Nubhan Ahmad Tembusi Pasaran Indonesia






Kembali aktif dalam bidang seni, Nubhan Ahmad mengatur langkah dengan menjalin kerjasama bersama sebuah band Indonesia untuk single terbaharunya.

Penyanyi Nubhan sudah bersedia untuk kembali aktif menyanyi selepas empat tahun berehat daripada bidang seni kerana memberi fokus terhadap perniagaan yang diusahakan.

Terdahulu pada Oktober tahun lalu, pemilik nama lengkap Ahmad Nubhan Ahamad itu telah muncul dengan single terbaharu berjudul Selamat Jalan Cinta.

Bagaimanapun, disebabkan tempoh berehat yang lama sebelum ini memberi cabaran buat Nubhan untuk kembali memahatkan namanya dalam industri muzik.

Bersedia untuk kembali sibuk, penyanyi berusia 33 tahun itu kini merangka strategi tersusun untuk memacu landasan kariernya pada tahun ini.

Ikuti penjelasan penyanyi kelahiran program realiti Akademi Fantasia musim keenam (AF6) itu ketika ditemui baru-baru ini.

Agak lama tidak mendengar berita Nubhan. Apa khabar anda sekarang?

NUBHAN: Alhamdulillah kehidupan saya baik sahaja bersama keluarga dan perniagaan yang diusahakan. Cuma sekarang saya dapat menarik nafas lega kerana perniagaan sudah stabil dan kehidupan tidaklah terlalu sibuk seperti dahulu. Justeru, saya boleh seimbangkan antara perniagaan dan karier nyanyian. Insya-Allah fokus saya kini adalah untuk kembali aktif dalam bidang seni.

Ramai yang beranggapan status selebriti memudahkan golongan seperti anda menceburi bidang perniagaan. Boleh komen?

Sebenarnya ada pro dan kontra dalam hal ini. Jika diteliti bukan semua selebriti berjaya dalam perniagaan yang diceburi. Berdasarkan pengalaman sendiri, perniagaan yang saya jalankan tetap gagal meskipun ketika itu saya masih dikenali ramai. Oleh yang demikian, tidak boleh anggap golongan selebriti bergantung kepada populariti untuk berjaya dalam perniagaan. Kejayaan hadir atas usaha, ilmu dan keberanian mengambil risiko mencuba sesuatu perkara baharu.

Boleh kongsikan pengalaman yang dilalui sepanjang menjalankan perniagaan?

Produk Juwita Divine merangkumi set kecantikan adalah perniagaan kelima yang saya usahakan. Sebelum ini saya pernah gagal sebanyak empat kali. Termasuklah pernah ditipu sehingga rugi puluhan ribu ringgit. Kegagalan membuatkan saya tidak berputus asa dan terus mencuba tanpa henti. Alhamdulillah sekarang perniagaan yang dibina sudah stabil.

Apakah strategi anda untuk kembali aktif dalam bidang seni?

Sebenarnya saya telah kembali menyanyi sejak tahun lepas dengan melancarkan sebuah single berjudul Selamat Jalan Cinta. Namun, disebabkan saya berehat panjang, mungkin ramai telah terlupa akan kewujudan saya sebagai penyanyi.

Faktor itu juga membuatkan lagu saya kurang mendapat sambutan. Bermula April ini, saya akan kembali mempromosikan lagu tersebut sekali gus melancarkan sebuah single baharu. Menariknya single tersebut merupakan lagu duet bersama sebuah band dari Indonesia.

Boleh jelaskan lebih lanjut tentang single baharu tersebut?

Sebenarnya saya dilamar oleh pihak dari Indonesia untuk menjalin kerjasama menerusi single tersebut. Peluang sebegini tidak datang bergolek, jadi saya sangat teruja menantikan hasilnya. Lagu tersebut masih menggunakan khidmat komposer daripada lagu Selamat Jalan Cinta iaitu Merak Bersyair, manakala lirik pula oleh Becky Zulkifli.

Bagaimana dengan kehidupan peribadi anda sekarang?

Semuanya baik-baik sahaja. Memandangkan sudah kembali aktif dalam dunia seni, saya kini dalam perancangan untuk membuka sebuah klinik gigi untuk isteri, Afifah Hidayah Taufek yang merupakan seorang doktor gigi. Tujuan saya hadiahkan isteri sebuah klinik adalah untuk memberi kelonggaran dari segi masa. Ditambah anak juga sudah dua, jadi isteri perlukan masa yang fleksibel supaya dapat memberi lebih tumpuan kepada keluarga.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/04/nubhan-ahmad-tembusi-pasaran-indonesia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wechat Dan Alipay Akan Segera Resmi Beroperasi Di Indonesia

Wechat Dan Alipay Akan Segera Resmi Beroperasi Di Indonesia

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 196 hits
Uang elektronik asal China yaitu AliPay dan WeChat Pay akan segera resmi dapat digunakan di Indonesia sebagai salah satu sistem pembayaran Kedua penyedia jasa sistem pembayaran asing tersebut sudah mengantongi izin operasional di Indonesia
Platform Online Fesyen Zilingo Ikuti Pameran Tekstil Terbesar Di Indonesia

Platform Online Fesyen Zilingo Ikuti Pameran Tekstil Terbesar Di Indonesia

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 214 hits
Zilingo platform online untuk keperluan fesyen dan gaya hidup berpartisipasi dalam 17th Indonesia International Apparel Fabrics Nonwoven and Home Textile Exhibition di JIExpo Kemayoran Jakarta Pusat Ini salah satu pameran terbesar di Asia T...
The Mind Boggling Challenge Of Indonesia S Election Logistics

The Mind Boggling Challenge Of Indonesia S Election Logistics

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 240 hits
800 000 polling stations six million election workers and the most complicated single day ballot in global history Altogether there are more than 245 000 candidates running for more than 20 000 national and local legislative seats across hu...
Menhan Tegaskan Pertahanan Indonesia Kuat Nomor 1 Di Asia Tenggara

Menhan Tegaskan Pertahanan Indonesia Kuat Nomor 1 Di Asia Tenggara

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 166 hits
Menhan Tegaskan Pertahanan Indonesia Kuat Nomor 1 di Asia Tenggara Ryamizard melanjutkan dirinya pernah diwawancarai di Amerika dan mengatakan bahwa pertahanan Indonesia adalah yang terkuat di Asia Tenggara
Facebook Memperkenalkan Fungsi Maklumat Calon Sempena Pilihan Raya Umum Indonesia

Facebook Memperkenalkan Fungsi Maklumat Calon Sempena Pilihan Raya Umum Indonesia

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 271 hits
Kini Facebook tampil dengan percubaan baharu mereka iaitu ciri khusus untuk pilihan raya yang memaparkan maklumat calon perwakilan Ciri Maklumat Calon terbaru ini bakal dilancarkan di Indonesia menjelang pilihan raya umum mereka pada 17 Apr...
Jauh Sebelum Mengenal Tekonologi Begini 12 Gambaran Iklan Produk Indonesia Zaman Jebot Lucuk Ya

Jauh Sebelum Mengenal Tekonologi Begini 12 Gambaran Iklan Produk Indonesia Zaman Jebot Lucuk Ya

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 282 hits
Kalau zaman dulu iklannya udah oke begini nggak heran dong kalau sekarang banyak kreator Indonesia yang mendunia Salut
Apa Itu Wang What Is Money

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Tebu Telur Setahun Di Raised Beds

Amerika Syarikat Fakta Menarik Unik Dan Aneh

Flanders House By Saota In Belgium

Kad Bank Malaysia Support Apple Pay Google Pay

Geran Voc Jpj No

Dr M Claims Lawyers Barred From Secretive Batu Puteh Rci