Nazri Tak Salah Jika Saya Sokong Anwar


Shakira Buang Diterbitkan Hari ini 4:42 petang

Bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz menganggap Presiden PKR, Anwar Ibrahim seorang reformis negara dan tidak teragak-agak untuk memberikan sokongan kepadanya.

Malah, Nazri berkata bukan perkara pelik sekiranya beliau memberi sokongan kepada Anwar memandangkan bekas timbalan perdana menteri itu pernah memimpinnya sewaktu dalam sayap Pemuda Umno.

"Anwar adalah Reformis. Saya sokong Anwar, takkanlah dalam Umno tidak boleh sokong beliau. Beliau adalah ketua Pemuda (Umno) saya dahulu. Tidak ada salahnya, memandangkan saya tetap bersama Umno,” katanya.

Kenyataan itu hadir ketika Nazri dilihat lantang mempertikaikan keputusan BN melantik bekas perdana menteri, Najib Razak yang berdepan tuduhan di mahkamah sebagai pengerusi Lembaga Penasihat BN.

Nazri berkata, bekas perdana menteri itu sudah diberikan peluang dua kali untuk mengetuai Umno dan BN, namun akhirnya gagal dan menyaksikan Pakatan Harapan (PH) mengambil alih kerajaan dalam pilihan raya umum lalu.

Kritikan Nazri itu menyebabkan terdapat pihak tertentu di dalam Umno yang mencadangkan bekas menteri pelancongan itu dipecat dari parti.

Setiausaha Agung Umno Annuar Musa pula berpandangan tidak ada keperluan untuk Umno mengambil tindakan terhadap NAzri.

Mengulas lanjut, Nazri berkata, sokongan terhadap Anwar boleh dibuat menerusi hasil mesyuarat kaukus reformasi dan tadbir urus yang dipengerusikan sendiri oleh Anwar.

“Kita hendak buat yang terbaik buat Malaysia, saya ada pengalaman sebagai menteri, pernah jaga parlimen dan saya hendak buat yang terbaik.

“Dengan jadi ahli kaukus saya boleh sokong (Anwar), kalau tidak sokong Anwar, takkanlah saya masuk kaukus Parlimen ini,” katanya.

Bagaimanapun, Anwar ketika ditemui selepas mempengerusikan Mesyuarat Kaukus Reformasi dan Tadbir Urus Parlimen hari ini berkata tiada perbincangan mengenai penyertaan Nazri dalam PH, kerana menurutnya, orang ramai sedia maklum Nazri merupakan penyokong tegar Umno.

“Bila dia kata hendak masuk PKR, dia bincang dengan saya sepatah pun tidak. Tidak pernah sebut bab itu. Tidak ada sebut, dia kata dia Umno tegar. Saya tidak pernah pelawa sesiapa,” katanya.

Manakala diminta mengulas pelawaan agar PAS menyertai gabungan kerajaan, Anwar berkata beliau tidak pernahmembuat pelawaan itu.

"Saya tidak pelawa sesiapa,” katanya ringkas


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/07/nazri-tak-salah-jika-saya-sokong-anwar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
3 Pemimpin Pkr Negeri Belum Tanda Tangan Dokumen Sokong Anwar

3 Pemimpin Pkr Negeri Belum Tanda Tangan Dokumen Sokong Anwar

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 285 hits
PORT DICKSON Tiga orang pemimpin negeri belum menandatangani dokumen yang mengistiharkan sokongan kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim Mereka merupakan pengerusi PKR Johor Selangor dan Sarawak Pengerusi PKR Kedah Johari Abdul berkata mereka te...
Muhyiddin Zahid Nafi Tandatangan Sd Sokong Anwar Ganti Dr M

Muhyiddin Zahid Nafi Tandatangan Sd Sokong Anwar Ganti Dr M

papar berkaitan - pada 8/7/2019 - jumlah : 321 hits
News Diterbitkan Hari ini 9 16 malam Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin dan Presiden Umno Dr Ahmad Zahid Hamidi menafikan membuat pengakuan bersumpah untuk menyokong Anwar Ibrahim menggantikan Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri Menu...
Pkr Johor Sokong Anwar

Pkr Johor Sokong Anwar

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 357 hits
JOHOR BAHRU 20 Julai Ahli Ahli Majlis Pimpinan Negeri Parti Keadilan Rakyat Johor menyatakan ikrar taat setia dan sokongan tidak berbelah bahagi kepada Presiden parti Datuk Seri Anwar Ibrahim Ikrar tersebut dinyatakan dalam kenyataan media ...
Video Semburit Perang Antara Kem Anwar Dengan Kem Azmin Dah Sampai Kemuncak

Video Semburit Perang Antara Kem Anwar Dengan Kem Azmin Dah Sampai Kemuncak

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 478 hits
Tuduh menuduh serang menyerang dah bermula antara kem Anwar Ibrahim dengan kem Azmin Ali dalam PKR Dasat penangan video semburit nie yer Mana tak dasatnyer pelakun utama sebagai gegurlz dikaitkan dengan orang yang bakal menjadi manusia pali...
26 Pemimpin Pkr Keluar Kenyataan Bersama Tegur Anwar

26 Pemimpin Pkr Keluar Kenyataan Bersama Tegur Anwar

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 263 hits
Seramai 22 pemimpin kanan Parti Keadilan Rakyat bersama empat anggota parlimen mendesak Anwar Ibrahim yang juga presiden parti supaya berhenti mengeluarkan kenyataan yang boleh memecah belahkan parti Menerusi kenyataan yang dikeluarkan bers...
Anwar Dakwa Terima Cukup Sokongan Mp Untuk Jadi Pm

Anwar Dakwa Terima Cukup Sokongan Mp Untuk Jadi Pm

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 147 hits
Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa menerima sokongan penuh daripada ahli Parlimen Pakatan Harapan untuk menggantikan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri kelapan Sehubungan itu Anwar dengan tegas menafikan khabar angi...
Rakaman Diskusi Anwar Pm 8

Rakaman Diskusi Anwar Pm 8

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 253 hits
Dikusi Buku Anwar PM Ke 8 Janji Serah Kuasa Yang Mesti Ditepati LIVE STREAMING 17 Julai 2019 3 00 Petang Me nate Steak Hub Seksyen 14 Shah Alam Selangor Darul EhsanDiskusi Bersama i Shahbudin Husin Penulis Bukuii Prof Datuk Dr Mohammad Redz...
27 Tentera Azmin Sedia Gempur Anwar Fuhhh Dramaking

27 Tentera Azmin Sedia Gempur Anwar Fuhhh Dramaking

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 214 hits
Dua puluh tiga pemimpin kanan PKR bersama empat anggota parlimen mendesak Anwar Ibrahim yang juga presiden mereka supaya berhenti mengeluarkan kenyataan yang memecah belahkan parti Dalam kenyataan bersama dikeluarkan pagi ini mereka berkata...
8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional