Masalah Tudung Periuk Giselle Tak Boleh Buka



Masalah Tudung Periuk Giselle Tak Boleh Buka
Aku terima email dari reader memerlukan bantuan berkenaan Pressure Cooker Giselle yang dia beli. Dia berdepan masalah, tudung periuk Giselle tak boleh buka. Kenapa dia contact aku? Aku percaya dia dah hubungi pihak yang betul cuma lambat dapat response agaknya. Then dia jumpa aku tulis review tentang Pressure Cooker ni rasanya.

Apa yang jadi ialah, tudung periuk tu tersangkut, tak ditutup kemas dan kalau jadi macam ni memang tak boleh on atau off pon periuk tu. Cara penyelesaian dia memang kena keluarkan semula tudung periuk.

Kenapa aku boleh tahu ialah aku pun dah lebih 5 kali alami masalah tudung periuk Giselle tak boleh buka sebab aku secara tak sengaja salah letak. Memang sekarang topik Pressure Cooker, Air Fryer, oven dan juga banyak lagi gadjet dapur akan meriah dibincangkan bila menjelang bulan puasa.



Pressure Cooker atau Air Fryer?
Bulan Ramadan dan Syawal adalah antara bulan yang orang orang rajin masak, baking, buat kek dan ada yang cari gadget sebab hobi ikut trend. Soalan patut ke beli air fryer? atau dah cukup kalau ada pressure cooker? Terpulang pada individu sebab masing-masing ada pendapat berlainan.

Oleh sebab aku dah ada Pressure Cooker dan Air Fryer jadi aku jadi pemerhati dan pemberi pendapat bila ada yang tanya pendapat menggunakan PC dan AF. Tak la lama sangat aku guna, dalam setahun lebih macam tu lah. Pressure Cooker aku dapat untuk review dan AF aku beli guna duit sendiri.

Dua-dua alatan ni aku berpuasa hati dan memenuhi keperluan di dapur. Aku kongsikan review Pressure Cooker di sini dan Air Fryer di sini. Ada yang tanya kenapa harga pressure cooker berlainan? Semestinya semakin banyak fungsi pressure cooker tu (cara masakan) semakin mahal harganya. Air fryer pula ikut saiz basket AF tu. Makin besar dan canggih semakin tinggi harganya.

Baca review aku pasal Air Fryer di ~ Sini Review Air Fryer Amgo
Tudung Periuk Giselle Tak Boleh Buka
Berbalik kepada masalah reader tadi, mengikut instruction dalam manual yang diberikan, ada arah dan cara untuk tutup supaya pressure cooker berfungsi dengan sempurna. Bila salah tutup maka jadilah tudung periuk Giselle ni tak boleh dibuka. Hoi stress. Pertama kali jadi adalah beberapa hari di awal-awal aku mula guna. Cuak weh.

Apa yang jadi ialah kedudukan tudung periuk tu tak selari dengan tulisan Gisella, habis sangkut teruk. Gisella kena jadi tengah-tengah dan sila lah elak dari salah letak. merana korang. 


Apa aku buat, pertama ialah kena tarik nafas dalam-dalam sebab bengang kecuaian diri. Next aku cuba longgar-longgarkan dengan gerakkan tudung periuk ke kiri dan ke kanan walaupun ketat nak arwah. Kemudian aku tekan tudung periuk ke bawah, tolak sedikit ke kanan dan tarik ke atas dan cuba buka. Aksi ini perlu guna dua tangan dan tenaga. Macam aku akan kepit badan periuk tu guna dua kaki sambil tangan buat apa yang aku terangkan dekat atas.

Aku explain panjang lebar dengan harapan dia faham dan mohon ampun kalau korang pening tak dapat imagine. Aku dah reply pon email dia dan harap membantu. Harapnya kalau dia singgah lagi ke blog Rodiah Amir, dia baca entri ni dan dah tahu nak buat apa kalau tudung periuk Giselle tak boleh buka.

Aku ada kongsi ~ Cara Mudah Masak Guna Air Fryer
Aku tak pasti kalau ada tutorial di YouTube sebab selalunya tak sempat aku nak search, tudung periuk berjaya ditanggalkan lepas aku sentap dengan kuat. Setakat ni tiada masalah. Alhamdulillah. Banyak sangat jasa periuk ni terutama bila aku craving nak makan sup.

Setakat ini sahaja perkongsian pengalaman aku menghadap masalah tudung periuk Giselle tak boleh buka, perlu beli Pressure Cooker atau Air Fryer dan cara-cara nak selesaikan masalah tudung periuk Giselle. Harap bermanfaat.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2020/05/masalah-tudung-periuk-giselle-tak-boleh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Negeri Enggan Buka Semula Ekonomi Boleh Disaman Pihak Industri Azmin

Negeri Enggan Buka Semula Ekonomi Boleh Disaman Pihak Industri Azmin

papar berkaitan - pada 5/5/2020 - jumlah : 402 hits
Negeri enggan buka semula ekonomi boleh disaman pihak industri AzminMenteri Kanan Mohamed Azmin Ali mengingatkan kerajaan negeri kemungkinan tindakan undang undang yang boleh diambil oleh pihak industri jika ekonomi tidak dibuka semula di b...
Pening Kedai Biskut Raya Tak Buka Ini 6 Resepi Biskut Raya Simple Yang Boleh Anda Cuba

Pening Kedai Biskut Raya Tak Buka Ini 6 Resepi Biskut Raya Simple Yang Boleh Anda Cuba

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 791 hits
Dengan perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat menyaksikan ada beberapa aktiviti ekonomi seperti bazar ramadan atau pasar malam menjadi tempat orang ramai mendapatkan kuih raya ditutup bagi mengelakkan berlakunya penularan jangki...
Menteri Agama Berencana Buka Rumah Ibadah Boleh Shalat Berjamaah Lagi

Menteri Agama Berencana Buka Rumah Ibadah Boleh Shalat Berjamaah Lagi

papar berkaitan - pada 13/5/2020 - jumlah : 317 hits
Menteri Agama RI Fachrul Razi berencana membuka kembali rumah ibadah seperti masjid di tengah wabah virus corona Masjid akan dibolehkan kembali dipakai untuk sholat berjamaah Rencana itu akan diberlakukan saat kebanyakan daerah di Indonesia...
Hitube Ada Masalah Dah Tak Boleh Topup Percuma Ke

Hitube Ada Masalah Dah Tak Boleh Topup Percuma Ke

papar berkaitan - pada 22/5/2020 - jumlah : 273 hits
Sebelum in saya ada kongsikan Boleh tonton di sini Baru baru ini saya dapati terdapat masalah berkenaan withdrawal topup di Hitube Saya telah cuba untuk menghubungi pihak Hitube tetapi masih tiada jawapan balas daripada pihak Hitube Video b...
Bayar Zakat Secara Online Di Lzs Zakat Fitrah Juga Boleh

Bayar Zakat Secara Online Di Lzs Zakat Fitrah Juga Boleh

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 358 hits
Bolehkah bayar zakat secara online lebih lebih lagi zakat fitrah Un pun tertanya tanya juga Tetapi dengan kemudahan dihujung jari Un mencari maklumat di Lembaga Zakat Selangor punya website dan juga facebook Bayar Zakat Secara Online Untuk ...
Kaji Selidik Apa Barang Yang Boleh Di Niaga Online Kini

Kaji Selidik Apa Barang Yang Boleh Di Niaga Online Kini

papar berkaitan - pada 9/5/2020 - jumlah : 384 hits
Sikit Tazkirah Ekonomi Barangan Online Yang Mendapat Permintaan Tinggi Ketika PKPKETIKA Perintah Kawalan Pergerakan sudah masuk hampir dua bulan rakyat Malaysia semakin terdedah dengan pembelian barang secara atas talian Ada yang nak tahu t...
Sayap Helang Yang Boleh Gerak

Sayap Helang Yang Boleh Gerak

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 270 hits
Memang sayap ini tidak akan boleh membantunya terbang Tapi bentuk dan gerakannya sangatmenarik Sayap helang itu boleh digerakkan seperti gerakan asalnya Menurut keterangan dalam video di Youtube sayap itu dipersiapkan untuk kostum halloween...
Apa Yang Mengenyangkan Untuk Sahur Ini 5 Makanan Yang Boleh Dicuba

Apa Yang Mengenyangkan Untuk Sahur Ini 5 Makanan Yang Boleh Dicuba

papar berkaitan - pada 9/5/2020 - jumlah : 375 hits
Pejam celik pejam celik dah hampir dua minggu kita berpuasa Memetik laporan Astro Awani dilema yang sering dihadapi pastinya menu bersahur Mungkin ada yang gemar menu yang fresh iaitu masakan baharu untuk bersahur Ada juga yang gemar memana...
Basahkan Tangan Sapu Dengan Garam Boleh Cepat Hilangkan Rasa Pijar Tangan

Basahkan Tangan Sapu Dengan Garam Boleh Cepat Hilangkan Rasa Pijar Tangan

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 337 hits
Kebanyakan ibu ibu bila terlalu banyak menggunakan cili untuk memasak tangan akan rasa pijar atau panas panas Ada yang basuh tapi pijarnya tetap dirasai Selain tu ada yang biasa letakkan tangan dalam beras untuk beberapa ketika Walau apa ca...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan


Asean Night Bazaar Hatyai Thailand

10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni