Muhyiddin Yassin Perdana Menteri Malaysia Kelapan 9819



Muhyiddin Yassin dilantik perdana menteri kelapan Presiden Bersatu adalah perdana menteri Malaysia kelapan. Perkara itu dinyatakan oleh Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara Ahmad Fadil Shamsuddin dalam satu kenyataan sebentara tadi. 
at 2/29/2020 04:48:00 PTG 
KERENGGA: Muhyiddin Yassin dilantik perdana menteri kelapan

Saturday, February 29, 2020
TEKA-TEKI BERAKHIR, TS MUHYIDDIN YASSIN DILANTIK PERDANA MENTERI KE-8
Foto-Astro AwaniAkhirnya teka-teki tentang perlantikan PM yang baharu berakhir dengan pengumuman daripada pihak istana: 
Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri'ayatatuddin Al-Mustafa Billah Shah berkenan melantik Presiden BERSATU, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri kelapan selaras dengan Perkara 402(2)(a) dan Perkara 43(2)(a) Perlembagaan Persekutuan.
Dalam satu kenyataan media, Datuk Pengelola Bijaya Diraja, Datuk Ahmad Fadil Shamsuddin berkata baginda berpandangan Muhyiddin mendapat kepercayaan majoriti Ahli Dewan Rakyat. Keputusan itu dicapai selepas ketua-ketua parti poltik dan Ahli Dewan Rakyat bebas mengemukakan nama calon Perdana Menteri kepada Agong. "Sehubungan dengan itu, Seri Paduka Baginda telah berkenan melantik Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri selaras Perkara 40(2)(a) dan Perkara 43(2)(a) Perlembagaan Persekutuan. 
"Proses seterusnya ialah Istiadat Pengurniaan Suratcara Pelantikan dan Mengangkat Sumpah Jawatan sebagai Perdana Menteri pada 1 Mac 2020 (Ahad) jam 10.30 pagi di Istana Negara," memetik kenyataan itu. Ahmad Fadil menambah, Agong bertitah bahawa proses pelantikan Perdana Menteri tidak boleh dilengah kerana negara memerlukan kerajaan demi kesejahteraan rakyat dan negara yang kita cintai bersama. "Seri Paduka Baginda bertitah bahawa ini adalah keputusan terbaik untuk semua dan Baginda menzahirkan harapan agar kemelut politik ini berakhir," katanya. Baginda pada masa sama turut menzahirkan penghargaan dan terima kasih kepada rakyat dan semua yang terlibat khususnya agensi-agensi kerajaan, keselamatan dan pihak media.
Sumber: Astro AwaniDicatat oleh na'im nikmat di 5:06 PMNa'im Nikmat: TEKA-TEKI BERAKHIR, TS MUHYIDDIN YASSIN DILANTIK PERDANA MENTERI KE-8
SELASA, 25 FEBRUARI 2020
PH Tumbang Atas Kezaliman Mereka Sendiri… Allah Sebaik-baik Perancang – Zahida
Zylan Moha
KUALA LUMPUR – Rakyat mendoakan kerajaan Pakatan Harapan (PH) hanya satu penggal di Putrajaya tetapi rupa-rupanya hanya separuh penggal, di mana perancangan Allah itu yang terbaik, ujar Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia Datuk Zahida Zarik Khan. Hakikat sebenar kata Zahida, tumbangnya mereka adalah kerana doa rakyat dan doa orang-orang teraniaya akibat dari kezaliman yang dilakukan oleh kerajaan PH sepanjang 21 bulan memerintah.
“Allah yang beri PH berkuasa dan Allah jua yang tarik semula kuasa dari mereka. “Semalam 24 Februari 2020 terkuburlah kerajaan PH secara rasmi selepas peletakan Jawatan Dr Mahathir sebagai perdana menteri. “Ada pihak yang menyalahkan UMNO dan Muafakat Nasional sebagai punca kejatuhan kerajaan hari ini adalah hanya untuk menutup kegagalan dan kerakusan mereka sendiri,” tegasnya dalam satu hantaran di Facebook miliknya.
Ulas lanjut Zahida berkata punca lain adalah masalah dalaman PH itu sendiri apabila berlaku perebutan kuasa kerusi perdana menteri antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Tun Dr Mahathir. “Ia dikuatkan lagi dengan tekanan demi tekanan dari Dap, PKR dan Pan kumpulan pro Anwar Ibrahim yang mahu perdana menteri ketujuh menyatakan tarikh sebenar peralihan kuasa perdana menteri. “Kemuncaknya terkuburlah kerajaan PH dan secara automatik terbubarlah Kabinet Malaysia, hilanglah kuasa menteri-menteri PH yang sebelum ini sangat sombong dan bongkak,” bidasnya lagi.
Sehubungan itu Zahida menyeru semua pihak bertenang dan mendoakan yang terbaik buat negara tercinta ini. – UMNO ONLINEDicatat oleh ELBI RISALAH di 2/25/2020 04:55:00 PTGDIALOG RAKYAT: PH Tumbang Atas Kezaliman Mereka Sendiri… Allah Sebaik-baik Perancang – Zahida

AKHIRNYA PENGKHIANAT MENJADI PM....
AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 11 minit yang lalu

Muhyiddin PM ke-8
siti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 13 minit yang laluBANGI, 5 Rejab 1441H, Sabtu – Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, berkenan melantik Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin, sebagai Perdana Menteri kelapan selaras dengan Perlembagaan Persekutuan. Datuk Pengelola Bijaya Diraja, Datuk Ahmad Fadil Shamsuddin berkata, istiadat pengurniaan surat cara pelantikan dan mengangkat sumpah jawatan Perdana Menteri akan diadakan pada jam 10.30 … The post Muhyiddin PM ke-8 appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Tun M, Muhyiddin berperang?siti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 13 minit yang laluBANGI, 5 Rejab 1441H, Sabtu – Kenyataan bercanggah yang dikeluarkan dua pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) menimbulkan tanda tanya sama ada parti itu sedang menghadapi krisis kepimpinan. Dalam satu kenyataan dikeluarkan Presiden parti itu hari ini, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin mengesahkan memangku jawatan Pengerusi Bersatu berikutan peletakan Tun Dr Mahathir Mohamad pada 24 … The post Tun M, Muhyiddin berperang? appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Muhyiddin ketuai Perikatan Nasionalsiti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 13 minit yang laluBANGI, 5 Rejab 1441H, Sabtu – Tan Sri Muhyiddin Yassin mengesahkan beliau kini mewakili gabungan Perikatan Nasional yang dibentuk bersama UMNO, PAS, Gabungan Parti Sarawak (GPS). Dokumen gabungan baharu dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong, Al- Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah bagi mendapat perkenan. “Hasrat kami adalah untuk melakukan yang terbaik bagi menyelamatkan negara daripada … The post Muhyiddin ketuai Perikatan Nasional appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Pasti ramai gembira Tommy Thomas letak jawatanainulillia pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 13 minit yang laluBANGI, 5 Rejab 1441H, Sabtu – Ketika mana rakyat Malaysia sedang menghadapi krisis politik, kita menerima berita gembira apabila Tan Sri Tommy Thomas meletakkan jawatan sebagai Peguam Negara. Presiden Persatuan Peguam-Peguam Muslim Malaysia (PPMM), Datuk Seri Zainul Rijal Abu Bakar berkata, keputusan itu pasti menggembirakan ramai, kerana sudah acap kali pelbagai pihak menuntut beliau … The post Pasti ramai gembira Tommy Thomas letak jawatan appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

PH 'jilat balik ludah dan kahak mereka'.. -Dr Kamarul Zaman.Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 18 minit yang lalu*Rancangan ‘desperado’ DAP kembali berkuasa gagal* ORANG pertama yang merancang pengembalian DAP ke tampuk kuasa setelah Tan Sri Muhyiddin Yassin berada di tempat teratas pencalonan sebagai Perdana Menteri adalah pemikir utamanya, Dr Wong Chin Huat, yang dengan secepat kilat mengemukakan cadangan, yang turut disiarkan di dalam portal berita *The Malaysian Insight* petang semalam, mengenai pembentukan kerajaan baru membabitkan Pakatan Harapan dan Tun Dr Mahathir Mohamad di mana: (1) Tun Dr Mahathir Mohamad akan dilantik sebagai Perdana Menteri, (2) Datuk Seri Anwar Ibrahim akan dila... lagi »Muhyiddin Yassin dilantik perdana menteri kelapankerengga pada KERENGGA - 24 minit yang laluPresiden Bersatu adalah perdana menteri Malaysia kelapan. Perkara itu dinyatakan oleh Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara Ahmad Fadil Shamsuddin dalam satu kenyataan sebentara tadi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2020/02/muhyiddin-yassin-perdana-menteri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mengenal Sosok Muhyiddin Yassin Perdana Menteri Malaysia Yang Baru

Mengenal Sosok Muhyiddin Yassin Perdana Menteri Malaysia Yang Baru

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 447 hits
Muhyiddin ditunjuk langsung oleh Raja Malaysia Yang di Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah
Tan Sri Muhyiddin Yassin Sebagai Perdana Menteri Yang Ke 8 Ini Komen Tun Mahathir

Tan Sri Muhyiddin Yassin Sebagai Perdana Menteri Yang Ke 8 Ini Komen Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 534 hits
Saya OK Muhyiddin jadi PM Tun MTan Sri Muhyiddin Yassin Sebagai Perdana Menteri Yang Ke 8 Ini Komen Tun Mahathir
Saya Perdana Menteri Untuk Semua Rakyat Malaysia Muhyiddin

Saya Perdana Menteri Untuk Semua Rakyat Malaysia Muhyiddin

papar berkaitan - pada 3/3/2020 - jumlah : 337 hits
KUALA LUMPUR Tan Sri Muhyiddin Yassin menegaskan beliau adalah Perdana Menteri untuk seluruh rakyat Malaysia Saya adalah Perdana Menteri untuk semua rakyat Malaysia dari Perlis hingga ke Sabah katanya dalam ucapan yang disiarkan secara lang...
Muhyiddin Angkat Sumpah Perdana Menteri Kelapan Hari Ini

Muhyiddin Angkat Sumpah Perdana Menteri Kelapan Hari Ini

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 805 hits
Diterbitkan Hari ini 8 07 pagiBERITALANGSUNG Pergolakan politik di Malaysia sejak kejatuhan kerajaan Pakatan Harapan akibat langkah Sheraton minggu lalu dilihat semakin tiba ke penghujungnya Malaysiakini melaporkan perkembangan ini secara l...
Perdana Menteri Kelapan Malaysia

Perdana Menteri Kelapan Malaysia

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 375 hits
Kenangan pada 01 Mac 2020 Duli Yang Maha Mulia Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah berkenan melantik Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri kelapan M...
Muhyiddin Yassin Mula Bertugas Harini Ini Sebagai Perdana Menteri Baru

Muhyiddin Yassin Mula Bertugas Harini Ini Sebagai Perdana Menteri Baru

papar berkaitan - pada 2/3/2020 - jumlah : 543 hits
Baru baru ini Tan Sri Muhyiddin Yasin telah pun dilantik sebagai Perdana Menteri Malaysia ke 8 oleh Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah Pengurniaan Suratcara Pelantikan dan Angkat Sumpah Jawatan seba...
Mukhriz Muatnaik Status Dan Mula Bersuara Persoal Jumlah Sokongan Muhyiddin Yassin Bohong Untuk Jadi Perdana Menteri

Mukhriz Muatnaik Status Dan Mula Bersuara Persoal Jumlah Sokongan Muhyiddin Yassin Bohong Untuk Jadi Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 364 hits
TIMBALAN Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia Datuk Seri Mukhriz Mahathir mempersoalkan kenyataan bahawa 36 Ahli Parlimen parti itu menyokong pencalonan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri ke 8 Mukhriz Muatnaik Status dan Mu...
Terkini Bersatu Mungkin Calonkan Muhyiddin Yassin Sebagai Perdana Menteri

Terkini Bersatu Mungkin Calonkan Muhyiddin Yassin Sebagai Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 567 hits
Tun Dr Mahathir berkata akan menerima Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai calon Perdana Menteri jika beliau mendapat sokongan majoriti BERSATU Dalam satu sidang media Tun Dr Mahathir berkata terdapat kemungkinan Muhyiddin bakal dicalonkan untu...
Tan Sri Muhyiddin Yassin Angkat Sumpah Perdana Menteri Ke 8

Tan Sri Muhyiddin Yassin Angkat Sumpah Perdana Menteri Ke 8

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 756 hits
KUALA LUMPUR Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tan Sri Muyhyiddin Yassin selesai mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri kelapan di hadapan Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah ibni Almarhum S...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya