Anwar Tumbang Sekali Lagi Kepada Anak Murid Ph Semakin Ditolak


AGENDA DAILY
Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dengan cikgunya Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Dua kali Datuk Seri Anwar Ibrahim tumbang kepada anak muridnya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan kali ini lebih memalukan apabila Pakatan Harapan (PH) dipimpinnya kalah teruk dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka.
Sudahlah ditipu berjanji untuk melantik menjadi Perdana Menteri (PM), Anwar kini dimalukan di Melaka apabila gagal meraih sebarang kerusi dan lebih teruk lagi rakan parti dalam PH juga terkena tempias kerana kebodohan strategi Presiden PKR itu.
Keputusan PRN Melaka adalah satu tamparan atau pukulan kepada PH supaya mencari jalan segera untuk menangani kelemahan mereka dan pastinya jalan terbaik adalah dengan menyingkirkan Anwar sebagai Ketua Pembangkang.
DAP dan Amanah tidak mengambil pengajaran sebelum ini selepas ditipu dengan janji Anwar kononnya memiliki majoriti untuk menjadi PM sehingga menyebabkan UMNO kembali menjadi dominan di Putrajaya selepas peletakan jawatan Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Pentaksub Anwar dalam PH terlalu memuja pemimpin politik yang sudah tidak relevan tersebut sehingga sanggup mengadai maruah berunding dengan UMNO semata-mata untuk menjatuhkan Muhyiddin.
Rakyat Melaka menghukum PH kerana terlalu mempercayai kata-kata Anwar yang hanya mahu mengejar cita-citanya untuk menjadi PM sehingga sanggup bersekongkol dengan pemimpin UMNO sebelum ini.
Jika PH mahu selamat dan tidak menerima kekalahan yang lebih memalukan, sudah sampai masanya mereka mencari jalan untuk menunjukkan Anwar jalan keluar. Sudah-sudahlah mempercayai strategi dan kata-kata manis Anwar yang sememangnya tidak lagi relevan dalam politik negara.
Tindakan Anwar yang mengambil ‘katak berprinsip’ untuk bertanding atas tiket PH nyata memberikan kesan buruk dan ia terbukti dengan keputusan semalam, DAP hilang banyak kerusinya dimenanginya sebelum ini dan lebih malang lagi PKR tidak menang satu kerusi di Melaka.
PKR tewas di semua 11 DUN yang ditandinginya.
Penganalisis menyifatkan kekalahan teruk kepada PH kerana hilang banyak sokongan khususnya pengundi Melayu, ia berpunca dari Anwar yang menjadi punca kepada banyak kemelut politik dalam negara.
“Ia adalah kekalahan teruk. PKR pimpinan Anwar yang ‘menerima’ katak politik menerima kekalahan paling teruk. PH hilang sokongan, khususnya dikalangan pengundi muda Melayu,” kata penganalisis Bridget Welsh.
Untuk rekod, krisis politik sebelum ini juga dicetuskan Anwar di peringkat kerajaan pusat apabila membuat pakatan sulit dengan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk menjatuhkan kerajaan Perikatan Nasional (PN) dan turut menjadi punca krisis di Melaka apabila menerima dua bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) UMNO yang menarik sokongan sehingga tumbangnya kerajaan Melaka.
Anwar sebelum dikaitkan dalam satu klip audio tular kontroversi dengan Zahid yang dianggap sebagai anak muridnya sendiri.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/11/anwar-tumbang-sekali-lagi-kepada-anak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Make School A Safer Place Jadi Penjenayah Kerana Anak Murid

Make School A Safer Place Jadi Penjenayah Kerana Anak Murid

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 337 hits
Hashtag cerita anak murid lawan cikgu ni bukan benda baru Cumanya kalau nak bantai cikgu tak cukup kalau setakat jadi juara isu kena ada kabel kuat duit banyak dan kekal konfiden walaupun bukannya betul pun Shining Eun soo Still Loving You ...
Maslee Malik Sah Jadi Anak Murid Anwar Zahid Mungkin Akan Cemburu

Maslee Malik Sah Jadi Anak Murid Anwar Zahid Mungkin Akan Cemburu

papar berkaitan - pada 28/11/2021 - jumlah : 161 hits
AGENDA DAILY Ahli Parlimen Simpang Renggam Dr Maszlee Malik mengesahkan menjadi anak murid baharu Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila menyertai PKR hari ini Ahli Parlimen Simpang Renggam Dr Maszlee Malik yang sebelum ini kelu...
Sedih Kisah Anak Murid Ini

Sedih Kisah Anak Murid Ini

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 131 hits
Amaran post panjang Saya seorang guru 6 tahun pertama saya ditempatkan di sekolah yg murid2nya terpilih Murid yg belum pun saya sempat membuka mulut telahpun mengangkat tangan sambil bertanya Teacher what are we going to learn today Murid y...
Titan Summit 2021 Kisah Anak Murid Dr Azizan Join Titanium Circle Dari Zero To Million Richworks

Titan Summit 2021 Kisah Anak Murid Dr Azizan Join Titanium Circle Dari Zero To Million Richworks

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 185 hits
Ketika Covid 19 menyerang satu demi satu bisnes lingkup Deretan kedai perniagaan yang satu ketika dulu meriah dengan urusan jual beli terpaksa ditutup dan sesetengah bandar menjadi pekan hantu seolah olah tidak berpenghuni Siapa saja tak te...
Hiburan Perniagaan Semakin Maju Nadiyah Shahab Dan Ben Ali Diasak Soal Rezeki Anak

Hiburan Perniagaan Semakin Maju Nadiyah Shahab Dan Ben Ali Diasak Soal Rezeki Anak

papar berkaitan - pada 24/11/2021 - jumlah : 437 hits
Setelah bertahun tahun berusaha keras bagi membangunkan jenama sendiri iaitu Absolut Chocolat pelakon dan suami Ben Ali mengakui mereka berdua sering diajukan soal rezeki cahaya mata 2 bulan laluJenama Sendiri Dah Masuk Mall Ben Ali Dan Nad...
Anak Muda Perlu Diperlu Untuk Cetus Gelora Kebangkitan Anwar

Anak Muda Perlu Diperlu Untuk Cetus Gelora Kebangkitan Anwar

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 215 hits
Anak muda harus ada kesedaran politik sedari awal tidak hanya untuk rebut kuasa yang berselirat dengan intrik tapi mesti tegakkan amanah dan perteguh nurani membela rakyat Meski ramai yang pandang enteng tentang pencalonan calon calon muda ...
Kat Rumah Mesti Mak Dia Selalu Guna Video Anak Murid Menangis Bila Kena Aipp Cikgu Terus Gel4bah Nak Pujuk

Kat Rumah Mesti Mak Dia Selalu Guna Video Anak Murid Menangis Bila Kena Aipp Cikgu Terus Gel4bah Nak Pujuk

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 252 hits
Korang ingat lagi tak masa kecil kecil dulu huruf atau perkataan apa yang paling susah untuk korang sebut Lumrah hidup sebagai manusia memang tak dapat dinafikan untuk bertutur atau menyebut sesuatu perkataan dengan jelas itu memerlukan usa...
Kerajaan Negeri Bantu Ibu Jaga 4 Anak Lumpuh

Kerajaan Negeri Bantu Ibu Jaga 4 Anak Lumpuh

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 199 hits
BH ONLINE Hanafiah melawat empat beradik yang lumpuh seluruh badan akibat penyakit saraf di Kampung Teluk Kalong hari ini Turut kelihatan ibu mereka Rosanani Salleh 62 foto BERNAMA KEMAMAN Keperitan hidup warga emas Rosanani Salleh bersama ...
Demi Hak Anak Bapa Saiful Fail Petisyen

Demi Hak Anak Bapa Saiful Fail Petisyen

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 135 hits
Bapa Saiful merayu pihak Peguam Negara untuk mengemukakan fail petisyen demi hak anaknya Dia tahu anaknya layak sebagai warga negara Malaysia untuk menerima sistem kehakiman yang adil Bapa Saiful juga sedar bahawa pihak peguam negara lebih ...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Crisis Management 101

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


If Only

Aidil Fitri 1445h

Simpan Duit Kertas Rm5

Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Candidates Hoping For Strong Voter Turnout At Kkb Polls

Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde