Mohammaddin Pancung Tengkuk Sendiri Penganalisis


Permohonan maaf yang dizahirkan oleh Datuk Seri Shafie Apdal tidak mungkin mampu memulihkan hati setiap anggota keselamatan, ahli keluarga mereka dan seluruh rakyat Malaysia yang terguris dan terkesan dengan kenyataan yang dilemparkan Datuk Mohamaddin Ketapi.
Kenyataan itu bukan sahaja salah tetapi begitu sensitif sekali kerana membabitkan kedaulatan Sabah yang menjadi sebahagian Malaysia.
Majoriti rakyat di negara ini pastinya melihat kenyataan yang diungkapkan oleh bekas Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Seni itu terlalu kasar, memandangkan Malaysia kini sedang berdepan dengan tuntutan Filipina.
Lebih-lebih lagi, Shafie juga pernah mencadangkan agar Kerajaan Malaysia berunding dengan Filipina.
Penganalisis politik, Dr Jeniri Amir menyifatkan kenyataan Mohammaddin itu sebagai tidak bertanggungjawab langsung, seolah-olah mempermain-mainkan isu kedaulatan Sabah yang sepatut dipertahankan.
Sebagai pemimpin, Mohammaddin tidak patut mempergunakan isu kedaulatan negara sebagai tiket permainan untuk meraih undi.
Tindakan pemimpin kanan Warisan itu ternyata silap besar kerana kenyataan tersebut bukan sahaja menjejaskan reputasinya sebagai calon pada Pilihan Raya Negeri Sabah, tetapi juga telah mencalar nama dan imej Warisan pada mata rakyat.
Tidak rugi jika pengundi di Parlimen Port Dickson memberi sokongan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) pada 13 Oktober ini, kata penganalisis politik, Dr Jeniri Amir.
“Mohammaddin sebenarnya telah menyerahkan sendiri tengkuknya untuk dipancung, apatah lagi tempoh hari mengundi semakin hampir,” katanya kepada MalaysiaGazette.
Kelmarin satu video tular di media sosial memaparkan ucapan Mohammaddin yang memperlekeh insiden di Kampung Tanduo itu dan mendakwa pencerobohan Lahad Datu pada tahun 2013 hanya satu sandiwara.
”Sandiwara bohong membunuh orang. Kamu ingat dahulu PRU yang lalu, dia bilang Filipina mau ambil Sabah, jadi ada peperangan, datanglah jet dibomnya kelapa sawit orang, habis semua kelapa sawit orang.
“Habis rumah orang, koyak ditembak, ini kenyataan. Disuruh kereta kebal masuk kampung suruh berperang sama ayam, ayam sama anjing lawan dia berperang, apabila habis pilihanraya tiada pula peperangan itu. Tetapi saya ingat, saya wakil rakyat Lahad Datu,” kata Mohammaddin yang juga calon DUN Segama dalam Pilihan Raya Negeri Sabah. MG
The post Mohammaddin ‘pancung tengkuk sendiri’ – Penganalisis appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/09/22/mohammaddin-pancung-tengkuk-sendiri-penganalisis/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wilayah Persekutuan Akan Tubuh Badan Urus Air Sendiri Kata Menteri

Wilayah Persekutuan Akan Tubuh Badan Urus Air Sendiri Kata Menteri

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 586 hits
Annuar Musa berkata dengan adanya badan pengurusan air sendiri Wilayah Persekutuan boleh menguruskan konsesi air sendiri dan membeli air mentah atau memproses air PUTRAJAYA Badan pengurusan air akan diwujudkan di Wilayah Persekutuan bagi me...
Buat Sendiri Ikan Lengat Mudah Dan Sedap

Buat Sendiri Ikan Lengat Mudah Dan Sedap

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 637 hits
Buat Sendiri Ikan Lengat Mudah Dan Sedap Assalamualaikum wbt hi korang Semalam CH teringin nak makan ikan lengat cicah air asam atau cabai picit utara Dah lama tak buat Bila buat menu macam ni memang makan bertambah Senang saja nak buat ika...
Begitulah Bila Allah Sendiri Yang Menjawab

Begitulah Bila Allah Sendiri Yang Menjawab

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 213 hits
Nozam AkaDulu puas Pas tuduh DAP besar kepala nak jadi tuan Padahal hubungan Pas DAP adalah dalam bentuk kerjasama Sebagai ahli Pas ketika itu aku dapat merasakan rasa hormat DAP terhadap Pas Dalam pilihanraya pun boleh nampak ahli dan pemi...
Motogp Dovizioso Sendiri Terkejut Jadi Pendahulu Carta Selepas Aksi Barai

Motogp Dovizioso Sendiri Terkejut Jadi Pendahulu Carta Selepas Aksi Barai

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 216 hits
Pelumba bintang Mission Winnow Ducati Team Andrea Dovizioso memberikan reaksi yang mencuit hati Ini selepas dia sendiri terkejut ketika wartawan menyatakan dia sekarang berada di kedudukan pendahulu dalam carta kejuaraan dunia Dovizioso mas...
4 Cara Mudah Buat Serbuk Roti Sendiri

4 Cara Mudah Buat Serbuk Roti Sendiri

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 444 hits
4 Cara Buat Serbuk Roti Sendiri Ada dua plastik roti Gardenia tak termakan petang ni cadangnya nak buat projek roti la Ni Selain buat biskut jejari jelup coklat Terfikir nak buat serbuk roti sebagai simpanan Mana tau boleh guna untuk goreng...
Ditebak Cuba Ambil Nyawa Sendiri Pelakon Oh Inhye Diselamatkan Selepas Ditemui Tak Sedarkan Diri

Ditebak Cuba Ambil Nyawa Sendiri Pelakon Oh Inhye Diselamatkan Selepas Ditemui Tak Sedarkan Diri

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 524 hits
Amaran Perbincangan mengenai cubaan bunuh diri Mengejutkan apabila dikhabarkan bahawa pelakon Oh In hye telah ditemui tidak sedarkan diri di rumahnya awal pagi tadi Menurut laporan Balai Polis Yeonsu Incheon dan Balai Bomba Songdo wanita it...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte