Nak Sihat Cara K Pop Jom Ikuti 7 Rutin Senaman Idola K Pop


Lain orang, lain matlamatnya kan? Ramai yang cuba mengamalkan rutin bersenam untuk mencapai saiz atau berat badan yang ideal, malah ada juga yang sekadar ingin kekal aktif dan cergas. Melihat rutin senaman idola K-pop yang terkini, sedikit sebanyak telah menjadi sumber inspirasi buat orang ramai.
Bintang-bintang K-pop adalah antara personaliti yang paling rajin, cergas dan berdisiplin dalam perihal menjaga kesihatan dan tubuh badan mereka. Jom kita tengok antara idola K-pop yang berkongsi rutin senaman mereka!
1. Jungkook BTS Jungkook BTS seringkali digelar ‘Muscle Bunny’ kerana mempunyai bentuk tubuh ideal dan kekuatan fizikal yang luar biasa yang boleh menyamai seorang atlet profesional. Dalam catatan terbaru di platform sosial WeVerse oleh ketua kumpulan RM, dia mendedahkan bahawa Jung-kook hanya mempunyai 10 peratus lemak badan, sementara RM sendiri mempunyai 15 peratus berdasarkan peperiksaan fizikal yang diambil pada Oktober lalu.

2. Rosé BLACKPINK Ahli kumpulan BLACKPINK yang semestinya sangat hebat dalam menari, jadi untuk mengekalkan tenaga mereka, terutamanya sewaktu persembahan pentas dan untuk hari kerja yang sibuk, Rosé menambah tenaga untuk badannya melalui ‘pilates’. Rutin pilates Rosé ialah variasi sambungan sisi yang diubah suai menggunakan bola senaman, jambatan bahu tinggi dan sambungan kaki antara lain.

3. Momo TWICE Momo TWICE juga merupakan antara idola yang sering mempamerkan senaman yang mudah tetapi berkesan untuk mendapatkan bentuk badan ideal. Antara senaman kegemaran Momo adalah ‘hip dip plank’ atau ‘twist plank’ yang merupakan variasi bergerak yang menggunakan papan rendah. Momo mengesyorkan melakukan 50 ulangan senaman ini tiga kali sehari. Untuk hasil terbaik, gabungkan latihan ini dengan teknik toning lain seperti ‘crunches’ atau tendangan basikal.

4. Chan-yeol EXO Sentiasa memberikan persembahan seksi apabila berada di atas pentas, Chan-yeol EXO pada asasnya hanya berbalik kepada rutin senaman. Rahsia kepada fizikalnya yang menakjubkan adalah dengan mematuhi diet protein tinggi, rendah garam dan rendah kalori, latihan tarian yang kerap, dan latihan gim yang kerap.

5. Jackson GOT7 Ahli GOT7, Jackson Wang adalah salah antara idola K-Pop yang dikagumi kerana fizikalnya yang mengagumkan. Jejaka berusia 26 tahun itu bukan sahaja mempunyai tangan dan kaki yang kurus, dia juga mempunyai dada dan badan yang terbentuk tegap dengan baik hasil daripada pelbagai senaman gim. Dia melakukan banyak latihan bebanan untuk menguatkan ototnya, serta larian treadmill untuk kardio. Dia bersenam seberapa kerap yang boleh dan memuji aktivitinya dengan diet yang sihat.

6. Yu-ri Girls’ Generation Ahli kumpulan wanita terhebat Girls’ Generation, Yu-ri juga tidak terlepas daripada menjadi seorang idola K-Pop yang sering mengamalkan rutin senaman sihat dalam kehidupan sehariannya. Yu-ri juga turut berkongsi cara dia bersenam melalui saluran Youtube rasminya selain daripada hobi memasaknya.

7. Solar MAMAMOO Walaupun Solar terkenal sebagai seorang yang sering berada di rumah sahaja, dia masih seorang yang berdisiplin dan rajin melakukan senaman untuk mengekalkan bentuk badannya. Dia juga telah berkongsi satu video senaman pendek yang dimuat naik melalui akaun Youtube rasminya, malah dia turut berkongsi dengan penonton mengenai cara-cara melakukan senaman untuk mendapatkan ’11-line’ abs.

Selain latihan tarian yang berterusan untuk menyediakan mereka untuk persembahan, idola K-Pop juga sangat berdisiplin dalam mengekalkan rejimen senaman yang betul untuk meningkatkan stamina dan ketahanan fizikal dalam mengendalikan jadual dan gaya hidup mereka yang sangat mencabar.
Korang amalkan rutin bersenam tak? Cuba lah antara rutin senaman idola K-Pop dalam kehidupan seharian korang! Jom amalkan gaya hidup sihat!
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram dan Telegram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/nak-sihat-cara-k-pop-jom-ikuti-7-rutin-senaman-idola-k-pop/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Nak Dapatkan Barang Yang Sangkut Kat Ninja Van Hub

Cara Nak Dapatkan Barang Yang Sangkut Kat Ninja Van Hub

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 382 hits
Haih musim Ninja van bermasalah Duk buat hal pending barang lama lama kat hub diaorang Angin je bila check status dalam shopee tengok tak bergerak gerak sampai beberapa hari Sehari dua tu boleh ampun lagi Ini sampai berhari hari dah kenapa ...
Hiburan Cara Baru Nak Scam Ke Enggan Beri Nombor Mykad Gadis Dipanggil B Doh Oleh Abang Kurier

Hiburan Cara Baru Nak Scam Ke Enggan Beri Nombor Mykad Gadis Dipanggil B Doh Oleh Abang Kurier

papar berkaitan - pada 2/6/2022 - jumlah : 158 hits
Baru baru ini tular di laman ciapan oleh seorang pengguna dikenali sebagai Phoebe Shafinaz yang mendedahkan taktik baru scammer telah mendapat perhatian ramai Menerusi ciapan tersebut Phoebe telah menerima panggilan dari scammer tersebut ya...
Hiburan Kecur Air Liur Jom Cuba Resipi Egg In Hell Hanya Seminit Je Nak Buat

Hiburan Kecur Air Liur Jom Cuba Resipi Egg In Hell Hanya Seminit Je Nak Buat

papar berkaitan - pada 8/6/2022 - jumlah : 126 hits
Tular di media sosial baru baru ini mengenai satu yang diperbuat daripada telur dan amat mudah untuk dimasak untuk hidangan seisi keluarga Resipi yang diberi nama Italian Shakshuka ataupun lebih dikenali sebagai Eggs in Hell ini hanya memer...
Cara Nak Tahu Orang Save Nama Kita Di Whatsapp

Cara Nak Tahu Orang Save Nama Kita Di Whatsapp

papar berkaitan - pada 28/5/2022 - jumlah : 149 hits
Mahu tahu cara tahu nama kita pada telefon bimbit orang lain Kali ini saya akan kongsi tentang cara melihat nama kita pada telefon bimbit orang lain Cara untuk melihat nama kita pada telefon bimbit orang lain boleh dilakukan menggunakan apl...
Raya Dah Nak Dekat Jom Buat Duit Raya Minima Payout Withdraw Rm10

Raya Dah Nak Dekat Jom Buat Duit Raya Minima Payout Withdraw Rm10

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 117 hits
Assalamualaikum selamat pagi semua terlalu ramai yang jual kek dalam malaysia terlalu banyak kek yang sedap dalam malaysia tapi tak ramai yang reti buat marketing yang betul sampai kan owner tak tahu brand anda wujud sedap macam mana pun ke...
Risau Nak Potong Kuku Bayi Ini Cara Mudah Boleh Elak Terpotong Isi Kuku

Risau Nak Potong Kuku Bayi Ini Cara Mudah Boleh Elak Terpotong Isi Kuku

papar berkaitan - pada 2/6/2022 - jumlah : 148 hits
Penting ke untuk mengetahui cara potong kuku bayi Tidak dinafikan kuku si manja umumnya lebih lembut dan mudah lentur berbanding orang dewasa namun ia masih boleh menyebabkan calar dan perlu dipotong dengan kerap Menerusi perkongsian di Hel...
Ingin Tampil Sihat Berseri Ikuti 4 Petua Kecantikan Mudah Oleh Wanita Korea

Ingin Tampil Sihat Berseri Ikuti 4 Petua Kecantikan Mudah Oleh Wanita Korea

papar berkaitan - pada 13/6/2022 - jumlah : 134 hits
Baik perempuan mahupun lelaki semuanya pasti mempunyai keinginan untuk tampak anggun dan sihat kan ARTIKEL BERKAITAN Ramai harus mengakui bahawa wanita Korea memang amat dicemburui oleh semua yang menginginkan bentuk muka yang sempurna dan ...
Cara Padam Akaun Instagram Buat Selama Lamanya Jangan Buat Kalau Tak Nak Menyesal

Cara Padam Akaun Instagram Buat Selama Lamanya Jangan Buat Kalau Tak Nak Menyesal

papar berkaitan - pada 3/6/2022 - jumlah : 204 hits
Media sosial sememangnya sudah menjadi sebahagian besar dalam mekanisme pergaulan manusia akhir zaman ini Cipta akaun memang mudah tapi untuk mengaktifkan atau padam terus agak tersembunyi kaedahnya Kali ini kami kongsikan cara untuk padam ...
Terapi Cara Kerja Kongsi Jenis Aktiviti Sesuai Untuk Anak 2 7 Tahun Kalau Nak Pandai Baca Tulis Kira Kira

Terapi Cara Kerja Kongsi Jenis Aktiviti Sesuai Untuk Anak 2 7 Tahun Kalau Nak Pandai Baca Tulis Kira Kira

papar berkaitan - pada 10/6/2022 - jumlah : 159 hits
Ramai orang ingat nak anak pandai kena banyak banyak buat latihan Anak lambat pandai membaca latih membaca sahaja Anak lambat pandai mengira latih mengira sahaja Tak ramai yang tahu skill membaca menulis atau mengira memerlukan skil kogniti...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan