Mengapa Ketua Perbarisan Layak Digelar Manusia Hebat



Ramai orang ingin menjadi ketua. Sebabnya banyak keistimewaan dan kelebihan sebagai ketua. Namun, pada masa sama jawatan ketua juga menjadi satu amanah dan bebanan besar. Maka, ada juga jawatan ketua yang orang tidak suka dan berharap agar dia tidak dipilih menjadi ketua.

Antara jawatan ketua yang orang tidak suka ialah menjadi ketua perbarisan kawat. Biarpun tugas itu mungkin hanya beberapa puluh minit atau paling lama pun sekitar tiga jam, namun bukan calang-calang orang dapat melakukan tugas dengan baik.

Walaupun tugas sebenar hanya sekejap, latihan dan raptai mengamil masa yang lama. Ada latihan yang mengambil masa berbulan-bulan. Itu semua memang memenatkan.

Ketua perbarisan mempunyai tanggungjawab yang berat. Dia mejadi penentu kepada berjaya atau tidak sesuatu perbarisan. Sedikit kesilapan daripada ketua perbarisan, maka akan merosakkan semua pergerakan anggota perbarisan.

Bayangkan, jika satu arahan tersilap diberikan, dan ada 1000 orang anggota perbarisan, maka kesemuanya akan melakukan kesilapan. Lebih malang jika perbarisan itu dihadiri tetamu kehormat dan disiarkan secara langsung di televisyen atau dirakamkan dalam bentuk video. Sekarang ini, sesuatu yang 'buruk' mudah tular di media sosial.

Ketua perbarisan mesti mempunyai susuk badan yang tegap dan kelihatan hebat. Suaranya mesti mantap. Kalau suara merdu macam susu lemak krim, memang tidak layak jadi ketua perbarisan. Rasanya, penyanyi terkenal pun tidak boleh jadi ketua perbarisan. Suara ketua perbarisan lagi hebat dan dinanti-nanti oleh semua anggota perbarisan.

Fizikal ketua perbarisan juga mesti mentap. Mana tidaknya, dia bukan sahaja memberi arahan suara, malah dia sendiri perlu melakukan pergerakan yang sama.

Memang hebat ketua perbarisan. Dia yang beri arahan dan dia sendiri perlu melakukan pergerakan yang dia arahkan itu. Ini dikatakan contoh dan tauladan. Berbeza sekali dengan jawatan ketua lain. Hanya beri arahan dan menanti anak buah melakukannya.

Ketua perbarisan memang melakukan sumpah setia bersama anggota perbarisan. Hujan mahupun panas, mereka tetap bersama. Masa mula dan tamat tugas juga sama. Itulah ketua sejati.

Arahan ketua perbarisan memang hebat. Setiap apa yang dia arahkan akan terus dilakukan oleh anak buah dalam tempoh satu saat selepas arahan diberikan. Hebat dan terhebat. Rasanya tidak ada arahan ketua lain yang mendapat respon atau tindakan sepantas yang diberi oleh ketua perbarisan.

Pendek kata, ketua perbarisan memang hebat. Jadi, kepada sesiapa yang dipilih menjadi ketua perbarisan, terimalah tugas itu dengan bangga, tetapi bukan sombong.

Tahniah kepada ketua perbarisan. Anda hebat dan terbaik.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://bicaramentari.blogspot.com/2018/11/nhp.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Vertiwalk Ialah Lif Yang Menggunakan Kuasa Manusia

Vertiwalk Ialah Lif Yang Menggunakan Kuasa Manusia

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 259 hits
Semakin kita berusia semakin banyak nikmat ditarik oleh Allah bagi menguji kesabaran Bagi insan yang sudah hidup lebih enam dekad kaki mula mengalami masalah untuk mendaki tangga Tetapi bagi orang kebanyakan untuk memasang lif di dalam ruma...
Inilah Sebab Sebenar Mengapa Kita Dilarang Melangkah Badan Manusia Rileks Media

Inilah Sebab Sebenar Mengapa Kita Dilarang Melangkah Badan Manusia Rileks Media

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 341 hits
Setelah telapak tangan yang menggambarkan nama Allah kini terbongkar bahawa tulang manusia sebenarnya juga berbentuk tulisan nama Rasulullah Muhammad Seperti yang dapat dilihat pada gambar berikut Seperti yang tertulis dalam Al Quran Kami a...
5 Hal Yang Membuat Umar Bin Khattab Ditakuti Setan Jin Dan Manusia Di Zaman Nabi

5 Hal Yang Membuat Umar Bin Khattab Ditakuti Setan Jin Dan Manusia Di Zaman Nabi

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 309 hits
Nama Umar bin Khattab memang bukanlah sosok yang asing bagi umat Islam di seluruh dunia Dikenal sebagai Singa pada Pasir sosok garang itu dikenal sangat keras dan ahli memainkan pedang di antara kabilah kabilah Arab pada saat itu Sifat tega...
Myanmar Hantar Semula Mangsa Pemerdagangan Manusia Ke Kem Pelarian

Myanmar Hantar Semula Mangsa Pemerdagangan Manusia Ke Kem Pelarian

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 245 hits
Myanmar hantar semula mangsa pemerdagangan manusia ke kem pelarian Dikemas kini 31 minit yang lalu middot Diterbitkan pada 19
Semua Orang Berisiko Sakit Jantung Pembunuh Utama Manusia

Semua Orang Berisiko Sakit Jantung Pembunuh Utama Manusia

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 217 hits
Artikel hasil penulisan Dr Maisarah Yaacob dari IPG Kampus Pendidikan Islam Bangi dan Dr Siti Suriani Othman Universiti Sains Islam Malaysia Semua Orang Berisiko Sakit Jantung Pembunuh Utama Manusia Penyakit yang mempunyai simptom tertentu ...
Anak Kambing Berwajah Mirip Manusia Di Kampung Gabus Jawa Barat Bikin Warga Geger

Anak Kambing Berwajah Mirip Manusia Di Kampung Gabus Jawa Barat Bikin Warga Geger

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 572 hits
Publik Kampung Gabus geger dengan kehadiran anak kambing berwajah mirip manusia di Kampung Gabusrawa Desa Srijaya Kecamatan Tambun Utara Hal itu pertama kali dilaporkan oleh akun Facebook Budayakan Bahasa Gabus Bekasi Subhanallah Kambing Br...
Singgah Buang Air Kecil Di Pematang Empang Sopir Menemukan Kerangka Manusia

Singgah Buang Air Kecil Di Pematang Empang Sopir Menemukan Kerangka Manusia

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 313 hits
Kerangka diduga manusia utuh itu ditemukan warga bernama Wartoyo di Kampung Maccini Oto Kelurahan Bonto Perak Kecamatan Pangkajene Kabupaten Pangkep Sulsel Rabu sore
Apa Itu Wang What Is Money

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like

Masa Depan Pas Bukan Dalam Pn



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Flanders House By Saota In Belgium

Kad Bank Malaysia Support Apple Pay Google Pay

Geran Voc Jpj No

Dr M Claims Lawyers Barred From Secretive Batu Puteh Rci

Melaka Terima 2 Keris Dipercayai Peninggalan Hang Tuah

Pm Vows Strong Response After Recent Terror Attack