Mt Boleh Semak Keputusan Tidak Bekerjasama Dengan Pas Tok Mat


agendaily.com14/09/2022
Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan.
Sebarang semakan keputusan untuk tidak bekerjasama dengan PAS pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) akan datang hanya akan dibuat oleh Majlis Tertinggi ((MT) UMNO, kata Datuk Seri Mohamad Hasan.

Timbalan Presiden UMNO itu berkata perkara berkenaan hanya akan dibincangkan jika ia dibangkitkan pada mesyuarat bulanan badan pembuat keputusan tertinggi parti itu.

Mohamad, lebih dikenali Tok Mat, berkata walaupun UMNO telah memutuskan untuk tidak bekerjasama dengan PAS, terpulang kepada MT untuk memutuskan sama ada ia perlu dikaji semula atau tidak.

Parti (MT) perlu memutuskan perkara ini – bukan hanya satu atau dua orang yang membuat keputusan, katanya menurut TheStar.

“Jika perkara ini dibangkitkan dalam mesyuarat MT, kita akan membincangkan kebaikan dan keburukan kerjasama dengan PAS,” katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas melancarkan program Hari Merdeka anjuran bersama Jabatan Penerangan dan e-komuniti Paroi.

Mohamad diminta menjawab kenyataan Setiausaha Agung PAS Datuk Seri Takiyuddin Hassan bahawa parti itu masih menganggap UMNO dan semua parti di bawah payung perpaduan ummah sebagai rakan ta’awun (rakan kerjasama).

11 September lalu, Takiyuddin berkata PAS kekal menganggap UMNO dan parti lain yang bernaung di bawah gagasan penyatuan ummah sebagai rakan taawun, selain tetap menolak Pakatan Harapan (PH) dan konsep ‘khemah besar’, PRU-15.

Beliau berkata pendirian itu dibuat selaras keputusan mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat Ahad lalu, yang memutuskan parti itu konsisten dan komited dengan agenda penyatuan ummah.

Selaras pendirian itu, beliau memaklumkan PAS terus terbuka untuk mengadakan pertemuan dan rundingan dengan rakan kerjasamanya menjelang PRU-15, termasuk UMNO.

Terdahulu pada 2 September, Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata parti itu tidak akan membentuk pakatan dengan PAS untuk menghadapi PRU-15 kerana parti Islam itu telah menyimpang daripada gagasan Muafakat Nasional (MN) yang mereka tandatangani pada 2019.

Zahid untuk sekian kalinya secara terbuka menolak tawaran PAS bagi mengadakan kerjasama sambil menyifatkan parti Islam itu sentiasa bermain selamat dan mandi dalam beberapa kolam.

Sehubungan itu, Zahid berkata bahawa UMNO dan Barisan Nasional (BN) akan bergerak solo pada PRU-15


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/09/mt-boleh-semak-keputusan-tidak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Berunding Dalam Gelap Dengan Pas Tok Mat Beritahu Pemimpin Umno

Jangan Berunding Dalam Gelap Dengan Pas Tok Mat Beritahu Pemimpin Umno

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 204 hits
Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan tidak mengetahui dakwaan Presiden PAS Abdul Hadi Awang berkait rundingan antara kedua dua parti PETALING JAYA Umno mengingatkan pemimpinnya supaya tidak mengadakan rundingan dalam gelap susulan kenyataan...
Tok Mat Nafi Ada Pemimpin Umno Lain Berunding Dengan Pas

Tok Mat Nafi Ada Pemimpin Umno Lain Berunding Dengan Pas

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 144 hits
agendaily com03 09 2022Timbalan Presiden UMNO Mohamad Hasan nafi ada pemimpin UMNO lain berunding dengan PAS seperti didakwa Tan Sri Abdul Hadi Awang Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan berkata tiada sebarang rundingan oleh mana...
Take Care Of Your Party First Tok Mat Tells Pas Leaders

Take Care Of Your Party First Tok Mat Tells Pas Leaders

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 146 hits
Umno deputy president Datuk Seri Mohamad Hasan mingles with Kuala Sawah Jed Park residents in Rantau NSTP Mohd Amin JalilSEREMBAN Pas leaders should take care of their party and not bring conflict to others said Umno deputy president Datuk ...
Nak Ulang Keputusan Pru14 Sila Tanding Solo Pas Sindir Umno

Nak Ulang Keputusan Pru14 Sila Tanding Solo Pas Sindir Umno

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 177 hits
Baru baru ini Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata parti itu membuat keputusan bergerak solo kerana tindak tanduk dan sikap PAS PETALING JAYA Umno akan mengulangi keputusan pilihan raya umum ke 14 jika kekal mahu bergerak solo kata Naib...
Tok Mat Hassan Jangan Heran Dengan Presideng

Tok Mat Hassan Jangan Heran Dengan Presideng

papar berkaitan - pada 6/9/2022 - jumlah : 106 hits
MOHAMAD AFENDI ABASMat Hassan menipu ni Takkanlah PAS menipu pulak PAS kan parti Islam Islam melarang keras umatnya menipu Kalau yg kuat menipu tu namanya PASik bukannya Islam Macam baru ni muktamar parti ebai tu KAMI RASUAH DAN TOLAK POLIT...
Tok Mat Tamak

Tok Mat Tamak

papar berkaitan - pada 8/9/2022 - jumlah : 141 hits
UMNO tak akan berubah Sifat tamak takbur dan terpalit dengan kegiatan rasuah di kalangan pemimpin Umno tidak akan hilang begitu sahaja Tidak akan ada KEINSAFAN Contoh terbaik Najib Razak Mohamad Hasan Timbalan Presiden Umno dan bekas Menter...
Khairy Says Not Defending Rembau In Ge15 Giving Way To Tok Mat

Khairy Says Not Defending Rembau In Ge15 Giving Way To Tok Mat

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 185 hits
Health Minister Khairy Jamaluddin will not be defending his Rembau seat in the 15th General Elections saying that he has been asked to give way to Umno deputy president Datuk Seri Mohamad Hasan to contest the seat Since he is the Rembau Umn...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Nostalgia Bedak Sejuk

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Unveiling The Efficiency Of Delta 8 Gummies An Extensive Guideline

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Adira Suhaimi Kasih Chord

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats