Mkt Kemenangan Shahaniza Beri Isyarat Umno Maran Bangkit Semula Selepas Ini


 

KEMENANGAN Dato' Sri Shahaniza Shamsuddin dalam merebut jawatan ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO baru-baru ini, menyuntik semangat ahli peringkat akar umbi untuk memastikan parti keramat orang Melayu itu kekal relevan biar pun keputusan merudum pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-15 lalu.
Paling membanggakan, Shahaniza berada ditangga ke-8 daripada 25 calon MKT dengan mendapat 47,136 undi. Beliau mendapat sokongan daripada 129 bahagian pada pemilihan kali ini.
Ini merupakan satu keputusan yang mengejutkan, tambahan pula beliau menewaskan dua lagj penyandang dari Pahang iaitu Dato' Sri Mohd Sharkar Shamsuddin ditangga ke-14 mendapat 40,095 undi dan Dato' Sri Hj Abd Rahman Mohamad ke-15 dengan 40,081 undi.


Rata-rata ahli UMNO akar umbi di Maran gembira dengan keputusan ini. Mereka melihat ia sebagai satu hadiah sempena bulan Ramadan Al-Mubarak yang akan tiba beberapa hari lagi.
Bahkan ini juga memberi isyarat bahawa UMNO Maran pasti akan bangkit selepas kekalahan 0-4 kepada Perikatan Nasional (PN) pada PRU-15 lalu. Malah Shahaniza sendiri tewas di kerusi Parlimen Maran ketika itu.
Kebangkitan Shahaniza tidak boleh dinafikan lagi, malah beliau turut menang dengan majoriti 509 bagi jawatan Ketua UMNO Bahagian Maran.
Paling menarik, bukan sahaja para penyokong beliau yang mengucapkan tahniah kepadanya selepas menang.
Malah ada kumpulan yang selama ini mencaci dan menghina beliau konon bertanggungjawab atas kekalahan BN gagal mendapatkan majoriti mudah bagi membentuk Kerajaan Pahang selepas PRU-15 lalu, kini turut hadir mengucapkan syabas kepadanya.
Ini bermakna, semua pihak terutama penyokong UMNO di Pahang, mula melihat Shahaniza adalah 'permata bersinar' yang akan mewarnai politik negara pada masa akan datang.
Masa depan politiknya yang cuba dihancurkan oleh sesetengah pihak, baik diperingkat bahagian mahu pun negeri kini bergermerlapan kembali.
Shahaniza yang disangka 'lemah semangat' selepas kalah PRU-15 kini bangkit kembali, malah lebih hebat daripada sebelumnya.
Inilah kehebatan anak jati Chenor, Maran itu sebenarnya. Siapa sangka selepas tewas dia boleh ke tahap ini.
Shahaniza bukan sahaja mewakili UMNO Maran, malahan juga UMNO Pahang itu sendiri sebenarnya. Dulu beliau pernah bergelar Ketua Puteri UMNO Pahang, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Sentul dan kemudiannya menjadi exco kerajaan Pahang untuk beberapa penggal.
Kini beliau pasti membawa suara anak Pahang ke peringkat yang lebih tinggi lagi selepas berada bersama barisan kepimpinan UMNO pusat pula.
Moga harapan dan tanggungjawab yang bakal digalas dapat dilakukan dengan baik oleh Shahaniza. 'Kalah tidak bererti mengalah, namun beliau terus buat kerja demi maruah UMNO'.
Kini, terbukti Shahaniza bukan calang-calang pemimpin. Khidmatnya ditagih untuk membawa perubahan besar kepada UMNO secara keseluruhannya. Moga Shahaniza dapat melakukan yang terbaik.
Apa yang penting ialah agenda memperkasakan anak-anak muda agar kembali menyokong UMNO Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum yang akan datang. Selamat maju jaya buat Dato' Sri Shahaniza Shamsuddin. #PahangDaily
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.pahangdaily.net/2023/03/kemenangan-shahaniza-beri-isyarat-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Shahaniza Pertahankan Jawatan Ketua Umno Maran Keududukan Selesa Mkt

Shahaniza Pertahankan Jawatan Ketua Umno Maran Keududukan Selesa Mkt

papar berkaitan - pada 19/3/2023 - jumlah : 147 hits
MARAN Penyandang Datuk Seri Shahaniza Shamsuddin berjaya mempertahankan jawatan Ketua UMNO Bahagian Maran pada pemilihan parti kali ini Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Kuala Sentul itu mendapat 509 undi menewaskan lawannya Datuk Khadri Mus...
Ds Shahaniza Shamsuddin Calon Popular Untuk Mengisi Jawatan Ahli Mkt Umno

Ds Shahaniza Shamsuddin Calon Popular Untuk Mengisi Jawatan Ahli Mkt Umno

papar berkaitan - pada 13/3/2023 - jumlah : 168 hits
Ketua UMNO Bahagian Maran Dato Sri Shahaniza Shamsuddin kini dilihat antara calon popular untuk mengisi jawatan kerusi Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO pada pemilihan parti itu kali ini Ternyata sebagai salah seorang daripada lima calon dar...
Isyarat Dagangan Untuk Gbp Usd Pada 8 9 Mac 2023 Jual Di Bawah 1 1840 Atau Jika Penarikan Semula Pada 1 1901 Murray 1 8

Isyarat Dagangan Untuk Gbp Usd Pada 8 9 Mac 2023 Jual Di Bawah 1 1840 Atau Jika Penarikan Semula Pada 1 1901 Murray 1 8

papar berkaitan - pada 9/3/2023 - jumlah : 148 hits
Pada awal sesi Eropah pound British didagangkan di bawah SMA 21 dan EMA 200 Kita boleh melihat pergerakan menurun yang kuat disebabkan ucapan Jerome Powell Beliau berkata bahawa Fed bersedia untuk mempercepatkan kenaikan kadar faedah Pasang...
Tak Rasmi Hajat Sharizat Ketuai Semula Wanita Umno Tak Tercapai

Tak Rasmi Hajat Sharizat Ketuai Semula Wanita Umno Tak Tercapai

papar berkaitan - pada 12/3/2023 - jumlah : 154 hits
malaysiakini comAhli Parlimen Parti Sulong Noraini Ahmad berjaya mempertahankan jawatan selaku ketua Wanita Umno meskipun berdepan saingat sengit daripada pencabarnya Shahrizat Abdul Jalil Berdasarkan keputusan tidak rasmi Noraini mendapat ...
Wan Rosdy Anggap Tanggungjawab Yang Lebih Besar Untuk Bina Semula Umno

Wan Rosdy Anggap Tanggungjawab Yang Lebih Besar Untuk Bina Semula Umno

papar berkaitan - pada 20/3/2023 - jumlah : 193 hits
KUANTAN Naib Presiden UMNO baharu Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail menganggap kemenangan dicapai dalam menyandang jawatan terbabit sebagai satu tanggungjawab besar bagi membantu UMNO yang kini berada dalam keadaan getir Kata Menteri Besar Pa...
Umno Sudah Hilang Kepercayaan Melayu Selepas Berada Bersama Ph Penggantinya Kini Pn

Umno Sudah Hilang Kepercayaan Melayu Selepas Berada Bersama Ph Penggantinya Kini Pn

papar berkaitan - pada 24/3/2023 - jumlah : 139 hits
UMNO tidak akan bercakap lantang demi melayu dan Islam lagi jika itu boleh hilang kuasa Jika berterusan ia merupakan permulaan ke arah umno ini akan mula lenyap di hati orang Melayu Mahathir jadi drone atau pesawat tanpa pilot yang menjunam...
Umno Exemption Leaves Minister With Many Questions To Answer

Umno Exemption Leaves Minister With Many Questions To Answer

papar berkaitan - pada 8/3/2023 - jumlah : 153 hits
The swiftness of the minister s action has caught many off guard Saifuddin must explain why he was forced to act so speedily Was there a pressing need for it to be dealt with instantaneously Ibrahim M Ahmad Free Malaysia Today Home minister...
Apa Dah Jadi Dengan Umno Diheret Pula Menteri Kdn

Apa Dah Jadi Dengan Umno Diheret Pula Menteri Kdn

papar berkaitan - pada 8/3/2023 - jumlah : 131 hits
malaysiakini comDiterbitkan Mar 8 2023 12 12 PM Apa dah jadi dgn Umno ni begitu soal bekas naib presiden yang digantung keanggotaan parti Hishammuddin Hussein Anggota parlimen Sembrong itu berkata demikian dalam komen terhadap status bekas ...
Pakatan Must Be Careful Not To Let Umno Emerge Key Malay Party In Unity Gov T

Pakatan Must Be Careful Not To Let Umno Emerge Key Malay Party In Unity Gov T

papar berkaitan - pada 8/3/2023 - jumlah : 172 hits
THE intervention of Home Minister Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail which culminated in saving UMNO from being de registered by the Registrar of Societies merely serves to reinforce the importance of the Malay party s president Datuk Ser...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau