Mencintai Rasulullah Saw Adalah Hiburan Yang Terbaik Untuk Muslim Al Habibi Najmuddin Othman Al Khered




Mencintai Rasulullah; "Dizaman kita sekarang, ada yang mengatakan sikit sikit qasidah sikit sikit maulid. Kalau ada yang kata sikit-sikit maulid , sikit-sikit qasidah. Maulid tak perlu. Kan lebih baik ilmunya terus sahaja."
"Sebenarnya ini hiburan zahir pada hati. Tapi maaf cakap, orang di zaman kita sekarang di ajar banyak tengok hiburan di Televisyen itu walaupon ceritanya berulang-ulang kali dilihat. Tidak jemu pon melihatnya."
"Hiburan semacam itu yang memberikannya tenang. Kita dah terbiasa dengan hiburan semacam itu. Buka sahaja televisyen siarannya dua puluh empat jam. Allah سبحانه وتعالى, berfirman; Zikir itu menenangkan Hati. Tapi ada orang dengar zikir hati tak tenang-tenang. Cerita pasal maulid salah. Di dalam maulid kan ada selawat ada zikir. Bukankah itu baik. Allah سبحانه وتعالى kata zikir itu buat hati kita tenang."

"Maaf cakap, kita sudah terbiasa dengan hiburan itu. Lebih rela tengok lawak-lawak gelak terbahak-bahak. Bukankah banyaknya ketawa itu mematikan hati. Ini orang yang ada sakit. Tak sedar hatinya ada penyakit."
"Cuba kalau tutup Televisyen itu seminggu. Dengar qasidah, selawat, pasti merasakan keseronokkan dan kelazatannya. Kalau orang itu sukakan seseorang pasti dia tidak jemu. Semua tentangnya pon kita suka. Begitu juga rasulullah ﷺ. Kalau kita cinta dan sayang rasulullah ﷺ, semua tentangnya kita akan suka."

"Tengok anak-anak kita? Apa yang sedang mereka puja hari ini? Apa yang mereka suka pada hari ini? Apa yang ditarik dan menarik hati mereka? Semuanya telah dirancang rapi oleh musuh Islam untuk menjauhkan Ummat Islam itu daripada Nabi Muhammad ﷺ."

"Kenalkanlah idola kita yang sebenar Nabi Muhammad. Musuh musuh islam tidak pernah lena. Baik di luar rumah bahkan ketika di dalam rumah kita untuk memperkenalkan anak-anak kita kepada orang-orang ataupun apa sahaja role model, idola berterusan dilakukan oleh orang-orang yang ingin menjauhkan Ummat Islam sendiri daripada Nabi Muhammad ﷺ."

"Kalau ada orang yang mengatakan apa guna majlis-majlis seperti ini Maulid, selawat Usaha ini Majlis Maulid hanya sedikit sebenarnya. Usaha yang kita lakukan, perjumpaan seperti ini, perkumpulan untuk membaca maulid, sejarah Nabi, bercerita tentang Rasulullah, memuji kepada Nabi ﷺ hanyalah usaha yang sedikit."

"Berbanding untuk kita membalas ataupun untuk menolak kepada usaha-usaha yang besar yang dilakukan pada hari ini untuk orang menarik anak-anak kita dan diri kita sendiri untuk melihat kepada orang-orang yang jauh daripada Allah, daripada orang-orang yang dikutuk oleh Allah."

"Tapi hari ini tiba-tiba ada orang rasa dia hebat mengatakan tiada manfaat di dalam mengajak orang mengingati kepada Nabi ﷺ.Siapa mereka yang boleh menembusi hati kita dan check hati kita sejauh mana cinta kita kepada Nabi ﷺ. Sebab itu kita nak anjurkan banyak berselawat kepada Nabi ﷺ supaya jangan kita berjauhan dengan Nabi ﷺ. Dan ubat yang paling minimum itu adalah selawat kepada Rasulullah ﷺ."

"Allah nak beritahu betapa besarnya fungsi selawat itu.Allah سبحانه وتعالى mengatakan; "Sesungguhnya Allah dan Para MalaikatNya berselawat kepada Nabi Muhammad ﷺ berterusan. Wahai orang-orang yang beriman yakni orang yang solat, puasa, zakat, haji dan di dalam hatinya ada iman berselawatlah kamu kepada Nabi yang mulia Nabi Muhammad ﷺ."

"Di dalam maulid itu kan ada cerita perihal rasulullah ﷺ. Kan baik tu. Bila cerita kisah Sayyidina Muhammad katanya puji Nabi lebih-lebihan. Eh, apa ni puji nabi lebih-lebih. Sedangkan Para sahabat setiap masa memuji Rasulullah ﷺ di depan Rasulullah ﷺ sendiri mahupun dibelakangnya. Bukankah itu baik.".
Daripada Al-Habib Najmuddin Othman Al-Khered



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://islamiktunes.blogspot.com/2020/10/mencintai-rasulullah-saw-adalah-hiburan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Berhenti Tanya Mengenai Soal Jodoh Saya Nazim Othman

Hiburan Berhenti Tanya Mengenai Soal Jodoh Saya Nazim Othman

papar berkaitan - pada 21/12/2020 - jumlah : 282 hits
Jika sebelum ini Nazim Othman pernah menyuarakan hasrat untuk mendirikan rumah tangga setelah hampir dua tahun menduda namun baru baru ini pelakon itu telah memuat naik status menerusi akaun Instagram Storynya yang meminta agar orang di lua...
Ini Tiga Golongan Manusia Terbaik Menurut Rasulullah

Ini Tiga Golongan Manusia Terbaik Menurut Rasulullah

papar berkaitan - pada 13/12/2020 - jumlah : 350 hits
Dalam beberapa hadits Nabi Muhammad Saw menyatakan beberapa golongan manusia terbaik Setidaknya ada tiga hadits yang bisa dikumpulkan untuk menjelaskannya Pertama yaitu hadits tentang manusia yang mempelajari Alquran Sebaik baik kalian adal...
Hiburan Terlebih Bersukan Sehingga Urin Bertukar Warna Hitam Amira Othman Masuk Hospital Kerana Otot Paha Terkoyak

Hiburan Terlebih Bersukan Sehingga Urin Bertukar Warna Hitam Amira Othman Masuk Hospital Kerana Otot Paha Terkoyak

papar berkaitan - pada 9/12/2020 - jumlah : 297 hits
Difahamkan bahawa penyanyi Amira Othman telah dikejarkan ke sebuah perubatan swasta di Kuala Lumpur pada Sabtu lalu selepas otot pahanya didapati telah terkoyak dan berdarah Amira Othman atau nama sebenarnya Nadia Amira Othman 27 berkata di...
Hiburan 6 Sebab Huawei Mate40 Pro Adalah Telefon Pintar Serba Boleh Di Pejabat Anda

Hiburan 6 Sebab Huawei Mate40 Pro Adalah Telefon Pintar Serba Boleh Di Pejabat Anda

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 290 hits
Rekaan yang paling hebat di dalam sejarah HUAWEI dilengkapi dengan pelbagai fungsi dan inovasi terkini sama ada dari segi fotografi berkaitan dengan kerja atau untuk kegunaan harian di dalam kehidupan serba moden kini Lebih hebat baru baru ...
Fenomena Akhir Zaman Yang Disebut Rasulullah Saw Terbukti

Fenomena Akhir Zaman Yang Disebut Rasulullah Saw Terbukti

papar berkaitan - pada 20/12/2020 - jumlah : 259 hits
Sejumlah tanda mengenai akhir zaman telah banyak dijabarkan dan ditemui melalui hadits hadits Nabi Ciri ciri akhir zaman pun ditandai dengan ciri kecil dan ciri besar Salah satu tanda akhir zaman yakni tersebarnya fitnah dan kejahatan yang ...
Hiburan Kumpulan Kpop Gergasi Dari Korea Ini Adalah Pengguna Samsung Galaxy Note20 Ini Sebabnya

Hiburan Kumpulan Kpop Gergasi Dari Korea Ini Adalah Pengguna Samsung Galaxy Note20 Ini Sebabnya

papar berkaitan - pada 21/12/2020 - jumlah : 258 hits
Popular di seluruh dunia diminati jutaan peminat dan gaya serta fesyen yang sentiasa menjadi ikutan rupa rupanya kumpulan Kpop terhebat dari Korea ini turut memilih sebagai telefon pintar mereka AdvertisementYeahh untuk makluman anda kumpul...
Rasulullah Saw Anjurkan Doa Ini Saat Minum Kopi

Rasulullah Saw Anjurkan Doa Ini Saat Minum Kopi

papar berkaitan - pada 12/12/2020 - jumlah : 208 hits
Kopi termasuk minuman legendaris yang sudah dikonsumsi sejak berabad tahun lalu bahkan sejak zaman Rasulullah SAW Saat minum kopi juga ada doa yang dianjurkan untuk dibaca Dalam dunia Islam kopi sudah lama dikonsumsi oleh kaum sufi Dilansir...
Hiburan Kisah Ceraikan Isteri Ketika Hamil Diungkit Kembali Pu Abu Zahir Rasa Kesal

Hiburan Kisah Ceraikan Isteri Ketika Hamil Diungkit Kembali Pu Abu Zahir Rasa Kesal

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 249 hits
Selepas seorang ulama tampil mengungkit kembali kesilapan silamnya menceraikan isteri ketika sedang hamil pada tahun lalu pendakwah bebas PU Abu Sufyan Mokhtar zahir rasa kesal Menurutnya perkara seperti itu tidak wajar diperkatakan lagi ke...
Hiburan Rezeki Bertambah Tambah Penyanyi Hael Husaini Beli Rumah 3 Tingkat Alhamdullilah Berjaya Tambah Hutang

Hiburan Rezeki Bertambah Tambah Penyanyi Hael Husaini Beli Rumah 3 Tingkat Alhamdullilah Berjaya Tambah Hutang

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 255 hits
Penyanyi dan komposer terkenal Hael Husaini baru baru ini mengumumkan bahawa dia kini berjaya memiliki sebuah kediaman 3 tingkat yang difahamkan terletak di Damansara Perdana Selangor Dia yang memuat naik foto dirinya dengan latar belakang ...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Buat Apa Jika Terseliuh

Lafaz Zikir Hari Jumaat Dan Selawat Nabi Serta Fadhilatnya

Apa Itu Istighfar

21 Amazing Mother S Day Gifts For The Food Lover

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia