Necropants Seluar Diperbuat Daripada Kulit Manusia Fashion Zaman Kegelapan Di Iceland




Bila melancong ke Iceland dan jalan-jalan sekitar tempat yang cantik di Fjords misalannya, korang nak pakai sesuatu yang unik, seksi dan gagah? Ya, ahli sihir dari Iceland ada sepasang seluar khas untuk korang, yang tidak hanya membuatkan rasa mewah tetapi merasa selesa seperti kulit kedua.


Itu jika korang rasa tak keberatan la untuk memakai kulit kedua. Kehidupan di abad ke-17 Iceland tidak mudah bagi orang biasa, dan seni zaman kegelapan pada ketika itu mencerminkannya. Selain daripada pembuatan tongkat sihir yang mampu menangkap musang, menangkap lebih banyak ikan, dan melindungi petani dari kejahatan serangga perosak, bangsa Nordik ini juga mempunyai kepakaran dalam pembuatan 'Nabrok', atau 'Nekropants', iaitu seluar kulit manusia yang boleh membuatkan anda tampak lebih mewah daripada brand Louis Vuitton pada ketika itu.



Amalan pembuatan Nekropants adalah perbuatan kejam yang mempunyai niat yang baik. ????!! Apa yang perlu korang lakukan ialah bertanya kepada BFF korang setelah kematian mereka, korang menggali mayat mereka di tengah malam, mencabut kulit dari bahagian bawah mereka dan kemudian memakainya sebagai sepasang seluar. Sekiranya jawapannya adalah "ya", korang mesti sidai mayat BFF korang tu dengan cara membiarkan kaki benar-benar pada posisi yang lurus, kecuali skrotum, yang akan dijadikan dompet duit syiling.  Pastu, malas nak cerita, korang tau sendirilah. Whaaattttt.



Ini adalah tujuan sebenar para Necropants, iaitu mereka mempercayai bahawa skrotum yang dijadikan dompet akan memberikan pengakhiran kepada pemakai dengan terus menjana lebih banyak wang. Tetapi menjadi hamba fesyen Iblis memang ada kekurangannya. Pemakai Necropants menghadapi bahaya sekiranya tertangkap dengan Nekropants mereka terlondeh. Kerana jika pemakai Nekropants mati dengan kulit yang ketat yang masih melilit kaki mereka, tubuh mereka akan dimakan oleh kutu dan jiwanya akan dihantar ke neraka. Satu-satunya cara untuk melepaskan nasib malang mereka adalah, sebelum korang meletakkan sebelah kaki di kubur, sila ajak orang lain untuk memasukkan satu kaki ke dalam Nekropants korang. Ini akan memindahkan kutukan tipu muslihat dan pemberian rahmat kepada pemakainya yang baru dan memungkinkan banyak generasi untuk berjaya melarikan diri dari kuasa-kuasa iblis ini.
Kat sini korang boleh simpan duit hasil rompakan gaisss. Dafuq




Sudah tentu, persoalan sebenar dengan cerita rakyat seperti ini. Memang betul ke ada orang buat betul-betul seluar kulit manusia ni? Yang tu aku tak berapa pasti, kerana cukup sukar untuk memakai seluar jeans jenama Levi's selama empat ratus tahun, apalagi sepasang seluar yang dibuat daripada kulit BFF korang. Ada juga terbaca kisah seorang Icelander yang telah dituduh sebagai Satanisme sartorial, iaitu Mensalder Jonsson, atau Mensalder The Rich. Jiran-jirannya menyalahkan beg duit skrotum dimilikinya kerana mengamalkan amalan jahat dengan memakai seluar kulit manusia tersebut dengan secara sukarela dan kemudian menjadi gila. Tetapi Nekropants yang sebenar masih belum dijumpai, yang ada hanyalah replika yang dapat ditemui di The Museum of Icelandic Sorcery & Witchcraft, antara Muzium yang terkaya di dunia, sudah tentunya.






Sumber : Cracked


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://johanharith.blogspot.com/2020/12/necropants-seluar-diperbuat-daripada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jisoo Blackpink Tampil Menggemaskan Di Paris Fashion Week 2022

Jisoo Blackpink Tampil Menggemaskan Di Paris Fashion Week 2022

papar berkaitan - pada 3/3/2022 - jumlah : 157 hits
Jisoo mengenakan mini dress bercorak kotak kotak fan menyamakan busananya dengan seragam anak TK
Gekrafs Jawab Tudingan Pembodohan Publik Soal Paris Fashion Week

Gekrafs Jawab Tudingan Pembodohan Publik Soal Paris Fashion Week

papar berkaitan - pada 8/3/2022 - jumlah : 139 hits
Gekrafs menegaskan tidak mengambil bagian di acara utama dari pagelaran akbar Paris Fashion Week 2022
Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Sarapan Pagi

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Prudence

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka