Mereka Mewakili Pengkhianat Yang Telah Tinggalkan Pas


SEBENARNYA MEREKA ADALAH KUMPULAN PENGKHIANAT YANG MASIH MENJADI AHLI PAS.PAS JANGAN NAFIKAN ADA MUSANG BERBULU AYAM DI DALAM PARTI TERSEBUT. KETIDAK TEGASAN PAS DALAM HAL KEAHLIANNYA MENYEBABKAN PAS AKAN MENDERITA DISATU HARI NANTI.PAS TAK PERLU TUNGGU DAN LIHAT TERHADAP GOLONGAN PENGKHIANAT INI.TENDANG MEREKA KELUAR PARTI.-Pak Karamu-  Hadi: Suara kebimbangan ahli PAS terpencil, terlalu sedikitWartawan Malaysiakini  |  Diterbitkan Hari ini 6:05 petang  |  Dikemaskini Hari ini 6:05 petang     MUKTAMAR PAS | Presiden PAS Abdul Hadi Awang mendakwa kebimbangan yang disuarakan sebahagian anggota PAS bahawa Umno akan mengkhinati kerjasama dengan parti itu hanyalah "suara-suara yang terpencil". 
Kata Abdul Hadi, suara-suara tersebut hanya dilontarkan oleh muka-muka baru dalam parti, sedangkan muka-muka lama dapat menyambut dan menerima taawun siyasi PAS-Umno dengan baik. 
“Itu suara yang terpencil, terlalu sedikit (terdiri daripada) muka yang baru dengan PAS. 
“Mereka yang dah lama dan mengikuti budaya politik matang dan sejahtera akan dapat menerima keputusan (kerjasama) yang kami buat,” katanya. 
Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas berakhirnya Muktamar PAS Pusat ke-65 yang berlangsung di Dewan Tertutup Sukpa, Bandar Indera Mahkota, Kuantan, hari ini.
Beliau menjawab soalan pemberita yang bertanyakan cara PAS menangani kebimbangan disuarakan sebahagian perwakilan dalam muktamar tersebut berhubung kerjasama itu. 
Sepanjang muktamar berlangsung, biarpun semua perwakilan menyokong taawun siyasi di antara PAS dan Umno, beberapa perwakilan menyuarakan kebimbangan mereka. 
Antaranya, Pemuda PAS Kedah yang menyarankan PAS perlu menjadi ketua dalam kerjasama tersebut kerana bimbang dengan "perangai lama" Umno. 
Wakil PAS Kelantan juga menuntut Umno meminta maaf dan bertaubat dahulu kerana sukar melupakan penganiayaan dilakukan Umno terhadap Kelantan ketika mereka berkuasa, selain beberapa perwakilan lain yang meminta PAS untuk beringat terhadap perangai Umno semasa mereka berkuasa. 
Sementara itu, disoal pemberita berhubung kekeliruan usul Dewan Ulama berbunyi "memeterai taawun dan tahaluf siyasi dengan Umno" yang dibentangkan semalam, Abdul Hadi menjelaskan bahawa kerjasama mereka kini masih di peringkat taawun. 
Namun, katanya penerimaan usul tersebut menandakan PAS mendapat keizinan daripada parti bagi menjalinkan hubungan ke tahap lebih jauh iaitu tahaluf siyasi.
Tambahnya lagi, proses ke arah tahaluf siyasi dengan Umno sedang dimulakan. 
“Setakat ini taawun dulu, kerana bertahaluf ini ada syarat-syarat yang perlu dipersetujui bersama. Taawun ini kerjasama, tahaluf ini sejenis ikatan. 
“Usul itu mengizinkan semua - mengizinkan taawun, mengizinkan tahaluf,” jelasnya lagi. Apabila disoal pemberita tentang jangkaan masa perjanjian tahaluf akan dimuktamadkan, Abdul Hadi bagaimnapun beberapa kali mengelak dengan memberikan jawapan kabur dan berkias seperti "kita tengok anak bulan dulu".

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://abnnasution.blogspot.com/2019/06/mereka-mewakili-pengkhianat-yang-telah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pendirian Pas Pemimpin Beriman Tidak Berintegriti Lebih Baik Daripada Pemimpin Berintegriti Tidak Beriman

Pendirian Pas Pemimpin Beriman Tidak Berintegriti Lebih Baik Daripada Pemimpin Berintegriti Tidak Beriman

papar berkaitan - pada 22/6/2019 - jumlah : 237 hits
Terpenting kita wajib membina syakhsiah dengan petunjuk Islam menunjukkan model integriti yang tinggi walaupun setiap manusia ada sifat kelemahan makhluk melakukan kesalahan dan dosa tetapi syarat Islam yang memimpin diwajibkan itu hendakla...
Fitnah Pas Terima Rm90 Juta Wang 1mdb Terhapus

Fitnah Pas Terima Rm90 Juta Wang 1mdb Terhapus

papar berkaitan - pada 22/6/2019 - jumlah : 457 hits
Tiada akaun dimiliki Abdul Hadi daripada 41 entiti tersenarai1 HARI ini menjadi saksi betapa fitnah yang dilemparkan selama ini ke atas Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan Parti Islam Se Malaysia berkaitan wang 1MDB sebanyak RM90 juta telah dipa...
Muktamar Pas Piagam Muafakat Politik Dan Piagam Jaminan Perlindungan Bukan Islam

Muktamar Pas Piagam Muafakat Politik Dan Piagam Jaminan Perlindungan Bukan Islam

papar berkaitan - pada 22/6/2019 - jumlah : 339 hits
PIAGAM MUAFAKAT POLITIK Berpandukan ijtihad politik semasa dalam hal ini PAS konsisten untuk memilih pendekatan damai dalam berpolitik dan terbuka untuk berdialog dan menjalin hubungan politik dengan semua pihak di atas prinsip kerjasama be...
Pas Minta Umno Bertaubat

Pas Minta Umno Bertaubat

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 328 hits
Taawun atau tolong menolong dalam perkara yang baik antara PAS dan Umno menjadi fokus pada Muktamar Dewan Ulama PAS ke 58 apabila para perwakilan negeri menggesa kepimpinan parti itu berhati hati dan berwaspada dengan kerjasama itu Pada muk...
Pemuda Pas Susun Strategi Satu Lawan Satu

Pemuda Pas Susun Strategi Satu Lawan Satu

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 227 hits
SYAHIRAH SALLEH KUANTAN Ketua Pemuda PAS Malaysia Ir Khairil Nizam Khirudin tekad menyasarkan saingan PRU15 nanti berlaku secara satu lawan satu iaitu satu komponen melawan satu komponen PH Menurut beliau antara langkah bakal diambil bagi m...
Tok Mat 4 Mb Pembangkang Di Pentas Muktamar Pas

Tok Mat 4 Mb Pembangkang Di Pentas Muktamar Pas

papar berkaitan - pada 21/6/2019 - jumlah : 177 hits
KUANTAN Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan bersama rombongan parti itu menghadiri Muktamar Tahunan Pas Ke 65 di Kompleks Sukan Pahang di sini hari ini Antara yang menyertai rombongan itu ialah Naib Presiden UMNO Datuk Seri Moha...
Kepimpinan Umno Hadir Perasmian Muktamar Tahunan Pas Ke 65

Kepimpinan Umno Hadir Perasmian Muktamar Tahunan Pas Ke 65

papar berkaitan - pada 22/6/2019 - jumlah : 329 hits
Menteri Besar Pahang Dato Sri Wan Rosdy Wan Ismail mengiringi Timbalan Presiden UMNO Malaysia Datuk Seri Mohamad Hassan ke Majlis Perasmian Muktamar Tahunan Pas kali ke 65 yang dirasmikan oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Sta...
Muktamar Pas Umno Sambut Baik Ucapan Dasar Presiden Pas

Muktamar Pas Umno Sambut Baik Ucapan Dasar Presiden Pas

papar berkaitan - pada 22/6/2019 - jumlah : 237 hits
KUALA LUMPUR UMNO menyambut baik pandangan serta saranan daripada ucapan dasar Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang sempena Muktamar Pas 2019 Timbalan Presidennya Datuk Seri Mohamad Hasan berkata secara khususnya UMNO bersetuju bahawa p...
Hadi When Umno Is Pinched Pas Feels Pain And Vice Versa

Hadi When Umno Is Pinched Pas Feels Pain And Vice Versa

papar berkaitan - pada 23/6/2019 - jumlah : 302 hits
PAS president Abdul Hadi Awang has highlighted Umno and his party s intertwined history stating that when either is pinched the other would feel the pain Umno and PAS are like the left thigh and right thigh When the right is pinched the lef...
E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

More Than 20 Ji Members In Johor Igp

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


New Environment

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Punca Otot Kejang

Aktiviti Majlis Forum Dan Pelancaran Buku Halatuju Nasionalis Ppim 18 05 2024

Status Hartanah Hakmilik Sementera Kekal Freehold Leasehold

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru