Muhyiddin Pilih Cara Betina Untuk Menang Presiden Bersatu Tak Malukah Dengan Nicole Wong




Walaupun pemecatan Tun Mahathir Mohamad bersama empat yang lain sebagai ahli Bersatu masih menjadi pertikaian dan dianggap tidak sah, terutama kerana surat berkaitan hal itu dikeluarkan oleh Setiausaha Kerja parti, tindakan ini sudah dijangka sejak awal lagi.

Selain Tun Mahathir yang merupakan Pengerusi Bersatu, empat yang lain yang dipecat adalah Timbalan Presiden, Mukhriz Mahathir; Ketua Armada, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman; Dr. Mazlee Malik dan Amiruddin Hamzah.

Kesemua mereka adalah Ahli Parlimen di mana Tun Mahathir (Langkawi), Mukhriz (Jerlun), Syed Saddiq (Muar), Dr. Mazlee (Simpang Renggam dan Amiruddin (Kubang Pasu)

Mereka dianggap lucut keahlian Bersatu kerana duduk di blok pembangkang ketika Sidang Parlimen pada 18 Mei lalu.

Tetapi, dalam perkembangan terbaru, Marzuki Yahya, Setiausaha Agung Bersatu malam ini mengumumkan pemecatan Kapt (B) Suhaimi Yahya daripada Setiausaha Kerja atas tindakannya mengeluarkan surat pemecatan terhadap Tun Mahathir dan empat lagi pemimpin Bersatu itu.

Dengan episod pecat-memecat ini, dijangka lebih banyak drama akan menyusul lagi selepas ini.

Pemecatan Tun Mahathir memang sudah dijangka sejak awal lagi di mana blog ini dalam artikelnya pada 21 April lalu adalah yang paling awal meramalkan bekas Perdana Menteri itu akan dipecat daripada Bersatu sebaik saja bekas Perdana Menteri itu membuat keputusan untuk duduk bersama pembangkang PH di dalam Parlimen.

Oleh kerana Muhyiddin Yassin selaku Presiden Bersatu adalah Perdana Menteri, beliau tentu saja melihat keputusan Tun Mahathir itu sesuatu yang melanggar disiplin parti, selain memalukannya.

Berikutan itu, Muhyiddin dipercayai sama ada akan memecat atau menggantung keahlian Tun Mahathir.

Artikel berkaitan boleh dibaca di sini – https://shahbudindotcom.net/2020/04/21/apakah-muhyiddin-akan-pecat-mahathir-atau-mahathir-memang-mahu-dirinya-dipecat.html

Namun demikian, tujuan besar Muhyiddin memecat atau mengumumkan keahlian kelima-lima mereka terhenti, terutamanya Tun Mahathir dan Mukhriz, adalah semata-mata untuk membuka laluannya menguasai Bersatu secara mudah.

Walaupun Tun Mahathir sudah diumumkan menang tanpa bertanding sebagai Pengerusi Bersatu bagi sessi 2020-2023, tetapi dengan pemecatannya ini bermakna jawatan tersebut akan kosong tanpa diisi sesiapa.

Dalam masa yang sama, pemecatan Mukhriz pula menjadikan Muhyiddin menang secara percuma sebagai Presiden Bersatu.

Dengan kata mudah, pemecatan Tun Mahathir dan Mukhriz sebelum pemilihan Bersatu diadakan di mana bekas Menteri Besar Kedah itu akan bertanding menentang Muhyiddin serta Tun Mahathir bakal berkempen membantu anaknya, semuanya kini terhalang secara automatik.

Muhyiddin bukan saja bakal menang percuma, malah tiada lagi kelibat Tun Mahathir membayanginya dalam Bersatu.

Sudah tentu selepas ini Muhyiddinlah yang paling berkuasa dalam Bersatu, meskipun caranya memenangi jawatan dan menguasai parti adalah melalui “cara betina”.

Nampaknya Muhyiddin tidak cukup jantan untuk berhadapan secara anak jantan dalam pertandingan terbuka dan sihat dengan Mukhriz bagi menentukan siapa Presiden Bersatu yang sebenarnya dalam pemilihan parti tidak lama lagi.

Tidak cukup sebelum ini dengan merestui “rampasan negeri” di Kedah yang bertujuan melemahkan kedudukan Mukhriz untuk berlawan dengannya tanpa jawatan dalam kerajaan, terbukti Muhyiddin kini hanya mahu menang percuma, walaupun dengan “cara betina” untuk meraihnya.

Sebagai Perdana Menteri dan lelaki, Muhyiddin sepatutnya berasa malu dengan Nicole Wong yang berani berlawan “secara anak jantan” dalam pertandingan terbuka untuk menjadi Ketua Pemuda MCA yang pertama, walaupun beliau adalah seorang wanita.

Apakah mereka yang menyokong Muhyiddin tidak turut malu berketuakan seorang pemimpin yang lebih rendah keberaniannya daripada seorang wanita? 

(Shahbudindotcom 29/05/2020)





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/05/muhyiddin-pilih-cara-betina-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penjelasan Muhyiddin Bukti Tolak Ansur Presiden Bersatu Syed Ali

Penjelasan Muhyiddin Bukti Tolak Ansur Presiden Bersatu Syed Ali

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 270 hits
Astro Awani Syed Ali menjelaskan rakyat kini mahu Muhyiddin meneruskan tugasnya sebagai Perdana Menteri kelapan sehingga PRU ke 15 Gambar fail KUALA LUMPUR Penjelasan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin berhubun...
Pemimpin Bersatu Yang Dipecat Dakwa Muhyiddin Kini Jadi Diktator

Pemimpin Bersatu Yang Dipecat Dakwa Muhyiddin Kini Jadi Diktator

papar berkaitan - pada 29/5/2020 - jumlah : 282 hits
SHAH ALAM Lima pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia yang dipecat hari ini melabelkan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai diktator kerana berpolitik ketika pandemik Covid 19 dan kegawatan ekonomi Menerusi satu kenyataan bersama yang dikeluar...
Tun M Kekal Ahli Bersatu Kumpulan Muhyiddin Terdesak

Tun M Kekal Ahli Bersatu Kumpulan Muhyiddin Terdesak

papar berkaitan - pada 29/5/2020 - jumlah : 279 hits
Pergolakan dalaman Bersatu semakin hebat apabila Setiausaha Kerja Bersatu Muhammad Suhaimi Yahya bertindak memecat pengerusi parti itu Tun mahathir Timbalan Presiden Mukhriz Mahathir dan tiga yang lain Sejurus selepas itu Setiausaha Agong B...
Muhyiddin Vs Mukhriz Experts Weigh In On What This Means For Bersatu And Malaysia

Muhyiddin Vs Mukhriz Experts Weigh In On What This Means For Bersatu And Malaysia

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 289 hits
Without Dr Mahathir Bersatu can no longer command its own electoral support in a general election without Umno and PAS help which of course comes with a hefty political price Clashes within a political party and the fight for top spot are n...
Muhyiddin Tidak Akan Bubar Parlimen Kerana Ia Akan Hancurkan Bersatu Khalid Samad

Muhyiddin Tidak Akan Bubar Parlimen Kerana Ia Akan Hancurkan Bersatu Khalid Samad

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 341 hits
Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak akan membubarkan Parlimen buat masa sekarang kerana jika beliau berbuat demikian bermakna dia membunuh parti beliau sendiri iaitu Bersatu Pengarah Komunikasi AMANAH Khalid Abd Samad berkata mem...
Third Audio Recording Of Bersatu Meeting Surfaces Supposedly Of Muhyiddin Wanting To Join Forces With Umno

Third Audio Recording Of Bersatu Meeting Surfaces Supposedly Of Muhyiddin Wanting To Join Forces With Umno

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 306 hits
Tan Sri Muhyiddin Yassin MOHD SAHAR MISNI The StarPETALING JAYA A third audio recording allegedly of a Parti Pribumi Bersatu Malaysia meeting that occurred before Malaysia s political turmoil in February is making its rounds on social media...
Bersatu Will Have To Wait Until June 30 To Sack Muhyiddin Marzuki

Bersatu Will Have To Wait Until June 30 To Sack Muhyiddin Marzuki

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 288 hits
Penang Bersatu head Marzuki Yahya said the party s supreme council can only meet after June 30 to decide whether to sack party president Muhyiddin Yassin Marzuki whose position as party secretary general is told Sinar Harian that the party ...
Why Did Muhyiddin Expel Mahathir From Bersatu

Why Did Muhyiddin Expel Mahathir From Bersatu

papar berkaitan - pada 2/6/2020 - jumlah : 238 hits
Dr Mahathir Mohamad has been extremely good in getting what he wants throughout his entire political career When he was prime minister for the first time he got rid of three of his deputies before he found one in Abdullah Ahmad Badawi Musa ...
13 Of 14 Kelantan Bersatu Divisions Back Muhyiddin

13 Of 14 Kelantan Bersatu Divisions Back Muhyiddin

papar berkaitan - pada 1/6/2020 - jumlah : 377 hits
All but one of the 14 divisions of Kelantan Bersatu have expressed their support for Prime Minister Muhyiddin Yassin s leadership the exception being the Machang division led by its division chief Sazmi Miah In a joint statement today relea...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar