Nasib Tiada Senjata Tajam Kalau Ada Mesti Saya Sudah Tikam Mereka Pemilik Kereta Honda Dedah Cerita Sebenar


Sebelum ini, video kejadian wanita menyembur racun serangga kepada penarik kereta viral di Facebook membuatkan wanita yang juga pemilik kenderaaan tersebut tampil memberi penjelasan dan kejadian sebenar.
BACA : “Tolong! Perogol! Peragut!” – Tak bayar Kereta Honda 5 Bulan, Pemilik Sembur Penarik Kereta Guna Penyembur Serangga
Menerusi laman Facebook yang menggunakan nama IeYna AdLina ini, dia memberitahu kejadian itu berlaku pada jam 1 tengah hari Rabu, 15 Mei 2019 di hadapan Bank Islam, Kuah, Langkawi, Kedah.
Sebelum kejadian seperti di dalam video yang viral itu, wanita yang dikenali sebagai Nurul Adlina mendakwa penarik kereta tersebut datang seperti penyamun dan berkasar dia dan anaknya mahu mengambil kereta yang bukan hak milik dia.

Semasa wakil penarik kereta yang memakai kopiah masuk ke bahagian pemandu, wanita itu mendakwa dia ditolak menggunakan siku sehingga dia tersandar pada kerusi kereta.
Maka, bermulalah adegan menyembur menggunakan penyembur serangga yang baru saja dibeli olehnya yang kita boleh saksikan di dalam video tersebut.

Perhatian kepada semua netizen yang viralkan video saya dan yang komen tentang video ini. Baca betul-betul keterangan ini. Ini bukan rekaan semata-mata. Kalau nak tahu betul ke tidak, tolong bagi kerjasama untuk pihak yang berkuasa jalankan tugas.
Saya Nurul Adlina seperti yang tertera di dalam video tersebut. Pada hari kejadian, saya dan anak saya berumur dua tahun. Saya pergi ke Bank Islam, Kuah, Langkawi, Kedah, untuk membeli sedikit barang rumah bersama anak. Semasa saya keluar dari bank, saya didatangi dua orang lelaki dan berkasar dengan saya dan anak saya, menyatakan mereka mahu mengambil kereta yang bukan hak milik saya. Sekiranya saya tidak mahu bagi kereta, saya perlu membayar kepada mereka.
Dalam kejadian itu, pakcik tua itu telah menyinggung saya sehingga saya tersandar di kusyen kereta. Lalu saya dapat mencapai ridsect yang dibeli. Saya seorang perempuan, apabila mereka berkelakuan sedemikian, saya dan mana-mana perempuan sekali pun akan bertindak begitu (menyembur racun serangga). Nasib dalam kereta saya tidak ada senjata tajam. Kalau ada, mesti saya sudah tikam mereka kerana saya panik dan mahu mempertahankan diri dan anak saya.
Kalau betul mereka ejen sah penarik kereta, mereka tahu undang-undang untuk tarik kereta, bukannya datang seperti penyamun. Wajar bagi saya berbuat demikian kerana nak pertahankan diri dan anak. Saya bukan nak pertahankan kereta yang bukan hak milik saya yang sah.
Mereka (penarik kereta) juga membuat laporan polis ke atas saya menyatakan saya memukul mereka dan menyembur mereka dengan ridsect seperti di dalam gambar. Tapi kenapa mereka menghilangkan diri setelah kes ini berjalan dan sekarang masih dalam siasatan.
Pihak polis tidak dapat menghubungi mereka dan sekiranya pihak-pihak yang memberi komen dan berkata melulu sedangkan tidak tahu perkara sebenar ini mengetahui siapa mereka dan tahu di mana mereka berada, tolong bagi kerjasama kepada pihak berkuasa. Bukan viral benda yang tidak pasti dan tidak tahu hujung pangkal.
Saya tunggu mereka di IPD pada malam kejadian, tetapi mereka tidak hadir. Kalau mereka tidak bersalah, tolong hadir ke IPD Kuah di mana mereka sendiri yang membuat laporan sedemikian.
Setelah siasatan dijalankan, barulah netizen boleh menghukum dan viral sekiranya ternyata saya yang bersalah. Sekian terima kasih kepada yang telah memfitnah saya di bulan yang mulia ini. Saya redho.
Laporan polis berbeza dengan kenyataan di FacebookBerbeza pula dalam laporan polis yang dibuat oleh Nurul Adlina, di mana dia mendakwa dia dikasari oleh penarik kereta tersebut dan keluar dari kereta itu bersama anaknya kerana takut dan bimbang dengan keselamatan diri.

Lepas keluar, dia datang semula ke kereta dan cuba menghalang mereka untuk mengambil kereta miliknya itu.
Video adik wanita kena tarik kereta mengamuk bawa samuraiMenurut perakam video terbabit, selepas membuat laporan polis, mereka (penarik kereta) pergi ke rumah pemilik kereta tersebut untuk mendapatkan kereta itu tetapi tidak berjaya apabila adik kepada wanita itu mengugut akan mencederakan mereka dengan senjata tajam
Baju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://1malaynews.blogspot.com/2019/05/nasib-tiada-senjata-tajam-kalau-ada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cerita Sebenar Kereta Wanita Diserang Di Kb

Cerita Sebenar Kereta Wanita Diserang Di Kb

papar berkaitan - pada 26/5/2019 - jumlah : 407 hits
Cerita Sebenar Kereta Wanita Diserang Di KB atau lebih tepat lagi di jalan hadapan Bazar Buluh Kubu Seorang wanita bersama adik dan dua anaknya berdepan detik cemas apabila kereta yang dinaiki ditendang dan dipukul dengan kayu serta besi ol...
Tolong Tolong Peragut Tak Bayar Kereta Honda City S 5 Bulan Pemilik Sembur Racun Serangga Pada Penarik Kereta

Tolong Tolong Peragut Tak Bayar Kereta Honda City S 5 Bulan Pemilik Sembur Racun Serangga Pada Penarik Kereta

papar berkaitan - pada 19/5/2019 - jumlah : 506 hits
Viral di media sosial ketika ini video seorang pemilik kereta Honda City S enggan menyerahkan keretanya itu kepada penarik kereta yang ditugaskan untuk berbuat demikian Difahamkan pemilik kereta tersebut gagal membuat bayaran bulanan selama...
Isteri Ammar Alfian Nafi Reka Cerita Dedah Bukti Whatsapp

Isteri Ammar Alfian Nafi Reka Cerita Dedah Bukti Whatsapp

papar berkaitan - pada 23/5/2019 - jumlah : 657 hits
Nampaknya kemelut rumah tangga pelakon Ammar Alfian dan isterinya Nellisa Nezam masih lagi berlarutan Terdahulu Nellisa mendakwa suaminya berlaku curang ketika dia sedang The post appeared first on
Dyson Mempatenkan Rekaan Kereta Elektrik Pertama Mereka

Dyson Mempatenkan Rekaan Kereta Elektrik Pertama Mereka

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 404 hits
Dyson ialah syarikat yang menempa nama sebagai pengeluar mesin penyedut hampagas yang hadir tanpa beg untuk simpanan debu Menerusi sistem siklon mereka lebih banyak kotoran dapat dikutip tanpa kehilangan kuasa menyedut Tahun lalu mereka men...
Semak Keadaan Sebenar Sebelum Beli Kereta Recond Jepun Dengan Scrut My

Semak Keadaan Sebenar Sebelum Beli Kereta Recond Jepun Dengan Scrut My

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 478 hits
Beberapa hari lepas heboh dan tular mengenai cara menilai kenderaan lelong dari Jepun dengan SCRUT Saya sendiri cukup teruja dan sedikit cuak untuk tahu keadaan sebenar kereta Toyota Wish kondisi
Foto Remaja Gangster Sahur On The Road Diduga Hoaks Katanya Senjata Tersebut Bukan Milik Mereka

Foto Remaja Gangster Sahur On The Road Diduga Hoaks Katanya Senjata Tersebut Bukan Milik Mereka

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 303 hits
Terlanjur viral ternyata informasinya masih simpang siur Hmmm warganet pada gatel komen sih
Susulan Seorang Maut Bas Terbabas Saksi Dedah Kejadian Sebenar Sempat Jerit Kepada Pemandu

Susulan Seorang Maut Bas Terbabas Saksi Dedah Kejadian Sebenar Sempat Jerit Kepada Pemandu

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 558 hits
Susulan Seorang Maaut Bas Terbabas Saksi Dedah Kejadian Sebenar Sempat Jerit Kepada PemanduSusulan Seorang Maut Bas Terbabas Saksi Dedah Kejadian Sebenar Sempat Jerit Kepada Pemandu
Aliwajuwon Pembunuh Siti Khairina Di Tangkap Ini Cerita Sebenar

Aliwajuwon Pembunuh Siti Khairina Di Tangkap Ini Cerita Sebenar

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 1739 hits
Aliwajuwon Pembunuh Siti Khairina Di Tangkap Ini Cerita SebenarKUALA LUMPUR Seorang lagi lelaki yang disyaki terlibat dalam kes bunuh Ketua Jururawat Hospital Serdang ditahan hari ini
32 000 Orang Sudah Berjaya Jual Kereta Mereka Dengan Harga Trade In 10 20 Lebih Tinggi

32 000 Orang Sudah Berjaya Jual Kereta Mereka Dengan Harga Trade In 10 20 Lebih Tinggi

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 274 hits
Menjelang hari raya yang bakal menjelma tidak lama lagi mesti ramai antara kita yang pasang niat untuk bergaya dengan kereta baru atau The post appeared first on
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Filem Sheriff

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

15 Timeless Rustic Shed Designs With Unmatched Outdoor Versatility



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Fashion Forward Styling Tips For Incorporating Shapewear Into Your Outfits

Buasir Otak Tv Bahasa Malaysia Jadi Ibu English Jadi Daddy Be Like

Cerita Aidilfitri 2024 Teamrayakedah

Resepi Ayam Masak Lemak Tak Pedas

Skeletal Remains Found At Abandoned Teachers Quarters In Membakut

Ex Judge Urges Govt To Apologise For Ops Lalang