Meninggal Masa Tidur Kes Maira Disiasat Kebumi Tanpa Otak Pilihan Akhir Ibu Mohon Doa


Sebuah kehilangan pastinya perit untuk dilalui. Tambah pula ia melibatkan bayi yang masih kecil seperti yang dialami oleh seorang ibu yang bernama Nur Athira Abd Hamid. Anak keduanya Maira Ellyssa telah menghembuskan nafas terakhir pada petang Isnin yang lalu ketika dalam tidur dikatakan mengalami Sudden Infant Death Syndrome (SIDS).
Menerusi perkongsian ibu ini di laman Facebook miliknya, dia yang kini menetap di Sydney masih belum kebumikan jenazah puteri keduanya itu. Hal ini terjadi  disebabkan jenazah sedang ditahan di Coroner Court kerana kematian yang berlaku di rumah dan bukan di hospital yang membuatkan perkara tersebut menjadi kes polis.

Kebumi Maira tanpa otak pilihan terakhir
Satu post mortem akan dilakukan kepada jasad Maira untuk mengetahui punca sebenar kematian. Namun dalam perkongsian itu juga ibu ini turut menyatakan jika pihak berkuasa tidak dapat mengenal pasti punca sebenar kematian bayinya itu, otak Maira akan dibekukan untuk siasatan lanjut. Justeru kemungkinan jasad si kecil ini dikebumikan tanpa otak mungkin boleh berlaku.
Kos pengebumian yang tinggi
Menurutnya juga, kos untuk pengebumian jenazah juga boleh mencecah sehingga $4000. Dia mengalu-alukan sebarang bantuan yang daripada orang ramai.
Ibu ini amat berharap agar semua dapat mendoakan jenazah anaknya, Maira dapat diserahkan kepadanya tanpa menyentuh bahagian yang lain selepas post mortem dijalankan.
Assalamualaikum
Bismillahirahmanirahim..
Dukacita memaklumkan bahawasanya
Anak kedua saya telah selamat ke syurga petang kelmarin 24 February 2020. Saya mohon doa agar dipertemukan kami sekeluarga dengan anak saya di syurga nanti.
Sedikit mengenai apa yang berlaku, Maira meninggal ketika tidur dan dia telah tidur selama-lamanya. ( suspected-SIDS please google this )
Arwah sekarang ditahan di coroner court kerana kematian terjadi di rumah dan bukan di hospital. Perkara ini menjadi kes police.Post mortem akan di lakukan pada hari khamis. Jika pihak court dapat kenal pasti punca kematian Maira akan diserahkan kembali pada hari yg sama. Tetapi jika pihak court tidak menjumpai sebab kematian, mereka akan membekukan otak Maira untuk further investigation. Option untuk mengebumikan Maira tanpa otak adalah option yg terakhir. Harap semua dapat mendoakan yg Maira dpt diserahkan pada hari yg sama tanpa menyentuh bahagian yg lain.
Kenapa tidak membuat bantahan?
Bantahan boleh dilakukan tetapi memerlukan masa yang lama dan memerlukan lawyer dari legal aid dan 2 minggu untuk naik mahkamah. Keputusan tetap adalah dari coroner tetapi jikalau mereka menolak bantahan tersebut Maira akan ditahan lebih lama.
Lets just pray that I make a wright decision. I just want her back as soon as possible.
Selepas Maira di serahkan kembali, Maira akan dikebumikan secepat mungkin. Cost pengebumian Maira boleh mencecah sebanyak $4000.
Sesiapa yg ingin menderma boleh menderma menggunakan account number yang tertera di dlm gambar. Segala pertanyaan atau update selepas ini, boleh berhubungan direct dengan Marissa Putri Sofyan Cik Chuwingam ( isteri Hafiz Hussin Buyot Popo ) atau adik sy Anis Asmaa Abd Hamid.
Terima kasih untuk segala doa dan sokongan dari jauh. Doakan kami sekeluarga dapat disatukan bersama Maira di syurga, اِ نْ شَآ ءَ اللّهُ.

Semoga urusan ibu ini dan keluarganya dipermudahkan. Sama-samalah kita panjatkan doa supaya urusan jenazah si kecil Maira dapat diuruskan dengan sempurna dan dengan kadar segera. Bagi yang ingin membantu meringankan beban keluarga ini, boleh berbuat demikian dengan menyalurkan sumbangan ke nombor akaun yang disertakan dalam gambar.
Sumber: Athira Nur
The post Meninggal Masa Tidur, Kes Maira Disiasat. Kebumi Tanpa Otak Pilihan Akhir. Ibu Mohon Doa appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/meninggal-masa-tidur-kes-maira-disiasat-kebumi-tanpa-otak-pilihan-akhir-ibu-mohon-doa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pilu Sungguh Nasib 6 Anak Kecil Ini Ayah Pula Meninggal Saat Jasad Si Ibu Dimandikan

Pilu Sungguh Nasib 6 Anak Kecil Ini Ayah Pula Meninggal Saat Jasad Si Ibu Dimandikan

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 572 hits
Dalam sehari sekelip mata 6 beradik ini menjadi yatim piatu buat selamanya Ayah mereka meninggal saat jasad ibu dimandikan lebih memilukan lagi arwah meninggalkan 6 orang anak kecil tidak lama kemudian dia pula meninggal ketika kami sibuk d...
Bubar Parlimen Adalah Pilihan Akhir Bagi Pemimpin Yang Allah Bagi Kehebatan 9778

Bubar Parlimen Adalah Pilihan Akhir Bagi Pemimpin Yang Allah Bagi Kehebatan 9778

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 319 hits
Bila membuat keputusan yang selari dengan Perlembagaan Persekutuan Itulah Tun Dr Mahathir Bubar Parlimen boleh ditangguhkan sehingga titik akhir atau menjadi pilihan akhir Utamakan kesetabilan keselamatan ekonomi dan kemesraan rakyat Malays...
6 Anak Jadi Yatim Piatu Sekelip Mata Saat Jenazah Ibu Dimandikan Ayah Pula Meninggal Dunia

6 Anak Jadi Yatim Piatu Sekelip Mata Saat Jenazah Ibu Dimandikan Ayah Pula Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 389 hits
Tular di media sosial tentang nasib yang menimpa enam orang kanak kanak dengan sekelip mata mereka menjadi yatim piatu setelah ibu bapa mereka meninggal dunia Kejadian ini berlaku di sebuah perkampungan di Kota Balikpapan Indonesia Menurut ...
Rumah Terbakar Selepas Ibu Keluar Bayi Ditinggalkan Sendirian Dalam Buai Meninggal

Rumah Terbakar Selepas Ibu Keluar Bayi Ditinggalkan Sendirian Dalam Buai Meninggal

papar berkaitan - pada 20/2/2020 - jumlah : 535 hits
Seorang bayi perempuan berusia 10 bulan disahkan meninggal dunia dalam kebakaran di sebuah rumah di Kampung Bangkahulu Gemas di sini kira kira jam 11 30 pagi semalam Timbalan Ketua Polis Daerah Tampin Deputi Superintendan Ahmad Pilus Zainal...
Setiap Ayat Keluar Dari Mulut Ibu Ayah Doa Yang Sangat Power Untuk Anak

Setiap Ayat Keluar Dari Mulut Ibu Ayah Doa Yang Sangat Power Untuk Anak

papar berkaitan - pada 2/3/2020 - jumlah : 434 hits
Doa yang tidak disengajakan Percayakah anda kata kata anda sebagai ibu ayah ada suatu power yang tidak dapat digambarkan Percayakah anda dengan kata kata sahaja mampu mengubah sebuah kehidupan Perkongsian dari ini boleh mengambarkan dengan ...
Ibu Bapa Meninggal Selang Beberapa Jam Enam Beradik Yatim Piatu Sekelip Mata

Ibu Bapa Meninggal Selang Beberapa Jam Enam Beradik Yatim Piatu Sekelip Mata

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 664 hits
Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul Begitulah nasib yang menimpa enam beradik di Balikpapan Indonesia yang menjadi yatim piatu sekelip mata selepas ibu bapa mereka meninggal dunia semalam Difahamkan kedua ibu dan bapa enam kan...
Urutan Kaki Sebelum Tidur Sesuai Untuk Ibu Yang Tak Berhenti Buat Kerja Rumah

Urutan Kaki Sebelum Tidur Sesuai Untuk Ibu Yang Tak Berhenti Buat Kerja Rumah

papar berkaitan - pada 22/2/2020 - jumlah : 459 hits
Beberapa kajian mengatakan bahawa urutan di tapak kaki sebelum tidur mampu menjadikan badan lebih santai dan mengurangkan risiko kekejangan pada otot otot Diambil petikan dari laman stylecraze com terdapat banyak manfaat melakukan urutan pa...
Enam Bocah Jadi Yatim Piatu Dalam Sehari Ayah Meninggal Saat Jasad Ibu Sedang Dimandikan

Enam Bocah Jadi Yatim Piatu Dalam Sehari Ayah Meninggal Saat Jasad Ibu Sedang Dimandikan

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 813 hits
Kisah pilu datang dari Kota Balikpapan Kalimantan Timur Enam bocah dan di antaranya yang paling kecil berusia 2 bulan menjadi yatim piatu dalam dalam sehari Kedua orangtua enam anak itu meninggal dunia secara bersamaan di hari yang sama Kin...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Enhance Your Look With Special Occasion Makeup

Lirik Lagu Perih Jerih Masdo

Rumah Terbuka Anisya And The Geng

Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang