Misteri Makhluk Di Jalanan


Malam jumaat datang lagi!! Bila tiba malam jumaat, teringat masa kecil-kecil dulu, bila saja datang malam jumaat, kami adik beradik selalu berkongsi cerita mengenai kisah tentang hantu.
Ntah dari mana tahyul ni tak tahulah. Mengapa malam jumaat sering dikaitkan dengan hantu? Ada dalam mana-mana nas ke bile tiba malam jumaat jin, iblis dan syaitan akan keluar beramai-ramai mencari dan megusik manusia?

Tapi yang saya nak ceritakan ini ialah pengalaman dari sahabat saya sendiri yang agak menyeramkan juga. Dan ia berlaku secara kebetulan pada malam jumaat. Kawan saya bernama Ardi berasal dari Pulau Pinang tapi mempunyai rumah di Alor Setar.

Apa yang Ardi kongsi kisah seram dengan saya ini adalah satu peristiwa yang beberapa tahun yang lalu dimana dia dulu bekerja di Kangar, Perlis. Dia ketika itu selalu ulang alik dari rumah Alor Setar ke Kangar sejauh 50 kilometer (pergi balik 100 kilometer). Kadang-kadang kerja dia memerlukan dia untuk pulang lewat ke rumah, sebab boss dia selalu buat mesyuarat pada waktu malam. Nak tak nak, Ardi kena hadap la keputusan boss dia. Ye la kan orang makan gaji kena patuh kepada boss.
Boss Ardi suka buat mesyuarat dalam pukul 10 malam kerana siang dia sangat sibu dengan kerja di pejabat. Lepas semua orang pulang dari pejabat jam 5 petang, tinggallah Ardi sorang-sorang di pejabat sehingga malam. Tapi itu dah jadi perkara biasa Ardi,duduk di pejabat seorang diri sambil menghabiskan kerja yang berlambak itu.

Suatu hari PA boss bagitahu mala mini boss panggil mesyuarat. Ala boringnya, mesyuarat waktu malam lagi, gerutu hati Ardi. Tapi apa nak buat bila panggil mesyuarat perlu hadir juga, tak kira siang atau malam. Kebetulan malam tu malam paling tak seronok kerana dia ada urusan lain sebelum itu. Sepatutnya mesyuarat dijadualkan pukul 9.30 malam tapi di tunda kepada pukul 10:30 malam. Tapi apakan daya, boss always right!!! Kena patuh la!!

Agenda mesyuarat juga panjang dan paling annoying masa tu ramai sangat nak bercakap dan nak bagi idea sampai-sampai mesyuarat habis dalam pukuk 12:30 tengah malam. Lepas habis mesyuarat, boss jemput semua yang hadir mesyuarat menikmati jamuan sedikit dari pihak boss.

Tapi masa tu Ardi terus balik tak teringin nak makan di tengah malam buta ni. Plus, Ardi masa tu sangat-sangat letih. Jadi dia keputusan nak blah dari jamuan tersebut. Ye la, majority pekerja situ semuanya orang Kangar. So dapat la balik lewat, tapi Ardi terpaksa ulang alik dari Kangar ke Alor Setar untuk sampai ke rumah.

Seperti biasa, bila mengenderai kereta seorang diri, Ardi akan pasang radio yang agak kuat supaya hilang rasa mengantok. Sambil mendengar radio,sambil tu Ardi ikut menyanyi. Menyanyi bukan apa selain menghiburkan diri sendiri juga untuk mengelakkan merasa mengantuk.

Malam itu entah mengapa, lepasa saja melepasi pekan Sanglang kereta di jalanan semakin berkurang. Bila tiba di pecan Air Hitam, Ardi perhatikan tiada kereta di depan dan di belakang Ardi. Kira-kira 3 kilometer selepas melepasi pekan Air Hitam, kereta Ardi di pandu melalui sebuah kawasan sawah yang agak luas. Dan di itulah segala-galanya berlaku.

Tiba-tiba Ardi terdengar bunyi suara gemersik dari sawah sebelah kanan Ardi. Bila diperhatikan kea rah bunyi suara itu, Ardi ternampak satu lembaga putih besar bergolek=golek dari tengah sawah menuju ke kereta Ardi. Lembaga putih itu tiba-tiba berhenti di tengah-tengah jalan. Ardi tak Nampak jelas wajah sebenar lembaga itu tetapi ia seolah-olah satu bungkusan putih yang agak besar. Pilihan Ardi masa itu sama ada melanggar lembaga putih atau menggelakkanya yang mungkin akan terpelanting masuk ke dalam sawah.

Akhirnya, Ardi nekad melanggar saja lembaga putih itu. Terdengar satu dentuman yang kuat bila Ardi melanggarnya. Ketika itu Ardi berkata dalam hati “ habislah kereta aku!!”. Ardi mengucap panjang dan membaca beberapa ayat suci sambil cuba membawa kereta setenang mungkin. Ketika menghampiri Bandar Alor Setar barulah banyak kenderaan yang ditemui. Ketika itu barulah hati terasa tenang.

Ketika tiba di rumah, perkara pertama yang Ardi lakukan ialah mencuci kaki di luar rumah sebelum memasuki rumah itu. Itu petua orang tua-tua. Kemudian baru Ardi pergi periksa kereta yang baru melanggarr objek putih dengan dentuman yang kuat itu. Anehnya, Ardi tidak menemukan sedikit pun kesan kemik di kereta itu. Habis apa yang langgar Ardi masa tu????
Itu jadi persoalan.

Keesokan harinya, Ardi pun menceritakan peristiwa itu kepada rakan sepejabatnya. Seorang pemandu pejabat yang sering melalui jalan tersebut berkata memang sudah ramai orang yang nampak benda-benda pelik di kawasan itu. Kadang-kadang ia menyerupai pocong, kadang-kadang dalam bentuk sekawan binatang liar yang melintasi jalan dalam jumlah yang banyak dan kadang-kadang menyerupai pokok yang tiba-tiba tumbang di atas jalan. Bagi mereka yang tak biasa jalan tersebut akan tidak bernasib baik kerana mereka pasti akan mengelakkan dari melanggar benda-benda itu dan akibatnya kenderaan mereka akan terjunam ke dalam sawah.

Ramai yang pernah tercedera malah terbunuh apabila terkejut dan terbabas selepa melihat benda-benda itu. Bila dengar cerita dari rakan sepejabatnya, Ardi merasa lega dan membuat keputusan betul dengan melanggar lembaga putih tersebut. Jika Ardi mengelak mungkin Ardi akan disenaraikan salah seorang manga kemalangan di kawasan itu…


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.seramshit.com/2019/07/misteri-makhluk-di-jalanan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penampakan Makhluk Di Uia Sepanjang 10 Hari Penuntut Diarah Bercuti

Penampakan Makhluk Di Uia Sepanjang 10 Hari Penuntut Diarah Bercuti

papar berkaitan - pada 21/2/2020 - jumlah : 588 hits
Penuntut Universiti Islam Antarabangsa Malaysia Gombak telah diarahkan oleh pihak pentadbiran kampus unuk bercuti selama 10 hari mulai 13 sehingga 23 Februari 2020 sebagai langkah awal pencegahan wabak koronavirus baharu atau Covid 19 Walau...
Jangan Biarkan Ada Bilik Kosong Di Rumah Kerana Dasim Makhluk Terlaknat Akan Buat Suami Isteri Berpisah

Jangan Biarkan Ada Bilik Kosong Di Rumah Kerana Dasim Makhluk Terlaknat Akan Buat Suami Isteri Berpisah

papar berkaitan - pada 16/2/2020 - jumlah : 1195 hits
Inilah serba serbi tentang dasim yang korang kena tahuDasim adalah syaitan yang tak suka suami isteri keluarga aman dan bahagia Dasim ini tugasnya adalah menyebarkan sifat emosi yang keterlaluan mudah marah dan permusuhan pada suami isteri ...
Akhirnya Kerajaan Jalanan Kembali Kejalanan

Akhirnya Kerajaan Jalanan Kembali Kejalanan

papar berkaitan - pada 2/3/2020 - jumlah : 169 hits
Selepas 22 bulan pemerintahan ala jalanan dan diterajui oleh menteri jalanan kini kembali ke jalanan
Temui Makhluk Aneh Di Laut Dalam

Temui Makhluk Aneh Di Laut Dalam

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 143 hits
Pasukan peneroka Nautilus Live berjaya mencari makhluk aneh di laut dalam Makhluk yang jarang berlaku itu dipercayai sebagai siphnophore suatu kumpulan obor obor yang menggabungkan diri menjadi sebuah tanah jajahan Berbeza dengan siphnophor...
4 Senarai Benda Yang Lazimnya Dihuni Oleh Makhluk Halus

4 Senarai Benda Yang Lazimnya Dihuni Oleh Makhluk Halus

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 426 hits
Untuk pengetahuan semua pembaca seramshit com makhluk halus atau lebih senang dipanggil sebagai hantu ini boleh tinggal bukan sahaja di dalam rumah malah beberapa benda bukan hidup yang lain juga boleh menjadi tempat persinggahan hantu Just...
Sebelum Tidur Ambil Air Suam Dan Secubit Garam Elak Gangguan Makhluk Halus

Sebelum Tidur Ambil Air Suam Dan Secubit Garam Elak Gangguan Makhluk Halus

papar berkaitan - pada 2/3/2020 - jumlah : 316 hits
Pernah anda bermimpi Pasangan anda berkahwin lain Mimpi pasangan ada perempuan Lelaki lain Mimpi Bersetubuh dengan Lelaki Perempuan lain Mimpi Binatang berbisa mimpi Jatuh Tempat tinggi Mimpi Tempat Kotor Mimpi Budak kecil bermain dengan bu...
Pas Tolak Makhluk Perosak Pencetus Ketegangan Kaum

Pas Tolak Makhluk Perosak Pencetus Ketegangan Kaum

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 357 hits
PARTI Islam SeMalaysia berkali kali telah menegaskan akan menyokong dan mempertahankan segala agenda perpaduan nasional dalam banyak kenyataan rasmi yang telah dikeluarkan oleh pihak kami Pasca Himpunan Perpaduan Ummah dan termerterainya Pi...
Kewujudan Makhluk Asing Di Alam Lain Adalah Benar

Kewujudan Makhluk Asing Di Alam Lain Adalah Benar

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 405 hits
Artikel ini mungkin asing bagi anda kerana ia membincangkan tentang kewujudan Makhluk Asing atau Extra Terrestrial atau Aliens TETAPI menurut pandangan Islam Ianya jarang jarang diketengahkan Bagi saya ini adalah huraian tentang Makhluk Asi...
Limbah Kertas Berceceran Di Jalanan Karawang Sebabkan 6 Pengendara Kecelakaan

Limbah Kertas Berceceran Di Jalanan Karawang Sebabkan 6 Pengendara Kecelakaan

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 82 hits
Enam pengendara sepeda motor kecelakaan di Jalan Tanjungpura Karawang Jawa Barat lantaran tergelincir akibat limbah kertas yang diangkut truk diduga milik PT P 1 tercecer Satu korban mengalami luka serius dan dirawat di RS Islam Karawang
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened