Minta Maaf Tidak Maklum Awal


Tanah Merah: “Selepas beberapa hari Nurin selamat diijabkabul, kami ada menghubungi neneknya iaitu bekas mentua saya dan menjemput keluarga sebelah sana untuk menghadiri majlis resepsinya,” kata Mohd Muhizan Mat Zain, bapa kepada pengantin remaja, Nurin, 15.
Ahmad Faris Umar dan Nurin di majlis resepsi mereka, manakala (gambar kanan) komen seorang wanita mendakwa sebagai ibu kandung remaja perempuan itu yang mendakwa kecewa dengan pernikahan anaknya itu. Mohd Muhizan, 44, berkata, selepas bercerai dengan ibu kandung Nurin hampir 10 tahun lalu, anaknya itu berada di bawah jagaannya, manakala seorang lagi yang dikenali sebagai Irfan, 13, dijaga bekas mentuanya di Kampung Manal di sini.
“Bekas isteri sudah lama menetap dan bekerja di luar Kelantan, malah hubungannya dengan kedua anak juga tidak rapat dan jarang berhubung.
“Kami mengambil keputusan untuk tidak memaklumkan kepadanya mengenai urusan perkahwinan Nurin kerana sebelum ini, dia (bekas isteri) pernah beberapa kali memberitahu tidak mahu mengambil tahu sebarang hal mengenai anak sulung kami ini.
“Atas sebab itu, saya berdiam diri namun disebabkan tidak mahu jurang itu berpanjangan, saya meminta Nurin dan suaminya menghubungi bekas mentua untuk memohon maaf dan menjemput mereka ke majlis resepsi yang diadakan sembilan hari selepas majlis akad nikah pada 20 Disember lalu.
“Bagaimanapun, tiada wakil daripada pihak sana yang datang,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.
Kisah pengantin remaja, Ahmad Faris Umar Alwi, 17, dan Nurin mendapat perhatian disebabkan mendirikan rumah tangga dalam usia muda.
Berikutan tular mengenai perkahwinan mereka itu, seorang wanita yang mendakwa sebagai ibu kandung Nurin tampil komen di media sosial dengan meluahkan kesedihan dan kecewa berikutan tidak dimaklumkan mengenai perkahwinan anak sulungnya itu dan memberi bayangan seolah-olah tidak merestui hubungan terbabit.
Mohd Mohizan berkata, dia sudah dapat menjangka isu itu akan timbul namun tidak dapat dipastikan apa motif bekas isterinya menghebahkan di media sosial dan bukan secara langsung dengan menghubungi pihaknya.
“Sebelum ini, saya dan isteri yang juga ibu tiri Nurin ada beberapa kali menghubunginya untuk memberitahu perkembangan mengenai Nurin yang berada di bawah jagaan saya, namun dia enggan mengambil tahu.
“Pernah juga nombor telefon kami termasuk Nurin kena ‘block’ tanpa sebab dan menjadi tanda tanya di pihak kami mengapa sekarang isu sebegini timbul?
“Saya mohon agar kami dapat bersemuka bagi menjernihkan semula hubungan dan paling tidak agar ada sedikit simpati di hati bekas isteri demi Nurin serta mendoakan kebahagiaan rumah tangga anak saya yang baharu dibina itu,” katanya.

The post ‘Minta maaf tidak maklum awal…’ appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/01/02/minta-maaf-tidak-maklum-awal/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lupa Sholawat Di Tahiyat Awal

Lupa Sholawat Di Tahiyat Awal

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 270 hits
Lupa Sholawat di Tahiyat Awal Sebelumnya afwan ustadz nyuwun ngapunten ana tanya via whats app jadi begini ustadz tadi ana sholat ashar di kampus karena jam ashar mepet sama dengan praktikum ana memilih sholat di mushola bersama teman teman...
Solskjaer Terlalu Awal Nak Bercakap Tentang Peluang Juarai Epl

Solskjaer Terlalu Awal Nak Bercakap Tentang Peluang Juarai Epl

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 240 hits
Pengurus Manchester United Ole Gunnar Solskjaer enggan dibuai dengan mimpi indah selepas skuad bimbingannya melonjak ke tangga kedua Liga Perdana Inggeris 2020 21 berikutan kemenangan penting 1 0 dicatatkan ketika bertemu Wolves awal pagi t...
4 Cara Investasi Saham Di Awal 2021 Siapa Cepat Dia Dapat

4 Cara Investasi Saham Di Awal 2021 Siapa Cepat Dia Dapat

papar berkaitan - pada 30/12/2020 - jumlah : 163 hits
Kegiatan investasi sendiri memang menjadi salah satu pilihan bagi masyarakat untuk memperkuat keuangannya Salah satu jenis investasi yang banyak dipilih masyarakat adalah investasi saham Namun di tahun 2020 ketika pandemi Covid 19 muncul se...
Awal Keluarga Penuhi Undangan Krismas Jadi Perdebatan Netizen Sekali Pu Syed Suruh Padam Gambar

Awal Keluarga Penuhi Undangan Krismas Jadi Perdebatan Netizen Sekali Pu Syed Suruh Padam Gambar

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 213 hits
loading Gara gara memuat naik foto memenuhi undangan sambutan Hari Krismas seorang teman ruangan komen Instagram Awal Ashaari menjadi tempat perdebatan netizen
Belum Terima Sebarang Tawaran Mungkin Gantung But Awal

Belum Terima Sebarang Tawaran Mungkin Gantung But Awal

papar berkaitan - pada 30/12/2020 - jumlah : 270 hits
Gambar asiana myKuala Terengganu Selepas tidak lagi menjadi ahli keluarga pasukan Terengganu FC musim depan bekas tonggak tengah kebangsaan Shukur Jusoh tidak menolak kemungkinan akan gantung but biarpun masih mengidam beraksi dalam saingan...
Patut Dari Awal Lagi Mn Pelawa Parti Lain Bina Kesatuan Ummah

Patut Dari Awal Lagi Mn Pelawa Parti Lain Bina Kesatuan Ummah

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 142 hits
Oleh Siti Hafidah Abd Ghaffar BANGI 16 Jamadilawal 1442H Khamis Muafakat Nasional sepatutnya dari awal lagi mempelawa parti parti politik selain UMNO dan PAS untuk bekerjasama malah membina kesatuan ummah merentasi kepartian sehingga membab...
Tak Ada Provinsi Laporkan Nihil Kasus Covid 19 Awal Tahun 2021

Tak Ada Provinsi Laporkan Nihil Kasus Covid 19 Awal Tahun 2021

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 244 hits
Melalui data yang diperbarui setiap hari per pukul 12 00 WIB hari ini terjadi penambahan kasus Covid 19 sebanyak 8 072 Hanya dua provinsi yang memiliki penambahan kasus terendah yaitu di bawah 10 kasus
Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Sarapan Pagi

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Prudence

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka