Maslee Malik Sah Jadi Anak Murid Anwar Zahid Mungkin Akan Cemburu


AGENDA DAILY
Ahli Parlimen Simpang Renggam, Dr Maszlee Malik mengesahkan menjadi anak murid baharu Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, apabila menyertai PKR, hari ini.
Ahli Parlimen (MP) Simpang Renggam, Dr Maszlee Malik yang sebelum ini keluar daripada parti Pejuang diketuai Tun Dr Mahathir Mohamad, kini sah menjadi anak murid baharu Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Keputusan bekas Menteri Pendidikan itu menyertai PKR hari ini dan menjadi anak murid Anwar mungkin akan menyebabkan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, cemburu, setelah beliau beberapa kali menipu MP Port Dickson itu sebelum ini.
Zahid yang diberi kepercayaan oleh Anwar untuk menyusun strategi supaya UMNO dapat bekerjasama dengan PKR bagi menghadapi Perikatan Nasional (PN) diterajui Tan Sri Muhyiddin Yassin, sebelum ini turut menyatakan sokongan supaya Ketua Pembangkang itu menjadi Perdana Menteri kesembilan.
Malah, Zahid bersama rakan karibnya Datuk Seri Najib Razak pernah menandatangani akuan bersumpah (SD) menyatakan sokongan kepada Anwar, menyebabkan Pengerusi Majlis Pakatan Harapan (PH) itu terlalu gembira, tanpa menyedari beliau hanya dipermainkan.
Hari ini pula, Maslee, yang selepas keluar Pejuang menjadi MP Bebas lebih setahun, sah menjadi anak murid Anwar apabila menjadi ahli PKR.
Beliau mengumumkan penyertaannya di dalam parti yang tidak menang satu kerusi pun pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka, 20 November lalu, dalam program Jelajah Presiden dihadiri Anwar di Dewan JKKK Kampung Baru Machap, Simpang Renggam, hari ini.
“Hari ini, saya, ahli keluarga saya, para penyokong, keluarga besar Simpang Renggam akan mengundi, dan 500 rakyat Simpang Renggam akan menyerahkan borang permohonan keahlian menyertai PKR,” katanya.
Majlis itu turut menyaksikan Maszlee menyerahkan borang keahlian kepada Anwar, berbalas penyerahan replika kad keahlian PKR kepada Maszlee, diakhiri Maszlee menyarung baju-T PKR berwarna biru muda.
Ia bukan rahsia lagi Maszlee yang dilihat cenderung kepada Anwar, malah pada Oktober tahun lalu tular SD yang ditandatanganinya menyokong Anwar sebagai calon PM.
Beliau kini terpelanting dan duduk bersama Anwar dalam blok pembangkang, Pakatan Harapan (PH) walaupun pada awalnya menubuhkan Parti Pejuang bersama Dr Mahathir dan dilantik sebagai Ahli Jawatankuasa Penaja tetapi ia tidak bertahan lama apabila termakan pujuk rayu Presiden PKR sehingga bertindak meninggalkan parti tersebut.
Setianya Maszlee kepada Anwar sehingga sanggup meninggalkan Dr Mahathir, kini dilantik pula Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan yang ditubuhkan PH.
Namun, sejarah tidak boleh diubah dan faktanya Maszlee menang di Simpang Renggam adalah kerana Muhyiddin yang meletaknya sebagai calon di kerusi Parlimen itu tetapi mungkin kerana taksub kepada Anwar hingga lupa ingatannya.
Sebagai seorang bekas pensyarah, Maszlee sepatutnya perlu mempunyai sedikit rasa malu dan jujur dalam tindakannya memandangkan lantikannya dalam Kabinet sebelum ini juga atas cadangan oleh Muhyiddin selaku Presiden Bersatu. Tetapi Maszlee sebaliknya tidak mengenang jasa tersebut kerana sudah menjadi fanatik Anwar.
Namun, kini setelah Maslee menjadi anak murid baharu yang setia kepada Anwar, Zahid perlu memikirkan strategi baharu bagaimana untuk kembali mendapat kepercayaan Ketua Pembangkang itu.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/11/maslee-malik-sah-jadi-anak-murid-anwar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Tumbang Sekali Lagi Kepada Anak Murid Ph Semakin Ditolak

Anwar Tumbang Sekali Lagi Kepada Anak Murid Ph Semakin Ditolak

papar berkaitan - pada 21/11/2021 - jumlah : 185 hits
AGENDA DAILY Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dengan cikgunya Datuk Seri Anwar Ibrahim Dua kali Datuk Seri Anwar Ibrahim tumbang kepada anak muridnya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan kali ini lebih memalukan apabila Pakatan Harapan dipimpinny...
Maszlee Malik Sah Sertai Pkr Anwar Yakin Parti Bakal Raih Manfaat

Maszlee Malik Sah Sertai Pkr Anwar Yakin Parti Bakal Raih Manfaat

papar berkaitan - pada 30/11/2021 - jumlah : 198 hits
Ahli Parlimen Simpang Renggam yang juga bekas Menteri Pendidikan Maszlee Malik sah menyertai Parti Keadilan Rakyat Menurut laporan Astro Awani perkara itu diumumkan beliau ketika menghadiri Program Jelajah Presiden Keadilan di Kampung Baru ...
Pkr Mungkin Tanding 25 Kerusi Pada Prn Sarawak Kata Anwar

Pkr Mungkin Tanding 25 Kerusi Pada Prn Sarawak Kata Anwar

papar berkaitan - pada 4/12/2021 - jumlah : 194 hits
December 3 2021 Anwar Ibrahim berkata PKR tidak bertanding banyak kerusi pada PRN Sarawak susulan persefahaman dengan DAP dan Amanah selain beberapa kerusi yang mungkin diberikan kepada calon Parti Sarawak Bersatu PETALING JAYA Presiden PKR...
Zahid Sahkan Jajaran Baharu Dibentuk Di Melaka Runding Dengan Anwar Ke

Zahid Sahkan Jajaran Baharu Dibentuk Di Melaka Runding Dengan Anwar Ke

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 237 hits
agendaily com19 11 2021Cikgu Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Kebarangkalian satu bentuk jajaran politik yang baharu tidak ditolak Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bakal berlaku dalam Pilihan Raya Negeri...
Anak Muda Perlu Diperlu Untuk Cetus Gelora Kebangkitan Anwar

Anak Muda Perlu Diperlu Untuk Cetus Gelora Kebangkitan Anwar

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 217 hits
Anak muda harus ada kesedaran politik sedari awal tidak hanya untuk rebut kuasa yang berselirat dengan intrik tapi mesti tegakkan amanah dan perteguh nurani membela rakyat Meski ramai yang pandang enteng tentang pencalonan calon calon muda ...
Dap Amanah Mungkin Pertimbang Singkir Anwar Sebagai Ketua Pembangkang

Dap Amanah Mungkin Pertimbang Singkir Anwar Sebagai Ketua Pembangkang

papar berkaitan - pada 21/11/2021 - jumlah : 215 hits
AGENDA DAILY DAP dan Amanah mungkin akan menyingkirkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang Susulan kekalahan memalukan dalam Pilihan Raya Negeri Melaka spekulasi semakin bertiup kuat berkemungkinan DAP dan Amanah akan menimba...
Hiburan Tinggal Anak Kecil Keseorangan Anda Mungkin Didenda Rm50 000 Dan Penjara 20 Tahun

Hiburan Tinggal Anak Kecil Keseorangan Anda Mungkin Didenda Rm50 000 Dan Penjara 20 Tahun

papar berkaitan - pada 20/11/2021 - jumlah : 233 hits
Majlis Keselamatan Negara memaklumkan bahawa orang ramai khususnya ibu bapa yang sering meninggalkan anak anak sendirian di dalam kereta tanpa sebarang pengawasan boleh dikenakan denda tidak melebihi RM50 000 atau penjara tidak lebih 20 tah...
Maszlee Malik Bersama Anwar Ibrahim Di Simpang Renggam Pengumuman Meny

Maszlee Malik Bersama Anwar Ibrahim Di Simpang Renggam Pengumuman Meny

papar berkaitan - pada 28/11/2021 - jumlah : 162 hits
Bual bicara istimewa bersama YB Datuk Seri Salahuddin Ayub Ahli Parlimen Pulai merangkap Timbalan Presiden AMANAH yang bakal mengupas isu semasa dalam Segmen Gelombang Selatan dengan topik Kerajaan Derhaka 2 0 Rancangan anjuran Media Amanah...
Zahid Libas Anwar Dan Ph Habis Habisan

Zahid Libas Anwar Dan Ph Habis Habisan

papar berkaitan - pada 15/11/2021 - jumlah : 131 hits
PAKATAN Harapan hanya muncul dengan janji janji manis sempena Pilihan Raya Negeri Melaka kata Pengerusi Barisan Nasional Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Menurutnya banyak perkara yang sangat mengelirukan dalam janji janji PH kepada rakyat Mel...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura

Kangen Band Setengah Mati Mengejar Dia Chord

Airasia Santan Menu Baru Harga