Nazri Perlu Bersihkan Nama Sebelum Kritik Najib


Nizam Zain Anina Saadudin
KUALA LUMPUR – Tindakan Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz yang mengkritik pelantikan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat Barisan Nasional (BN) adalah tidak bertanggungjawab.

Pengasas Empirical Malaysia, Anina Saadudin menyifatkan kenyataan Ahli Parlimen Padang Rengas itu tiada kredibiliti dan dianggap sebagai duri dalam daging kepada perjuangan parti tersebut.

“Jika Dato Seri Nazri menyifatkan langkah itu sebagai regresif kerana meragui Dato Seri Najib yang kembali popular dengan fenomena ‘bossku’, boleh menasihati BN.

“Rakyat pula menyifatkan Dato Seri Nazri yang akrab dengan Lim Guan Eng sebagai duri dalam daging kepada perjuangan rakyat hari ini.

“Rakyat tidak mencari duri, tapi rakyat mencari penawar ketika kehidupan 34 juta rakyat Malaysia sedang menderita di bawah kerajaan penipu ditunjangi DAP,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Mohamed Nazri hari ini yang mengkritik langkah BN melantik Najib sebagai penasihat lembaga penasihat parti itu dalam mesyuarat khas, semalam.

Mohamed Nazri juga dilaporkan menyindir Najib sebagai penyebab kekalahan BN pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) lalu hingga hilang dua pertiga daripada kerusi Dewan Rakyat untuk membentuk Kerajaan Persekutuan.

Anina juga mendakwa bekas Setiausaha Agung BN itu tidak pernah membela parti dan rakyat selepas PRU14, sebaliknya hanya membuat kenyataan yang tidak masuk akal.

“Beberapa bulan lalu, Dato Seri Nazri melancarkan kempen tidak masuk akal untuk BN bersama DAP dan ianya ditolak mentah oleh ahli UMNO sebelum idea tersebut sempat dipotong tali pusatnya,” tegasnya.

Berikutan itu, Anina menggesa Mohamed Nazri memberi tumpuan kepada kesnya dengan DAP dalam kertas siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berkaitan Projek Terowong Dasar Laut di Pulau Pinang.

“Mungkin Datuk Seri Nazri perlu menumpukan perhatian untuk membersihkan namanya terlebih dahulu sebelum bimbangkan pelantikan Dato Seri Najib.

“Persoalannya, siapa yang kuat mengkritik dan melawan PH setiap hari? Datuk Seri Nazri Aziz ke?

“Siapa yang semakin disayangi rakyat dan popularitinya melonjak setelah ramai sedar beliau telah difitnah dan dianiayai berulang kali oleh PH? Khairy Jamaluddin ke?

“Siapa yang berani melawan anak-beranak DAP dengan fakta sehingga kedua-duanya tidak dapat membalas,” katanya. – MalaysiaGazette



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/07/nazri-perlu-bersihkan-nama-sebelum.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nazri Boleh Ganti Saya Tapi Mahukah Dia Kritik Kerajaan Ph Najib

Nazri Boleh Ganti Saya Tapi Mahukah Dia Kritik Kerajaan Ph Najib

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 340 hits
Kalau dia mahu dia boleh menggantikan tempat saya sebagai penasihat BN Tapi dia perlulah mainkan peranan dia sebagai seorang ahli parlimen pembangkang Tanggungjawab pemimpin parti pembangkang bukan hanya untuk membangkang pihak pembangkang ...
Nazri And Kj Insane To Expect Better Results With Najib At Helm

Nazri And Kj Insane To Expect Better Results With Najib At Helm

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 312 hits
Umno s maverick duo Nazri Abdul Aziz and Khairy Jamaluddin today poured scorn on party president Ahmad Zahid Hamidi for extending a political lifeline to Najib Abdul Razak At a press conference in Padang Rengas Perak this morning the duo se...
Najib Returns Fire Nazri Hurt Mca Rejected Cooperation With Pas

Najib Returns Fire Nazri Hurt Mca Rejected Cooperation With Pas

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 445 hits
Former prime minister Najib Abdul Razak has returned fire against Nazri Abdul Aziz after the Padang Rengas MP s of his appointment as the BN adviser Najib gave several instances of Nazri purportedly not acting in the interest of BN accordin...
Is Nazri Willing To Criticise Ph Asks Najib

Is Nazri Willing To Criticise Ph Asks Najib

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 246 hits
Former BN chairman Najib Razak says Nazri Aziz was asked by MCA and MIC to step down as BN secretary general after critical comments against tycoon Robert Kuok PETALING JAYA Former BN chairman Najib Razak has fought back against criticism o...
Najib Berwibawa Galas Tugas Penasihat Annuar Beritahu Nazri

Najib Berwibawa Galas Tugas Penasihat Annuar Beritahu Nazri

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 286 hits
KUALA LUMPUR Setiausaha Agung Umno Annuar Musa berkata kekalahan Barisan Nasional di bawah pimpinan Najib Razak tidak menjadi alasan untuk bekas presiden gabungan itu menjadi penasihat parti Beliau berkata kekalahan BN pada pilihan raya umu...
Najib Penasihat Bn Kj Nazri Tak Boleh Terima Hakikat Lokman Adam

Najib Penasihat Bn Kj Nazri Tak Boleh Terima Hakikat Lokman Adam

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 286 hits
Astro Awani Kata Lokman Khairy sememangnya dari dahulu meletakkan semua bebanan kekalahan BN pada Pilihan Raya Umum ke 14 yang lalu ke atas Datuk Seri Najib Gambar fail KUALA LUMPUR Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Lokman Adam berkata dia t...
Luar Biasa Najib Arah Kwap Beri Pinjaman Sebelum Ada Surat Jaminan

Luar Biasa Najib Arah Kwap Beri Pinjaman Sebelum Ada Surat Jaminan

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 380 hits
KUALA LUMPUR 10 Julai Mahkamah Tinggi di sini diberitahu bahawa bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah mengarahkan supaya Kumpulan Wang Persaraan Diperbadankan mempercepatkan pengeluaran wang pinjaman kepada SRC International Sd...
Terkini Zahid Kena Tinjau Akar Umbi Sebelum Kembali Bertugas Najib

Terkini Zahid Kena Tinjau Akar Umbi Sebelum Kembali Bertugas Najib

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 220 hits
Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tidak perlu meminta persetujuan Majlis Tertinggi UMNO atau mana mana pihak sekiranya beliau berhasrat untuk kembali bertugas sebagai presiden parti Melayu itu MalaysiaGazette com Online News Portal Follow US...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau

Alya Iman Nabil Aqil Bergandingan Dalam Siri Terbaru Adaptasi Novel Anggun Mikayla Di Viu