Menggodam Perasaan Mejoriti Bila Tangan Dapat Kuasa 8628



Semua bukan milik dia atau milik mu atau milik ku atau milik mereka atau milik kami. Semuanya milik Allah Subhanahu Wa Ta'alla. Pencipta dan pemilik alam dan sekelian isi-isinya. Allahu Akbar.

Ismaya Awam 22 Jun 2017Kisah Wanita Yang Menasihati Ulama Besar Di dalam kitab Al-Muwattha’ dijelaskan, bahwa Imam Malik meriwayatkan dari Al-Qasim bin Muhammad bahwa dia berkata, “Istriku wafat, maka Muhammad bin Kaab Al-Qurazhi mendatangiku untuk bertakziah”. Muhammad bin Kaab berkata, “Di kalangan Bani Israil terdapat seorang faqih, ‘alim, ahli ibadah dan ahli berijtihad. Dia sangat mengagumi dan mencintai istrinya. Ketika istrinya wafat, dia sangat bersedih dan sangat menyesalinya, hingga dia menyendiri di rumah, menutup diri dan menghindari orang-orang. Tidak ada seorang pun yang berani menemuinya karena menghormati sang ‘alim.
Ada seorang wanita yang mendengar berita tersebut. Lalu dia memberanikan diri untuk mendatangi rumah sang ‘alim. Setelah sampai di rumah sang ‘alim, wanita itu ditemui oleh murid sang ‘alim, lalu wanita itu berkata, “Aku ada perlu dengan sang ‘alim, aku ingin meminta fatwa dan tidak bisa diwakilkan”.

Orang-orang yang saat itu berada di rumah sang ‘alim sudah pulang, namun wanita itu masih menunggu di pintu. Wanita itu berkata kepada murid sang ‘alim, “Aku harus bertemu dengannya.”
Akhirnya, si murid menyampaikan kepada sang ‘alim, “Ada seorang wanita di depan pintu yang ingin meminta fatwamu. Wanita itu berkata bahwa ia hanya ingin bertemu denganmu”. Orang-orang sudah bubar sementara dia tetap menunggu di depan pintu. Sang ‘alim itu pun berkata, “Suruh dia masuk”.

Wanita itu pun masuk dan berkata, “Aku datang untuk meminta fatwamu dalam suatu perkara”. Sang ‘alim bertanya, “Apa itu?”.
Wanita itu berkata, “Aku meminjam perhiasan dari tetanggaku. Aku memakainya dan meminjamkannya beberapa waktu, kemudian mereka memintaku untuk mengembalikannya. Apakah aku harus mengembalikannya?”.

Sang ‘alim menjawab, “Ya, demi Allah”. Wanita itu berkata, “Perhiasan itu telah berada padaku selama beberapa waktu”. Sang ‘alim menjawab, “Hal itu lebih wajib atasmu untuk mengembalikannya kepada mereka ketika mereka meminjamkannya beberapa waktu”.
Wanita itu pun berkata, “Semoga Allah merahmatimu. Apakah kamu menyesali apa yang Allah pinjamkan kepadamu (maksudnya; istrinya) kemudian Dia mengambilnya darimu sementara Dia lebih berhak daripada dirimu?”. Sang ‘alim pun tersadar dari kekeliruannya selama ini dengan mengurung diri di rumah dan menyesali kepergian istrinya.
Ternyata, kedatangan dan pertanyaan-pertanyaan wanita itu mengandung nasihat berharga bagi dirinya sehingga menggugah hatinya yang tadinya susah dan sedih.
https://plus.google.com/106458078698907478687/posts/Hcby8caWgj3
https://plus.google.com/106458078698907478687/posts/Hcby8caWgj3

Wednesday, November 14, 2018Mengapa Petani Disaman... - ADUN PenantiPULAU PINANG 12 Nov. - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penanti, Dr. Norlela Ariffin meluahkan kekecewaan berhubung layanan yang diterima golongan petani di kawasannya daripada agensi kerajaan negeri.
Norlela berkata, beliau dimaklumkan petani yang terlibat dalam penganjuran Pesta Padi Antarabangsa di Kampung Terus, Penanti pada Ogos lalu disaman oleh Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).
Menurutnya, individu berkenaan akan dihadapkan ke mahkamah pada 15 November ini atas kesalahan meletakkan arca jerami pelbagai bentuk di tepi jalan ketika festival berkenaan berlangsung.
“Kenapa perlu sampai dikenakan tindakan mahkamah sedangkan mereka yang terlibat mempromosikan kegiatan pelancongan di negeri ini.
“Pembinaan arca berkenaan oleh orang kampung merupakan satu bentuk kemahiran yang dihargai, malah festival berkenaan yang berlangsung selama dua hari berjaya menarik kehadiran 7,000 orang," katanya pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN), di sini hari ini.
Pada masa sama, Norlela turut kecewa apabila penganjuran festival berkenaan telah ' dirampas' daripada penduduk Penanti apabila bakal dipindahkan ke Balik Pulau pada tahun depan.
Bagaimanapun hujah berkenaan menyebabkan Ketua Menteri, Chow Kon Yeow (DAP - Padang Kota) bangun mencelah dengan menjelaskan lokasi penganjuran festival berkenaan ditambah dan tidak berniat untuk 'merampas' daripada penduduk Penanti. - UTUSAN ONLINE
Ibnu Hasyim: Mengapa Petani Disaman.., -ADUN Penanti
http://www.ibnuhasyim.com/2018/11/mengapa-petani-disaman-adun-penanti.html

Deana Digo Nice Friendship Community
Tak masalah.. Tdk banyak harta.... 💰
Tak masalah juga klu wajah ku biasa ajah 😊
Yang pasti aku punya ALLAH YANG MAHA KAYA yang bisa membuat segala nya jadi ... HEBAT dan ISTIMEWA... 😇😊
# Allahu-Akbar
#Alhamdulillah'alakullihall
Photo - Google+
https://plus.google.com/photos/photo/110252936227248304243/6623577178772614914?sqid=104387361870055575551&ssid=c1331b9a-e406-4d68-ab66-d5dc505fc977





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2018/11/menggodam-perasaan-mejoriti-bila-tangan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Vertiwalk Ialah Lif Yang Menggunakan Kuasa Manusia

Vertiwalk Ialah Lif Yang Menggunakan Kuasa Manusia

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 257 hits
Semakin kita berusia semakin banyak nikmat ditarik oleh Allah bagi menguji kesabaran Bagi insan yang sudah hidup lebih enam dekad kaki mula mengalami masalah untuk mendaki tangga Tetapi bagi orang kebanyakan untuk memasang lif di dalam ruma...
Biar Masuk Penjara Kerana Politik Jangan Kerana Salah Guna Kuasa Nik Nazmi

Biar Masuk Penjara Kerana Politik Jangan Kerana Salah Guna Kuasa Nik Nazmi

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 399 hits
SHAH ALAM Biar masuk penjara kerana perjuangkan keadilan dan demokrasi jangan masuk penjara kerana salah guna kuasa itu peringatan yang disampaikan Ketua Angkatan Muda Keadilan Nik Nazmi Nik Ahmad kepada semua ahli Parti Keadilan Rakyat har...
Ratifikasi Icerd Jaminan Azmin Ali Pkr Kerajaan Tidak Tunduk Kepada Kuasa Besar

Ratifikasi Icerd Jaminan Azmin Ali Pkr Kerajaan Tidak Tunduk Kepada Kuasa Besar

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 290 hits
Kerajaan tidak akan tergesa gesa meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum Sehubungan itu Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata masyarakat Melayu dan Bumiputera tidak perl...
Sambangi Polda Metro Kuasa Hukum Tanyakan Berkas Ratna Sarumpaet

Sambangi Polda Metro Kuasa Hukum Tanyakan Berkas Ratna Sarumpaet

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 232 hits
Kuasa hukum Ratna Sarumpaet Insank Nasrudin menyambangi Gedung Direktorat Reserse Kriminal Umum Polda Metro Jaya Kedatangannya Insank untuk mengetahui perkembangan pelimpahan berkas tahap satu dari penyidik ke Kejaksaan yang telah dilakukan...
Perbandingam Kisah Anjing Hilang Tuan Dengan Kisah Manusia Hilang Kuasa Serta Kisah Jadi Pembangkang Sentiasa 8627

Perbandingam Kisah Anjing Hilang Tuan Dengan Kisah Manusia Hilang Kuasa Serta Kisah Jadi Pembangkang Sentiasa 8627

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 323 hits
Anjing yang terus menanti majikan yang telah tiada selama 80 hari13 November 2018Hak atas fotoPEAR VIDEOImage captionVideo anjing yang terus setia menunggu pemiliknya yang telah meninggal viral di Cina dan mendapat lebih dari 1 4 juta penon...
Pengecasan Nirwayar Dua Hala Huawei Mate 20 Pro Hanya Menawarkan Kuasa 2 5w

Pengecasan Nirwayar Dua Hala Huawei Mate 20 Pro Hanya Menawarkan Kuasa 2 5w

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 307 hits
Huawei Mate 20 Pro adalah telefon pintar pertama yang menyokong pengecasan nirwayar dua hala Jadi pengguna boleh mengecas Pixel 3 XL siri iPhone 8 X atau mana mana peranti yang menyokong pengecasan nirwayar berasaskan Qi dengan meletakkan p...
Kuasa Pegawai Khas Exco Agama Kedah Didakwa Beri Amaran Kepada Imam Khatib

Kuasa Pegawai Khas Exco Agama Kedah Didakwa Beri Amaran Kepada Imam Khatib

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 550 hits
HanifALOR SETAR Dua Ahli Dewan Undangan Negeri hari ini melahirkan rasa tidak puas hati atas tindakan seorang pegawai khas kepada exco agama di negeri ini yang didakwa menggertak dan memberikan amaran kepada lebih 100 imam khatib dan setiau...
Dacsee Platform Berkongsi Perjalanan Terbaru Yang Memanfaatkan Kuasa Komuniti

Dacsee Platform Berkongsi Perjalanan Terbaru Yang Memanfaatkan Kuasa Komuniti

papar berkaitan - pada 20/11/2018 - jumlah : 241 hits
Dacsee Platform Berkongsi Perjalanan Terbaru Yang Memanfaatkan Kuasa Komuniti Saya pasti ramai dikalangan anda pernah menggunakan perkhidmatan e hailing Uber dan Grab Macam saya walaupun mempunyai kereta tapi bila datang malas nak memandu d...
Negara Islam Tidak Aman Beri Ruang Campur Tangan Penjahat Pakistan Hari Ini 8583

Negara Islam Tidak Aman Beri Ruang Campur Tangan Penjahat Pakistan Hari Ini 8583

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 315 hits
Buntut Vonis Bebas Penghina Islam Pakistan Diambang KekacauanJum at 2 November 2018 09 04 KIBLAT NET Islamabad Organisasi organisasi Islam di Pakistan Kamis melanjutkan aksi demonstrasi mengutuk keputusan Mahkamah Agung Pakistan dan ketuany...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan

Buah Berangan Snek Sihat Keluarga Manfaat Pada Kesihatan