Mendaki Bukit Batu Pahat Kuala Kubu Baru Selangor

Setelah mendaki Gunung Datuk dan Gunung Angsi, kami ke Kuala Kubu Baru, berehat di Ana Man Campside. Kami sempat mendaki Bukit Batu Pahat pada hari kedua kami di sini. Beberapa orang teman bersetuju menyertai kami beberapa minggu sebelumnya dan urusan permit pendakian kami serahkan pada Ana Man. Kami berkumpul di Restaurant Fazlina Maju di Kuala Kubu Baru pada hari mendaki jam 08:30 pagi

Setelah selesai sarapan, kami bertolak ke kaki Bukit Batu Pahat. Kami merancang mendaki dari jalur Kuil Sri Muneeswarar Veerapathra. Kami memakir kenderaan di bahu jalan berhampiran kuil dan permulaan jalur pendakian terdapat tidak berapa jauh pintu pagar kuil. Dari bawah kami melihat jalur berbatu yang tegak. Menurut seorang teman yang pernah mendaki dari jalur ini, keseluruhan trek adalah pacak tetapi redup.

Kami memulakan pendakian sekitar jam 09:25 pagi. Trek pendakian jelas, redup dan bertanda. Di setengah bahagian trek terdapat tali untuk berpaut. Sepanjang pendakian kami kerap berhenti untuk berehat dan bercerita memandangkan kami telah lama tidak berjumpa. Sejam mendaki kami sampai di Batu Baji. Kami berhenti lagi untuk merakam gambar.

Berehat sekitar 10 minit kami kemudian meneruskan pendakian dan sampai di spot Batu Belah. Kami berehat lagi di Batu Belah sambil menyaksikan panorama dari atas bongkah batu besar yang kelihatan terbelah dua ini. Dari atas batu belah ini kami dapat melihat pemandangan di bawah.

Kemudian kami meneruskan pendakian ke puncak. Jam 10:30 pagi kami sampai di puncak Bukit Batu Pahat 430 mdpl. Kami merakam gambar di puncak bukit yang yang juga terkenal dengan aktiviti paragliding

Kami kemudian bergerak turun melalui jalur yang boleh dilalui kenderaan pancuan 4 roda. Akhirnya kami sampai di pintu masuk  Taman Luncur Udara Kuala Kubu Baru dan menaiki kendaran yang kami tumpang untuk kembali ke kaki bukit jalur kuil di mana kenderaan kami dipakir.

Kami kemudian kembali ke Ana Man campside untuk menghabiskan cuti. Saya berharap kami akan kerap lagi berkumpul dan mendaki bukit-bukit rendah setanding tenaga yang semakin lemah kerana usia yang semakin meningkat

Nota:Mendaki Bukit Batu Pahat memerlukan permit dari Jabatan Hutan Kuala Kubu. Contack Ana Man Campside: +60 196647069

Kisah Sarapan Pagi Di Batu Pahat

papar berkaitan - pada 2/7/2024 - jumlah : 144 hits
Assalamualaikum guyss Kita habiskan gambar gambar dalam drive untuk memberikan laluan pada kenangan baru nbsp Tapi asik kisah makan la pulak kan nbsp nbsp Layankan je lah dari tak update langsung nbsp nbsp Kita kan Blogger Tegar nbsp nbsp W...
Hamil Tanpa Sedar 8 Bulan Dalam Perut Baru Tahu Ada Penghuni Dalam Rahim

papar berkaitan - pada 3/7/2024 - jumlah : 176 hits
tanpa sedar 8 bulan dalam perut baru tahu ada penghuni dalam rahim adalah satu fasa yang penting dalam kehidupan seorang wanita Namun terdapat kes kes di mana seseorang wanita tidak menyedari dirinya sehingga kandungan sudah besar Hamil Tan...
Order Makan Minum Antara Tugasan Baru Di Jabatan Sekarag

papar berkaitan - pada 3/7/2024 - jumlah : 197 hits
Kat Jabatan k fiezz bertugas sekarang salah satu tugasan baru yang k fiezz belajar adalah uruskan makan minum untuk kunjungan hormat dari Jabatan luar pada bos k fiezz Dulu kat Kementerian lama part makan minum ni memang k fiezz tak handle ...
Ylki Sambut Positif Aturan Baru Bpa Dukung Bpom Segera Lakukan Sosialisasi

papar berkaitan - pada 4/7/2024 - jumlah : 81 hits
YLKI menganggap bahwa kehadiran label peringatan ini dapat melindungi konsumen luas dari risiko BPA
Ruu Baru Bakal Dibentang

papar berkaitan - pada 5/7/2024 - jumlah : 97 hits
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said berkata RUU itu dijadual akan dibentangkan di Parlimen pada sesi mesyuarat kali ini Ikuti berita terkini di https grid astroawani com AWANInews
Ditanya Soal Kasus Kematian Afif Maulana Ketua Dpr Terus Terang Saya Baru Dengar Ini

papar berkaitan - pada 4/7/2024 - jumlah : 96 hits
Kapolda Sumbar Irjen Suharyono menegaskan instansi yang dipimpinnya tidak menghentikan atau menutup kasus kematian Afif Maulana
Waktu Besar Baru Dia Cari Saya Trauma Dengan Dia Cik B Kenang Kehidupan Tanpa Bapa Sejak Kecil

papar berkaitan - pada 3/7/2024 - jumlah : 69 hits
Seperti yang ramai ketahui usahawan terkenal Dato Seri Vida merupakan seorang ibu tunggal yang membesarkan anak anaknya sendiri sejak kecil Salah seorang daripadanya Cik B berkongsi tentang pengalamannya membesar tanpa kasih sayang seorang ...
Nikmati Kopi Lovns Dengan Cawan Berinsulasi Ais Pertama Dunia

Earth Symphony Green Cirque Fest 2024 A First Of Its Kind Eco Circus Celebrating Sustainability In Southeast Asia

Guangzhou Metro Dan Makan Di Restoran Halal Depan Masjid Huaisheng Guangzhou

Zaman Sekarang Rakam Dulu Baru Tolong

12 Waktu Paling Mustajab Untuk Doa Mudah Dikabulkan

Mpox Vaccination Kicks Off In Drc After 859 Deaths This Year

Auditors And The Bottomless Money Pit Called Taxpayer

Lg Shines At Idea 2024 Two Gold Awards Celebrate Innovative And Inclusive Design

echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Mr Hiiragi s Homeroom Yang Diadaptasi Ke Siri Malaysia Kelas Tahanan Cikgu Hiragi

5 Bukti Jelas Bagaimana Teknologi Moden Buat Kita Tak Reti Berfikir

10 Fakta Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Mr Hiiragi s Homeroom Astro Ria Sooka Fakta Yang Ramai Tak Tahu

5 Isu Utama Pelajar Genius Usia Muda Masuk Universiti Awal

Resepi Sup Ayam Thai Paling Menarik dan Senang Dibuat Rasa Sekali Pasti Terpikat

Jambu Bertih Rosak

Win Big With Toshiba Tv S October Sensation Promo

Vivo Partners With Sunway Lagoon Nights Of Frights 10 For A Spooktacular Celebration

Stop That Dot Homesoy Empowers Malaysian Women To Take Charge Of Breast Cancer Prevention