Memang Mahathir Letak Jawatan Kerana Tidak Mahu Beri Jawatan Pm Kepada Anwar


Tun Mahathir letak jawatan kerana tidak mahu beri jawatan PM kepada Anwar – Syed Ali
Tun Dr Mahathir Mohamad meletakkan jawatan Perdana Menteri kerana niatnya yang tidak mahu melepaskan jawatan tersebut kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Pengerusi Yayasan Pendidikan Cheras, Datuk Seri Syed Ali Al-Habshee berkata, jika Dr Mahathir ikhlas, beliau sudah tentu menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Presiden PKR itu seperti perjanjian asal Pakatan Harapan (PH) yang dibuat sebelum ini.
Jelasnya, rakyat juga sudah melihat cara Dr Mahathir yang mengelak apabila ditanya isu penyerahan jawatan itu oleh sekutunya di dalam PH sendiri.
“Anwar sudah dipermainkan Dr Mahathir bukan sekali, malah dua kali. Kali pertama semasa Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri di mana beliau disingkir daripada UMNO, kali kedua dalam PH, Dr Mahathir meletak jawatan secara mengejut bagi menghalang Anwar. Tetapi untuk menyembunyikan pengkhianatannya terhadap Anwar, Dr Mahathir menuding jari kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin.
“Sekarang ini pula beria-ia benar Dr Mahathir mahukan jawatan Perdana Menteri dengan sokongan DAP dan Anwar bakal timbalannya. Pada hemat saya, Anwar tidak akan membiarkan dirinya ‘terkena’ lagi oleh Dr Mahathir untuk kali ketiga.
“Penyokong Anwar juga mungkin sudah sedar bagaimana liciknya Dr Mahathir memperdaya Anwar. Apakah Dr Mahathir sekali lagi akan melakukan yang sama? Kita tengok,” katanya dalam hantaran terbaharu di laman Facebooknya pada Rabu.
Dr Mahathir meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri pada 24 Februari lalu.
Surat peletakan jawatan dihantar kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.
Kata Syed Ali, ramai sudah letih dengan pelbagai tuduhan tidak meyakinkan oleh Dr Mahathir terhadap kerajaan Perikatan Nasional (PN) pimpinan Muhyiddin.
“Setiap kali tulisannya hanya berkisar kepada orang Melayu dan DAP. Seperti cukup sinonim dalam fikiran bekas Perdana Menteri itu bahawa satu kesilapan rakyat kerana menyokong Muhyiddin dan menolak DAP.
“Tambah memeritkan, Dr Mahathir tidak pernah mengakui kelemahan dan kesilapan dirinya selama ini. Bagi Dr Mahathir apa sahaja yang beliau cakap dan lakukan mesti dianggap betul.
“Oleh sebab itu, beliau sentiasa mengulangi tuduhannya bahawa kerajaan kleptokrasi dijatuhkan dan parti-parti yang menentang kleptokrasi diangkat oleh rakyat untuk mendirikan kerajaan.
“Beliau turut mendakwa parti yang ditolak oleh rakyat berjaya merampas kuasa dan mendirikan kerajaan.
“Realitinya sekarang rakyat ‘pening’ dengan telatah Dr Mahathir masih mahu menjadi Perdana Menteri untuk kali ketiga,” tegasnya.
Syed Ali turut menolak dakwaan Dr Mahathir bahawa Muhyiddin menawarkan pelbagai jawatan untuk kekal sebagai Perdana Menteri.
Malah katanya, tuduhan Dr Mahathir bahawa ramai dalam kerajaan Muhyiddin terdiri daripada mereka yang mengutamakan diri sendiri hanya bermotifkan agenda politik.
Jelasnya, rakyat kini penuh yakin dan percaya bahawa buat masa ini Muhyiddin adalah Perdana Menteri yang bertanggungjawab membela nasib rakyat dan jika Dr Mahathir mahu, beliau perlu menunggu Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) untuk melihat sama ada keinginan politiknya berjaya menjadi kenyataan.
Awani
The post Memang Mahathir letak jawatan kerana tidak mahu beri jawatan PM kepada Anwar appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/06/17/memang-mahathir-letak-jawatan-kerana-tidak-mahu-beri-jawatan-pm-kepada-anwar/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=memang-mahathir-letak-jawatan-kerana-tidak

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mahathir Anwar On Red Alert As Muhyiddin Spends Over An Hour In Face To Face Meeting With Agong

Mahathir Anwar On Red Alert As Muhyiddin Spends Over An Hour In Face To Face Meeting With Agong

papar berkaitan - pada 11/6/2020 - jumlah : 335 hits
YANG di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah today granted an audience to Prime Minister Muhyiddin Yassin for a pre cabinet meeting in Istana Negara Comptroller of the Royal Household of Istana Negara Ahmad F...
Anwar Mahathir Perlu Bertolak Ansur

Anwar Mahathir Perlu Bertolak Ansur

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 240 hits
Untuk mengambilalih semula pemerintahan Malaysia tokoh besar politik negara Tun Mahathir dan Anwar Ibrahim perlu bertolak ansur Hal ini dibangkitkan oleh AMANAH Perak yang mahu pengalaman serta kematangan dua tonggak negara itu meletakkan k...
Anwar Atau Mahathir Bohong Krisis Kewangan Melayu Malas

Anwar Atau Mahathir Bohong Krisis Kewangan Melayu Malas

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 618 hits
Anwar Ibrahim berkonfrontasi dengan Mahathir Pada 12 Jun 2020 Anwar Ibrahim berkata labelkan Melayu malas adalah antara kesilapan taktikal yang berlaku ketika PH jadi kerajaan Walau pun tidak dinyatakan kita tahu Dr Mahathir menggunakan lab...
Anwar Or Dr Mahathir Can It Be A Younger Leader

Anwar Or Dr Mahathir Can It Be A Younger Leader

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 245 hits
Hafidz Baharom Malay Mail Online With Pakatan Harapan now stuck at an impasse for their prime minister candidate perhaps it is time to ask this question does it have to be either of them Datuk Seri Anwar Ibrahim has been vying for the post ...
Jawatan Pm Bukan Hak Mutlak Anwar Dr Maszlee Mp Bersatu

Jawatan Pm Bukan Hak Mutlak Anwar Dr Maszlee Mp Bersatu

papar berkaitan - pada 13/6/2020 - jumlah : 325 hits
SELEPAS beberapa hari yang lalu Pakatan Harapan Plus mengadakan mesyuarat dan memutuskan meneruskan rampasan kuasa di Putrajaya ada ura ura bahawa Anwar bakal diangkat menjadi Perdana Menteri yang seterusnya Namun ada suara daripada Ahli Pa...
Anwar Perjelas Sebab Tidak Setuju Mahathir Jadi Pm Kali Ke 3

Anwar Perjelas Sebab Tidak Setuju Mahathir Jadi Pm Kali Ke 3

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 335 hits
June 21 2020 11 58 PMPresiden PKR Anwar Ibrahim berkata mesyuarat Pakatan Harapan yang melibatkan parti komponen gabungan itu jelas bersetuju untuk mencalonkannya sebagai perdana menteri PETALING JAYA Selepas PKR mengisytiharkan tidak menyo...
Berita 4 Pembantu Anwar Nafi Mahathir Pilihan Ph Plus

Berita 4 Pembantu Anwar Nafi Mahathir Pilihan Ph Plus

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 251 hits
M KINIDakwaan bahawa Pakatan Harapan sudah bersetuju Dr Mahathir Mohamad menjadi calon perdana menteri manakala Anwar Ibrahim timbalannya adalah tidak benar kata seorang pembantu presiden PKR itu Dihubungi Malaysiakini hari ini Farhash Wafa...
The Anwar Mahathir Impasse Chronology According To Pkr

The Anwar Mahathir Impasse Chronology According To Pkr

papar berkaitan - pada 20/6/2020 - jumlah : 295 hits
PKR treasurer general Lee Chean Chung today gave a conflicting version of events concerning Pakatan Harapan s first meeting to hash out the impasse on who should become prime minister if the coalition regains power According to the Semambu ...
Amanah Dap Kata Anwar Pernah Setuju Terima Mahathir Pm 9

Amanah Dap Kata Anwar Pernah Setuju Terima Mahathir Pm 9

papar berkaitan - pada 20/6/2020 - jumlah : 378 hits
KENYATAAN MEDIA Kami mengucapkan terima kasih kepada Parti Keadilan Rakyat atas kenyataan media yang dikeluarkan oleh mereka pada hari ini Ia menjelaskan keputusan yang dibuat oleh Keadilan berhubung keadaan politik semasa khususnya mengena...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told

De Fam S Popular Local Raya Tune Alamak Raya Lagi Finds Its Way To Nippon Via Social Media

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan

The Spark Of Innovation