Moral Politik Makin Jahanam



1. Perasuah dibebaskan, dipuja dan disanjung. Malah mereka diberikan jawatan2 penting dlm kerajaan. Pemimpin2 yg diangkat menjadi pemimpin adalah mereka2 yg dicemari dgn gejala Jenayah, Rasuah, Perompak, Penyangak, Penyalahguna Kuasa, Penyebar Fitnah, Pemutar Belit Kenyataan, Penipu dan Pembohong. Mereka itu ibarat Musang Berbulu Ayam.
2. Golongan2 cendiakawan dan agamawan diam membisu melihat segala kemungkaran yg berlaku. Mereka disogokan dgn habuan dan jawatan2 utama dlm GLC. Mereka hanya menurut apa yg diperintahkan. Yg terlihat dipejamkan mata, yg terdengar dipekakkan telinga dan yg perlu dicakapkan dibisukan mulut dan lidah mereka.
3. Perpecahan Org2 Melayu pula semakin kritikal menerusi kewujudan berbagai2 parti dan persatuan2 NGO yg ditubuhkan dimana masing2 mendakwa merekalah yg betul dan terbaik. Masing2 bercakaran dan bertelagah sesama sendiri tanpa memikirkan akibat buruk pada generasi2 yg bakal menerajui negara pada masa akan datang.
4. Amalan Pengkhianatan semakin berleluasan dgn mengkhianati mandat rakyat yg memilih mereka secara adil melalui pilihanraya apabila disogokkan dgn berbagai2 habuan dan jawatan. Malah mereka juga tanpa ada rasa malu dan bersalah mengkhianati pemimpin2 mereka sendiri.
5. Sistem Penghakiman dan Penguatkuasa Undang2 dicengkam oleh tangan2 ghaib utk menghalalkan segala tindakan yg dilakukan. Undang2 yg dibuat hanya terpakai kepada rakyat semata2. Manakala para pemimpin pula bebas mencabuli undang2 tanpa halangan.
6. Bidang Kewartawanan Media Sosial dicemari dgn cerita2 fitnah dan juga berita2 palsu yg dikarang oleh penulis2 upahan yg tidak bermaruah.
7. Adab Etika dan Kesopanan dlm penulisan di media sosial semakin teruk dicemari dgn Kata2 Nista, Maki Hamun, Caci Mencaci, Cerca Mencerca, dan Sindir Menyindir yg keterlaluan.
8. Amalan Kleptokrasi membiak dgn subur dikalangan pemimpin2 yg merampas kuasa secara tidak bermoral. Mereka tanpa rasa takut dan segan mengaut sebanyak2nya kekayaan hasil negara kedalam kantung peribadi mereka.
9. Amalan Kronisme dan Assobiyah diamalkan secara berleluasa tanpa rasa bersalah terhadap agama. Sikap Perkauman dan Rasis disemai kedlm jiwa rakyat demi utk memenangkan mereka agar mereka terus kekal diatas singgahsana kepimpinan.
10. Yg miskin dibiarkan berterusan dlm kemiskinan supaya mereka akan sentiasa mengharapkan pertolongan dan bantuan. Para pemimpin parti2 tersebut pula melakonkan aksi memberi bantuan supaya di minda masyarakat tersebut akan terpahat bahawa hanya pemimpin2 parti tersebut sahajalah yg berupaya memberikan bantuan dan pertolongan kepada mereka.
11. Rakyat ditindas, diperas, diugut, dikenakan tindakan dan hukuman supaya mereka merasa takut dan gentar terhadap pemimpin2 parti tersebut. Sesiapa saja yg engkar dan berhasrat menentangnya pasti akan menerima musibahnya.
12. KEKAYAAN dan KEKUASAAN adalah matlamat utama pemimpin2 skrg. Rakyat adalah HAMBA yg akan diperhambakan. Tergolek luka.., digolek pun terluka. Mereka2 yg berasa bangga dan gembira Mengampu dan Membodek cuma mendapat sisa2 hampas buangan yg tidak diperlukan lagi oleh pemimpin2 idola mereka.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/28321

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kait Dr Noor Hisham Dalam Krisis Politik Tun M Makin Melampau

Kait Dr Noor Hisham Dalam Krisis Politik Tun M Makin Melampau

papar berkaitan - pada 7/6/2020 - jumlah : 244 hits
Rakyat semakin meluat dengan drama politik negara apabila nama Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham turut menjadi mangsa dikaitkan dalam kemelut yang berlaku antara bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dengan kerajaan Peri...
Laluan Politik Tun Makin Sukar Rakyat Lebih Suka Ikan

Laluan Politik Tun Makin Sukar Rakyat Lebih Suka Ikan

papar berkaitan - pada 20/6/2020 - jumlah : 290 hits
Pak Din jadi popular dan kegilaan rakyat kerana makcik kiah dah jadi jutawan Tetapi sekarang rakyat dah mula pegang culculator dan sempoa kenapa mereka tak jadi jutaawan pun Segala bill dah mula sampai Pemimpin politik dah mula tunjuk jalan...
Mampus Pi Lah Kepada Politik Menjaga Perut Sendiri

Mampus Pi Lah Kepada Politik Menjaga Perut Sendiri

papar berkaitan - pada 7/6/2020 - jumlah : 542 hits
Kerajaan tanpa manifesto ini hanya ghairah membahagi bahagi ghanimah yang dikutip dari Syarikat Berkaitan Kerajaan yang kita tidak tahu apa tujuannya selain menjaga perut masing masing Pelepasan Riza Aziz tanpa bebas mencantas semua pesanan...
Politik Perlu Berani Buat Perubahan

Politik Perlu Berani Buat Perubahan

papar berkaitan - pada 7/6/2020 - jumlah : 203 hits
MOHD SHAH RIMMampukah Tun menarik sokongan pengundi khasnya Melayu di PRU nanti aku tak nampak peratusannya membolehkan PH menang tapi PH akan rugi kerana akan ditolak sebahagian besar pengundi bukan melayu sebagaimana di Semenyih dan Tg Pi...
Kalau Dah Tahu Lebih Baik Tak Ada Pilihan Raya Jangan Main Politik Shahril

Kalau Dah Tahu Lebih Baik Tak Ada Pilihan Raya Jangan Main Politik Shahril

papar berkaitan - pada 7/6/2020 - jumlah : 338 hits
Ketua Penerangan UMNO Malaysia Shahril Hamdan menggesa pembangkang untuk tidak bermain politik dengan membuat kenyataan yang tidak konsisten sehingga merisikokan pilihan raya berlaku Beliau berkata demikian ekoran kenyataan Tun Dr Mahathir ...
Redzuan Bunuh Karier Politik Sendiri

Redzuan Bunuh Karier Politik Sendiri

papar berkaitan - pada 6/6/2020 - jumlah : 213 hits
Di luar daripada kebiasaan sidang media Menteri Tugas Tugas Khas Mohd Redzuan Md Yusof semalam yang djangka akan mengumumkan perletakan jawatannya ia akhirnya bertukar menjadi pengumuman sokongannya kepada PN dan Muhyiddin Yassin Mohd Redzu...
Fahami Politik Pendidikan Cina Secara Menyeluruh

Fahami Politik Pendidikan Cina Secara Menyeluruh

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 186 hits
Bukan terus pertahankan kerana kemaruk kuasa kononnya undi ultra kiasu akan beralih arah Fahami politik pendidikan Cina dalam ruanglingkup yang besar bukan sekadar menjawab dan merasionalkan bantuan kewangan RM58 juta kepada TAR UC Jika ban...
Redalah Tun Mahathir Tamatkan Persengketaan Politik Ini

Redalah Tun Mahathir Tamatkan Persengketaan Politik Ini

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 259 hits
CATATAN Datuk Wan Ahmad Wan OmarNaib Presiden Gerakan NGO QiamAssalamualaikum WBT semoga YB Tun sihat sejahtera dan sentiasa di dalam lindungan Allah SWT jua 1 Izinkan kami menyentuh sedikit tentang keadaan negara kita Pada Mei 2019 selepas...
Kehancuran Sebuah Glc Goc Adakah Disebabkan Orang Politik Kuasainya

Kehancuran Sebuah Glc Goc Adakah Disebabkan Orang Politik Kuasainya

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 203 hits
Syarikat Berkaitan Kerajaan atau GLC atau Govt Owned Linked Company lebih kurang 100 syarikat dibawah MKD yg mana Menteri Kewangan memiliki melebihi 51 saham syarikat berkenaan Di zaman BN memerintah majoriti Pengerusi dan beberapa Ahli Lem...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Wee Barking Up The Wrong Tree

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

7 Petunjuk Tentukan Kemenangan Prk Kuala Kubu Bharu



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

K Speed Strikes Again With A Menacing Honda Dax Caf Racer