Nazri Kj Bakar Kelambu Ummah




Perkembangan terkini menyaksikan pahat semakin hingar bingar walaupun rumah Barisan Nasional (BN) telah siap untuk berperang. Apakah itu sememangnya suara ‘genuine’ Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz dan Khairy Jamaluddin atau ada tangan dan bisikan ghaib di belakang yang memegang remote?
Ini sesuatu yang serius untuk kesemua ahli UMNO fikirkan. Khairy Jamaluddin hadir dalam Majlis Perasmian Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Padang Rengas 2019 (kubu Nazri Aziz) dan mereka sama-sama membanting tulang mengkritik perlantikan Dato Seri Najib sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat BN.
Ianya pelik dan menghairankan. Budaya menjatuhkan pemimpin melalui ‘character assasination’ dan ‘demoralisation’ sinonim dengan Tun Mahathir.
Tun Mahathir dan Lim Kit Siang tidak pernah berhenti menghentam Najib walaupun tangan dan kakinya diikat dengan pelbagai dakwaan mahkamah yang sehingga hari ini tidak dapat dibuktikan.
Jelas, Tun Mahathir dan Lim Kit Siang ‘acknowledge’ Najib adalah figura terbaik yang menjadi aset terpenting BN bukan sahaja kerana beliau Perdana Menteri terbaik dari kesemua lima penyandang sebelumnya dicampur total, malah beliau adalah idola rakyat kerana kebaikan hati dan sifat kasih sayang yang dibuktikan melalui pelbagai inisiatif bantuan rakyat (terutamanya rakyat miskin) ketika pentadbirannya.
Najib mula dirindui rakyat tidak sampai enam bulan selepas kejatuhannya dan kini kelibatnya diekori dengan tangisan, teriakan dan pelukan.
Nazri Aziz dan KJ harus menerima hakikat bahawa rakyat tidak kejar Nazri Aziz atau Khairy Jamaluddin, tetapi Dato Seri Najib.
Keterujaan rakyat terhadap beliau adalah petanda tsunami besar akan melanda PH di PRU15 selepas penipuan dahsyat yang dilakukan mereka di PRU14.
Jika begitu, kenapa Nazri Aziz dan Khairy Jamaluddin menentang perlantikan Dato Seri Najib sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat BN? Apakah kerugian atau keuntungan yang mereka dapat?
Persoalannya, apakah jawatan tersebut atau Dato Seri Najib yang lebih besar pengaruhnya?
Agenda siapa yang membawa Nazri Aziz dan Khairy Jamaluddin bersatu menentang perlantikan Dato Seri Najib sedangkan sebelum PRU14 ‘to the best of my knowledge’ kedua-dua mereka tidak pernah akrab sama sekali.
Apakah Nazri Aziz yang berjalan berpimpin tangan dengan Guan Eng dalam skandal projek Terowong Bawah Laut Pulau Pinang bernilai RM6.3 billion membawa suara dan ‘influence’ DAP?
Jika Nazri Aziz benar-benar mahu BN bangkit, kenapa Nazri tidak pernah menghentam PH atau menuntut janji janji PH bagi pihak rakyat seperti yang dipraktikkan oleh Dato Seri Najib setiap hari sebaliknya menentang perlantikan Dato Seri Najib sahaja?
Nazri Aziz pernah bermati-matian menentang Perpaduan Ummah antara Pas dan UMNO kerana mahu UMNO bergabung dengan PKR dan DAP.
Malah, Nazri Aziz tidak pernah mengkritik PH sebaliknya menentang perlantikan Dato Seri Najib sahaja.
Saya percaya Nazri Aziz perlu lebih risaukan skandal Projek Terowong Bawah Laut Pulau Pinang berbanding perjuangan rakyat menuntut hak dari kerajaan penipu.
Sementara itu Khairy Jamaluddin yang memetik penulis Indonesia Khairil Anwar `aku ini binatang jalang’ pula mahu rakyat melihatnya sebagai budak nakal yang berniat ikhlas terhadap UMNO yang disayanginya.
Jika sayangkan UMNO, saya cadangkan Khairy perkuatkan UMNO dengan menyokong Presiden UMNO yang dipilih oleh ahli UMNO iaitu Dattuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.
PH bukan lagi kerajaan tetapi sebuah rejim dengan strategi tersusun untuk menghancurkan UMNO. Baik Nazri Aziz mahupun Khairy Jamaluddin, kedua-duanya sedang membakar kelambu ummah.
ANINA SAADUDIN




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/07/17/nazri-kj-bakar-kelambu-ummah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bakar Tunang Gara Gara Cemburu Buta

Bakar Tunang Gara Gara Cemburu Buta

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 266 hits
ZAPORIZHIA Seorang wanita Ukraine maut akibat dibakar tunang yang menuduhnya curang dengan lelaki lain
Lelaki Didakwa Simbah Minyak Petrol Sebelum Bakar Tunangnya Sehingga Maut Akibat Cemburu

Lelaki Didakwa Simbah Minyak Petrol Sebelum Bakar Tunangnya Sehingga Maut Akibat Cemburu

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 291 hits
Seorang wanita berusia 22 tahun telah dijumpai meninggal dunia didakwa dibakar menggunakan petrol oleh tunangnya sendiri dipercayai bermotifkan cemburu buta Suspek dituduh melakukan perbuatan yang keji itu pada 2 Julai lalu di Zaporizhia Se...
Hasil Uji Bahan Bakar Bppt Konsumsi Dfsk Glory 560 1 12 66 Kilometer

Hasil Uji Bahan Bakar Bppt Konsumsi Dfsk Glory 560 1 12 66 Kilometer

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 123 hits
Mobil SUV DFSK Glory 560 dilaporkan memiliki konsumsi bahan bakar 1 12 66 kilometer Artinya setiap satu liter mobil ini mampu menempuh jarak sejauh 12 66 kilometer Ini berdasarkan uji konsumsi bahan bakar dari Badan Pengkajian dan Penerapan...
Sedang Pesan Roti Bakar Motor Driver Ojek Online Di Samarinda Nyaris Dicuri Maling

Sedang Pesan Roti Bakar Motor Driver Ojek Online Di Samarinda Nyaris Dicuri Maling

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 198 hits
Peristiwa itu terjadi sekitar pukul 16 30 WITA tadi Sri mendapatkan orderan Go Food berupa roti bakar di Jalan Biawan
Ikhtiar Hamil Dengan Kelapa Bakar Insyaallah Mujarab

Ikhtiar Hamil Dengan Kelapa Bakar Insyaallah Mujarab

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 238 hits
PETUA ikhtiar hamil dengan kelapa bakar ini dikongsikan cara caranya oleh Ustaz Mujahidin Al Banjari Kata Ustaz Mujahidin petua ini banyak manfaat dan banyak pesakit beliau berjaya hamil guna cara ini Semua atas izin Allah Untuk mengetahui ...
Sekumpulan Lelaki Bakar Kereta Digunakan Curi Kerba Sebelum Melarikan Diri

Sekumpulan Lelaki Bakar Kereta Digunakan Curi Kerba Sebelum Melarikan Diri

papar berkaitan - pada 14/7/2019 - jumlah : 288 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Tpst Di Tangerang Selatan Ciptakan Mesin Pengolah Sampah Jadi Bahan Bakar

Tpst Di Tangerang Selatan Ciptakan Mesin Pengolah Sampah Jadi Bahan Bakar

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 120 hits
Mesin pengolah sampah kaya manfaat hadir di Kota Tangerang Selatan Mesin buatan pengusaha sampah asal Tangsel ini mampu mengolah sampah rumah tangga hingga 20 ton per hari
Bakar Bangunan Kematian Cecah 33 Orang

Bakar Bangunan Kematian Cecah 33 Orang

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 256 hits
Puluhan lagi cedera dianggap pembunuhan besar besaran tempoh dua dekad Berita penuh di https bit ly 2Y9DE5b Untuk lebih banyak bahan menarik jangan lupa klik di Bio link kami di linktr ee sinarharian kebakaran ciplak karya KyotoAnimation Je...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau

Alya Iman Nabil Aqil Bergandingan Dalam Siri Terbaru Adaptasi Novel Anggun Mikayla Di Viu