Mereka Marah Tun M Buat Video Sokong Tengku Zainul



(Perak Today) – Tindakan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad membuat video rayuan supaya pengundi menyokong calon Bebas, Tengku Datuk Zainul Hisham Tengku Hussin pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Chini hari ini disifatkan seumpama ‘sokongan membawa rebah’.
Ketua Penyelidik Ilham Centre, Dr Mohd Yusri Ibrahim berkata, hasil kajiannya di lapangan mendapati Tengku Zainul Hisham yang menggunakan logo ‘rumah’ pada PRK kali ini sebenarnya bukan ditaja Pakatan Harapan (PH) dan Dr Mahathir sebagaimana didakwa banyak pihak.
Beliau sebaliknya menegaskan kem bekas Timbalan Ketua Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) bahagian Pekan itu didakwa marah apabila Dr Mahathir memuat naik klip video sokongan kepada Tengku Zainul Hisham.

Tengku Datuk Zainul Hisham Tengku Hussin “Ramai menjangka beliau (Tengku Zainul Hisham ) ditaja oleh PH, sebenar tidak begitu.
“Bahkan mereka sangat marah apabila Tun M membuat video menyokong Tengku Zainul Hisham, video itu menyebabkan sokongan pengundi sedikit merudum.
“(Parlimen) Pekan adalah tapak sokongan Datuk Seri Najib Tun Razak, perseteruan dengan Najib menyebabkan Tun M tidak disukai oleh orang Pekan.
“Apabila beliau (Tun M) membuat rayuan supaya menyokong Tengku Zainul Hisham, video itu seperti sokong membawa rebah,” katanya melalui kenyataan di laman Facebooknya semalam.
Mohd Yusri berkata, Tengku Zainul Hisham dilihat mempunyai peluang lebih baik untuk mencabar calon Barisan Nasional (BN), Mohd Shahrim Md Zin berbanding seorang lagi calon Bebas, Mohd Shukri Mohd Ramli atau lebih dikenali Cucu Mat Kilau.
Menurutnya, penilaian itu berasaskan jentera kempen pilihan raya Tengku Zainul Hisham yang dilihat lebih tersusun, mempunyai bilik gerakan sendiri serta ramai jentera belia terdiri kalangan anak muda lelaki dan perempuan.
Bagaimanapun kedua-dua calon Bebas disifatkan beliau sangat mustahil untuk menyaingi calon BN berdasarkan faktor DUN Chini dan Parlimen Pekan kubu kuat bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
“Walau bertanding sebagai calon Bebas beliau (Tengku Zainul Hisham) berjaya memberi sedikit impak pada PRK ini berbanding Cucu Mat Kilau yang dilihat kurang mendapat sambutan pengundi serta kelihatan sangat sukar untuk dapat semula wang pertaruhan.
“Walaupun sedikit sebanyak memberi impak dalam PRK ini namun mustahil untuk mereka menyaingi BN di DUN Chini sangat mustahil,” katanya.
PRK DUN Chini diadakan susulan kematian penyandangnya Datuk Seri Abu Bakar Harun pada 6 Mei lepas akibat serangan jantung.
Abu Bakar merupakan wakil rakyat kawasan itu sejak Pilihan Raya Umum ke-11 (PRU11) pada tahun 2004.
Pada PRU14, Abu Bakar menang dengan majoriti 4,622 undi selepas memperoleh 10,027 undi menewaskan Mohd Fadhil Noor (Pas) yang mendapat 5,405 undi manakala Mohamad Razali Ithnain dari Parti Keadilan Rakyat sekadar memperoleh 1,065 undi.
PRK DUN Chini menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara calon Barisan Nasional (BN) dan dua calon Bebas.
PH memutuskan untuk tidak meletakkan calon pada PRK DUN Chini atas alasan sukar memenuhi prosedur operasi standard (SOP) ketat diperkenalkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) susulan pandemik koronavirus (Covid-19) memetik Sinar Harian.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/07/04/mereka-marah-tun-m-buat-video-sokong-tengku-zainul/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kem Tengku Zainul Marah Mahathir Buat Video Sokong Mereka

Kem Tengku Zainul Marah Mahathir Buat Video Sokong Mereka

papar berkaitan - pada 4/7/2020 - jumlah : 273 hits
Sokongan Membawa Rebah PEKAN Tindakan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad membuat video rayuan supaya pengundi menyokong calon Bebas Tengku Datuk Zainul Hisham Tengku Hussin pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Chini hari...
Spotify Mungkin Akan Menyertakan Video Muzik Pada Platform Mereka

Spotify Mungkin Akan Menyertakan Video Muzik Pada Platform Mereka

papar berkaitan - pada 23/6/2020 - jumlah : 287 hits
Spotify tidak dinafikan adalah perkhidmatan penstriman muzik yang popular Ramai yang menggunakan perkhidmatan ini banyak muzik dan podcast disertakan dan ia mesra pengguna tidak kira pada platform telefon pintar televisyen sistem inforia pa...
Video Mereka Ditolak M Sia Nelayan Aceh Mengamuk Kerajaaan Tak Izin Selamatkan Pelarian Rohingya

Video Mereka Ditolak M Sia Nelayan Aceh Mengamuk Kerajaaan Tak Izin Selamatkan Pelarian Rohingya

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 231 hits
Isu pelarian Rohingya terus menjadi isu hangat Kali ini telah tular video menunjukkan pelarian Rohingya berlabuh di Acheh Penduduk Acheh dikatakan ingin membantu kapal pelarian Rohginya yang ditemui terumbang ambing di laut sejak beberapa h...
Tun M Gesa Pengundi Sokong Calon Bebas Lawan Bn

Tun M Gesa Pengundi Sokong Calon Bebas Lawan Bn

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 229 hits
Calon BN tidak boleh dibenarkan menang selesa dalam pilihan raya kecil DUN Chini Pengerusi Bersatu Tun Dr Mahathir menggesa pengundi Chini agar menyokong calon Bebas yang juga bekas ahli PPBM Tengku Zainul Hisham Tengku Hussin bagi menunjuk...
Viral Video Iqbaal Marah Marah Cek Faktanya Di Sini

Viral Video Iqbaal Marah Marah Cek Faktanya Di Sini

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 225 hits
Berawal dari unggahan video akun Lambe Turah warganet gempar dengan video Iqbaal Ramadhan yang sedang marah marah Ada apa sih sebenarnya
Video Risteena Disembur Air Oleh Ramona Raih Perhatian Warganet Sedih

Video Risteena Disembur Air Oleh Ramona Raih Perhatian Warganet Sedih

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 471 hits
Ramona Zamzam mahupun Nur Risteena bukanlah pelakon baru dalam industri seni tanah air malah sudah banyak drama dilakonkan mereka yang berjaya melonjakkan lagi nama mereka Video Risteena disembur air oleh Ramona raih perhatian warganet Sedi...
Video Mengaji Ustadz Evie Effendi Dicibir Netizen Bacaan Salah Sudah Berani Ceramah

Video Mengaji Ustadz Evie Effendi Dicibir Netizen Bacaan Salah Sudah Berani Ceramah

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 215 hits
Nama Pendakwah Ustadz Evie Effendi kembali menjadi perbincangan publik setelah videonya saat mengaji Alquran viral di media sosial dan menuai cibiran dari netizen Video tersebut viral usai diposting oleh akun Twitter Yusuf Muhammad pada Min...
Viral Video Polisi Tolak Laporan Anak Yang Ingin Penjarakan Ibunya Karena Masalah Motor

Viral Video Polisi Tolak Laporan Anak Yang Ingin Penjarakan Ibunya Karena Masalah Motor

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 235 hits
Viral di Facebook dan YouTube sebuah video yang memperlihatkan Kasatreskrim Polres Lombok Tengah AKP Priyo Suhartono menolak laporan seorang anak asal Lombok Tengah berinisial M yang ingin memenjarakan ibu kandungnya K M hendak melaporkan i...
Video Hilang 6kg Dah Fazley Yaakob Kongsi Anak Buat Cabaran 40 Hari Keto Diet

Video Hilang 6kg Dah Fazley Yaakob Kongsi Anak Buat Cabaran 40 Hari Keto Diet

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 549 hits
Ada pelbagai jenis diet yang diamalkan oleh orang ramai antaranya adalah intermittent fasting diet atkins diet Paleo diet keto dan banyak lagi Fazley Yaakob kurus dengan keto diet Sebelum ini Cef Selebriti Datuk Fazley Yaakob ada berkongsi ...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Asal Usul Coca Cola

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Internet Malaysia Masih Terkesan Dengan Kerosakan Kabel Dasar Laut Di Laut Merah

Shanghai Dim Sum Dan Big Bowl Noodles Di Dorsett Grand Subang

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat