yang berani menentang apabila diarah duduk atau diminta keluar dewan.
Azhar berkata, proses memilih speaker akan menjadi usul pertama dibentangkan sekiranya ada pertandingan, jika tiada setiausaha akan mengumumkan pengganti disusuli upacara angkat sumpah.
Antara nama yang dispekulasikan mengisi jawatan itu melibatkan bekas Ahli Parlimen Sungai Petani selama tiga penggal, Johari Abdul, yang dikatakan menjadi calon utama PH.
Menurut sumber, PH juga dijangka mencalonkan Ahli Parlimen DAP dari Lanang, Alice Lau, sebagai timbalan speaker, manakala BN mencadangkan Ahli Parlimen Cameron Highlands Ramli Md Nor, kekal sebagai timbalan speaker.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/12/orang-utara-kata-berambus-bahasa-kasar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mb Selangor Hina Jais Dr Asri Kata Jais Macam Taliban Tapi Mereka Berdua Yang Meraban

Mb Selangor Hina Jais Dr Asri Kata Jais Macam Taliban Tapi Mereka Berdua Yang Meraban

papar berkaitan - pada 10/12/2022 - jumlah : 323 hits
Selepas MB Selangor yang berlagak pandai kini giliran DR Asri pula datang menambah derita JAIS dengan serangan keatas Jabatan Agama Islam Selangor yang dia kata macam Taliban menyerbu upacara perkahwinan hindu di Selangor Menurut MB Selango...
Kereta Tak Bawa Kebahagiaan Kim Jongkook Dedah Sudah 10 Tahun Pakai Kereta Sama

Kereta Tak Bawa Kebahagiaan Kim Jongkook Dedah Sudah 10 Tahun Pakai Kereta Sama

papar berkaitan - pada 11/12/2022 - jumlah : 315 hits
Baru baru ini Kim Jong kook telah memuat naik satu video baru di saluran YouTubenya Gym Jong Kook ARTIKEL BERKAITAN Dalam video tersebut Yang Se chan telah tampil sebagai tetamu untuk mempelajari beberapa petua senaman dari Kim Jong kook Pa...
Bukan Hari Ini Tapi Semalam Murid Duduki Ujian Kafa Dalam Banjir Kata Bomba

Bukan Hari Ini Tapi Semalam Murid Duduki Ujian Kafa Dalam Banjir Kata Bomba

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 128 hits
Tangkap layar daripada video tular menunjukkan murid menduduki Ujian Penilaian Kelas Kafa dalam banjir semalam PETALING JAYA Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor menjelaskan video tular sekumpulan murid menduduki Ujian Penilaian Kelas Kafa...
Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams