Myasnb Daftar Semakan Auto Labur


MyASNB: DAFTAR SEMAKAN & AUTO LABUR


MyASNB: DAFTAR ASB SECARA ONLINE

Amanah Saham Nasional Berhad telah mengumumkan pelaksanaan urus niaga tanpa buku melalui portal rasmi ASB. Ini merupakan perkongsian tutorial cara daftar dan semak ASB online melalui portal rasmi MyASNB.
Berikut adalah cara daftar ASB secara online :
Langkah 1 – Kemas kini maklumat peribadi (nombor telefon) anda di cawangan atau ejen ASNB
Langkah 2 – Ikuti langkah mudah untuk pendaftaran myASNB
Langkah 3 – Aktifkan akaun myASNB anda
Langkah 4 – Mula melabur dalam unit amanah ASNB

Apabila anda selesai mendaftar, kata laluan sementara akan diberikan. Sila cetak/ simpan/ catat kata laluan sementara berkenaan untuk log masuk kali pertama.
Anda diingatkan supaya menyimpan maklumat penting seperti nama pengguna, kata laluan, frasa keselamatan dan jawapan untuk soalan keselamatan di tempat selamat untuk rujukan masa hadapan.
MyASNB: DAFTAR SEMAKAN & AUTO LABUR
MyASNB: SEMAKAN ASB SECARA ONLINE
Jika anda telah mendaftar MyASNB, anda boleh buat semakan dan kemudahan urusan seperti berikut:
Pertanyaan butiran pegangan semasa Melihat rekod transaksi portal sehingga 90 hari Pelaburan tambahan Kemaskini maklumat peribadi Anda dapat mengakses maklumat akaun myASNB anda selama 24 jam sehari (setiap hari). Namun, transaksi kewangan adalah terhad kepada: Dana harga tetap: Ahad-Jumaat (7 pagi – 7 petang). Dana harga berubah: Ahad-Jumaat (7 pagi – 4 petang) Nota : Tidak termasuk hari Sabtu and Cuti Umum.
Jika anda ingin membuat sebarang pertanyaan, sila hubungi bantuan khidmat pelanggan 03-8026 8101 atau emel ke [email protected]
MyASNB: AUTO LABUR
Agak sukar sebenarnya untuk ulang alik ke cawangan ASB atau pindahkan wang setiap bulan ke ASB untuk tujuan pelaburan. Ada cara lebih mudah iaitu anda setkan potongan simpanan bulanan daripada akaun bank ke ASB. Ia dikenali sebagai  Auto Labur @ myASNB .
Mudah untuk anda fahami adalah  tiap-tiap bulan sejumlah wang akan dipindahkan dari akaun wang anda dan terus dimasukkan dalam akaun ASB anda. Perkhidmatan ini adalah percuma dan tiada caj pembiayaan serta kita boleh tamatkan Auto Labur pada bila-bila masa sahaja.
CARA SETKAN POTONGAN SIMPANAN BULANAN DARI AKAUN BANK KE ASB MELALUI AUTO LABUR ASB
LOGIN MYASNB Login portal MyASNB. Bila keluar paparan macam di bawah ni, klik menu Auto Labur.

KLIK ‘PENDAFTARAN’
Kemudian klik ‘Pendaftaran’ untuk langkah seterusnya.
ISIKAN MAKLUMAT PELABURAN BULANAN YANG INGIN DIBUAT MELALUI ‘POTONGAN TERUS’ Setkan berapa nilai pelaburan (jumlah yang ingin dipotong terus melalui akaun bank) setiap bulan. Jenis Unit Amanah Jumlah potongan (minima RM30 sebulan) Tarikh pemotongan setiap bulan Nama Bank TANDAKAN ‘TICK’ PADA TERMA & SYARAT Bila dah set semua, semak dan tandakan ‘tick’ pada kotak Terma & Syarat.
ISIKAN MAKLUMAT PERBANKAN Seterusnya, isi maklumat perbankan yang dipilih bagi melengkapkan langganan. Anda akan dibawa ke portal perbankan bank yang dipilih untuk meneruskan pendaftaran Auto Labur.
TERIMA RESIT TRANSAKSI Bila dah berjaya daftarkan bank, resit transaksi seperti di bawah akan diterima.Caj RM1 akan ditolak dari akaun bank bagi proses pengesahan. Jumlah ini akan dikreditkan semula ke dalam akaun ASNB setelah pendaftaran Auto Labur ini berjaya. Unit akan dikreditkan dalam tempoh 5 hari bekerja selepas tarikh pilihan anda.Kalau nak tahu lebih lanjut, jom baca lagi tentang Auto Labur di bawah ini.
SOALAN LAZIM TENTANG AUTO LABUR ASB (SUMBER LAMAN WEB MyASNB)
APAKAH KEMUDAHAN AUTO LABUR? Auto Labur membolehkan pelabur ASNB menetapkan pelaburan secara automatik setiap bulan menerusi Portal myASNB (www.myasnb.com.my). Buat masa ini, tabung unit amanah ASNB yang dibenarkan bagi kemudahan Auto Labur ialah Amanah Saham Bumiputera (ASB).
BERAPAKAH JUMLAH PELABURAN MINIMUM MENERUSI AUTO LABUR? Pelaburan minimum menerusi Auto Labur ialah serendah RM30 dan had maksima adalah RM 30,000.
ADAKAH SEBARANG CAJ DIKENAKAN UNTUK KEMUDAHAN AUTO LABUR INI? Tiada caj yg dikenakan untuk kemudahan ini.
MENGAPA ADA PEMOTONGAN SEBANYAK RM1 SEMASA SAYA MEMBUAT PENDAFTARAN, KEMASKINI (TARIKH PEMOTONGAN & JUMLAH POTONGAN) DAN PENAMATAN UNTUK KEMUDAHAN AUTO LABUR INI? Pemotongan sebanyak RM1 adalah bertujuan untuk mendapatkan pengesahan dari pihak bank pendaftar. Bagi setiap pendaftaran dan kemaskini yang berjaya, wang berkenaan akan dimasukkan ke dalam akaun tabung unit amanah ASNB. Sekiranya pendaftaran gagal dilaksanakan atau apabila kita ingin menamatkan perkhidmatan auto labur, wang tersebut akan dikembalikan semula ke dalam akaun bank anda dalam tempoh 10 hari bekerja.
BILAKAN ARAHAN AUTO LABUR SAYA AKAN MULA DIAKTIFKAN? Arahan Auto Labur akan diaktifkan dalam masa 48 jam. Sebaik sahaja diaktifkan, pelaburan bulanan yang anda tetapkan akan berkuat kuasa secara automatik mengikut tarikh yang dipilih.
BOLEHKAH SAYA MENGUBAH JUMLAH PELABURAN BULANAN YANG DITETAPKAN? Boleh. Anda boleh mengubahnya pada bila-bila masa mengikut keselesaan anda.
BOLEHKAH SAYA MENUKAR TARIKH PELABURAN YANG DITETAPKAN UNTUK AUTO LABUR? Boleh.
BOLEHKAH SAYA MENAMATKAN ARAHAN PELABURAN MENERUSI AUTO LABUR? Boleh. Anda boleh menamatkan arahan pada bila-bila masa.
ADAKAH SEBARANG WAKTU OPERASI TERTENTU UNTUK PENDAFTARAN AUTO LABUR?</3H> Waktu operasi bagi pendaftaran Auto Labur adalah mengikut waktu operasi urus niaga semasa di myASNB portal iaitu seperti berikut:
Ahad – Jumaat: 7.00 pagi – 6.00 petang.
Ahad hingga Jumaat dan Sabtu minggu ketiga, tidak termasuk cuti umum.
BILAKAH UNIT AKAN DIKREDITKAN KE DALAM AKAUN ASB UNTUK PERKHIDMATAN AUTO LABUR? Unit akan dikreditkan dalam tempoh 5 hari bekerja selepas tarikh pilihan anda.
 
The post MyASNB: DAFTAR SEMAKAN & AUTO LABUR appeared first on KekandaMemey.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kekandamemey.com/myasnb-daftar-semakan-auto-labur.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Semakan Dan Daftar I Akaun Kwsp Di Kiosk Rhb Bank

Semakan Dan Daftar I Akaun Kwsp Di Kiosk Rhb Bank

papar berkaitan - pada 8/4/2020 - jumlah : 1055 hits
SEMAKAN DAN DAFTAR i AKAUN KWSP DI KIOSK RHB BANK Ekoran kebenaran daripada kerajaan untuk mengeluarkan wang daripada akaun 2 atau dikenali sebagai Pengeluaran i Lestari ramai ahli KWSP ingin mendaftar i Akaun KWSP untuk membuat urusan ters...
Daftar Semakan Permohonan Bayaran Bantuan Khas We Care B40 Rakyat Sabah

Daftar Semakan Permohonan Bayaran Bantuan Khas We Care B40 Rakyat Sabah

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 1969 hits
DAFTAR SEMAKAN PERMOHONAN BAYARAN BANTUAN KHAS WE CARE B40 RAKYAT SABAH Permohonan Bantuan Khas WE CARE B40 untuk rakyat Sabah sudah dibuka Bantuan ini adalah khas untuk Golongan B40 dari Negeri Sabah yang bekerja di semenanjung Malaysia Ba...
Duit Hilang Dari Cimb Kerana Auto Debit Direct Debit Tidak Sah Ikuti Tips Ini

Duit Hilang Dari Cimb Kerana Auto Debit Direct Debit Tidak Sah Ikuti Tips Ini

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 636 hits
Bangun pagi buka laman Facebook nampak ramai kawan kawan saya mengadu yang duit dalam akaun bank CIMB mereka lesap sedikit demi sedikit akibat transaksi Direct Debit yang meragukan Rata rata pengguna menyalahkan pihak bank CIMB atas apa yan...
Permohonan Dan Semakan Kwsp Yang Dipermudahkan

Permohonan Dan Semakan Kwsp Yang Dipermudahkan

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 412 hits
Untuk menyenangkan semua pencarun KWSP kini anda hanya boleh pergi ke laman web untuk membuat permohonan baru dan membuat semakan Tak perlu ke KWSP berdekatan SOALAN LAZIM I LESTARI KWSPSeperti dimaklumkan Perdana Menteri ahli boleh memohon...
Semakan Status Lulus Atau Gagal Permohonan Pengeluaran I Lestari Kwsp

Semakan Status Lulus Atau Gagal Permohonan Pengeluaran I Lestari Kwsp

papar berkaitan - pada 13/4/2020 - jumlah : 1064 hits
SEMAKAN STATUS LULUS ATAU GAGAL PERMOHONAN PENGELUARAN i LESTARI KWSP APA ITU KEMUDAHAN KEWANGAN PENGELUARAN i LESTARI KWSP Pengeluaran i Lestari bagi Ahli Kumpulan Wang Simpanan Pekerja merupakan satu kemudahan kewangan yang disediakan ole...
Tampar Anak Enggan Buat Semakan Duit Bantuan

Tampar Anak Enggan Buat Semakan Duit Bantuan

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 407 hits
KUALA TERENGGANU Seorang bapa menampar dua anak selepas berang anak sulungnya tidak mahu membuat semakan sama ada wang bantuan sudah diterima atau belum
Semakan Dan Tarikh Bayaran Bantuan Khas Sarawakku Sayang

Semakan Dan Tarikh Bayaran Bantuan Khas Sarawakku Sayang

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 32460 hits
SEMAKAN DAN TARIKH BAYARAN BANTUAN KHAS SARAWAKKU SAYANG Kerajaan Sarawak telah mengumumkan Bantuan Khas Sarawakku Sayang kepada rakyat Sarawak pada 23 Mac 2020 yang bertujuan untuk meringankan beban golongan berpendapatan rendah kumpulan B...
Semakan Cara Mohon Kebenaran Beroperasi Sepanjang Pkp

Semakan Cara Mohon Kebenaran Beroperasi Sepanjang Pkp

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 1132 hits
SEMAKAN CARA MOHON KEBENARAN BEROPERASI SEPANJANG PKP Kerajaan senantiasa mengambil tanggungjawab dalam usaha menangani penularan wabak COVID 19 demi menjamin kesihatan dan keselamatan rakyat Kerajaan juga mengambil langkah pro aktif dan re...
Permohonan Dan Semakan Pengeluaran I Lestari Online

Permohonan Dan Semakan Pengeluaran I Lestari Online

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 703 hits
Cara mudah mohon dan semak keputusan pengeluaran i Lestari KWSP secara online Kumpulan Wang Simpanan Pekerja telah menyediakan satu kaedah baharu untuk memohon dan menyemak keputusan pengeluaran i Lestari yang lebih senang dan pantas iaitu ...
Pilih Peruntukan Atau Muhyiddin

Amerika Syarikat Fakta Menarik Unik Dan Aneh

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons

Our Corrupt And Exploitative Business Community Is A Part Of The Problem Not A Part Of The Solution

Kad Bank Malaysia Support Apple Pay Google Pay

Private Hospitals Ready To Receive Cardiac Surgery Patients From Serdang Centre

Bimbang Tentang Keselamatan Anak Anda Ketika Naik Motorsikal Dapatkan Helmet Ltd J

Flanders House By Saota In Belgium



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Drama Nuh Dan Nayla

Ita Medin Wai Setak Nyin Chord

Anneth Pandai Bicara Chord

Himpunan Soal Jawab Qurban Sempena Hari Raya Aidiladha

Hijau Biru Purple Mata Hitamku

What S Behind The Security Warnings For Pride Events