Op Mabuk 18 Ditahan 153 Saman Pelbagai Kesalahan Video


Sebanyak 153 saman dikeluarkan kepada pengguna jalan raya membabitkan pelbagai kesalahan menerusi Ops Mabuk Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Johor, bermula 9 malam hingga 2 pagi tadi.
Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay, berkata seramai 18 individu berusia 32 hingga 56 tahun ditahan mengikut Seksyen 45A (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987, dalam operasi serentak dijalankan di lapan daerah dalam Kontinjen Johor.
Katanya, kekuatan keseluruhan JSPT Johor bagi Ops Mabuk itu membabitkan 11 pegawai kanan dan 65 anggota di lapan lokasi sekatan jalan raya (SJR) ditetapkan.
“JSPT akan sentiasa membuat operasi yang konsisten tidak kira kesalahan apa termasuk (membabitkan) lori perdagangan dan mabuk. Sejak penguatkuasaan Seksyen 45A (1) Akta Pengangkutan Jalan pindaan 2020 ia boleh membawa hukuman penjara tidak lebih dua tahun dan denda tidak kurang RM10,000, lesen mungkin akan digantung.
Ops Lalang: Tulisan Mahathir Menggambarkan Kenyanyukannya

“Sejak 23 Oktober lalu hingga semalam, polis sudah melaksanakan 25 operasi dengan 42 tangkapan yang 19 daripadanya sudah dituduh di mahkamah mengikut Seksyen 45A (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 (hukuman baharu).
“Pindaan baharu kandungan alkohol dikurangkan kepada 50 miligram. Sama ada ia berkesan atau pun tidak, ia bergantung kepada masyarakat patuh atau tidak patuh.
“Kerajaan buat undang-undang, buat pindaan dibentangkan di Parlimen adalah peraturan yang betul dan sudah dipertimbangkan, bukannya dibuat secara terdesak, sebaliknya adalah untuk memastikan kes kemalangan dapat dikurangkan,” katanya ketika ditemui selepas operasi berkenaan di Stulang Laut, malam tadi.
Zahid Rakam Takziah Petugas Op COVID-19 Pitam Meninggal Dunia

Ayob Khan berkata, bagi tempoh Januari hingga 30 Oktober (semalam), sebanyak 346 Ops Mabuk dengan 662 tangkapan membabitkan jumlah yang dituduh adalah 627 orang mengikut Seksyen 45A (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.
“Waktu ada pertuduhan, ada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mempertikaikan kenapa undang-undang kita terlalu keras. Inilah yang kita katakan ini, apabila ada undang-undang tidak mahu ikut, mempertikaikan undang-undang.
“Namun apabila terjadi insiden, jadi isu besar. Saya rasa kalau rakyat semua faham, perkara ini tidak akan berlaku. Bukannya kita tidak benarkan mereka minum, tapi ikut peraturan,” katanya.
Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay (kanan) mengadakan lawatan Op Mabuk JSPT Johor di sekatan jalan raya (SJR) Stulang Laut, Johor Bahru The post Op Mabuk: 18 ditahan, 153 saman pelbagai kesalahan [VIdeo] appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/10/31/op-mabuk-18-ditahan-153-saman-pelbagai-kesalahan-video/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Dakwa Produk Tulen Instafamous Ditahan Jual Minyak Wangi Tiruan

Video Dakwa Produk Tulen Instafamous Ditahan Jual Minyak Wangi Tiruan

papar berkaitan - pada 21/10/2020 - jumlah : 381 hits
Seorang selebriti media sosial ditahan kerana disyaki menjual minyak wangi berjenama antarabangsa tiruan dalam satu serbuan di sebuah kondominium di Taman Pinggiran Putra Seri Kembangan Selangor hari ini Menurut Pengarah Kementerian Perdaga...
620 Pemandu Ditahan Dalam 321 Ops Mabuk

620 Pemandu Ditahan Dalam 321 Ops Mabuk

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 171 hits
620 PEMANDU DITAHAN DALAM 321 OPS MABUK JOHOR BAHRU 301020 Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Johor menahan 620 pesalah menerusi 321 Ops Mabuk di seluruh Johor sejak awal Januari hingga 22 Oktober lalu Ketua Polis Johor Datuk Ayob K...
H Man Membantu Pemulihan Pesakit Strok Dengan Permainan Video

H Man Membantu Pemulihan Pesakit Strok Dengan Permainan Video

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 202 hits
Kesan sampingan yang dialami pesakit strok ialah hilangnya kawalan pergerakan pada sebahagian tubuh Oleh itu proses pemulihan perlu dilakukan oleh pesakit dari awal bagi meningkatkan kebarangkalian untuk mengembalikan mobiliti pada bahagian...
Video Kereta Jep Sepahtu Kena Tarik Ini Alasan Paling Kelakar Abad Ini

Video Kereta Jep Sepahtu Kena Tarik Ini Alasan Paling Kelakar Abad Ini

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 853 hits
Sebut sahaja nama Jep Sepahtu sudah pasti ramai yang mengenali pelakon dan pelawak ini Mencipta nama besar dalam industri hiburan tanah air sudah cukup membuatkan ramai yang ingin mengetahui segala macam kisah jejaka ini Terbaru viral di fa...
Ieda Moin Minta Maaf Kata Doktor Jahat Video

Ieda Moin Minta Maaf Kata Doktor Jahat Video

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 454 hits
ALHAMDULILLAH kami semua di set sangpewaris telah menjalankan swab test Covid 19 dengan mematuhi SOP yang ditetapkan Begitulah perkongsian penyanyi dan pelawak Ieda Moin dilaman Instagram miliknya semalam Menerusi video berdurasi 1 minit 28...
Lelaki Vs Perempuan Bila Ambil Gambar Remaja Lelaki Ini Buat Ramai Terhibur Video

Lelaki Vs Perempuan Bila Ambil Gambar Remaja Lelaki Ini Buat Ramai Terhibur Video

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 1152 hits
Siapa je yang tak suka bergambar kan Kalau anda seorang yang tak suka bergambar anda rugi Image via Kalau pergi ke mana mana shopping mall atau tempat tarikan pelancong mesti kita dapat lihat ramai yang sedang mengambil gambar pasangan masi...
Sudah Langgar Lari Lawan Arus Pulak Video

Sudah Langgar Lari Lawan Arus Pulak Video

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 338 hits
Seorang lelaki warga emas ditahan selepas memandu melawan arus sehingga menyebabkan dua kemalangan di Lebuhraya Kemuning Shah Alam di sini pada petang tadi Ketua Polis Daerah Shah Alam ACP Baharudin Mat Taib berkata dalam kejadian pada kira...
Video Jangan Gunakan Muka Kami Sebagai Tempat Untuk Memu4skan N4fsu Awk Tu

Video Jangan Gunakan Muka Kami Sebagai Tempat Untuk Memu4skan N4fsu Awk Tu

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 837 hits
Mengaibkan Biarpun sebelum ini sudah banyak k3s penyalahgunaan gambar dilaporkan namun masalah sama terus berulang dek pem3ngsa yang tidak mengenal erti simpati Mngsa terbaharu Myra Nuradli di laman Twitternya menempelak lelaki lelaki yang ...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura