Noura Al Taqaqa Buat Persembahan Nyanyian Di Majlis Perkahwinan Jin


Baru tadi Mimin tengok Youtube dari Kerul Series. Banyak video informasi dari channerl KS ni sangat berguna info nya. Dari berita terkini, ke mistik ke sejarah. Mimin tertarik nak mengulas berkaitan dengan cerita berkaitan denganNoura Al Taqaqa merupakan penyanyi popular 90-an dari seorang penyanyi dari Kuwait. Cerita ni tak terkenal jadi memang tak banyak influencer dari Malaysia yang ceritakan pasal dia.
NOURA AL TAQAQA PENYANYI TERKENAL 90-ANNoura Al-Taqaqa seorang penyanyi terkenal sekitar tahun 90-an, dia bukan penyanyi mainstream macam artis tetapi dia ini penyanyi untuk majlis kahwin, namun namanya sangat terkenal pada waktu itu setaraf dengan artis-artis mainstream.
 

 
Noura ada band dia sendiri, dia membawakan lagu-lagi klasik, undangan majlis perkahwinan yang dia terima biasanya bukan calang-calang orang. Kalau di Malaysia macam Dato’ Tan Sri.. haa kalau kat Malaysia macam Aqmal Daniel yang hanya hadir di majlis perkahwinan atau majlis-majlis dari kalangan VVIP je.
Nama Noura Al Taqaqa ini semakin hari semakin terkenal, nama makin melonjak dan tiba-tiba Noura Al Taqaqa ni menyepi macam tu je. Rasanya dah cukup serba sedikit pasal Noura ni, pada tahun 90-an itu boleh dikatakan waktu kemuncak namanya tengah naik, dia menerima banyak undangan daripada orang-orang kenamaan. Tiba-tiba namanya diam begitu sahaja, segala tempahan dia batalkan, Noura pulangkan semua wang deposit dan tiada lagi kelibatnya dalam bidang nyanyian itu. 
 



Pihak media yang cuba menghubunginya pun tak dapat, sampailah ada seorang wartawan ini berjaya menemuramah dia. 
Menurut sumber, ketika wartawan itu sampai ke rumah Noura, dia ada terbau kemenyan apabila melangkah masuk, pembantu membawa wartawan itu ke pejabat Noura yang sudah bersedia untuk ditemubual.

Bila dah sampai di pejabat Noura, wartawan itu terkejut melihat keadaan Noura, kalau diperhatikan dalam gambar di atas, Noura seorang yang berisi, tapi bila jumpa dia nampak begitu susut, malah dinding dirumahnya juga dipenuhi dengan ayat-ayat suci al-Quran.

Ketika mahu di temuduga, Noura memesan wartawan tersebut untuk tidak menokok tambah ceritanya.
DAPAT PANGGILAN TEMPAHAN DARIPADA WANITA TUADari sini bermula lah kisahnya, suatu hari Noura mendapat panggilan daripada seorang wanita tua yang memerlukan perkhidmatan Noura pada malam itu juga. Pada mulanya Noura enggan menerimanya kerana Noura dan rakan-rakan kugirannya tengah cuti.

Bagaimanapun, wanita itu merayu kepadanya untuk melakukan persembahan kerana anaknya begitu minat dengan Noura, bersimpati dengan rayuan wanita itu, Noura tanpa fikir panjang minta alamat rumah wanita tersebut. Biarpun jauh dari sudut hati Noura rasa macam tak sedap hati, tapi Noura lawan rasa itu. 
 

Nyanyi dekat majlis paling besar mereka pernah pergi
Majlis bermula pada pukul 10 malam dan mereka sampai awal, bila dah sampai mengikut alamat yang diberikan, sungguh tak diduga apabila mendapati bahawa rumah itu adalah sebuah rumah agam yang sangat besar. Dia disambut oleh seorang lelaki yang dikatakan bapa kepada pengantin sebelum dibawa ke sebuah bilik khas untuk mereka berehat dan bersiap.

Selepas itu, dia didatangi oleh seorang wanita tua dan ia adalah ibu kepada pengantin yang buat panggilan itu, hati Noura jadi semakin tak sedap apabila melihat rupa ibu pengantin yang begitu pucat dan ketika salam, kulitnya begitu keras macam batu.
 
sumber google

Salah seorang ahli kumpulan, Sham yang juga merupakan rakan kepada Noura berbisik kepada Noura dengan mengatakan dia tak sedap hati selepas ibu pengantin keluar. Ini kerana sewaktu ‘orang lain’ masuk ke biliknya suasana akan menjadi sangat panas.
Mula kena kacauSelesai bahagian pertama persembahan, mereka semua berehat di bilik yang disediakan, namun, disebabkan Noura terlalu letih dan mula rasa pening-pening dia cuba naik ke tingkat 2, disitu suasana sangatlah sunyi, tapi Noura fikir hanya nak cari bilik lain untuk tumpang berehat
  sumber google

 Dia ternampak satu bilik yang pintunya tak rapat, Noura tanpa fikir panjang hanya masuk dan melihat dalam bilik itu semua menggunakan barang-barang lama, Noura yang keletihan masa itu hanya baring dan tertidur. Semasa tidur, dia dalam mimpi diganggu orang lembaga pelik, ada lembaga yang memakai seperti pengantin wanita itu menghampiri dan menjerit, Noura yang terkejut tiba-tiba tersedar dan melihat pintu tiba-tiba tertutup. Noura cuba lari tapi pintu susah nak dibuka, tiba-tiba dia perasan seperti ada ‘seseorang’ dibelakangnya. Nak dipendekkan cerita dia berjaya melarikan diri.  Selepas dia berjaya keluar bilik, dia ternampak kelibat kanak-kanak berlari naik ke tingkat 3, Noura yang ada perasan ingin tahu cuba ikut dan terkejut melihat keadaaan usang macam rumah terbiar. Sesampai di bilik tersebut dia melihat Sham tengah menangis teresak-esak dia menceritakan bahawa dia tadi ada mencari Noura di tingkat 2 tetapi dia diganggu oleh satu jelmaan
 Kemuncak, mula perasan ada wanita muka manusia kaki kambing

Noura cuba memujuk Sham yang dalam ketakutan supaya bertahan kerana dia turut rasa perkara yang sama dan meminta semua ahli kuatkan semangat untuk teruskan nyanyian. Di sini adalah waktu paling mencabar, mereka pelik apabila melihat keadaan jadi semakin meriah, semakin lewat malam, semakin ramai tetamu, malah riak wajah tetamu yang hadir juga sangat bengis.

Rasa takut makin membara apabila mereka ketahui bahawa mereka bukan berada di majlis manusia apabila melihat salah seorang tetamu wanita yang sedang khusyuk menari itu terselak kainnya dan medapati dia berkaki kambing dan berbulu lebat.

Nyanyian Noura disambut dengan suara tetamu yang sangat kurang enak di dengar, sampai ke satu tahap, suara Noura tenggelam, bila mereka berhentikan muzik, tepukan gemuruh tetamu seperti di konsert dan semua tetamu memberikan renungan bengis kerana mahukan Noura nyanyi lagi. Mereka yang semakin berkurangan tenaga terpaksa mainkan kerana ketakutan dan nyanyian Noura juga makin sumbang kerana dah keletihan, Sham pula sudah mula pengsan namun Noura dan band dia teruskan bermain muzik.

Tetamu semakin ramai, ketika mereka cuba ambil masa rehat tak sampai 5 minit, Sham yang tersedar setelah dikejutkan merayu untuk pulang namun Noura bercakap dengan semua ahli untuk teruskan bermain untuk selamat atau bimbang jika mereka terperangkap ke alam jin dan tak boleh pulang
 SUMBER GOOGLE

Untuk Sham, Noura meminta dia tunduk sahaja sepanjang masa dan tak perlu buat apa-apa. Namun ketika mereka sambung, tetamu dah mula berkerumun mengelilingi mereka ketika sedang mainkan muzik, kesemua ahli termasuk Noura hanya tunduk ke bawah kerana terlalu takut.

Namun ketika mereka rancak menari sambil menyanyi, tiba-tiba berhenti begitu sahaja, sambil memberikan pandangan bengis kepada Noura dan rakan-rakan. Sedikit demi sedikit mereka berlalu pergi kerana, azan subuh mula berkumandang, mereka terus bergegas lari dan bila keluar, mereka mendapati keadaan rumah itu tak sama macam mereka nampak masa baru sampai, buruk usang dan menyeramkan.

Mereka didatangi oleh seorang individu dan dalam ketakutan menunjukkan rumah tersebut, individu itu hantar pulang dan ketika dalam perjalanan semua tekad untuk berhenti daripada melakukan ‘kerja’ ini. 
-------------------------------------------------- 

Wahh ! seram bukan. Kau menyanyi depan manusia pun dah mengigil apatah lagi menyanyi depan jin yang banyak lebih daripada 100 tetamu yang hadir. Korang boleh dengar video Kerul Series ni. Kalau malas nak baca entry aku. hahahah


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miminadam.com/2022/07/noura-al-taqaqa-buat-persembahan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Biar Betul Nak Masuk Kena Bayar Rm50 Seorang Undangan Majlis Perkahwinan Ini Dikritik Netizen

Hiburan Biar Betul Nak Masuk Kena Bayar Rm50 Seorang Undangan Majlis Perkahwinan Ini Dikritik Netizen

papar berkaitan - pada 15/7/2022 - jumlah : 223 hits
Adat sebuah majlis walimatul urus tetamu akan dijamu dengan pelbagai hidangan yang enak dan percuma bagi tujuan meraikan hari bahagia pengantin raja sehari Namun tular di media sosial baru baru ini apabila sebuah hantaran di memaparkan kad ...
Mengiringi Dymm Sultan Selangor Di Majlis Resepsi Perkahwinan Di Hotel Majestik

Mengiringi Dymm Sultan Selangor Di Majlis Resepsi Perkahwinan Di Hotel Majestik

papar berkaitan - pada 4/7/2022 - jumlah : 301 hits
Saya gembira bercampur risau bila mendapat tahu kami ditugas untuk mengiringi DYMM Sultan Selangor dan Tengku Permaisuri Selangor di majlis perkahwinan anak besan kami iaitu Hafiz dan Natasya di Hotel Majestik Gembira kerana diberikan keper...
Perghh Ombak Besar Sergah Majlis Perkahwinan Tetamu Cabut Lari

Perghh Ombak Besar Sergah Majlis Perkahwinan Tetamu Cabut Lari

papar berkaitan - pada 20/7/2022 - jumlah : 397 hits
Ombak besar secara tiba tiba menghempas dinding penghadang dan membuatkan tetamu sebuah majlis perkahwinan melarikan diri InstagramHONOLULU Hawaii Berpuluh puluh tetamu sebuah majlis perkahwinan yang diadakan di tepi pantai berdepan detik c...
Dia Terlalu Gelap Untuk Saya Pengantin Perempuan Batalkan Majlis Perkahwinan Calon Suami Terlalu Gelap

Dia Terlalu Gelap Untuk Saya Pengantin Perempuan Batalkan Majlis Perkahwinan Calon Suami Terlalu Gelap

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 150 hits
Dia terlalu gelap untuk saya Pengantin perempuan batalkan majlis perkahwinan calon suami terlalu gelapSeorang pengantin perempuan mengambil keputusan untuk membatalkan perkahwinannya kerana tidak dapat menerima hakikat bahawa warna kulit pa...
Lelaki Sentuh Sensitiviti Isu Perkauman Dalam Persembahan Komedi Ditahan

Lelaki Sentuh Sensitiviti Isu Perkauman Dalam Persembahan Komedi Ditahan

papar berkaitan - pada 15/7/2022 - jumlah : 203 hits
GAMBAR HIASAN 8211 Bernama KUALA LUMPUR Seorang lelaki ditahan kerana disyaki menyentuh nbsp sensitiviti dan berbaur perkauman semasa membuat persembahan di sebuah kelab komedi di ibu kota di sini seperti tular melalui nbsp dua klip video D...
Lebih 30 000 Rakyat Kelantan Hadir Majlis Pelancaran Pn Kelantan

Lebih 30 000 Rakyat Kelantan Hadir Majlis Pelancaran Pn Kelantan

papar berkaitan - pada 4/7/2022 - jumlah : 168 hits
satuberita myBy July 3 2022SAMBUTAN rakyat Kelantan di Majlis Pelancaran Perikatan Nasional Peringkat Negeri Kelantan di Tanah Merah hari ini disifatkan sebagai luar biasa Pengarah Program Pelancaran PN Negeri Kelantan Datuk Seri Ikmal Hish...
Majlis Ulama Indonesia Keluarkan Fatwa Vaksin Cansino Sebagai Haram

Majlis Ulama Indonesia Keluarkan Fatwa Vaksin Cansino Sebagai Haram

papar berkaitan - pada 5/7/2022 - jumlah : 264 hits
MAJLIS Ulama Indonesia mengeluarkan fatwa terhadap vaksin Convidecia Covid 19 yang dikeluarkan oleh pembekal dari China CanSino Biologics adalah haram Vaksin Convidecia yang dihasilkan dikatakan menggunakan bahagian anggota tubuh manusia la...
Majlis Nikah Batal Wanita Tetap Ambil Baju Kahwin Idaman Harga 8k Men4ngis Di Fitting Room Sampai Designer Pun Kesian

Majlis Nikah Batal Wanita Tetap Ambil Baju Kahwin Idaman Harga 8k Men4ngis Di Fitting Room Sampai Designer Pun Kesian

papar berkaitan - pada 6/7/2022 - jumlah : 239 hits
PELAMIN anganku musn4h Perumpamaan ini sesuai untuk rakaman video menunjukkan seorang wanita yang tetap datang ke butik pengantin untuk mengambil busana yang sudah disiapkan walaupun majlis perkahwinannya dibatalkan Wanita berkenaan Nor Ami...
Pelancaran Rasmi Pelan Perlindungan Kerusi Kereta Kanak Kanak Chiccocare Di Majlis Pembukaan Chicco Mid Valley Southkey

Pelancaran Rasmi Pelan Perlindungan Kerusi Kereta Kanak Kanak Chiccocare Di Majlis Pembukaan Chicco Mid Valley Southkey

papar berkaitan - pada 7/7/2022 - jumlah : 187 hits
Pelancaran Rasmi Pelan Perlindungan Kerusi Kereta Kanak Kanak ChiccoCare di Majlis Pembukaan Chicco Mid Valley Southkey Rekaan perlindungan inovatif yang memenuhi keperluan setiap kanak kanak Chicco The post appeared first on
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan

Buah Berangan Snek Sihat Keluarga Manfaat Pada Kesihatan