Mereka Ingat Nak Bentuk Kerajaan Macam Main Pondok Pondok


 


Tersebar cerita kononnya PN dah dapat 126 kerusi. Dah cukup jumlah nak bentuk kerajaan. Agaknya dorang ni anggap bentuk kerajaan macam main pondok-pondok. Boleh ikut suka je.


Sebenarnya setakat cukup SD belum boleh jatuhkan PM yang ada. Cara yang boleh cuma dengan buat undi tak percaya di parlimen. Bukan dapat SD, bawa jumpa YDP Agong terus dilantik jadi PM.


Dan kedua, sekarang ada akta anti lompat parti. Jadi tak boleh sesuka hati nak tukar sokongan. Dan ada MoU yang mana kalau undi selain dari yang dipersetujui parti akan sebabkan hilang kerusi.


Jadi perlu ada PRK di parlimen tersebut. Sokongan mereka terhadap Mahiaddin takkan beri apa makna hinggalah mereka berjaya menang semula di kerusi mereka itu. Itu pun kalau boleh bertanding.


Jadi jalan ceritanya rumit. Bukan semudah berita yang tersebar. Boleh tak berlaku? Memang boleh. Tapi mudah ke nak berlaku? Tidak. Sangat sangat sukar. Ada ke MP yang sanggup hilang kerusi demi nak angkat Mahiaddin jadi PM? MP BN pulak tu.


Jadi aku lebih percaya berita ini sengaja disebarkan hanya sebagai maajun buat penyokong PN yang kini semakin hilang semangat. PN semakin hilang taring ditambah lagi dengan akaun yang disita oleh SPRM, langkah mereka semakin longlai.


Sedangkan PRN sudah semakin hampir. Kalaulah masalah semangat penyokong PN yang semakin pudar ini tak diatasi, PN akan masuk ke PRN dalam keadaan paling lemah.


Sebab itu disebarkan cerita ini. Kononnya selepas PRN akan ada kerajaan baru. Kenapa lepas PRN? Kenapa bukan sekarang? Sebab mereka perlu jana tenaga penyokong untuk ditunggang ketika PRN.


Dengan reka cerita begini, penyokong mereka nanti seolah diberi steroid untuk berusaha keras, dengan keyakinan mereka akan bentuk kerajaan selepas PRN nanti. Sedangkan ianya tidak begitu.


Untungnya PN ni, penyokong mereka jarang sangat guna otak untuk berfikir. Jadi perkara yang di luar logik akal pun mereka akan telan bulat-bulat. Sebab itu berita selonggar begini pun mereka hirup.


Apa pun, PH tetap kena berhati-hati. Dan aku juga tak fikir DS Anwar duduk diam di atas sana. Takkan la berita begini tak sampai kepada beliau. Takkan la beliau dah tahu cerita begini nak duduk diam je?


Dan kalau beliau ada rencana pun, takkanlah beliau nak umumkan. Itu tentulah jadi rahsia DS Anwar dan orang yang hampir kepada beliau. Usaha nak jatuhkan Zahid pun pasti dah ada mitigasinya.


Jadi kita penyokong PH tak perlu tekan sangat isu ini. Apa yang penting, kita teruskan beri penjelasan kepada rakyat agar mereka tahu kerajaan yang ada ini memang prihatin rakyat dan bukan kaki sakau macam masa PN dalam kerajaan. Guane boh?


 
Raja Gelap 
.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/05/mereka-ingat-nak-bentuk-kerajaan-macam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mca Nak Ganti Dap Bangsa Cina Bijak Membuat Caturan Politik Mereka Tidak Pilih Kaki Sakaw Macam Melatu

Mca Nak Ganti Dap Bangsa Cina Bijak Membuat Caturan Politik Mereka Tidak Pilih Kaki Sakaw Macam Melatu

papar berkaitan - pada 22/4/2023 - jumlah : 297 hits
Gila ah PN kata Gerakan ganti DAP di Selangor dan Penang Fuh Macam tak percaya Dah macam nak kata Cicakman lebih hebat daripada Superman PAS ni masih terperangkap dalam minda semalam Tak tengok situasi semasa Masih kata kerjasama BN DAP jej...
Susah Jadi Pembangkang Sekarang Ni Nak Serang Kerajaan Atas Isu Apa

Susah Jadi Pembangkang Sekarang Ni Nak Serang Kerajaan Atas Isu Apa

papar berkaitan - pada 28/4/2023 - jumlah : 200 hits
Isu telur dah selesai Begitu juga isu bekalan ayam Isu harga barang keperluan Masa raya tempohari pun semua barangan keperluan mudah diperolehi dan harga pun terkawal Nak serang isu rakyat susah Banyak inisiatif yang dibuat oleh kerajaan un...
Ingat Lagi Zaman Ini Rakyat Dikurung Mereka Menyakaw

Ingat Lagi Zaman Ini Rakyat Dikurung Mereka Menyakaw

papar berkaitan - pada 22/4/2023 - jumlah : 128 hits
Ahmad ShahrilIngat lah semua rakyat malaysia masa ni siapa yg perintah negara usahkan nak blik kampung raya nk ziarah kubur org tua dan sanak saudara pun tak blh abam pulis meronda masa raya klu tgk kasut selipar byk dpn rumah menjawab la
Nak Jatuhkan Kerajaan Mesti Berani Seperti Anwar

Nak Jatuhkan Kerajaan Mesti Berani Seperti Anwar

papar berkaitan - pada 30/4/2023 - jumlah : 110 hits
Minggu lalu sekali lagi timbul desas desus mengenai komplot untuk menjatuhkan kerajaan perpaduan pimpinan Anwar Ibrahim Kali ini komplot itu dikatakan akan dicetuskan melalui tindakan sejumlah Ahli Parlimen BN meletakkan jawatan secara sere...
All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Iranian President Raisi Feared Dead As Helicopter Wreckage Found

Tutorial Cara Daftar Asb Online Dan Cara Semak Asb Guna Ic

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Rumah Terbuka Wld Raya 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Apa Itu Wang What Is Money

Zamree Sendiri Kesepian Chord

Eda Ezrin Nyut Nyut Saye Sengoti Chord

Design The Next Bike Exif T Shirt

Cubaan Baca Novel Yang Gagal

Bayi Lima Hari Maut Keluarga Jemur 30 Minit Bawah Cahaya Matahari Dakwa Ikut Nasihat Doktor