Maufakat Nasional Wajar Dibentuk Mursyidul Am Pas


 

1. Muafakat Nasional wajar dibentuk semula menuju PRU16
KANGAR: Muafakat Nasional wajar dibentuk semula dengan wajah baru menuju PRU16 agar Penyatuan Ummah antara orang Melayu sebagai penduduk majoriti negara akan mengukuhkan lagi kedudukan politik di negara ini.
Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Hashim Jasin berkata, bentuk kerjasama yang pernah dijalin antara PAS dan Umno dahulu adalah satu permuafakat terbaik pernah berlaku.
Namun katanya, sebarang kerjasama masa depan perlu mengambil kira perubahan dan pendirian semasa Umno, yang kini bekerjasama dengan DAP.
“Jadi kalau Muafakat Nasional macam dulu mungkin tak boleh, tetapi dengan Pengerusi Muafakat Nasional sekarang iaitu Tan Sri Annuar Musa bila-bila masa pun boleh.
“Dengan syarat Umno yang terlibat ialah Umno yang berasaskan kepada perjuangan asal mereka, bukan Umno yang terkait dengan DAP,” katanya ketika ditemui Harakahdaily, hari ini.
Terdahulu media tempatan melaporkan, Umno dan BERSATU perlu mencari jalan untuk bergabung dan menghidupkan kembali Muafakat Nasional (MN) bersama PAS.
Bekas Pengerusi Umno Selangor, Tan Sri Noh Omar berkata, Umno tidak boleh bersendirian untuk terus kekal relevan. – HARAKAHDAILY 18/7/2024


2. Arab Saudi bunuh lebih 100 individu, jadi jahat bila kawan orang jahat?  DUBAI: Arab Saudi menjalankan hukuman mati terhadap dua pesalah yang disabitkan dengan jenayah pengedaran dadah, kata Kementerian Dalam Negeri hari ini.
Menurut statistik AFP, ia menjadikan jumlah keseluruhan hukuman mati yang dijalankan pada tahun ini membabitkan sekurang-kurangnya 106 pesalah.
Agensi media rasmi Arab Saudi dalam laporannya berkata, kementerian itu mengumumkan seorang rakyatnya dihukum bunuh kerana mengedar amphetamine, manakala seorang lagi pesalah warga Pakistan mengedar dadah jenis heroin, kedua-duanya di Makkah.
Pihak berkuasa Arab Saudi melaksanakan semula hukuman mati bagi kesalahan berkaitan dadah pada penghujung 2022 selepas ia dihentikan hampir tiga tahun.
Menurut statistik AFP, tujuh daripada 106 hukuman mati yang direkodkan tahun ini berkaitan kes dadah.
Sepanjang 2023, pihak berkuasa menjalankan hukuman mati ke atas sekurang-kurangnya 170 orang, termasuk 33 individu yang dituduh melakukan jenayah berkaitan keganasan.
Untuk rekod, sehingga Julai tahun lalu, negara Teluk itu menjalankan hukuman mati ke atas sekurang-kurangnya 74 orang pesalah.
Isnin lalu, Pertubuhan Hak Asasi Manusia Eropah-Arab Saudi yang berpangkalan di Berlin mengutuk Arab Saudi kerana menjalankan satu hukuman mati hampir setiap dua hari.
"Sejumlah 100 hukuman mati dalam tempoh 196 hari menunjukkan kerajaan Arab Saudi bertegas mahu menjalankan hukuman mati secara meluas sekali gus melanggar undang-undang antarabangsa dan komitmen rasminya," katanya dalam satu kenyataan. (BH)


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah, bila melihat berita hari ini. 
(i) Muafakat Nasional wajar dibentuk semula menuju PRU16. Kita (Ibnu Hasyim) patut menyokong bahawa Muafakat Nasional wajar dibentuk semula dengan wajah baru menuju PRU16. Penyatuan Ummah antara orang Melayu sebagai penduduk majoriti, akan membantu mengukuhkan lagi kedudukan dan kestabilan politik di negara ini.
(ii) Arab Saudi bunuh lebih 100 individu. Disebutkan juga 'jadi jahat bila kawan orang jahat?'..  
Negara Arab Saudi konon telah ditolong oleh bangsa barat membebaskan diri dari Kerajaan Islam Turki Othmaniah, berkawan dengan orang bukan Islam menentang Islam. Kini pula sedang berkawan dengan AS/Israel yang terang-terang merampas dan membunuh kemarakan Islam di Palestin. 
Masih mahu jadi 'pecacai Israel'? Jadi jahat kerana berkawan dengan orang jahat?
Maka marilah kita di Malaysia kembali kepada Maufakat Nasional yang dibawa oleh PAS demi kesejahteraan Islam dan manusia seluruhnya.
Sekian.


Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 
Di negara ini, tidak mustahil pemimpin-pemimpin DAP Malaysia boleh menjadi pemimpin rakyat Malaysia, kalau pemimpin Melayu kini masih kekal tebal dengan najis assobiah perkauman sempitnya itu.






...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/07/maufakat-nasional-wajar-dibentuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muafakat Nasional Wajar Dibentuk Semula Menuju Pru16

Muafakat Nasional Wajar Dibentuk Semula Menuju Pru16

papar berkaitan - pada 19/7/2024 - jumlah : 79 hits
harakahdaily comJuly 18 2024KANGAR Muafakat Nasional wajar dibentuk semula dengan wajah baru menuju PRU16 agar Penyatuan Ummah antara orang Melayu sebagai penduduk majoriti negara akan mengukuhkan lagi kedudukan politik di negara ini Mursyi...
Pesanan Mursyidul Am Pas

Pesanan Mursyidul Am Pas

papar berkaitan - pada 16/7/2024 - jumlah : 81 hits
Apabila agamawan Haron Din meninggal dunia pada September 2016 Allahyarham waktu itu adalah mursyidul am PAS Haron sememangnya terkenal hebat Oleh itu apabila PAS mencari penggantinya tentulah pilihan parti seorang yang paling tidak mesti s...
Pkr Man Calls For Pas To Be Censured For Taking In Rembai Rep

Pkr Man Calls For Pas To Be Censured For Taking In Rembai Rep

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 129 hits
The six merely pledged allegiance to the political head of a government All MPs should be doing that out of respect for the prime minister s But I ask you did they hop and which party did they hop to PAS should be censured for taking Rembai...
Kedah Umno Demands Muhyiddin Hamzah Clarify Anti Hopping Stance After Pas Defection

Kedah Umno Demands Muhyiddin Hamzah Clarify Anti Hopping Stance After Pas Defection

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 165 hits
Kedah Umno has challenged Perikatan Nasional and opposition leaders to provide clarification on Rembia assemblyman Datuk Muhammad Jailani Khamis being announced as a Pas member yesterday Kedah Umno information chief Datuk Shaiful Hazizy Zai...
No Difference Analyst Says On Pn S Odds In Melaka After Rembia Rep Joins Pas

No Difference Analyst Says On Pn S Odds In Melaka After Rembia Rep Joins Pas

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 184 hits
Awang Azman Pawi says Jailani Khamis s victory in the last state election was dependent on the mandate given to Umno by its supporters An analyst has played down the effect that Rembia assemblyman Jailani Khamis s entry into PAS might have ...
Dimana Integriti Pas Sebagai Sebuah Parti Agama Mana Ada Intergriti

Dimana Integriti Pas Sebagai Sebuah Parti Agama Mana Ada Intergriti

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 72 hits
MSOHari ini Adun Rumbia Melaka Muhammad Jailani Khamis telah diumumkan telah menyertai Pas Pengumuman itu dibuat oleh Setiausaha Agung Pas Takiyuddin Hassan dalam sidang akhbar di parlimen Menurut Takiyuddin penyertaan Jailani tidak menjeja...
Pas Mp Why Ex Bersatu Lawmakers Still Labelled Under Pn

Pas Mp Why Ex Bersatu Lawmakers Still Labelled Under Pn

papar berkaitan - pada 18/7/2024 - jumlah : 88 hits
PARLIAMENT Ahmad Fadhli Shaari questioned why a screen in the Dewan Rakyat still showed Bukit Gantang MP Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal as under Perikatan Nasional He asked speaker Johari Abdul this considering Syed Hussin had cease...
Akmal Selar Pas Marah Katak Politik Tapi Terima Adun Umno

Akmal Selar Pas Marah Katak Politik Tapi Terima Adun Umno

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 91 hits
Faiz ZainudinKetua Pemuda Umno mempertikaikan tindakan PAS berdiam diri dan menerima Adun Rembia Muhamad Jailani Khamis menyertai parti itu PETALING JAYA Ketua Pemuda Umno Dr Akmal Saleh mempersoalkan tindakan PAS menerima Adun Rembia Muham...
Akmal Questions Pas S Stand On Frogs For Accepting Umno Defector

Akmal Questions Pas S Stand On Frogs For Accepting Umno Defector

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 177 hits
Umno Youth chief Dr Akmal Saleh said Rembia assemblyman Jailani Khamis s defection would not have any impact on the party s state chapter PETALING JAYA Dr Akmal Saleh today questioned PAS s stand on party hopping after it welcomed into its ...
Filem Reeza Gtr

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

Demam Denggi Demam Panas Yang Tiba Tiba

Kl Bird Park

4 Resipi Sarapan Mudah Boleh Masak Guna Air Fryer Je

Zus Coffee With Ceo Latte


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Novendy Chen Sosok Anak Siantan Pontianak Yang Menjadi Co Founder Olsera

How Precision Mold Components Improve Manufacturing Accuracy In The Electronics Industry

Dua Anggota Polis Digantung Kerja Berkaitan Kes Ketum Dadah

Ni Namanya Hate Stalking

Pendakwaan Sangat Bergantung Pada Keterangan Dengar Cakap Kata Peguam Najib

Absolute Thai Port Lepak Makan Sedap One Utama Damansara