Mask Pakai Buang Wajib Ada Di Musim Covid Ni


Barang wajib ada di musim-musim COVID sekarang ni adalah mask pakai buang. Mudah sebab lepas guna sekali, terus buang je. Tak perlu nak cuci. Tahun lepas masa negara kita lockdown bulan Mac, kerajaan dah sarankan untuk guna mask pakai buang ni bila kita keluar dari rumah. Tapi k.fiezz malas nak beli sebab harga mask pakai buang masa tu, mahaiii weiii. Sekotak sampai berpuluh-puluh hengget. Pernah survey harga mask pakai buang dengan seller yang jual, ada yang mencecah RM80-RM90 sekotak. Tak termasuk kos penghantaran. Mak aih, dalam 1 kotak ada 50 keping mask je. 
Memang tak lah k.fiezz nak beli. Bukan kedekut tapi terpaksa berkira memandangkan mask pakai buang ni kita pakai sekali & lepas tu buang. Rasa sayang nak beli mahal-mahal lepas tu kena buang. Wajib!!Sebab memang fungsi dia pun mask pakai buang. Untuk penggunaan sekali sahaja.Mask jenis fabrikMemandangkan masa tu tengah lockdown & kita rakyat Malaysia memang tak boleh keluar, k.fiezz tak beli mask pakai buang ni. K.fiezz beli 2 helai mask fabrik. K.fiezz beli mask jenis fabrik ni sebab boleh cuci banyak kali & harga dia murah . RM5.00 sehelai. . Jimat!!hehe. Dasar kedekut. 
Bulan 6, k.fiezz dah masuk pejabat secara bergilir-gilir, k.fiezz guna mask jenis fabrik ni je bila ke pejabat. Lagipun masa tu turn k.fiezz selang sehari. Jadi harini pakai, esok basuh. Esoknya tu kerja dari rumah. Jadi sempat lah mask fabrik tu kering untuk pakai keesokan harinya.
Tu lah kelebihan mask fabrik ni. Boleh cuci banyak kali & jimat purse. Borong mask pakai buang di ShopeeLepas tu mr hubby pula borong mask pakai buang ni di shopee. Mr hubby beli 200 keping, total RM17.82 (100 keping) & RM14.88 (100 keping).  Dah dapat mask pakai buang ni, suka pula guna uolls.  Sebab lepas pakai, terus buang. Tak perlu nak basuh. Eh, senang pula pakai mask pakai buang ni dari mask fabrik. hehe. Dasar sangat, kan. Nak senang tapi nak murah. 
Mr hubby beli mask pakai buang ni tahun lepas dalam bulan Ogos. Cukup lah untuk kitaorang pakai berdua je. 200 keping kot, banyak tu. Baru ni kenalah top up beli lagi stok mask  pakai buang sebab stok sedia ada dah nak habis. Mencari lah di shopee. K.fiezz tak nak beli dari kedai sama yang mr hubby beli sebelum ni sebab penjualnya di China. Sis jenis tak menyabar nak dapat barang lagipun mask yang sedia ada dah nak habis. Nak kena tunggu pula lagi proses penghantaran dia yang mungkin makan masa seminggu dua. 
Kebetulan beberapa bulan lepas, memang k.fiezz ada belikan mask pakai buang untuk mak abah k.fiezz di kampung. Beli di shopee, terus hantar kat alamat mak di kampung. Harga masa beli tu RM4.80 sekotak (50 keping). K.fiezz beli 200 keping. Bila baru ni stok kitaorang pula habis, k.fiezz beli dari seller yang sama juga lah sebab dipercayai & ada track pembelian sebelum ni yang tak ada sebarang masalah masa proses order sampai delivery. 


Kebetulan masa k.fiezz nak beli dari kedai sama ni, ada promotion. Harga mask pakai buang yang di jual cuma RM3.76 sekotak (50 keping). Murah ni. Terus beli 200 keping. K.fiezz order dalam hujung bulan lepas. Semalam baru terima mask pakai buang yang order tu. Lambat sikit proses penghantaran mungkin sebab lambakan order. Sokay, janji barangnya dapat. Dalam 1 plastik ada 50 keping. Kotak ada penjual bagi sekali cuma kena DIY. Kalau kita nak guna untuk letak mask, boleh lah bentukkan kotak tu.
Untuk korang yang tengah nak mencari mask pakai buang buat stok, boleh check it out di Shopee. Tengok kat situ, harga mask pakai buang dah lebih murah berbanding masa mula-mula kita tengah panik waktu lockdown tahun lepas. Sana sini orang cari mask. Bila dah jadi barang wajib ada, harga pun melambung tinggi sebab permintaan tinggi. Sekarang, alhamdulillah harga mask pakai buang ni pun dah terkawal oleh kerajaan. Baru rasa berbaloi beli dengan harga & penggunaan dia yang sangat penting sekarang. Ke mana-mana wajib pakai mask.
So korang selagi kita belum berjaya menang melawan virus COVID ni, konsep #kitajagakita. Patuhi SOP sepanjang kita dalam proses melawan musuh yang tak nampak ni. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2021/01/Mask-Pakai-Buang-Wajib-Ada-Di-Musim-Covid-Ni.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tompi Singgung Soal Protokol Covid 19 Artis Pakai Face Shield Tanpa Masker Nggak Ada Gunanya

Tompi Singgung Soal Protokol Covid 19 Artis Pakai Face Shield Tanpa Masker Nggak Ada Gunanya

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 146 hits
Dokter sekaligus penyanyi ini juga merasa heran serta khawatir sama masyarakat yang merasa bebas saat dinyatakan negatif
Hukum Penggunaan Vaksin Covid 19 Adalah Harus Dan Wajib Diambil Oleh Golongan Yang Ditetapkan Oleh Kerajaan Malaysia

Hukum Penggunaan Vaksin Covid 19 Adalah Harus Dan Wajib Diambil Oleh Golongan Yang Ditetapkan Oleh Kerajaan Malaysia

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 216 hits
Perdana Menteri sedia mengumumkan sebelum ini yang mana vaksin Covid 19 akan diberikan secara percuma kepada rakyat Malaysia Selari dengannya kini Hukum Penggunaan Vaksin Covid 19 telah diumumkan dimana ia adalah harus dan wajib diambil ole...
Satgas Covid 19 Tegaskan Kebijakan Ppkm Bersifat Wajib Daerah Tidak Boleh Menolak

Satgas Covid 19 Tegaskan Kebijakan Ppkm Bersifat Wajib Daerah Tidak Boleh Menolak

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 204 hits
Sejumlah daerah yang menolak menerapkan Pelaksanaan Pembatasan Kegiatan Masyarakat Jawa dan Bali diperintahkan segera mematuhi
Kau Pengecut Warga Emas Berang Diprovok Tembak Muka Lelaki Tak Pakai Face Mask

Kau Pengecut Warga Emas Berang Diprovok Tembak Muka Lelaki Tak Pakai Face Mask

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 266 hits
Seorang lelaki warga emas berusia 73 tahun Jumnean Sri orn ditahan selepas menembak mati lelaki yang tidak memakai pelitup muka ketika menghadiri upacara pengebumian di Chaweng Thailand nbsp Kejadian berlaku pada Khamis 7 Januari 2021 apabi...
Efek Samping Vaksin Covid 19 Yang Wajib Diketahui

Efek Samping Vaksin Covid 19 Yang Wajib Diketahui

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 263 hits
Beberapa efek samping Vaksin Covid 19 diungkapkan oleh Ketua Tim Riset Uji Klinis Vaksin COVID 19 Prof Kusnandi Rusmil saat menyampaikan perkembangan kegiatan uji klinis fase 3 vaksin Corona di Bandung Jawa Barat
Pemkot Surabaya Pakai Aplikasi Pencatatan Vaksinasi Covid 19

Pemkot Surabaya Pakai Aplikasi Pencatatan Vaksinasi Covid 19

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 207 hits
Kepala Dinas Komunikasi dan Informatika Kota Surabaya M Fikser mengatakan aplikasi ini untuk memudahkan petugas melaksanakan vaksinasi dengan harapan warga penerima vaksin itu dapat terjangkau dengan baik
Saya Pelanggan Awak Tak Boleh Menjerit Pada Saya Wanita Enggan Pakai Mask Dalam Tren Ets

Saya Pelanggan Awak Tak Boleh Menjerit Pada Saya Wanita Enggan Pakai Mask Dalam Tren Ets

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 394 hits
Seorang wanita yang dalam perjalanan dari Taiping ke Ipoh menggunakan perkhidmatan tren Electric Train Service dikritik netizen selepas didapati tidak memakai pelitup muka dan menolak untuk memakainya biarpun diminta berbuat demikian bebera...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Ringgit Opens Lower Ahead Of Bnm S Opr Release

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

Pembukaan Akaun Kanak Kanak Tabung Haji



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Lirik Lagu Seribu Setia Siti Nordiana

Selamat Jalan Pak Jokpin

Drama Bawah Payung Awan

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Farel Prayoga Feat Fila Delfia Selendang Biru Chord

Jawaban Untuk Frans Donald Dan Buya Syakur Dari Dr Haji M Rakib S H