Masker Hilangkan Jeragat Pakai Seminggu 4 Kali Tapi Jangan Lebih Dari 15 Minit


Masker Hilangkan Jeragat, Pakai Seminggu 4 Kali Tapi Jangan Lebih Dari 15 Minit! Bukan senang nak hilangkan jeragat! Inilah salah satu masalah kulit yang kaum wanita risau sangat. Ada banyak punya yang menyebabkan jeragat, keturunan atau mungkin salah pakai produk. Kalau dibiar dia makin membiak, jadi mak-mak kena jaga dari awal ya. Nak jimat, boleh guna tip yang dikongsikan oleh Puan Aisyah Badar Bajrai, sangat mudah. Tinggal nak dengan tak nak buat saja.

Masker Hilangkan Jeragat Sebab ramai ada masalah jeragat, jadi Aisyah share kat wall Aisyah jugak la. Mudah mudahan ramai serasi dengan masker magic ni tuk hilangkan jeragat.

Guna Bahan Dapur Kalau korang nak tau, masker magic ni guna bahan dapur je tau. Tapi cam biasa la, paling best sebab kos dia murah banget. Masa memula jumpa resepi ni Aisyah macam tak percaya sangat. Sekali tengok ramai bagi feedback positive. Perghh, jeragat diorang sebelum ni yang setebal awan mendung tetiba boleh nipis. Ada tu jeragat terus hilang lepas konsisten pakai masker ni.

Rawatan Secara Alami Tapi macam biasa la, ni rawatan alami. Bukan guna bahan kimia. Jadi kesan dia slow. Slow slow dia, tapi selamat tuk kulit kita. Pastu yang bestnya masker ni boleh cerahkan kulit muka kita jugak tau. Ehhh, kalau ada masalah jerawat pun boleh pakai masker ni sebab semua bahan bahan masker ni bagus tuk halau jerawat. Dah la, penat type, jom kita tengok resepi;

MASKER MAGIC HALAU JERAGAT 1 biji kentang rebus.1 biji limau nipis atau setengah biji jus lemon. 1/2 sdk kunyit serbuk. Air rose secukupnya, pakai air tapis atau mineral pun boleh.

Cara-caranya: Korang blend jek semua bebahan ni sampai dia jadi paste cam custard, betu betul halus. Make sure paste ni tak terlalu pekat, tak terlalu cair tau. Korang urut muka korang dengan masker ni selama 2 minit. Pastu biarkan dia kering jap dalam 15 minit. Jangan lebih tau. 15 min je cukup. Sebab takut muka kering sangat nanti. Balance masker ni korang masuk mangkuk bersih bertutup. Pastu simpan dalam esbok. Boleh tahan tuk 5-6 hari gitu.

Mudah Tadaaa, senang jek kan. Barang-barang dia pun murah. Siapa yang ada masalah jeragat teruk, korang boleh pakai masker ni hari hari. Bila dah ok, korang pakai seminggu 4 kali jek. Tapiiii… ingat betul betul. Jangan pakai lebih dari 15 minit, nanti kulit korang boleh kering. Pastu korang boleh pakai waktu malam je.

Tips penting Korang jangan lupe pakai sunblock waktu siang tau. Baru la jeragat baru tak boleh datang sebab sunblock tu dah protect kulit kita. Jangan lupe #share petua ni dan follow Aisyah Badar Bajrai untuk petua cara bajet yang lain. Selamat mencuba.
Sumber: Aisyah Badar Bajrai Via Mingguan Wanita
Artikel Lain

Tips Hilangkan Bekas Jerawat Lama Dengan Bahan Semulajadi! Kesan parut lama yang sangat sukar untuk hilang boleh membuatkan anda rasa segan untuk berhadapan dengan orang ramai. Sudah bermacam cara digunakan, sudah beratus ringgit dihabiskan untuk merawat masalah kulit berparut, namun masih juga tidak hilang, malah jika tidak sesuai dengan kulit, bukan makin pulih, malah makin teruk pula jadinya. Sebenarnya ada cara semulajadi yang boleh anda amalkan bagi menghilangkan kesan jerawat dengan lebih berkesan. Bukan sahaja menjimatkan duit anda, malah senang untuk didapati.

Kulit kayu manis dan bedak sejuk Sediakan dua batang kulit kayu manis dan segenggam bedak sejuk. Tumbuk kulit kayu manis sampai jadi serbuk halus. Kemudian, campurkan serbuk kayu manis itu dengan bedak sejuk dan tambah sedikit air. Bila dah siap, lumurkan pada parut di muka. Buat sekerap yang mungkin, dan kelamaan parut akan pudar dan hilang. Ini juga sesuai untuk hilangkan bintik hitam pada muka anda.

Lidah buaya (aloe vera) Bahan ini susah sikit nak cari bagi sesetengah orang. Tapi anda tetap boleh cuba juga kalau nak. Gunakan daun lidah buaya. Daun lidah buaya itu dibelah supaya lendirnya keluar dan sapukan lendir dain itu pada parut. Buat tiga kali seminggu dan parut akan hilang.

Asam Jawa Ambil sikit asam jawa, kemudian campurkan dengan sedikit air. Pastikan jangan terlalu pekat. Sapukan campuran itu pada tempat yang berparut. Biarkan sampai kering. Sebaiknya buat pada waktu malam sebelum tidur. InsyaAllah, kelamaan nanti parut akan pudar dan hilang.

Madu Jika anda ambil madu setiap pagi untuk ketahanan badan, ianya juga mampu memberi manfaat kepada kulit anda. Ambil sikit madu dan campurkan sikit dengan bedak sejuk. Tekapkan bedak tersebut pada tempat yang ada kesan jerawat. Lakukan sekurang-kurangnya 2 hari sekali.

Timun Letakkan timun pada pengisar dan tapiskan airnya. Tempelkan hampas timun pada muka. Biar dalam setengah jam dan cuci bersih dengan air suam.

Daun senduduk Rendam beberapa helai daun senduduk, sedikit cekur dan segenggam beras. Kemudian giling hingga lumat. Sapukan pada parut muka 2 kali seminggu.

Daun sirih muda Sirih muda bukan sahaja dimanakan atau direbut untuk kesihatan dalaman, malah boleh dibuat masker bagi menghilangkan kesan jerawat. Tumbuk beberapa helai daun sirih muda. Tempelkan pada muka terutama pada bekas jerawat. Dah kering, cuci muka dengan air bersih. Cuba amalkan 3 kali seminggu
Selamat mencuba!
The post Masker Hilangkan Jeragat, Pakai Seminggu 4 Kali Tapi Jangan Lebih Dari 15 Minit! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/masker-hilangkan-jeragat-pakai-seminggu-4-kali-tapi-jangan-lebih-dari-15-minit/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Merajuk Dengan Suami Merajuklah Tapi Jangan Lebih 3 Hari

Nak Merajuk Dengan Suami Merajuklah Tapi Jangan Lebih 3 Hari

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 592 hits
Nak Merajuk Dengan Suami Merajuklah Tapi Jangan Lebih 3 Hari Suami tak wish birthday isteri merajuk Suami tersalah beli barang dapur isteri dah tarik muka masam berhari hari Tak nak bercakap dengan suami tengok muka lagilah menyampah Rasa a...
Pahit Tapi Benar Melayu Jangan Ulangi Kesilapan Lalau

Pahit Tapi Benar Melayu Jangan Ulangi Kesilapan Lalau

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 639 hits
Pahit tapi benar Orang Melayu kena tahu sejarah agar tidak ulangi kesilapan Kami anti DAP pada masa sama ketahuilah kenapa Melayu hilang kuasa Mana pergi semua yang tidak beri ruang kita hulur pendapat Tan Sri Mohamed Khir Johari terkenal d...
Anak Comot Berlari Sana Sini Makan Tumpah 3 Kali Ganda Lebih Sihat

Anak Comot Berlari Sana Sini Makan Tumpah 3 Kali Ganda Lebih Sihat

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 363 hits
Kebanyakan anak anak sekarang dah tiada keseronokan masa kecilnya macam kanak kanak dulu disebabkan kekangan dari ibu bapa sendiri Jika diperhatikan dengan trend hari ini anak anak kecil dah terhad aktiviti fizikalnya seperti berlari sana s...
7 Petua Hilangkan Jeragat Di Muka Secara Semulajadi

7 Petua Hilangkan Jeragat Di Muka Secara Semulajadi

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 1003 hits
Kita selalunya berjaya kawal jerawat di muka Tapi bagaimana pula kawah kawah di muka ini Jom saya kongsikan 8 petua semulajadi hilangkan jeragat di muka Apa Itu Jeragat Jika jerawat adalah bonjolan di atas kulit muka jeragat adalah lawan ba...
Hilangkan Lingkaran Gelap Bawah Mata Mata Sembap Dalam Masa Seminggu

Hilangkan Lingkaran Gelap Bawah Mata Mata Sembap Dalam Masa Seminggu

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 502 hits
Lingkaran gelap bawah mata mata bengkak sembap atau puffy eyes Anda ada masalah sebegini Dah cuba pelbagai petua tapi masih tak menjadi Shaklee kini menampilkan satu lagi produk terbaik YOUTH Skincare khas membantu anda untuk mengatasi masa...
Jangan Fikir Mahathir Lebih Bersih Dari Najib Tun Musa Hitam

Jangan Fikir Mahathir Lebih Bersih Dari Najib Tun Musa Hitam

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 400 hits
Tun Musa Hitam dalam satu wawancara dalam program Diskusi pernah membangkitkan sikap jahat Mahathir yang dianggap sebagai satu dosa besar Dalam video yang diterbitkan dalam YouTube atas nama WartaMalayaNews merakamkan wawancara tersebut Kat...
Bagus Bagus Bagus Tapi Jangan Sampai Buat Kerja Retorik Buang Masa Dan Tenaga

Bagus Bagus Bagus Tapi Jangan Sampai Buat Kerja Retorik Buang Masa Dan Tenaga

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 379 hits
Lebai dah nak merge Hadi saran PH buat kerja bodoh seperti PAS dan UMNO sebuah kerajaan hanya perlu nyatakan tidak selaras dengan perlembagaan negara
Meski Masih Bocah Tapi Kelakuan 10 Anak Ini Lebih Kocak Dari Orang Dewasa Konyolnya Alami Banget

Meski Masih Bocah Tapi Kelakuan 10 Anak Ini Lebih Kocak Dari Orang Dewasa Konyolnya Alami Banget

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 218 hits
Inilah yang membuat kita yakin kalau regenerasi pelawak Tanah Air akan berjalan dengan baik D
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah

Fiersa Besari April Chord



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Fuel Your Competitive Spirit Wallet Bet On Esports Games

Saksi Dengar Dentuman Kemudian Pokok Hempap Kenderaan

Mayat Wanita Dalam Tangki Air Kuarters Universiti

Berita Prk Kkb Terkini Pengundi India Menjadi Penentu

Lelaki Diganggu Oleh Pemandu Selepas Mengekori Kenderaannya

Indonesia Kaji Semula Tadbir Urus Pekerja Asing